Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Bekymringer, bekymringer. Merket nettopp litt brunt utflod da jeg var på do i sted. Og mine erfaringer med brunt utflod er jo som kjent ikke akkurat positive, så jeg klarer ikke helt å tenke at det er helt normalt og at alt er bra :sukk: Får se om jeg ikke ringer til legekontoret i morgen og det ikke gir seg. Har foreløpig ikke hatt noen smerter, så tar det som ett positivt tegn i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har spottet litt i dag også, men det har heldigvis ikke vært mye, så jeg slapper litt mere av nå. Klarer naturligvis ikke å slappe helt av, men det er vel ganske normalt vil jeg tro :) Så nå tenker jeg å se det ann videre, og med mindre det blir verre så venter jeg med å kontakte legen til jeg skal på kontroll om ett par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg spottet i forrige svangerskap, tror det var ca i uke 9/10/11. Det gikk helt fint :) Det var brunt, og det kom litt hele dagen, var litt på papiret hver gang jeg tørka meg. Jeg var på 2 ukers ferie i syden, og dødsredd... Men tulla ligger i senga si og sover nå ;)

Så det er gode sjanser for at det går bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg spottet i forrige svangerskap, tror det var ca i uke 9/10/11. Det gikk helt fint :) Det var brunt, og det kom litt hele dagen, var litt på papiret hver gang jeg tørka meg. Jeg var på 2 ukers ferie i syden, og dødsredd... Men tulla ligger i senga si og sover nå ;)

Så det er gode sjanser for at det går bra :klemmer:

Godt å høre at alt gikk bra, det gir meg litt håp :klemmer: Spottingen har gitt seg nå da (for nå i allefall), så satser på at det var helt ufarlig og at jeg slipper unna noe mer spotting/blødning nå :)

Jeg forstår godt at du bekymrer deg, Pjusk! Men dette skal gå bra, det er din tur nå :klemmer:

:klemmer:

Ja, jeg håper virkelig spiren har det bra og at den klamrer seg fast gjennom hele svangerskapet denne gangen. Og forhåpentligvis var det bare en helt ufarlig spotting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt utflod kan også være gammelt blod, og det er ikke rart hvis du blør litt nå, skjeden din er jo veldig blodig. Jeg tror dette skal gå bra. Nå har du kommet så langt, bare 1 1/2 uke igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:klemmer:

Det kan godt være litt ømfintlige slimhinner oppi skjeden vet du. Har jo erfaring med blødning som ikke var noe annet enn noen sprukne blodårer i skjeden. :klemmer: Så, dette går så bra. 1,5 uke igjen til du når den flotte grensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt utflod kan også være gammelt blod, og det er ikke rart hvis du blør litt nå, skjeden din er jo veldig blodig. Jeg tror dette skal gå bra. Nå har du kommet så langt, bare 1 1/2 uke igjen :klemmer:

:klemmer:

Det er sikkert helt ufarlig, men blir litt bekymret likevel. Men så lenge det er så lite og det ikke er friskt blod slapper jeg litt mere av :) Tenk det, bare litt over en uke igjen! Synes det er helt utrolig jeg :fnise:

:klemmer:

Det kan godt være litt ømfintlige slimhinner oppi skjeden vet du. Har jo erfaring med blødning som ikke var noe annet enn noen sprukne blodårer i skjeden. :klemmer: Så, dette går så bra. 1,5 uke igjen til du når den flotte grensa!

:klemmer:

Ja, det kan egentlig være ganske mye ufarlig, men tenker alltid det verste. Er typisk meg det :fnise: Er heldigvis litt roligere nå da. Og bare 1 uke igjen på Torsdag! Tida går så fort! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer:

Ja, det kan egentlig være ganske mye ufarlig, men tenker alltid det verste. Er typisk meg det :fnise: Er heldigvis litt roligere nå da. Og bare 1 uke igjen på Torsdag! Tida går så fort! :hoppe:

:klemmer:

Du er ikke den eneste som tenker det verste. Første reaksjonen jeg hadde da jeg så frisk blod var at jeg gråt, og det var skikkelig krampegråt. Fikk småkramper rundt livmoren også grunnet gråtingen. :fnise: Så, du kan tro jeg var lettere hysterisk. Det kommer til å gå bra, denne gangen skal det gå vet du. :klemmer:

Tiden går fryktelig fort, litt for fort synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Du er ikke den eneste som tenker det verste. Første reaksjonen jeg hadde da jeg så frisk blod var at jeg gråt, og det var skikkelig krampegråt. Fikk småkramper rundt livmoren også grunnet gråtingen. :fnise: Så, du kan tro jeg var lettere hysterisk. Det kommer til å gå bra, denne gangen skal det gå vet du. :klemmer:

Tiden går fryktelig fort, litt for fort synes jeg.

Ja, det er lett å tenke det verste, men heldigvis er det ofte ikke så ille som man først tror :)

Tiden kan ikke gå for fort frem til uke 12 synes jeg da, men fra uke 12 til termin kan tiden gjerne gå litt saktere så man rekker å nyte tiden som gravid :fnise: I tillegg har vi en del som skal gjøres før den lille kommer, så vi vil gjerne ha tid til å gjøre klart alt sammen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, har spottingen gitt seg?

Spottingen har gitt seg, så nå tar jeg det ganske med ro igjen :) tenkte jeg skulle nevne det til legen når jeg skal på kontroll, men antar jeg bare får beskjed om at det antageligvis ikke var noe farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lett å tenke det verste, men heldigvis er det ofte ikke så ille som man først tror :)

Tiden kan ikke gå for fort frem til uke 12 synes jeg da, men fra uke 12 til termin kan tiden gjerne gå litt saktere så man rekker å nyte tiden som gravid :fnise: I tillegg har vi en del som skal gjøres før den lille kommer, så vi vil gjerne ha tid til å gjøre klart alt sammen :jepp:

Nå nei du, den går nok atskilling fortere så snart du når uke 12.. :fnise: Her synes jeg tiden til uke 12 gikk sakte, og det var bare ca. åtte uker det. Sånn fra positiv test til uke 12. Nå derimot, kjennes det som om jeg nettopp nådde den magiske grensen, men det er faktisk så mye som elleve uker siden! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det har gitt seg :) Kan jo være greit å ha sagt det til legen, selvom du sikkert ikke blir noe klokere fordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nei du, den går nok atskilling fortere så snart du når uke 12.. :fnise: Her synes jeg tiden til uke 12 gikk sakte, og det var bare ca. åtte uker det. Sånn fra positiv test til uke 12. Nå derimot, kjennes det som om jeg nettopp nådde den magiske grensen, men det er faktisk så mye som elleve uker siden! :jepp:

Det var det jeg fryktet ja :fnise: De første ukene etter positiv test synes jeg gikk veldig sakte, men etter uke 6-7 har tiden gått fort synes jeg :) Og i dag er jeg 11 uker på vei :hoppe: Bare 1 uke igjen nå!

Er vel bare å være effektiv fremover nå da, siden tiden kommer til å gå fort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det har gitt seg :) Kan jo være greit å ha sagt det til legen, selvom du sikkert ikke blir noe klokere fordet ;)

Ja, er det jeg tenker også. Greit at legen får vite det selv om det ikke trenger å være noe farlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ska på jobb snart, nattevakt. Kjenner jeg gruer meg litt. Skulle gjerne lagt meg til å sove nå, er så trøtt. Men det er vel bare å bite tenna sammen og komme seg igjennom natten. Er desverre en god del tungt arbeid som skal gjøres på natten, så ryggen og føttene får kjenne det, for å si det sånn. Men får bare tenke på at det blir penger av det, og at det blir mere å kjøpe barneutstyr og barneklær for :jepp:

Ellers er det ikke stort som skjer. Kvalmen har heldigvis blitt litt bedre. Er ikke like kvalm hver dag lenger. Har faktisk hatt noen nesten helt kvalmefrie dager nå, så satser på at det er et tegn på at den holder på å gi seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nattevakt igjen i natt, så nå sitter jeg på jobb og ønsker meg hjem til senga mi :fnise: skal bli godt med en liten "ferietur" til helga. Blir godt å komme seg bort litt og få litt fri fra alt sammen. Blir en liten kjærlighetstur for meg og samboer :jepp:

Ellers vil jeg bare si at i dag passerer jeg 12 uker :hoppe: det er utrolig hvor fort tiden har gått. Nå er det plutselig på tide å begynne å fortelle om graviditeten, noe jeg gru-gleder meg til. Håper bare alle blir like glade som det jeg er :)

Nei, må vel tilbake til jobben og gjøre noe fornuftig. Ha en fin natt alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...