Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Da ble det en graviditetsdagbok på meg også :jepp:

Jeg er 21 år og er sammen med min kjære samboer på 23 år. Vi har vært sammen i 5 år, og samboere i 2,5. Det klaffet for oss i Mai, og håper på at spiren sitter hele veien! :) Ultralydtermin er 02.02.12.

Graviditetsdagboken starter på side 2.

Unnfangelsen finner sted omkring: 10. mai 2011

Hjertet begynner å slå: 4. juni 2011

Embryoet beveger seg: 28. juni 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 5. juli 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 5. juli 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 19. juli 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 26. juli 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. august 2011

Fosteret svelger og tisser: 16. august 2011

Tid for ultralyd: 23. august 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. august 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. september 2011

Fosteret begynner å høre: 4. oktober 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. november 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. desember 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 12. januar 2012

Antatt termindato: 2. februar 2012

Svangerskapskontroll 1 (14+0)

Vekt: 58 kg

BT: 80/60

HB:

Urin: L1+

Ødem: 0

Svangerskapskontroll 2 (22+2)

Vekt: 62 kg

BT: 97/70

HB: -

Urin: Neg

Ødem: 0

Bevegelse: Ja

Fosterlyd: 148

SF-mål: 22 cm

Svangerskapskontroll 3 (23+6)

Vekt: 64 kg

BT: 110/60

HB: 10,4

Urin: Neg

Ødem: 0

Bevegelse: Ja

Fosterlyd: 145

SF-mål: 24 cm

Svangerskapskontroll 4 (27+3)

Vekt: 66

BT: 104/70

HB: -

Urin: Neg

Ødem: 0

Bevegelse: Ja

Fosterlyd 142

SF-mål: 27 cm

Svangerskapskontroll 5 (32+2)

Vekt: 69

BT: 97/90

HB: 10,9

Urin: P+L2+

Ødem: 0

Bevegelse/Leie: H

Fosterlyd: 135

SF-mål: -

Svangerskapskontroll 6 (34+0)

Vekt: 70,2

BT: 109/79

HB: -

Urin: P+/-

Ødem: 0

Bevegelse/Leie: H+B

Fosterlyd: 145

SF-mål: 32 cm

Svangerskapskontroll 7 (38+0)

Vekt: 75,3

BT: 120/80

HB: 10,2

Urin: L2+

Ødem: 1

Bevegelse/Leie: H

Fosterlyd: 140

SF-mål: -

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det jenter! :) Denne mensblødningen var veldig rar denne gangen. Det var lite spotting før selve mensblødningen kom (vanligvis bruker jeg å spotte minst en dag), i tillegg har jeg nesten ikke hatt menssmerter, og jeg bruker å være nærmest sengeliggende når mensen kommer. Blødningen er også mye mindre enn den bruker å være. Dette er jo egentlig ganske greit da. Skal ikke klage på lite mens og menssmerter jeg i allefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal jo ikke klage over enkle og greie "mensrunder", samtidig så er det innimellom litt frustrerende når kroppen ikke oppfører seg som den pleier og som man forventer! Men det er kanskje sånt som kan skje etter en SA - at ting forandrer seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Anemone_ :) Så hyggelig at du stakk innom!

Ja, tenkte at det kanskje var SAen som hadde rotet litt med kroppen min jeg også. Den rotet jo med syklusen min, så da er det vel godt mulig at den rotet med mensblødningen min også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er i allefall syklusen på rett spor igjen. Fikk positiv EL-test i dag, så det vil vel si at syklusen min denne gangen er på 29 dager. Godt å vite når jeg har EL, så blir det ikke så mye usikkerhet om når mensen skal komme. Har også begynt å måle temperaturen, og i dag steg den til 36,25 fra 35,90 i går så da måtte jeg teste med en EL-test også :) Så da er det bare å kose seg og vente på IKM nå da.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tiden fra EL til IKM går så sakte, og jeg er så utålmodig. Jeg har sannsynligvis alt for lite å gjøre, for jeg synes dagene er utrolig lange. Helgene går derimot alt for fort! :fnise: Er det noen som har noen forslag til hva man kan gjøre når man har litt ekstra tid til overs?

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde menssmerter i natt, ikke veldig sterke, men sterke nok til at jeg våknet ett par ganger. Dette betyr vel bare at TR er rett rundt hjørnet nok en gang, desverre. Men da er det bare å satse på neste måned i stede. Har bestilt ett par billigtester som sannsynligvis kommer på mandag, så hvis ikke TR skulle dukke opp i løpet av helgen så har jeg i allefall noen tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var TR på plass igjen, akkurat som forventa. Ble selvsagt litt skuffet, men tror ikke det er til å unngå når man er prøver :fnise: Men da får vi håpe at det klaffer i April i stede, og at det blir en Januar-baby. Neste PP er jo PP3, og det sies jo at alle gode ting er 3, så da får vi tro at det stemmer :jepp:

Menssmertene tar forresten livet av meg snart. Har puttet i meg 500mg naproxen og 500mg paracet, og har fremdeles fryktelig vondt. Menssmertene har vært helt forferdelige etter at jeg sluttet på p-pillene.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det klaffer denne måneden. Hvis jeg ikke hadde hatt spontanaborten i Januar hadde jeg vært 18 uker på vei nå, så jeg kjenner jeg lengter etter en spire. Klaffer det denne måneden kan jeg fortelle det til resten av verden rundt bursdagen min, noe som hadde vært veldig koselig.

Denne helga skal uansett nytes! Nå blir det å se Nytt På Nytt og Senkveld og spise god mat. Ha en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en del :sengekos: i helgen, da jeg nærmer meg EL. Tok en EL-test i dag, og teststreken var litt svakere enn kontrollstreken, så da er nok EL rett rundt hjørnet. Har egentlig en litt god følelse på denne måneden, men tørr ikke håpe for mye. Vil jo ikke bli skuffet... :sjenert:

Ha en fin helg alle sammen!

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Skulle egentlig vente til i morgen med å teste, men klarte ikke å dy meg. Hadde en clearblue digital liggende, så da ble den brukt. Utrolig hvor lang tid det egentlig tar når man venter på svaret på disse testene...

Jeg ventet...

og ventet...

og ventet...

ventet litt til...

"GRAVID" :gravid::hoppe::danse:

Jeg var sikker på at TR var rett rundt hjørnet på grunn av mensmurringene jeg har hatt, men hun kommer altså ikke denne gangen! Denne gangen håper jeg bare spiren klamrer seg fast. Har ikke lyst til å miste en gang til!

Edit: Skrivefeil

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen :klemmer:

Tror jeg må kjøpe enda en test til uka, bare for å være sikker. Har en del mensmurringer som om TR er rett rundt hjørnet, så vil bare forsikre meg om at den testen jeg tok i går ikke var falsk positiv :sjenert: Tenkte jeg skulle legge ut ett bilde av testen jeg tok, men vet ikke hvordan jeg gjør det, så da dropper jeg det.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...