Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

I dag er B 1 måned gammel! Tiden flyr virkelig av gårde med en liten baby i hus. Synes ikke det er lenge siden jeg lå på barsel jeg :sjenert:

Han har sånn smått begynt å smile nå, ikke bare magevondt-smil. Det er så sjarmerende :rodmer:

Også har vi fått litt problemer med ammingen de siste dagene. Det er visst mest sannsynlig at jeg har fått sopp, og det gjør fryktelig vondt å amme. I tillegg har vi økedøgn her nå, og det passet jo veldig bra :sjenert: men jeg biter tenna sammen og ammer for Bs skyld.

B har vært veldig urolig i dag og i går kveld. Jeg skjønte ikke hva det var som plaget han, men mistenkte at det var noe som skulle ut, som han ikke fikk ut. Han bruker å bæsje omtrent til hvert måltid, men hadde ikke bæsjet i hele går eller i natt. Og jammen hadde jeg ikke rett. Det kom et stort og saftig brak i bleien hans, og da jeg gikk for å skifte på han hadde han bæsj nedover ene foten, og jeg tror aldri jeg har sett så mye bæsj i bleien før :ler: så nå ligger han rolig i armkroken min og sover :hjerte: tror det var veldig godt for han å få det ut :fnise:

Nå skal jeg prøve å legge han ned i kurven sin uten at han våkner, også skal jeg se neste episode av One Tree Hill :fnise:

Gratulerer med kvinnedagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:strix: Hurra for lille B som er en hel måned! :strix:

:fnise: Må innrømme det var litt morsomt å lese om bæsj nedover leggen. C er 5 måneder gammel og har hatt en slik hendelse, og siden det var fast føde bæsj var det ganske så sterk lukt. :fnise:

Så koselig med smil. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel måned allerede! Gratulerer!

Så morsomt med smiling!! Tror vi har sett noen her og, men ikke sikker enda - kan ha vært grimaser ;)

Bæsjen til lillegutt har så smått forandret seg her i det siste - før kom det bæsj i hver bleie når han fikk mat. Nå går det to-tre bleier mellom de STORE ladningene :fnise: Mao hørtes det ganske likt ut som B :) nå kan det jo ha vært engangstilfelle hos B, men tror det er vanlig at det forandrer seg etter hvert :)

Sopp hørtes IKKE godt ut! Og med økedøgn i tillegg da! Håper det gir seg fort! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:strix: Hurra for lille B som er en hel måned! :strix:

:fnise: Må innrømme det var litt morsomt å lese om bæsj nedover leggen. C er 5 måneder gammel og har hatt en slik hendelse, og siden det var fast føde bæsj var det ganske så sterk lukt. :fnise:

Så koselig med smil. :rodmer:

:strix:

Kan tenke meg det var sterk lukt da ja :ler: lukter ikke så sterkt av bæsjen til B enda, siden han bare får MM og MME, men jeg synes likevel det lukter ekkelt :fnise:

Det er veldig koselig med smil. Han smiler mye nå, og det er like koselig hver gang :hjerte:

En hel måned allerede! Gratulerer!

Så morsomt med smiling!! Tror vi har sett noen her og, men ikke sikker enda - kan ha vært grimaser ;)

Bæsjen til lillegutt har så smått forandret seg her i det siste - før kom det bæsj i hver bleie når han fikk mat. Nå går det to-tre bleier mellom de STORE ladningene :fnise: Mao hørtes det ganske likt ut som B :) nå kan det jo ha vært engangstilfelle hos B, men tror det er vanlig at det forandrer seg etter hvert :)

Sopp hørtes IKKE godt ut! Og med økedøgn i tillegg da! Håper det gir seg fort! :klem:

Det er så koselig med smiling! Noen ganger gliser han skikkelig, nesten så det ser ut som om han har lyst til å le, men får det ikke helt til :ler:

Bæsjinga her har i allefall forandret seg. Han bæsjer hver 2. dag, så nå vet vi hvilke dager han bæsjer på, og hvilke dager som er bæsjefrie :fnise: Veldig deilig å slippe å bytte bleie etter hvert måltid da, særlig på natten :jepp:

Sopp er ikke godt. B har blitt mye bedre, er ikke så hvit i munnen lengre, og jeg har også blitt litt bedre. Er ikke så vondt mens jeg ammer lenger, men er fremdeles veldig vondt etterpå :sjenert: Skal på etterkontroll hos legen i morgen da, så tenkte jeg skulle ta det opp med legen da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er B 6 uker, og nå får jeg endelig lov til å løfte tyngre enn babyen min igjen :ler: Må innrømme at jeg snikstartet litt med løftingen da, men antar jeg hadde merket det dersom det hadde vært farlig.

Også må jeg bare beklage at jeg skriver så sjeldent her inne. Er bare fryktelig giddesløs :sjenert: Skal prøve å skjerpe meg (det sier jeg vel hver gang, men..).

Var inne på min side på NAV i dag, og ser at foreldrepengene denne måneden ligger under "kommende utbetalinger". Så godt, tenkte jeg, helt til jeg så at de faktisk trekker 50% skatt denne måneden, og de skal ikke trekke mer enn 26% :kjefte: Jeg blir så lei av alt tullet til NAV altså! Har virkelig ikke gode erfaringer med NAV fra før, og dette bedret ikke akkurat inntrykket!

Ellers er B bare helt fantastisk. Han har vært litt forkjølet med feber, men det har heldigvis stort sett gått over nå (bare litt snørrete og hoster litt nå). Han smiler masse til alle sammen, og når vi er på besøk til folk får vi ikka ha han for oss selv, for å si det sånn :fnise: Veldig koselig det altså, men noen ganger virker det som om enkelte tror de eier han, og at vi som er foreldrene ikke har noe vi skulle sagt. De mener nok ikke noe vondt med det, men jeg er av den typen som fort irriterer meg når folk tror de bestemmer over MIN (min og samboerens) sønn :ler:

Og dessuten får jeg igjen på skatten :bolledeig: Får igjen rundt 8600, omtrent 1600 mer enn jeg trodde jeg skulle få igjen. Samboeren får også igjen noen tusen, så det kommer godt med :jepp:

Edit: Under svangerskapet gikk jeg opp ca 20 kg, fra 56 til 76. Har til nå gått ned ca 12 kg, altså 8 kg igjen til startvekt. Føler det går så sakte. Virker som om alle andre bare raser ned i vekt etter fødsel, mens jeg føler jeg står stille :sjenert: Nå har det jo blitt veldig lite trilleturer og lignende etter fødselen da, siden jeg fikk beskjed om å ta det med ro, og ikke løfte tungt osv. Har kommet igang med trilleturer nå, men det er jo så dårlig vær for tiden. Det regner jo masse hele tiden, og da frister det lite og ut å gå. Satser på at været blir bedre etter hvert så jeg får rørt meg litt jeg også :)

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få igjen på skatten :) Det kommer godt med!

Jeg raste ned de første dagene, så sto det stille i ca. 3 uker, men når S var fire måneder, så datt siste rest av. Så bare vær tålmodig :)

Å.. NAV! *Slår meg selv i hodet* Vet ikke hvor mange ganger jeg har sittet på telefonen med de etter jeg ble innblandet i det tullet der etter foreldrepengene.. Hjelpes! Håper du får ordnet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV er noe forbasket dritt! :kjefte:

Her blir det ikke foreldrepenge utbetaling før i tidligst april selv om permisjonen min har startet da de ikke får gjort noe med søknaden min pga en sykepenger de ikke har fått betalt ut enda :kjefte:

Godt å høre at alt står bra til med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teita: Det er veldig deilig å få igjen på skatten :jepp:

Jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet, og håpe på at de siste kiloene forsvinner etter hvert ja. Satser på at det blir greit etter hvert når jeg begynner med trilleturer for fullt :)

Nav er virkelig noe for seg selv. Skjønner ikke hvordan de klarer å gjøre så mye tull altså :kjefte: håper det ordner seg for deg, Småkjekset. Er så frustrerende når man må vente på pengene man egentlig skulle fått allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er B 6 uker, og nå får jeg endelig lov til å løfte tyngre enn babyen min igjen :ler: Må innrømme at jeg snikstartet litt med løftingen da, men antar jeg hadde merket det dersom det hadde vært farlig.

Også må jeg bare beklage at jeg skriver så sjeldent her inne. Er bare fryktelig giddesløs :sjenert: Skal prøve å skjerpe meg (det sier jeg vel hver gang, men..).

Var inne på min side på NAV i dag, og ser at foreldrepengene denne måneden ligger under "kommende utbetalinger". Så godt, tenkte jeg, helt til jeg så at de faktisk trekker 50% skatt denne måneden, og de skal ikke trekke mer enn 26% :kjefte: Jeg blir så lei av alt tullet til NAV altså! Har virkelig ikke gode erfaringer med NAV fra før, og dette bedret ikke akkurat inntrykket!

Ellers er B bare helt fantastisk. Han har vært litt forkjølet med feber, men det har heldigvis stort sett gått over nå (bare litt snørrete og hoster litt nå). Han smiler masse til alle sammen, og når vi er på besøk til folk får vi ikka ha han for oss selv, for å si det sånn :fnise: Veldig koselig det altså, men noen ganger virker det som om enkelte tror de eier han, og at vi som er foreldrene ikke har noe vi skulle sagt. De mener nok ikke noe vondt med det, men jeg er av den typen som fort irriterer meg når folk tror de bestemmer over MIN (min og samboerens) sønn :ler:

Og dessuten får jeg igjen på skatten :bolledeig: Får igjen rundt 8600, omtrent 1600 mer enn jeg trodde jeg skulle få igjen. Samboeren får også igjen noen tusen, så det kommer godt med :jepp:

Edit: Under svangerskapet gikk jeg opp ca 20 kg, fra 56 til 76. Har til nå gått ned ca 12 kg, altså 8 kg igjen til startvekt. Føler det går så sakte. Virker som om alle andre bare raser ned i vekt etter fødsel, mens jeg føler jeg står stille :sjenert: Nå har det jo blitt veldig lite trilleturer og lignende etter fødselen da, siden jeg fikk beskjed om å ta det med ro, og ikke løfte tungt osv. Har kommet igang med trilleturer nå, men det er jo så dårlig vær for tiden. Det regner jo masse hele tiden, og da frister det lite og ut å gå. Satser på at været blir bedre etter hvert så jeg får rørt meg litt jeg også :)

Så fort tiden går!! :skravle: Syntes det var i går du fødte jeg... Er uansett hyggelig å høre fra deg selv om det ikke er så ofte. Høres ut som at du koser deg i mammarollen! :rodmer: Stakkars lille B som har vært syk, men godt han er på bedringens vei. Sikkert ikke noe koselig når de små blir veldig syke.... :sukk:

Alltid deilig å få igjen på skatten. Selv fikk jeg baksmell på 3000,-...Har aldri fått det før så vet ikke om det er noe som ikke stemmer..Må ringe å undersøke.

Du har da gått ned masse siden fødselen :jepp: :jepp: Det er ikke akkurat lenge siden og bare 8 kg igjen til starvekten er ingenting. De raser nok av etterhvert skal du se!

Jeg gruer meg til å ha noe med NAV å gjøre igjen nå... Jeg gikk på dagpenger en liten periode da jeg fikk redusert arbeidsstilling i jobben min, og mer tull har jeg aldri vært borti..Så skal bli spennende å se om dette går knirkefritt eller ikke...Jeg har mine tvil.... :filer:

Håper du har en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort tiden går!! :skravle: Syntes det var i går du fødte jeg... Er uansett hyggelig å høre fra deg selv om det ikke er så ofte. Høres ut som at du koser deg i mammarollen! :rodmer: Stakkars lille B som har vært syk, men godt han er på bedringens vei. Sikkert ikke noe koselig når de små blir veldig syke.... :sukk:

Alltid deilig å få igjen på skatten. Selv fikk jeg baksmell på 3000,-...Har aldri fått det før så vet ikke om det er noe som ikke stemmer..Må ringe å undersøke.

Du har da gått ned masse siden fødselen :jepp: :jepp: Det er ikke akkurat lenge siden og bare 8 kg igjen til starvekten er ingenting. De raser nok av etterhvert skal du se!

Jeg gruer meg til å ha noe med NAV å gjøre igjen nå... Jeg gikk på dagpenger en liten periode da jeg fikk redusert arbeidsstilling i jobben min, og mer tull har jeg aldri vært borti..Så skal bli spennende å se om dette går knirkefritt eller ikke...Jeg har mine tvil.... :filer:

Håper du har en fin helg! :klemmer:

Tiden går utrolig fort, snart er han 2 måneder :sjenert: Han er ikke bare en baby som ligger og sover lenger, han er blitt veldig mye mer våken og oppmerksom.

Huff da, baksmell på skatten er kjipt. Håper du finner ut av hva det kan være, og at det forhåpentligvis bare er en feil :jepp:

Jeg satser på at de 8 kg forsvinner etter hvert. Jeg ser jo at det går nedover, men synes det går så sakte :fnise:

Får håpe at du slipper problemer med NAV, altså. Er så kjedelig når de roter sånn.

-

Skulle egentlig skrive litt nå, men B våknet nettopp. Får se om jeg ikke får tid til å skrive litt senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det går som planlagt når man setter seg ned for å surfe litt nei :fnise:

Tenk at småtassene våre allerede er litt mindre småtasser :daan: De vokser jo så fort! Merker stor fremgang bare de siste par ukene her i huset iallfall. Lillegutt har vært ganske våken helt siden fødsel, men nå før man liksom mer kontakt med han likevel, og så smiler han jo dagen lang :hjerte:

Vi er vel heldige som har slike skjønne små :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det går som planlagt når man setter seg ned for å surfe litt nei :fnise:

Tenk at småtassene våre allerede er litt mindre småtasser :daan: De vokser jo så fort! Merker stor fremgang bare de siste par ukene her i huset iallfall. Lillegutt har vært ganske våken helt siden fødsel, men nå før man liksom mer kontakt med han likevel, og så smiler han jo dagen lang :hjerte:

Vi er vel heldige som har slike skjønne små :rodmer:

Nei, det går ikke alltid som planlagt nei :fnise:

Ja, nå er de ikke såå små lengre. B følger veldig mye med nå, og han er veldig nysgjerrig. Alle synes han er så sterk i nakken, men det er som jeg sier ikke så veldig rart siden han er så nysgjerrig og alltid holder hodet opp når han ligger på brystet mitt, fordi han skal få med seg alt som skjer :fnise: er så søtt med smilene til disse små altså, skikkelig sjarmerende :hjerte:

Vi er nok veldig heldige ja :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og ammer B, første amminga i løpet av natten! Vi la han ned klokken 22, også våknet jeg nå klokken 6 og syntes det var rart at han enda ikke hadde våknet for mat. Så jeg tok hånda borti han for å sjekke at han enda levde, og da våknet han :fnise: men han har altså sovet 8 timer i strekk! Det er ny rekord :jepp:

Nå har jeg lagt han ned igjen, så nå blir det spennende å se om han har tenkt å sove mer eller ikke :ler: tror kanskje han sovnet nå faktisk. Det ble i allefall stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Nå sitter jeg og ammer B, første amminga i løpet av natten! Vi la han ned klokken 22, også våknet jeg nå klokken 6 og syntes det var rart at han enda ikke hadde våknet for mat. Så jeg tok hånda borti han for å sjekke at han enda levde, og da våknet han :fnise: men han har altså sovet 8 timer i strekk! Det er ny rekord :jepp:

Nå har jeg lagt han ned igjen, så nå blir det spennende å se om han har tenkt å sove mer eller ikke :ler: tror kanskje han sovnet nå faktisk. Det ble i allefall stilt.

Høres ut som du har et lite sovetroll du. :jepp: Det er deilig når de sover gjennom natta. Sjekker alltid om C fremdeles lever, siden det blir så stille så lenge når hun er lagt for natten. :sjenert:

Håper du har en fin dag. :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig når de begynner å sove hele natten igjennom? :) Får håpe det er noe han har tenkt å fortsette med da! :fnise::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delphina: han er ett lite sovetroll ja :fnise: er veldig deilig når de sover natten igjennom. Merker hvor mye mer opplagt jeg er når han sover hele natten enn når han våkner hver 3-4 time. Nesten litt skummelt hvor stille de er når de er lagt for natten :ler:

Ha en fin dag du også :klemmer:

Ara: det er veldig deilig når de sover natten gjennom :jepp: dessverre er det ikke hver natt han sover hele natten, men skal ikke klage siden det er sjeldent at han våkner for mat mer enn 1 gang i løpet av natten :)

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt misunnelig på sovebabyen din ja :sjenert:

Har et håp om at det går den veien her og - stadig flere netter med kun en mating mellom 23 og 7 iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia: Har vanligvis en amming mellom 22 og 6 vi, men i går sov han sammenhengende fra 22 til 6, og i natt sov han sammenhengende fra 23 til 6 men så våknet han av alarmen til samboeren. Så det er jeg fornøyd med, altså :jepp: men tørr ikke håpe på at det er noe han har bestemt seg for å fortsette med da :fnise:

Får håpe gutten din bestemmer seg for at det er greit å sove natten gjennom snart også. Er veldig deilig å være opplagt på dagtid, så :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...