Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Gratulerer! :klemmer:

Jeg VET det er vanskelig (sliter fortsatt med det, jeg og), men prøv å ikke bekymre deg. :) Dette kommer til å gå så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Niennas :klemmer:

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det, men hver gang jeg kjenner mensmurringer så er det ikke så enkelt å la vær. Jeg vet det er vanlig med mensmurringer når man er gravid, men jeg er sååå redd for å begynne å blø :sukk: Nei, jeg må nok bare håpe på at alt går bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er fordi jeg vet jeg er gravid, eller om det virkelig er symptomer jeg kjenner, men jeg er for tiden veldig kvalm. Ikke sånn spy-kvalm, men er litt sånn småkvalm hele tiden, spesielt når jeg er sulten, og når jeg nettopp har spist. At jeg er kvalm når jeg nettopp har spist kan være fordi jeg har spist for mye da (matvrak) :fnise: I tillegg er jeg veeldig tørst. I morgen er jeg 4 uker på vei, altså er IKM i morgen. Hvis jeg klarer meg frem til (i allefall) uke 5, så skal jeg etter hvert flytte dagboken over til graviditetsdagbøkene :jepp:

Også tenkte jeg at jeg skulle legge med bilde av testen jeg tok i dag også jeg (ikke morgenurin). Var ikke tvil denne gangen nei :rodmer:

post-34357-0-17841800-1306350391_thumb.p

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er såå oppblåst! Har vært det i flere dager nå, og det er faktisk veldig ubehagelig :sjenert: Kvalmen kommer også med en gang kroppen mener det er på tide å spise igjen, så her er det bare å høre på hva kroppen sier!

Ellers er jeg veldig fornøyd med at jeg har mer symptomer nå enn sist, da jeg mistet 4+2. Håper og tror at det må være et godt tegn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å vært kvalm i flere uker (bare når jeg blir sulten da), så har jeg lagt meg inn en vane ved å småspise rett før jeg egentlig begynner å bli sulten. Da slipper du kvalmen. :) Jeg synes det er så gøy at du er gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er mange som håper og tror at det går bedre denne gangen :klemmer: Det kommer til å gå veien vet du. :sjenert:

Synes det er så artig å lese at du er gravid igjen, var en skikkelig gladnyhet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er gøy at jeg er gravid igjen jeg også :fnise:

Problemet med kvalmen min er at jeg også er mye oftere sulten enn jeg var tidligere, så jeg føler jeg må spise hele tiden :sjenert: Men det blir sikkert enklere når jeg blir vant med å spise oftere.

Jeg har faktisk en litt god følelse denne gangen (bank i bordet), så jeg håper bare følelsen stemmer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for en god følelse (bank i bordet)! :) Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for en god følelse (bank i bordet)! :)

Så hyggelig :)

Har mensmurringer/stikkinger hver dag, men som regel ikke så mye når jeg sitter i ro. De kommer nesten alltid når jeg reiser meg/setter meg opp i sofaen og lignende. Er det noe jeg trenger å bekymre meg for tro, eller er det helt normalt? Rart hvor mye man tenker på når man er gravid :fnise:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig :)

Har mensmurringer/stikkinger hver dag, men som regel ikke så mye når jeg sitter i ro. De kommer nesten alltid når jeg reiser meg/setter meg opp i sofaen og lignende. Er det noe jeg trenger å bekymre meg for tro, eller er det helt normalt? Rart hvor mye man tenker på når man er gravid :fnise:

Dette er livmoren som strekker seg. Jeg hadde de konstant, helt til de plutselig stoppet. Nå har jeg de kanskje i 2 minutter, en gang om dagen.

Det som er skummelt (iallefall når du er førstegangsfødende) er at du ikke klarer å kjenne om det er bra smerter eller dumme smerter.

Disse smertene heter forresten ligamentsmerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er livmoren som strekker seg. Jeg hadde de konstant, helt til de plutselig stoppet. Nå har jeg de kanskje i 2 minutter, en gang om dagen.

Det som er skummelt (iallefall når du er førstegangsfødende) er at du ikke klarer å kjenne om det er bra smerter eller dumme smerter.

Disse smertene heter forresten ligamentsmerter :)

Ahaa, godt å vite! :ler: Syntes det var litt merkelig at de stort sett bare kommer når jeg reiser meg/setter meg opp, osv, men da er det vel normalt da. Før kom de uansett om jeg rørte på meg eller ikke, nemmelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pjusk!

Snublet over deg i dagboken til Teriyaki, og ser at vi ligger nesten helt likt. Jeg er 4+2 i dag :hoppe:

Følger deg gjerne videre - morsomt med en som er like langt, så man kan dele litt erfaringer underveis :jepp:

Jeg har og mye murringer, og mest når jeg er oppreist - det er visst veldig normalt :jepp:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pjusk!

Snublet over deg i dagboken til Teriyaki, og ser at vi ligger nesten helt likt. Jeg er 4+2 i dag :hoppe:

Følger deg gjerne videre - morsomt med en som er like langt, så man kan dele litt erfaringer underveis :jepp:

Jeg har og mye murringer, og mest når jeg er oppreist - det er visst veldig normalt :jepp:

:vinke:

Hei Zia, :velkommen: til dagboken min!

Oi, så spennende at vi er nesten helt likt. Er jo bare 2 dager forskjell jo :hoppe: Jeg vil gjerne følge deg også, og dele erfaringer underveis. Morsomt å følge noen som er omtrent like langt :jepp:

Godt å høre at det ikke er bare meg som har murringer. Er så vanskelig å vite om alt er som det skal, synes jeg. Men håper og tror alt er fint :)

Er så trøtt i dag, så tror jeg snart skal :tellesauer:

God natt :vinke::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 uker i dag :danse:

Symptomene hittil er

- Mensmurringer og stikkinger

- Ømme pupper

- Til tider kvalm

- Ofte sulten

- Oppblåst i magen

- Trøtt

- Vondt i korsryggen

- Tisser oftere

- Tøøørst

- God luktesans

- Til tider svimmel

Bortsett fra denne kvalmen til tider, så er jeg ganske fornøyd med at jeg har symptomer. Blir jo så bekymret med en gang jeg ikke kjenner noe til dem, så :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 5 uker!

Kjenner meg igjen i det du sier, det med symptomene. :sjenert:

Håper kvalmen ikke er for ille, mer overlevbart og at du har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 5 uker!

Kjenner meg igjen i det du sier, det med symptomene. :sjenert:

Håper kvalmen ikke er for ille, mer overlevbart og at du har det bra.

Kvalmen er som regel ikke så ille. Den kommer vanligvis når jeg er sulten, og forsvinner når jeg spiser. Jeg håper bare ikke den blir verre :sjenert: Jeg har forresten nesten ikke lyst på noe mat lenger. Eneste jeg har lyst på er skinkebiff, men kan liksom ikke spise det hele tiden heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at vi har mange like symptomer. Murringene hos meg er ikke der hele tiden lenger, som de var rundt IKM - blir like bekymret hver gang det går noen timer uten av jeg kjenner noe :sjenert:

Kommer det og går litt hos deg og?

Småkvalm i perioder her og, og særlig når jeg ikke har spist på noen timer. Roer seg når jeg spiser, akkurat som hos deg.

Og så er jeg veldig sliten i korsryggen da...

Forresten! :duskedame: 5 uker!!! Gratulerer :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi har mange like symptomer. Murringene hos meg er ikke der hele tiden lenger, som de var rundt IKM - blir like bekymret hver gang det går noen timer uten av jeg kjenner noe :sjenert:

Kommer det og går litt hos deg og?

Småkvalm i perioder her og, og særlig når jeg ikke har spist på noen timer. Roer seg når jeg spiser, akkurat som hos deg.

Og så er jeg veldig sliten i korsryggen da...

Forresten! :duskedame: 5 uker!!! Gratulerer :duskedame:

Takk, Zia. Ikke lenge til du når 5 uker heller nå :) Snart begynner hjertet å slå :rodmer:

Ja, murringene mine kommer og går de også. Noen ganger kan jeg gå nesten en hel dag uten murringer, mens andre ganger har jeg mye mer murringer. Så de dagene jeg knapt nok kjenner murringer, sjekker jeg alltid om de andre symptomene fremdeles er der (og når jeg kjenner murringene er jeg livredd for å begynneå blø, selvfølgelig) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Så morsomt! Det er som å lese om meg :fnise:

:fnise:

Ja, det er utrolig hvor mye man kan kjenne seg igjen i når man leser om andre som også er gravide :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...