bukett Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #201 Skrevet 4. juni 2011 (endret) Erfaringer teller, ja. Alder teller. Dessuten teller det hvilket kjønn man er. Kvinner er typisk mer opptatt av romantikk (og overraskelser) enn det menn er. Det er ingen motsetning mellom det å være en god planlegger og det å av og til være kreativ nok til å kommet opp med en hyggelig overraskelse. Dette har ikke noe med alder å gjøre. Unge mennesker kan være gode planleggere. Og eldre mennesker kan være gode planleggere. Men det er da ingen som tvinger deg til å overraske noen om du ikke vil? Det er sikkert en del kvinner der ute som ikke vektlegger dette med kreativitet og overraskelser. Da gjelder det for deg å søke blant de? Endret 4. juni 2011 av bukett
Steinar40 Skrevet 4. juni 2011 #202 Skrevet 4. juni 2011 Det er ingen motsetning mellom det å være en god planlegger og det å av og til være kreativ nok til å kommet opp med en hyggelig overraskelse. Dette har ikke noe med alder å gjøre. Unge mennesker kan være gode planleggere. Og eldre mennesker kan være gode planleggere. Men det er da ingen som tvinger deg til å overraske noen om du ikke vil? Det er sikkert en del kvinner der ute som ikke vektlegger dette med kreativitet og overraskelser. Da gjelder det for deg å søke blant de? Tja, jeg ville nok ikke akkurat avskrevet ei dame bare fordi hun liker overraskelser. Men det kunne jo godt hende at hun avskrev meg istedet
bukett Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #203 Skrevet 12. juni 2011 tja, nå har dere jo holdt på en stund og da er det ikke så unaturlig å reise sammen. Jeg fant en passende anledning og inviterte ham med, og han ville gjerne Virker som om han er seriøst interessert, mer enn bare sex. Men, det er jo ganske ferskt, så er redd han fort vil gå lei av meg, og plutselig vil backe ut! Vet ikke hvorfor jeg er bekymret for det. Vi er i begynnerfasen, der vi har bekreftet at vi ikke dater noen andre, og at vi legger planer og avtaler sammen. Men det er ferskt, og kanskje han oppdager sider ved meg han ikke liker, og vice versa. Men hittil virker det lovende. En eller annen gang bør jo ting klaffe.
Steinar40 Skrevet 12. juni 2011 #204 Skrevet 12. juni 2011 Jeg fant en passende anledning og inviterte ham med, og han ville gjerne Virker som om han er seriøst interessert, mer enn bare sex. Men, det er jo ganske ferskt, så er redd han fort vil gå lei av meg, og plutselig vil backe ut! Vet ikke hvorfor jeg er bekymret for det. Vi er i begynnerfasen, der vi har bekreftet at vi ikke dater noen andre, og at vi legger planer og avtaler sammen. Men det er ferskt, og kanskje han oppdager sider ved meg han ikke liker, og vice versa. Men hittil virker det lovende. En eller annen gang bør jo ting klaffe. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #205 Skrevet 13. juni 2011 Lykke til! Er jo ikke sikkert at det går bra eller blir noe! Vet aldri med sånt..
Steinar40 Skrevet 13. juni 2011 #206 Skrevet 13. juni 2011 Er jo ikke sikkert at det går bra eller blir noe! Vet aldri med sånt.. Jeg har i grunnen lagt merke til det jeg også. Det eneste som er sikkert er at ingenting er sikkert. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #207 Skrevet 13. juni 2011 En fyr som skulle vært sammen med meg er nødt til å tåle litt av hvert uansett så hvis han blir skremt bort pga en sms så vet jeg at han ikke er noe å satse på uansett. Hvordan holder jeg nå på interessen hans - hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg/ vi får dette til å bli et forhold?! Får prøve å ikke mase med søte meldinger som viser at jeg vil være i kontakt. Husk, jeg er ikke 25 lengre, så helt rosa er nå meldingene ikke. Min utfordring er: Hvordan kan jeg oppføre meg på best mulig måte, for at dette skal kunne bli et forhold? Ønsker meg det. Hvordan flytte inn med en annen? Om mannen skal spørre om forhold eller at en dame skal flytte inn hos han kan en vente i alle vigheter? Må damer ta initiativ til alt??
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #208 Skrevet 16. juni 2011 (endret) Men han tar ikke initiativet til å holde i hånden når vi er ute og går Håper han ikke føler seg flau når jeg tar tak i armen hans...Han er utrolig kjekk! Hvordan utvikler man det så til ennå mer seriøst? Vi er jo så voksne... Eller: Kanskje han ikke er så interessert - på sms svarer han bare "ok". Jeg sier i fra om at det hadde vært kjekt å møtes til uken, og han bare "ok"? Han kan umulig være spesielt interessert. Endret 16. juni 2011 av bukett
Steinar40 Skrevet 16. juni 2011 #209 Skrevet 16. juni 2011 Men han tar ikke initiativet til å holde i hånden når vi er ute og går Håper han ikke føler seg flau når jeg tar tak i armen hans...Han er utrolig kjekk! Hvordan utvikler man det så til ennå mer seriøst? Vi er jo så voksne... Eller: Kanskje han ikke er så interessert - på sms svarer han bare "ok". Jeg sier i fra om at det hadde vært kjekt å møtes til uken, og han bare "ok"? Han kan umulig være spesielt interessert. Det er vel i grunnen slik jeg hadde tolket det svaret også. Hadde ikke følt at den store entusiasmen var til stede da, nei. 1
Gjest navnelapp Skrevet 16. juni 2011 #210 Skrevet 16. juni 2011 Men han tar ikke initiativet til å holde i hånden når vi er ute og går Håper han ikke føler seg flau når jeg tar tak i armen hans...Han er utrolig kjekk! Hvordan utvikler man det så til ennå mer seriøst? Vi er jo så voksne... Eller: Kanskje han ikke er så interessert - på sms svarer han bare "ok". Jeg sier i fra om at det hadde vært kjekt å møtes til uken, og han bare "ok"? Han kan umulig være spesielt interessert. Folk er så ulike, nokre likar å halde i handa, andre avskyr det. OK som svar på ei melding om å møtast til veka er umogeleg å tolke, men det er ikkje så mange alternativ. Enten tenker han ok, korleis skal eg kome meg unna dette, eller så tenker eg ok, no må eg finne på noko kreativt å be henne med på. Men eg har ei kjensle av at du er inne i sitte-på-hendene-fasen no. Hald deg tilbake, menn er lettskremde i denne fasen. Du merkar når han er med, og vil meir. 1
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #211 Skrevet 16. juni 2011 Folk er så ulike, nokre likar å halde i handa, andre avskyr det. OK som svar på ei melding om å møtast til veka er umogeleg å tolke, men det er ikkje så mange alternativ. Enten tenker han ok, korleis skal eg kome meg unna dette, eller så tenker eg ok, no må eg finne på noko kreativt å be henne med på. Men eg har ei kjensle av at du er inne i sitte-på-hendene-fasen no. Hald deg tilbake, menn er lettskremde i denne fasen. Du merkar når han er med, og vil meir. Jeg bør altså la han ta initiativene, og blir det stille så er det stille? Det er litt forvirrende med initiativ. Tar man for lite, kan det tolkes som for lite interesse, og tar man for mye initiativ, eller på feil tidspunkt, så kan det ødelegge.
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #212 Skrevet 16. juni 2011 Det er vel i grunnen slik jeg hadde tolket det svaret også. Hadde ikke følt at den store entusiasmen var til stede da, nei. Han skrev også "god reise" og "lykke til med...." - men det var jeg som sendte melding. Kan jo selvsagt bare være høflighetsfraser fordi han føler seg forpliktet. Men vi har datet i ca 3 måneder nå.
Steinar40 Skrevet 16. juni 2011 #213 Skrevet 16. juni 2011 Folk er så ulike, nokre likar å halde i handa, andre avskyr det. Dette stemmer helt sikkert bra. Og et sidepoeng er jo da dette: Vil man ha en som liker å holde hender (leie), eller en som hater det? 1
Steinar40 Skrevet 16. juni 2011 #214 Skrevet 16. juni 2011 Han skrev også "god reise" og "lykke til med...." - men det var jeg som sendte melding. Kan jo selvsagt bare være høflighetsfraser fordi han føler seg forpliktet. Men vi har datet i ca 3 måneder nå. Er ikke dette han fyren du inviterte med på reisen og som gjerne ville det?
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #215 Skrevet 16. juni 2011 Er ikke dette han fyren du inviterte med på reisen og som gjerne ville det? Jo, stemmer. Han ville gjerne være med. Reisen er først om et par måneder. Han har også spurt meg om råd i forbindelse med boligen sin, og vi har vært ute en god del sammen (kaffe, middager, etc.) og det har vært skikkelig bra (synes i alle fall jeg). Vi har gitt hverandre komplimenter, som jeg tolker som ektefølt. Jeg har overnattet hos ham noen ganger, og vi har gått ut for frokost og hatt fine stunder sammen (er min versjon..) Han er på en måte litt mystisk. Og veldig spennende.
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #216 Skrevet 16. juni 2011 Vil man ha en som liker å holde hender (leie), eller en som hater det? En som liker det. Men han misliker det jo ikke selv om han ikke tar initiativet til å holde hender. Han er pr i dag bra på så mange andre områder, at dette ikke betyr mye, så lenge han synes det er greit at jeg holder i ham. Han er for eksempel med på å holde hender over bordet og slikt, mens vi venter på vinen og maten.
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #217 Skrevet 16. juni 2011 Er ikke dette han fyren du inviterte med på reisen og som gjerne ville det? Når han skrev "god reise" nå så var det bare fordi jeg skal være borte fra stedet i noen få dager..så det var nok bare vanlig høflighet.
Steinar40 Skrevet 16. juni 2011 #218 Skrevet 16. juni 2011 Jaja, summa summarum så er vel ikke "Ok" på melding så veldig farlig egentlig da? 2
bukett Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #219 Skrevet 16. juni 2011 Jaja, summa summarum så er vel ikke "Ok" på melding så veldig farlig egentlig da? Sant nok, når jeg får tenkt meg ordentlig om. Sannheten er nok at jeg ikke kan drøfte disse fjasete tankene med folk jeg kjenner og omgås...vi er tross alt voksne. Da skal man jo være så sikre. Jeg har vært kjempeheldig som har fått rimelig konstruktive kommentarer fra en del menn i denne tråden, og det er kjempefint! Takk skal dere ha (kvinner også, selvsagt, men kun menn vet hvordan det er å være mannen). Jeg burde sikkert ha laget en dagbok kun på denne mannen, og ikke skjøvet tråden frem hele tiden. Kanskje jeg er forelsket - og lurer på hva neste steg blir.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #220 Skrevet 26. juli 2011 Eg syntes egentlig du tolker alt for mye. Ting kan tolkes ørten hundre veier, da bommer man av og til med tolkningen. Hva du tenker trenger ikkje nødvendigvis å stemme med virkeligheten. Eg gjør dette mye selv :/ og eg blir egentlig bare frustrert over tingene eg ikkje finner ut. Eg er i en lignende situasjon som deg og har vært det i 1,5 måned. Dette er ka eg har lært: Det er ikkje galt å fortelle hva man føler. Med det mener eg ikkje at man skal si ting som: eg e super forelsket i deg, eller at eg elsker deg. Dersom man føler frustrasjon eller savn osv så skader ikkje det å si ifra om det. Så lenge man ikkje er super needy om det etterpå. Man blir ikkje sett på som usikker dersom man tør å formidle hva en føler, dette er noe "sterke" mennesker ikkje har problemer med å gjøre. Det andre eg har lært er at eg har forventinger til at "relasjonen" skal bevege seg fremover mot et forhold. Når ting står stille og det ikkje beveger seg blir eg VELDIG frustert(Syntes dette vises veldig tydelig hos deg ). Måten eg har taklet det på er å ikkje skape forventinger om at relasjonen skal gå mot et forhold, og heller tar ting som de kommer. Dette har gjort meg veldig avslappet og eg merker at eg ikkje pusher like mye på hun som eg har gjort . Eg tolker det ikkje som usikkerhet og desperasjon å spørre hvor ting går hen. Du vil finne ut om han er interresert i å ta det videre eller ikkje. Hvis han ikkje er interresert så sløser du bare vekk tid med å date han/tolke alle handlingene hans. Det blir desperat dersom du begynner å be på dine kner om at dere skal bli sammen. Så må eg spørre kordan du oppfører deg rundt han for det virker veldig som du ligger tingene i hans hender og at det er han som på "pushe" relasjonen videre. Hvis du vil kline så gå for kysset selv , du må kjefte på meg hvis eg har tolket feil, men eg vet iallefall med meg selv at eg blir usikker på damen om hun ikkje tar noe inisativ til ting og. Dette gjelder selvfølgelig kyssing og klåing som alt annet. Leit å se at det gikk slik jeg tidligere insumerte. At daten din kunne se på deg som litt "slem/ustabil", uten at du er noen av delene. Alikevel skal du ikke føle at du skylder han noe eller ha dårlig samvittighet for at du dater en annen. Det er litt idiotisk at jeg sier noe slikt. For jeg skjønner hvordan du har det. Og har selv ikke nerver til å ha noe på gang med flere enten samtidig eller tett på hverandre. Hos meg går det mange år mellom hver gang... Så jeg synes du er tøff som i det hele tatt vurderer saken. Synes du bør ta sjansen på neste date. Du skal jo tross alt selge deg ut av singelmarkedet. Og en selger som skal lage en "kontrakt", sitter faktisk ikke på rumpa og tilbyr en enkelt person denne kontrakten. Man er faktisk på jakt etter den beste kjøperen. Og da er man avhengig av å ha flere å velge mellom Det som er galt er at disse fyrene ikke er noe å samle på. Så kvitt deg med dem. Hadde egentlig meldt meg helt ut av tråden, da jeg blir frustrert på mennene du daters vegne. Du viser lite interesse (annet enn når de viser interesse først, for så å la interessen dale til de viser interesse igjen), forventer alltid at mannen skal gjøre "arbeidet", leker hard to get og nekter å eskalere. Det er dønn kjedelig og lite attraktivt. Vi har rundet år 2000, du kan ta initiativ (faktisk er det veldig attraktivt med jenter som tar initiativ), vise interesse og faktisk ta kontroll over eget kjærlighetsliv, istedet for å alltid la mannen ha ballen hos seg. Har det skjedd noe etter dette? , har han tatt noen inisativ? Ja, han har tatt kontakt. Men som Steinar sier, nå har han kanskje "overtaket" fordi jeg etter 5-6 treff initierte sex. Som Steinar sa: "han kan nå bare få gratis sex". Jeg tenker jo litt over det...for nå kan jeg vel ikke helt vite, kan jeg vel. Men ser fram til å møte ham igjen. Men hvordan kan det å ha sex etter 5-6 dates være gratis? Både du og han har da "gjort" noe for at det skulle skje. Med hun forrige som eg likte så var det ingen balanse. Hun tok noe inisativ i begynnelsen, men så dabbet hun av. Så lenge du føler det er en balanse og at han er interresert så ser vel tingene bra ut? Steina(lde)r synet gjelder fortsatt Er man ute etter et seriøst parforhold, og har sex før dette er begges uttalte intensjoner, så er sexen i praksis gratis. Gratis som altså i denne sammenhengen betyr at man ikke må betale for det med et forpliktende parforhold. Altså er man dum hvis man har sex for tidlig. Mistet epost og log in informasjon og måtte registrere ny bruker. Siden den gang har vi vært ganske mye sammen. Han har ekstra mye ledig tid nå, fordi han har tatt fri fra jobb en stund (er sin egen sjef), og han er vel i en søkefase der han finner mer ut av hva han vil, nå som han er 45+ Har reist med ham, vi skal til utlandet igjen, og vi har hilst på og vært sammen med hverandres godt voksne søsken). Det som gjør meg litt usikker er at han tross alt er i en "søkefase". Hva med meg da liksom - hvor får jeg plass? Hvorfor kan han ikke på eget initiativ si noe om dette? Vi holder hender av og til. Han tar til og med initiativet. Det er en rimelig balanse i hvem som tar initiativ, og begge betaler omtrent likt av alle "utgifter". Selv om han sikkert vil spandere av og til, betaler jeg selv alltid, og spanderer mer enn gjerne på ham, om jeg kan. Samtidig vet jeg at han sitter bedre i det økonomisk enn meg, siden han både er eldre, og tjener (har tjent) vesentlig mer enn meg. Han er naturlig nok interessert i sex. Jeg er passe interessert i sex. Han vil morgen og kveld, og flere ganger. Jeg synes det kan bli i overkant mye. Om jeg skal si i fra om det, vil jeg føle meg kjip.. Jeg liker å være sammen med ham! Jeg er nysgjerrig på ham videre, og synes vi har det ganske så bra. Men...jeg er litt usikker. Vet ikke hvordan vi sammen kan skape et solid forhold. Og veien videre. Hvoirdan lage en plattform og hvordan få ham til å ville satse på meg? Jeg vet ikke hvordan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå