Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

B har jo en stund nå skjønt hvordan han skal ta tak i ting, og at han må holde fast ting for at de ikke skal ramle ned. MEN han har begynt å rive smokka ut av munnen sin, også blir han sååå sinna :skratte: Helt ærlig vet jeg ikke om jeg skal le eller grine av det. Han er helt umulig å ha med ut å kjøre bil nå fordi han river ut smokken, og begynner å sutre. Litt komisk, men utrooolig irriterende :fnise: Er dette normalt, eller er han veldig rar? Haha. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få han til å slutte med dette. Jeg må sitte bak i bilen sammen med han når vi er ute og kjører så jeg kan putte i smokken når han river den ut.

Også har vi hatt to skikkelige bæsje-bleier i går og i dag. Bæsj langt nedover foten sin. Haha, skikkelig deilig altså.

Når begynte dere (som har begynt med det) å gi barna deres velling/smaksprøver/grøt? Vi har gitt litt velling på kvelden fordi han i en periode var helt umulig på natta, og det har blitt bedre. Men når kan/skal man begynne med smaksprøver og grøt osv? Er helt grønn på dette jeg. Jeg har jo lest om dette i dagbøkene til flere av dere, men jeg husker ikke hva dere skrev om det (for da var det jo leeenge til vi skulle begynne med sånt :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Her er det lenge siden jeg har vært! Er en del som skjer for tiden, så det blir ikke så mye KG-tid på meg. I tillegg er B blitt mye mer mobil en tidligere, og ruller frem og tilbake, og åler seg framover, så her er det bare å følge med. Han har blitt så flink, og han er virkelig en person nå, før var han liksom bare "liten-baby-som-bare-lå-der-og-lagde-lyder" :fnise: Nå babler han mye, smiler og ler. Latteren hans sitter ikke langt inne når han ikke er sulten eller trøtt :rodmer:

Har tenkt å gi han litt smaksprøver på forskjellig nå (han spiser grøt), er det noen som har noen anbefalinger på hva vi kan begynne med?

Ellers har vi hatt en periode hvor han har vært vanskelig å legge for natten. Han vil absolutt ikke sove uansett om han er stuptrøtt. Det er som regel pappan som må ta legginga for tiden på grunn av dette, for hos meg blir han helt umulig! Skjønner ikke hva jeg gjør feil? I tillegg nekter han å sove på dagtid, så han går ofte hele dagen og er stuptrøtt og sutrete. Får han av og til til å sove en liten halvtime-time på dagtid, og da er han i allefall fornøyd ett par timer til. Men skulle gjerne sovet litt mer. Han sover jo natta gjennom da (rundt 12 timer hver natt, 8/9 - 8/9), hadde han ikke gjort det vet jeg virkelig ikke hva jeg skulle gjort. Blir slitsomt for oss begge når han nesten ikke sover verken på natta eller dagen, men det hører heldigvis sjeldenheten til.

Litt dårlig tid til å skrive her nå, så blir ikke så langt. Tenkte bare jeg skulle gi et lite livstegn fra meg her før jeg kryper til køys. Gleder meg til å våkne til den smilende og blide B i morgen tidlig :hjerte:

Skal ta meg tid til å lese dagbøkene deres en dag jeg har litt fritid :) Håper dere alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjenner til å plutselig få lite tid til KG, men det er jo faktisk andre ting som er viktigere å prioritere :jepp:

Vi begynte vel med potet, gulrot, pære, og bananmos.

Hører om flere, hvor pappaen må legge. Tror de har mer "respekt" for pappaen på en måte, fordi mammaer som regel er med bløthjertede, og pappaene er mer standhaftig på en måte. Litt teit forklart, men :fnise:

Koselig å høre at B er en snill og blid unge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...