Steinar40 Skrevet 3. april 2011 #41 Skrevet 3. april 2011 De mennene som ikke liker å forholdfe seg til avtaler, de kan ikke jeg være sammen med. Like barn leker best 2
bukett Skrevet 3. april 2011 Forfatter #42 Skrevet 3. april 2011 Nå er jeg fornøyd, for daten min følger plutselig opp. Han sendte melding og takket for i går og en ny om noe annet. Jeg fortalte så om en heltisk uke, og nevnte (ja, et hint faktisk) at det gjelder å finne på spennende ting i helgene. Det mest lovende med daten er at han ikke nevner/maser/snakker om sex. En lettelse!! Alt til sin tid, sier nå jeg. Sex er overalt 24t/døgnet. Er så lei av hastverket til menn. Stresset. Utålmodigheten. 1
Gjest padawan Skrevet 3. april 2011 #43 Skrevet 3. april 2011 bra at det gikk bra da. dette viser vel at det bare er dumt å forhaste seg bare fordi noen ikek er raske nok med å svare på sms.
bukett Skrevet 3. april 2011 Forfatter #44 Skrevet 3. april 2011 bra at det gikk bra da. dette viser vel at det bare er dumt å forhaste seg bare fordi noen ikek er raske nok med å svare på sms. Ja, sant nok Men det hele var avhengig av at han kunne se situasjonen, og snu den til en ny avtale, og ufarliggjøre det hele. Tror en yngre mann ikke helt ville ha klart det? 1
Gjest Katten. Skrevet 3. april 2011 #45 Skrevet 3. april 2011 Tror en yngre mann ikke helt ville ha klart det? Slikt har nok ikke med alder å gjøre, men heller person.
nettvenninnen Skrevet 3. april 2011 #46 Skrevet 3. april 2011 (endret) Var i date-dialog med en mann - vi har vært ute sammen et par ganger i gruppe og fant tonen - nå avtalte vi et treff bare han og jeg, og det avtalte vi for et par uker siden - konkret dato, klokkeslett og happening. Underveis har han ikke tatt noe kontakt - det var jeg som initierte forslaget - og like før happeningen, så er det stilt. Jeg tar initiativet igjen, og spør om han er klar. Ikke noe svar. Da sendte jeg en ny melding om at jeg dropper det hele. Hasta la vista. Hva ville dere ha gjort, om dere opplevde så liten interesse? Jeg synes at du på sett og vis gjorde rett i å avlyse, selv om det ikke skjedde noe annet galt her enn at han ikke fulgte opp en avtale som han antagelig kunne tenke seg å møte opp på. Nå ser jeg at det har gått bra med deg og denne fyren. Og det er flott. Kan hende du oppnådde en god porsjon verdighet og respekt Men pass litt på at han ikke ser på deg som følelsesmessig ustabil. Selv har jeg vært i motsatt posisjon med en som bare var en venn. Vi avtalte å ringes uti uka. Med dag og klokkeslett. For jeg hadde ikke tid til å slå av en laaang prat før den konkrete datoen. Så begynte han å melde og ringe meg. Da han ikke fikk respons , så gikk det bare en halv dag før jeg fikk en melding om at han ville kutte kontakten. Det han ikke visste var at jeg ikke hadde sjans til å svare på meldinger, fordi jeg jobbet (hadde tenkt å svare på kvelden). Og når jeg hadde avsatt tid senere til prat, så syntes jeg ikke noe om å måtte kaste fra meg alt jeg hadde i hendene for å måtte ta telefonen og prate før dagen kom. Etter å ha fått en kuttemelding fra han. Med avlysning av avtalen, så så jeg på han som både ustabil og furten. Og så da ingen grunn til å engang gidde å skrive eller ringe tilbake. Selv om han tydeligvis skrev meldingen for å provosere frem en respons før tiden. Var egentlig glad for at han viste seg fra sin mer sanne side. En side som viser at han blir veldig umoden hvis han ikke får nok oppmerksomhet. Og når folk sier at de vil bryte avtalen, så får de stå for det de sier. Derfor hadde du litt flaks som alikevel fikk en date med denne fyren. Hadde det vært meg ville jeg vært skeptisk, så han er tydeligvis interessert i deg Men om han ikke er en tøffel, så vær forsiktig med å la følelsene ta helt overhånd hvis du ikke mener det du sier. En masse lykke til med kjærligheten Endret 3. april 2011 av nettvenninnen 2
Gjest padawan Skrevet 3. april 2011 #47 Skrevet 3. april 2011 Slikt har nok ikke med alder å gjøre, men heller kjemi. fixed
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #48 Skrevet 3. april 2011 bra at det gikk bra da. dette viser vel at det bare er dumt å forhaste seg bare fordi noen ikek er raske nok med å svare på sms. Dette utsagnet ditt er jeg ikke enig i. Tvert i mot beviser vel dette at det er best å spille med åpne kort. Jeg velger samme metode som TS. Dersom jeg er veldig usikker på hvor jeg har en mann sier jeg i klartekst at jeg blir usikker på de tvetydige signalene hans og hvis vi ikke kan avtale noe konkret dropper vi hele greia. Å gå på akkord med seg selv og vente i uvisshet er bare å pine seg selv helt unødvendig. 3
Gjest Katten. Skrevet 3. april 2011 #49 Skrevet 3. april 2011 fixed True. Så kan man jo argumentere for at kjemi har noe med hvilke personer man er :D
Rayanne Skrevet 3. april 2011 #50 Skrevet 3. april 2011 (endret) Hadde han sagt noe i retning av "vi har jo en avtale, jeg blir veldig skuffet om du ikke kommer" eller "hadde sett fram til å treffe deg igjen" - så hadde jeg naturligvis stilt! Du forventer vel ikke at et voksent menneske skal begynne å trygle når han blir avvist? I hvert fall ikke så tidlig i en dating-prosess? De fleste har da litt mer verdighet enn som så? Og jeg synes det er tullete å forvente masse sms-kontakt. De fleste menn jeg har kjent hater sms, og kan strekke seg til å sende nødvendig informasjon, men har man en avtale behøver man ikke å bekrefte denne utover det. Å sitte å dille med sms og telefonsamtaler er bare tøysete liksom-kontakt, det som teller er "the real deal", å møtes på ordentlig. Sms er bare et verktøy for å få til dette. Men du er jo tydeligvis i full gang med å oppdra denne fyren til en tøffel, så jeg håper jo at det er sånn du vil ha dem, siden det er det du ender opp med her. Endret 4. april 2011 av KaDust
Gjest padawan Skrevet 3. april 2011 #51 Skrevet 3. april 2011 Dette utsagnet ditt er jeg ikke enig i. Tvert i mot beviser vel dette at det er best å spille med åpne kort. Jeg velger samme metode som TS. Dersom jeg er veldig usikker på hvor jeg har en mann sier jeg i klartekst at jeg blir usikker på de tvetydige signalene hans og hvis vi ikke kan avtale noe konkret dropper vi hele greia. Å gå på akkord med seg selv og vente i uvisshet er bare å pine seg selv helt unødvendig. husker jeg ikke helt feil fra førsteposten så hadde TS og daten avtalt et tidspunkt men TS ville avlyse da hun ikke fikk (raskt nok) svar på en sms. jeg er dog enig i at en bør kunne lage konklrete avtaler med den en dater og holde seg til disse.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #52 Skrevet 3. april 2011 Men du er jo tydeligvis i full gang med å oppdra denne fyren til en fullblods tøffel, så jeg håper jo at det er sånn du vil ha dem, siden det er det du ender opp med her. Tullebukk. Der er langt vei mellom det å være tøffel, og å kunne sende en sms i løpet av to uker og si at men gleder seg til daten. Jeg er ikke ute etter en fyr som setter alt annet til side pga meg, men han skal være tydelig på hvor jeg har han, og jeg er ikke interessert i å bli utsatt for noe psykisk maktspill av en fyr som veksler mellom å vise interesse og å være totalt fraværende. Dersom man har litt erfaring også, så er man kanskje ikke så naiv lenger, og sannheten er jo at i datingverden er det langt fra alltid at en avtale er en avtale. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #53 Skrevet 3. april 2011 husker jeg ikke helt feil fra førsteposten så hadde TS og daten avtalt et tidspunkt men TS ville avlyse da hun ikke fikk (raskt nok) svar på en sms. jeg er dog enig i at en bør kunne lage konklrete avtaler med den en dater og holde seg til disse. Som sagt er det såpass mange gutter/menn som ikke er til å stole på at det er ingen selvfølge at en avtale er en avtale. Jeg synes 24 timers svarfrist er ganske greit å operere med når det gjelder dating. Stoler rett og slett ikke på menn som bruker lenger tid enn dette på å svare. 3
Rayanne Skrevet 3. april 2011 #54 Skrevet 3. april 2011 Jeg er ikke ute etter en fyr som setter alt annet til side pga meg, men han skal være tydelig på hvor jeg har han, og jeg er ikke interessert i å bli utsatt for noe psykisk maktspill av en fyr som veksler mellom å vise interesse og å være totalt fraværende. Jeg synes det er mere psykisk maktspill å sanksjonere fyren for manglende sms, med å avlyse daten, og så være blid og hyggelig igjen når han begynner å krype, men-men. Sånn av nysgjerrighet, hvor lang tid er "for lang tid" å svare på sms? (Spør litt av egen interesse, siden jeg har en livssituasjon hvor jeg ikke har tilgang på mobil store deler av døgnet, og lurer på hvor grensa går for å bli oppfattet som uhøflig.)
Gjest padawan Skrevet 3. april 2011 #55 Skrevet 3. april 2011 (endret) Som sagt er det såpass mange gutter/menn som ikke er til å stole på at det er ingen selvfølge at en avtale er en avtale. Jeg synes 24 timers svarfrist er ganske greit å operere med når det gjelder dating. Stoler rett og slett ikke på menn som bruker lenger tid enn dette på å svare. for min del kan dette også brukes for å generalisere kvinner. Sånn av nysgjerrighet, hvor lang tid er "for lang tid" å svare på sms? (Spør litt av egen interesse, siden jeg har en livssituasjon hvor jeg ikke har tilgang på mobil store deler av døgnet, og lurer på hvor grensa går for å bli oppfattet som uhøflig.) for min del pleier jeg å være ganske rask med å gi tilbakemeldinger på sms men er litt nysjerrig på dette. Endret 3. april 2011 av padawan
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #56 Skrevet 3. april 2011 Jeg synes det er mere psykisk maktspill å sanksjonere fyren for manglende sms, med å avlyse daten, og så være blid og hyggelig igjen når han begynner å krype, men-men. Sånn av nysgjerrighet, hvor lang tid er "for lang tid" å svare på sms? (Spør litt av egen interesse, siden jeg har en livssituasjon hvor jeg ikke har tilgang på mobil store deler av døgnet, og lurer på hvor grensa går for å bli oppfattet som uhøflig.) Over 24 timer er for lang tid etter min mening, men dersom du ofte er uten tilgang til mobil i lengre perioder ville jeg rett og slett informert om akkuratt dette til daten din. Det å date synes jeg er psykisk belastende nok i seg selv, om jeg ikke skal vente flere dager på å få svar på et enkelt spørsmål i tillegg. Svarer man veldig sent er det også normalt å beklage seg for at man brukte lang tid på å svare. Når er det heller ikke snakk om å være høflig eller uhøflig, men at man gir inntrykk av å ikke være interessert dersom man ikke svarer. Jeg sender ofte en melding om at vi bryter kontakten for å gi han en siste sjanse til å endre inntrykket, hvis jeg da ikke får svar innen rimelig tid ser jeg meg aldri tilbake, og da hjelper det ikke om jeg for melding av han en uke etterpå hvor han vil treffes. En viss seriøsitet må man kunne forvente. Det samme gjelder om jeg har datet en fyr. Dersom jeg ikke har fått melding av han dagen etter sender jeg melding, og dersom han da ikke virker interessert bryter jeg kontakt. Dette er ikke noe maktspill fra min side, jeg gjør det av egeninteresse fordi jeg ikke takler uvissheten. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #57 Skrevet 3. april 2011 for min del kan dette også brukes for å generalisere kvinner. Selvfølgelig, dette er jo helt uavhengig av kjønn. Jeg burde skrevet menn/kvinner, men men skrev kun menn fordi jeg personlig ikke dater kvinner. for min del pleier jeg å være ganske rask med å gi tilbakemeldinger på sms men er litt nysjerrig på dette. Handler som sagt ikke om høflighet, men om å utstråle interesse. 2
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 #58 Skrevet 3. april 2011 Så begynte han å melde og ringe meg. Da han ikke fikk respons , så gikk det bare en halv dag før jeg fikk en melding om at han ville kutte kontakten. Det han ikke visste var at jeg ikke hadde sjans til å svare på meldinger, fordi jeg jobbet (hadde tenkt å svare på kvelden). Og når jeg hadde avsatt tid senere til prat, så syntes jeg ikke noe om å måtte kaste fra meg alt jeg hadde i hendene for å måtte ta telefonen og prate før dagen kom. Det du burde gjort var å informere ham om dine planer. F.eks via en melding i god tid hvis du ikke hadde tid til noe mer. Det er ingenting som skaper mer problemer enn dårlig eller mangelfull kommunikasjon. Jeg gjetter på at han følte seg usikker på deg. Sannsynligvis pga dårlig kommunikasjon.
Gjest padawan Skrevet 3. april 2011 #59 Skrevet 3. april 2011 Handler som sagt ikke om høflighet, men om å utstråle interesse. sant så sant
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #60 Skrevet 3. april 2011 Det du burde gjort var å informere ham om dine planer. F.eks via en melding i god tid hvis du ikke hadde tid til noe mer. Det er ingenting som skaper mer problemer enn dårlig eller mangelfull kommunikasjon. Jeg gjetter på at han følte seg usikker på deg. Sannsynligvis pga dårlig kommunikasjon. Enig med deg her. Selv forventer jeg heller ikke å finne meg en robot mann, men en vanlig mann av kjøtt og blod med følelser. En som kan bli både sint, rasende, redd eller dumme seg ut i fylla. Man må tåle litt takhøyde i starten, å anta at en person er psykisk ustabil fordi han blir stressa når han ikke får svar på sms og telefon kan føre til at man går glipp av mange bra mennesker fordi man forhåndsdømmer. En fyr som skulle vært sammen med meg er nødt til å tåle litt av hvert uansett så hvis han blir skremt bort pga en sms så vet jeg at han ikke er noe å satse på uansett. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå