Gå til innhold

Han er for treg - da avlyser du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja, hvis du mener at dere var godt nok kjente så var jo det ditt valg.

Feil valg etter min mening. Ettersom du fortsatt vet fint lite om hva han egentlig vil. Jeg mener altså at du nå har mistet overtaket.

Nå er det du som må jobbe for å komme videre, og ikke han.

Så det du sier, er at det alltid bør være mannen som tar initiativ til "steget videre" i en dating prosess, og at kvinnen så alltid avslår, før hun har fått sikkerhet fra mannen om at de er i et fast forhold?

Hvordan da "jobbe videre"? Jeg tenker jo ikke å ta med kontakt nå, det er hans tur til å finne på noe. Da finner en det vel ut derfra?

Er bare interessant å høre hvordan (for eksempel) du tenker, så derfor jeg holder på. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Hadde egentlig meldt meg helt ut av tråden, da jeg blir frustrert på mennene du daters vegne.

Du viser lite interesse (annet enn når de viser interesse først, for så å la interessen dale til de viser interesse igjen), forventer alltid at mannen skal gjøre "arbeidet", leker hard to get og nekter å eskalere.

Det er dønn kjedelig og lite attraktivt.

Vi har rundet år 2000, du kan ta initiativ (faktisk er det veldig attraktivt med jenter som tar initiativ), vise interesse og faktisk ta kontroll over eget kjærlighetsliv, istedet for å alltid la mannen ha ballen hos seg.

Skrevet

Hadde egentlig meldt meg helt ut av tråden, da jeg blir frustrert på mennene du daters vegne.

Du viser lite interesse (annet enn når de viser interesse først, for så å la interessen dale til de viser interesse igjen), forventer alltid at mannen skal gjøre "arbeidet", leker hard to get og nekter å eskalere.

Det er dønn kjedelig og lite attraktivt.

Vi har rundet år 2000, du kan ta initiativ (faktisk er det veldig attraktivt med jenter som tar initiativ), vise interesse og faktisk ta kontroll over eget kjærlighetsliv, istedet for å alltid la mannen ha ballen hos seg.

Og du har fått med deg de siste innleggene? Jeg har altså tatt initiativ så det holder, på flere fronter.

Tok initiativ til daten, stedet og gjøremålet og til "steget videre", samt sendte melding om takk for det hele - hva mer er det å ta initiativ til fra min side nå, mener du?!

(Ønsker ikke å være en kvinne som tvinger menn, og fanger de inn inn med lasso).

Skrevet

Så det du sier, er at det alltid bør være mannen som tar initiativ til "steget videre" i en dating prosess, og at kvinnen så alltid avslår, før hun har fått sikkerhet fra mannen om at de er i et fast forhold?

Etter min mening er det ikke noe smart å ta "steget videre" i en dating prosess i det hele tatt. Det skaper bare usikkerhet og problemer.

Først må begge parter være enige om at man virkelig er seriøst interessert i hverandre.

Hvordan da "jobbe videre"? Jeg tenker jo ikke å ta med kontakt nå, det er hans tur til å finne på noe. Da finner en det vel ut derfra?

Er bare interessant å høre hvordan (for eksempel) du tenker, så derfor jeg holder på. :)

Jeg mener bare at det er du som må finne ut hvor seriøs han egentlig er hvis du ønsker å få vite det.

Det mest sannsynlige nå er selvfølgelig at han forventer mer av det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er interessert i et forhold, så gjør det ikke noe om han forventer mer av det samme.

Skrevet

Hvis han er interessert i et forhold, så gjør det ikke noe om han forventer mer av det samme.

Nei, men det vet jo ikke TS noe som helst om (ennå).

AnonymBruker
Skrevet

My general rule is that I don't start dating until I have already slept with the the woman. So, I suppose that is the zero date rule. Having said that, I have just realised that one of my (male) friends stops seeing women if they are not responsive to his sexual advances by the third date - so, yes, maybe there is a 3rd date rule and maybe many people do apply it.

• Liker 1
Skrevet

My general rule is that I don't start dating until I have already slept with the the woman. So, I suppose that is the zero date rule. Having said that, I have just realised that one of my (male) friends stops seeing women if they are not responsive to his sexual advances by the third date - so, yes, maybe there is a 3rd date rule and maybe many people do apply it.

Lett å forstå hvorfor dating bare må bli kaos hvis dette gjelder for mange.

Skrevet

Og du har fått med deg de siste innleggene? Jeg har altså tatt initiativ så det holder, på flere fronter.

Tok initiativ til daten, stedet og gjøremålet og til "steget videre", samt sendte melding om takk for det hele

Har det skjedd noe etter dette? :), har han tatt noen inisativ?

• Liker 2
Skrevet

Det er knappe 15 timer siden jeg var sammen med ham, så forventer ikke tikkende meldinger annet enn at han besvarte min. Den var veldig positiv, og jeg vil gjerne tro ham.

Liker han i grunnen ganske godt, spesielt når vi nå har blitt bedre kjent gjennom alle tingene vi har opplevd sammen på datene, pratet om, osv.

Jeg må se an litt også, for det blir jo riv ruskende galt om jeg er den som alltid tar initiativ, gir kompliementer og får ting til å skje. Får være grenser. Ønsker ikke å glemme at jeg er kvinne...får se, får se...

AnonymBruker
Skrevet

Det er knappe 15 timer siden jeg var sammen med ham, så forventer ikke tikkende meldinger annet enn at han besvarte min. Den var veldig positiv, og jeg vil gjerne tro ham.

Liker han i grunnen ganske godt, spesielt når vi nå har blitt bedre kjent gjennom alle tingene vi har opplevd sammen på datene, pratet om, osv.

Jeg må se an litt også, for det blir jo riv ruskende galt om jeg er den som alltid tar initiativ, gir kompliementer og får ting til å skje. Får være grenser. Ønsker ikke å glemme at jeg er kvinne...får se, får se...

Høres ut som vi er i nesten samme situasjon!

Møtte en fyr i mars som jeg traff 4 ganger før han dro på 5 ukers ferie. Selv om han ved slutten av hver date har sagt at "vi må holde kontaken" er det alltid jeg som har sendt sms om "Lyst til å treffes denne uka?", og dette har jeg gjort 4-5 dager etter siste date. Han svarer alltid raskt og skriver koselige meldinger men det er alltid jeg som har sendt første melding, så føler ikke jeg vet hvor jeg har han; er han interessert men bare veldig opptatt, er han en player, osv.

Føler selv at kjemien definitivt er tilstede og har selvfølgelig klart å falle for han. Siste date før han dro på ferie gikk vi selvfølgelig all the way.... selv om det ikke nødvendigvis betyr noe fra hans side. Bortsett fra at han svarte på en melding jeg skrev hvor jeg ønsket han god ferie har vi ikke hatt noe kontakt siden han dro.

Så her går jeg på andre uka og grubler mye på en fyr som for alt jeg vet ligger med alt han kommer over på ferie :sukk: . Men sender vel en melding til han når han er hjemme igjen...

Sånn jeg skjønte, skal "din" også på en lengre ferie? Om jeg var deg hadde jeg prøvd å få en liten avklaring på forholdet før han dro. Hvis du da ikke klarer å holde følelsene utenfor og bare tar ting som det kommer.

Skrevet

Ja, han har tatt kontakt.

Men som Steinar sier, nå har han kanskje "overtaket" fordi jeg etter 5-6 treff initierte sex. Som Steinar sa: "han kan nå bare få gratis sex".

Jeg tenker jo litt over det...for nå kan jeg vel ikke helt vite, kan jeg vel. Men ser fram til å møte ham igjen.

Skrevet

Høres ut som vi er i nesten samme situasjon!

Om jeg var deg hadde jeg prøvd å få en liten avklaring på forholdet før han dro.

Det bør jeg prøve på, samtidig som vi jo ikke er i et forhold. Så blir egentlig litt vanskelig å ta det opp...

Skrevet

Har det skjedd noe mer?

Bare at vi har møtt hverandre igjen, han tok initiativet og - vi avtalte ikke noe nytt. Han lovet å sende spesielle hilsner fra ferien sin.

Men egentlig er jeg av den oppfatning at Steinars meninger om "ikke ha sex tidlig i datingfasen" har noe for seg. Så nå vet jeg uansett ikke om vi kan bli kjærester, eller om han, som Steinar sier, "ser anledningen til gratis sex". For nå vet jeg jo egentlig ikke om "daten" min ser på meg som sexpartner eller kjærestemateriale.

Det kan jeg ikke vite...så får se.

Skrevet

Ja, han har tatt kontakt.

Men som Steinar sier, nå har han kanskje "overtaket" fordi jeg etter 5-6 treff initierte sex. Som Steinar sa: "han kan nå bare få gratis sex".

Jeg tenker jo litt over det...for nå kan jeg vel ikke helt vite, kan jeg vel. Men ser fram til å møte ham igjen.

Men hvordan kan det å ha sex etter 5-6 dates være gratis? Både du og han har da "gjort" noe for at det skulle skje. Med hun forrige som eg likte så var det ingen balanse. Hun tok noe inisativ i begynnelsen, men så dabbet hun av. Så lenge du føler det er en balanse og at han er interresert så ser vel tingene bra ut?

Skrevet

Bare at vi har møtt hverandre igjen, han tok initiativet og - vi avtalte ikke noe nytt. Han lovet å sende spesielle hilsner fra ferien sin.

Men egentlig er jeg av den oppfatning at Steinars meninger om "ikke ha sex tidlig i datingfasen" har noe for seg. Så nå vet jeg uansett ikke om vi kan bli kjærester, eller om han, som Steinar sier, "ser anledningen til gratis sex". For nå vet jeg jo egentlig ikke om "daten" min ser på meg som sexpartner eller kjærestemateriale.

Det kan jeg ikke vite...så får se.

Eg syntes ikkje du skal tenke så mye over dette. No offence til Steinar, men han har et steinalder syn på dette og hvor tidlig man kan ha sex før det er "gratis". Folk har sex på første daten og ender opp som kjærester. Til og med eg som er ganske forsiktig når det kommer til sex syntes ikkje det er noe gale å ha det på første daten hvis kjemien er tilstede. Dog det kan være smart å "beskytte" seg mot players. Man merker fort om den andre parten pusher for sex eller ikkje. En som pusher for sex er gjerne bare ute etter nettopp sexen. En som vil være med deg, finne på ting og snakke om alt mulig vil eg påstå er ute etter noe annet :)

Skrevet

Eg syntes ikkje du skal tenke så mye over dette. No offence til Steinar, men han har et steinalder syn på dette og hvor tidlig man kan ha sex før det er "gratis". Folk har sex på første daten og ender opp som kjærester. Til og med eg som er ganske forsiktig når det kommer til sex syntes ikkje det er noe gale å ha det på første daten hvis kjemien er tilstede. Dog det kan være smart å "beskytte" seg mot players. Man merker fort om den andre parten pusher for sex eller ikkje. En som pusher for sex er gjerne bare ute etter nettopp sexen. En som vil være med deg, finne på ting og snakke om alt mulig vil eg påstå er ute etter noe annet :)

Steina(lde)r synet gjelder fortsatt :smoke:

Er man ute etter et seriøst parforhold, og har sex før dette er begges uttalte intensjoner, så er sexen i praksis gratis.

Gratis som altså i denne sammenhengen betyr at man ikke må betale for det med et forpliktende parforhold.

Altså er man dum hvis man har sex for tidlig.

Gjest Katten.
Skrevet

Det at du ser på alle kvinner som prostituerte, for være opp til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...