Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Fikk lagt til bildet likevel, så her er beviset :jepp:

post-34357-0-72957000-1303676246_thumb.j

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dagboken skulle vel kanskje vært under graviditetsdagbøker nå, men tenker å vente litt med å flytte den. Har ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid enda nemlig :sjenert: Skal til legen i løpet av uken (egentlig av andre årsaker), så da får jeg pratet litt med legen og forhåpentligvis avtalt time til den første kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag grunnet småblødninger. Legen syntes ikke det hørtes ut som en SA, men henviste meg til gyn. poliklinikk på sykehuset for en sjekk. Jeg gikk glad ut av legekontoret, og satset på at alt er som det skal være, og at jeg vil få beskjed om at alt er helt i orden på sykehuset. Jeg dro innom apoteket og kjøpte en graviditetstest for å berolige meg med en positiv test. Jeg tok testen, men på testen sto det "ikke gravid" :trist: Har jeg virkelig en SA til? Det er jo bare 3 dager siden jeg testet positivt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og tro nå. Dette hadde jeg igrunn ikke forventet. Er det egentlig noe vits i å dra på sykehuset i det heletatt nå? Jaja, jeg får bare dra og høre hva dem sier. Jeg er i allefall forberedt på det verste nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pjusk!

Har sett at du har vært prøver, og måtte innom og kikke hos deg! Var så koselig å se at du var blitt gravid igjen, men dette var jo triste nyheter! Krysser virkelig fingrene for at du er gravid. Hvis du ikke tok testen med morgenurin så kan det jo være derfor? Du er jo så kort på vei så er ikke sikkert at det er så veldig mye HCG i urinen enda.

Når skal du på sykehuset? Håper virkelig at du får gode nyheter på sykehuset! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du titter innom Teriyaki :klemmer: Jeg tok ikke testen på morgenurin, så jeg håper virkelig det var derfor jeg fikk negativ test.

Var på sykehuset i dag, men fikk bare fortalt at det var for tidlig å se noe. Han mente at jeg blødde veldig lite, og at det var ett veldig godt tegn. Jeg fikk tatt blodprøve, og skal tilbake om en uke for å ta en prøve til for å se om hcg-nivået stiger eller ikke. Hvis ting går som planlagt skal jeg tilbake om to uker for en ny innvendig ultralyd, så nå håper jeg at alt er bra og at jeg om to uker får sett ett bankende hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok desverre at dette også er en SA. Menssmertene blir sterkere for hver dag, samme med blødningen. I dag kom det friskt blod med litt klumper, så dette minner veldig om min forrige SA :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så at dem hadde ringt fra sykehuset i dag. Jeg merket det desverre ikke da de ringte, så jeg fikk ikke tatt den. Bør jeg ringe tilbake, eller kommer de til å ringe meg opp igjen senere? Lurer også veldig på hva de ringte for. Var jo på sykehuset på tirsdag for GU og innvendig ultralyd, i tillegg til at jeg tok en blodprøve. Men synes det er rart om de ringer ang. blodprøven, ettersom jeg skal tilbake neste uke for å ta en ny prøve. Er egentlig ganske overbevist om at jeg ikke er gravid lenger da. Hadde veldig sterke menssmerter i går, og har blødd ganske mye :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg ville nok ringt tilbake.

Jeg håper at ting går bra, og at du bare har litt kranglete slimhinner. Hadde kraftige smerter i starten av graviditeten, så sterke at jeg trodde jeg skulle dette av senga (lå langflat og vrei meg).

Uansett hvilken vei dette går, så går det bra, selv om det ikke virker sånn nå, nå som det er så usikkert og alt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ringt tilbake.

Jeg håper at ting går bra, og at du bare har litt kranglete slimhinner. Hadde kraftige smerter i starten av graviditeten, så sterke at jeg trodde jeg skulle dette av senga (lå langflat og vrei meg).

Uansett hvilken vei dette går, så går det bra, selv om det ikke virker sånn nå, nå som det er så usikkert og alt. :klemmer:

Ja, jeg får vel ringe tilbake.

Håper alt er bra jeg også, men tror nok jeg har spontanabortert igjen på grunn av at blødningen har vært veldig lik forrige SA. Men vi får se hva de sier om blodprøvene.

Leste ett sted (husker ikke hvor) at hvis man har hatt to svangerskap som begge har endt i SA, så er det 40% sjanse for at det ender med SA tredje gangen også. Noen som vet om dette stemmer? Synes 40% var litt mye :sukk:

Jaja, det var i allefall greit av meg å vente med å flytte dagboken over til graviditetsdagbøkene da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gi deg en stor klem, jeg! :klemmer:

Har du ringt sykehuset igjen?

Jeg aner ikke noe om hvorvidt det er større sjans. Men jeg har lest et annet sted at om en kvinne aborterer to ganger så er det ikke nødvendigvis større sjanse for abort neste gang. Men du får "trøste" deg med at dersom du er så uheldig å miste en eventuell neste spire også (hvis du har mistet denne, vel og merke), så får du utredning for habituell abort, og medisiner slik at det kroppen din får bedre forutsetninger for å holde på spiren neste gang. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Pjusk :)

Jeg har SA 2 ganger, og fikk beskjed av legen som tok utskrapningen av meg at når du har mistet to ganger, så er det over 70% sjanse for at du beholder barnet neste gang. :)

Jeg vil gjerne høre hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at dere snille mennesker er innom dagboka mi :klemmer:

Jeg var og tok andre blodprøven på tirsdag, så nå venter jeg bare på svar fra sykehuset. Eller, jeg venter egentlig ikke så mye, for jeg vet jo allerede svaret. Har hatt bare negative tester etter blødningen, så det er nok desverre ikke noe håp om at spiren er der lenger. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi kommer til å fortsette med prøvingen enda, så vi må prate litt sammen og bestemme oss for hva vi vil. Uansett om vi fortsetter prøvingen nå eller om vi venter en stund, så håper jeg virkelig at spiren sitter neste gang.

Har fulgt med i kulissene i dagboken din, Niennas, og må si jeg ble veldig glad når jeg leste at du hadde blitt gravid igjen. Håper og tror spiren din sitter denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Huff :klemmer:

Her satt jeg og håpet at alt gikk bra denne gangen. Det er liksom ikke slikt det skal gå. Håper du har det bra (selv om det er så veldig lett for meg å skrive). :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

12 dpo, 2 dager til IKM. Er dette virkeig en positiv test? :sjokk:

post-34357-0-65334600-1306223649_thumb.j

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Klarer ikke helt å slå meg til ro med tanken enda da, er veldig redd for enda en SA. Samtidig er det jo ikke noe jeg kan gjøre om det skulle skje, så jeg får vel prøve å ikke tenke så mye på det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg i IKM tråden så måtte bare stikke innom her for å gratulerer deg så utrolig mye med en liten spire! :hoppe:

Nå skal den sitte og vokse til en nydelig liten baby :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Småkjekset, tusen takk :)

Ja, denne gangen håper jeg virkelig spiren sitter :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...