Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra for 12 uker!! Kos deg på kjærestetur

Jeg skal virkelig nyte turen. Skal bli godt :)

12 uker! :hoppe: Endelig over den magiske grensa! :jepp:

Ja, endelig! Helt utrolig at jeg har kommet så langt, synes jeg :jepp:

Hurra for 12 uker! Tenk så fantastisk :klemmer:

Ja, det er helt fantastisk :klemmer:

:strix: 12 uker! Tenk på det du! Endelig over den magiske grensa! :strix:

Ja, det er helt utrolig. Klarer ikke helt å forstå at jeg faktisk skal bli mamma :hakeslepp:

Gratulerer så mye med 12 uker :)

Takk for det, Miss moneypenny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at det er helt forferdelig det som skjedde i Oslo og på Utøya på fredag. Mine tanker går til alle rammede og pårørende, virkelig trist.

Ellers kan jeg fortelle at vi hadde en fin liten tur i helga, til tross for at det som skjedde naturligvis la en liten demper på stemninga. Klarte heldigvis å kose oss litt likevel :)

I morgen skal jeg på kontroll, noe jeg kjenner jeg gleder meg litt til. Noen som vet om man får høre hjertelyden på kontroll? Har såå veldig lyst til å høre den :jepp: og til dere andre som har vært på kontroll, hadde dere med barnefar? Her skal i allefall barnefar være med, noe jeg kjenner jeg er glad for. Glad han ønsker å ta del i svangerskapet allerede nå :) ellers kommer vi vel til å dele nyheten med familie og venner etter kontrollen, noe jeg gru-gleder meg til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er ikke alltid en garanti man hører hjertet når man er rundt uke 12-13 uten at det er noe galt, det vil nok lege/jm si til deg. Det sa fastlegen til meg da jeg var der på kontroll første gangen.

Har hatt med meg barnefar en gang, og det var innskrivingen i det nederlandske systemet, og det er fordi han jobber og ikke har så mye fri. De dagene han skal ta fri (ferie), er når frøkna er på utsiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her prøvde ikke legen å finne hjertelyden en gang da jeg var 11-12 uker på vei. Men på kontrollen i uke 16 så brukte JM dopleren. :)

Jeg hørte hjertelyden for første gang en gang mellom 13 og 14 uker. Kjøpte meg angelsound siden jeg ikke hadde hatt et eneste symptom så langt i svangerskapet, så måtte bare sjekke at det var noe inni der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så sint på meg selv og den irriterende alarmen min som aldri funker når jeg trenger den! Jeg klarte jo selvfølgelig å sovne av, og våknet en halvtime etter jeg skulle vært hos legen :kjefte: Så nå må jeg vente til neste uke med kontrollen. Jaja, det er jo ikke noe krise, og det er ikke noe å gjøre noe med, men det er så utrolig irriterende! :sukk:

Beklager sytinga, måtte bare få det ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå er jeg så sint på meg selv og den irriterende alarmen min som aldri funker når jeg trenger den! Jeg klarte jo selvfølgelig å sovne av, og våknet en halvtime etter jeg skulle vært hos legen :kjefte: Så nå må jeg vente til neste uke med kontrollen. Jaja, det er jo ikke noe krise, og det er ikke noe å gjøre noe med, men det er så utrolig irriterende! :sukk:

Beklager sytinga, måtte bare få det ut :fnise:

Isj! Den er litt kjip, men kan skje den beste. :klemmer: Uansett, det er bare en liten uke. :klemmer: Skjønner godt det er irriterende. Forsov meg til en eksamen en gang, den var kjip. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj! Den er litt kjip, men kan skje den beste. :klemmer: Uansett, det er bare en liten uke. :klemmer: Skjønner godt det er irriterende. Forsov meg til en eksamen en gang, den var kjip. :fnise:

Ja, det var utrolig irriterende, men det er sånt som kan skje :)

Jeg har forsovet meg til ganske mye opp i gjennom årene, men jeg tror faktisk aldri jeg har forsovet meg til eksamen. Var ganske nøye med å komme meg til eksamen i rett tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig! En hel uke å vente er jo egentlig alt for lenge - særlig når man var innstilt på at det skulle skje i dag :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig! En hel uke å vente er jo egentlig alt for lenge - særlig når man var innstilt på at det skulle skje i dag :daane:

Ja, når man er innstilt på at det skal skje med en gang er det kjedelig å måtte vente en hel uke til, spesielt når det var min egen feil :kjefte: Men er heldigvis ikke så lenge igjen nå da :)

-

Sliter litt med vond korsrygg når jeg er på jobb for tiden. Går bra når jeg går hjemme, men på jobb får jeg det omtrent hver gang. Sist gang hadde jeg det dagen etter jeg hadde vært på jobb også, men så gikk det over etter hvert, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering, da jeg har vært hos legen på kontroll. Legen mente jeg var 14+2 på vei, men stoler litt mer på mine egne beregninger foreløpig, så kommer nok ikke til å gjøre om på det før UL. Ellers har jeg ikke gått opp noe særlig i vekt enda.

Også var det dette blodtrykket da, som visstnok var på 80/60. Har altså lavt blodtrykk, men det var visst ikke noe farlig. Har egentlig skjønt at jeg har lavt blodtrykk for jeg har vært en god del svimmel blant annet, så det kom ikke som noe sjokk. Ellers så urinprøven bra ut, og de tok noen blodprøver. Fikk desverre ikke noe tilbud om å høre hjertelyden, noe jeg hadde håpet på, men sånn er det. Må nok bare vente tålmodig på UL nå :)

Jeg fikk nesten en tidlig ultralyd, men siden legen mente jeg var 14+2 på vei, så var det bare 4 uker til ordinær UL, så da droppet hun det.

Som jeg forsto det på legen så måtte jeg kontakte jordmor ang. ultralyd selv, stemmer dette? Trodde man automatisk fikk tilbud om dette jeg, så man ikke trengte å "bestille" selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende jeg bare misforsto da, altså at legen skulle ordne ultralyd, men at jeg måtte bestille time til jordmor selv, siden jeg har tenkt å gå annenhver gang til lege og jordmor :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk informasjon om time til ordinær UL sammen med bekreftelsen på fødeplass :jepp:

Med andre ord gikk det av seg selv, bare fødeplassen var søkt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk informasjon om time til ordinær UL sammen med bekreftelsen på fødeplass :jepp:

Med andre ord gikk det av seg selv, bare fødeplassen var søkt om...

Aha.. Her har jeg ikke noe valg ang. fødeplass, da det er bare en mulighet, så den saken er jo i grunn grei :) satser på at jeg får brev i posten ang. UL snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det samme jeg sitter her å venter på å bli ferdig på jobb, benytter jeg muligheten til å :hoppe: litt for 14 uker i dag! Gud, hvor tiden går! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inamalin09

Hei :)

Gratulerer så mye med 14 uker. Det er ordentlig spennende å følge med på denne dagboken, hvordan føler du deg om dagen? Har kvalmen gitt seg for deg? :)

Jeg sitter her å lurer på om jeg kan være gravid selv jeg, er veldig usikker ettersom testen jeg tok for noen dager siden var negativ men da testet jeg før IKM, nå er jeg 1 dag over IKM og ingen tegn til noe mens gitt :O Spennende og nervepirrende. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...