Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Da har jeg flyttet dagboken over til graviditetsdagbøkene. Litt skummelt egentlig :sjenert:

Har lagt merke til at jeg egentlig skriver veldig lite om meg selv og hva jeg gjør osv her inne, men det er rett og slett fordi jeg er litt paranoid, og føler at alt jeg skriver kan bli gjenkjent.. :sjenert: Realiteten er vel egentlig at det ikke er så mange her inne som kan kjenne meg igjen, men :fnise:

I dag er det sol i trøndelag, så jeg har faktisk vært en del ute i dag :sol: Må nyte sola når den først er her!

Forresten, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal forholde meg til trening i graviditeten? Noe jeg bør unngå? Er veeeldig forsiktig med omtrent alt fortiden, vil ikke gjøre noe jeg kan komme til å angre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har hørt fra min trener er at du kan trene hva du vil, utenom hard styrketrening der du bruker magen veldig mye. (kondisjon gjør da ingenting). Men vær forberedt på at du kommer til å bli kjempesliten (mest sannsynlig), så det er ikke sikkert du orker å trene. :)

Gratulerer med gravid-dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt fra min trener er at du kan trene hva du vil, utenom hard styrketrening der du bruker magen veldig mye. (kondisjon gjør da ingenting). Men vær forberedt på at du kommer til å bli kjempesliten (mest sannsynlig), så det er ikke sikkert du orker å trene. :)

Gratulerer med gravid-dagbok :)

Godt å vite, selv om (som du sier) jeg sikkert ikke orker å trene :sjenert:

Takk, Niennas :) Jeg tenkte at det er jo ikke verre enn å flytte den tilbake om det skulle gå galt.

-

I dag begynner hjertet å slå (i følge babyverden). Så langt har jeg ikke kommet i mine tidligere graviditeter, så det tyder jo godt :jepp:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har murringen og stikkingen vært her igjen. Hvor streke er det egentlig vanlig at disse stikkingene er? De er til tider ganske vonde hos meg, men varer vanligvis bare i noen sekunder av gangen.

Puppene mine er forresten utroolig vonde for tiden. Har nesten litt problemer med å sove om natten fordi jeg nesten ikke kan være borti dem. Jeg sover vanligvis på magen, men det går i allefall ikke nå :sjenert: Men jeg velger å ikke la det plage meg for mye, for hadde de ikke vært vonde hadde jeg nok bare bekymret meg uansett :lol:

Det har vært veldig god temperatur ute i dag, så nå føler jeg sommeren endelig er her. Har gleda meg til sommeren siden september i fjor, nemlig.. :sjenert: Kan vel trygt si at jeg er ett sommer-menneske, og kommer nok alltid til å være det :jepp:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen stikkinger i helgen - ikke mange, kanskje 5-6 hver dag, og de varte bare et tidels sekund. Men var så vondt at man stopper opp i det man gjør. Aner ikke hva som er normalt, men etter å ha lest litt på nett fikk jeg iallfall inntrykket av at slikt er vanlig.

Puppene min er også veldig ømme om dagen. Klarer ikke sitte med armene i kors en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall masse murringer (som var vonde) hver dag til uke 10 ca. :) Etter det har de kommet og gått i det som ser ut til å ha vært "vokseperioder" til livmoren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da antar jeg at disse stikkingene og murringene er normale :jepp:

Zia: Nei, det å sitte med armene i kors er helt umulig nå ja :fnise:

-

I dag har jeg vært å kjøpt meg Sea Band som visstnok skal hjelpe på kvalmen. Har siden i dag tidlig vært veldig kvalm, og trodde jeg skulle kaste opp flere ganger, men slapp heldigvis unna. Siden jeg ikke har lyst på noe mat lenger er det vanskelig å holde kvalmen i sjakk ved å spise, siden jeg blir kvalm av tanken på mat. Jeg vet ikke om det er disse som fungerer, eller om det er noe annet lurt jeg har gjort eller spist, men kvalmen er i allefall borte :jepp:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent jeg ønsker sola og varmen bort altså, men akkurat nå gjør den ikke noe godt for kvalmen min, så jeg håper faktisk på at det blir litt kjøligere noen dager nå. Er skikkelig dårlig i dag, og frykter at jeg kommer til å henge over doskåla i dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent jeg ønsker sola og varmen bort altså, men akkurat nå gjør den ikke noe godt for kvalmen min, så jeg håper faktisk på at det blir litt kjøligere noen dager nå. Er skikkelig dårlig i dag, og frykter at jeg kommer til å henge over doskåla i dag :sjenert:

Godt å høre at vi er fler i samme båt:) god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er fler i samme båt:) god bedring

Ja, er nok ikke alene nei. Takk for det, kvn84 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering før jeg tar kvelden.

Har vært en lang og slitsom dag på jobben i dag. Var godt å komme hjem og kunne sette seg ned i sofaen og bare slappe av. Merket heldigvis ikke mye til kvalmen på jobb, men med en gang jeg kom hjem kom den selvfølgelig. Har også hatt noen kraftige stikkinger i magen i dag, men de varte heldigvis ikke lenge. Hadde også noen stikkinger øverst i magen og brystet, men aner ikke hva det kommer av :vetikke: Forhåpentligvis var det ikke noe farlig. Tror jeg skal bestille en time til legen til neste uke, for å høre litt med legen ang. denne kvalmen. Er så slitsomt å ikke kunne spise på grunn av dårlig matlyst og kvalme. Jeg må jo ha mat :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det er flere som sykemelder seg fordi det er slitsomt å jobbe når du er kvalm, eller har lite mat i kroppen hele tiden. Ta livet med ro, og nyt den første tiden som gravid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det er flere som sykemelder seg fordi det er slitsomt å jobbe når du er kvalm, eller har lite mat i kroppen hele tiden. Ta livet med ro, og nyt den første tiden som gravid.

Jeg jobber vanligvis bare en dag i uka foreløpig, så jeg tror jeg skal klare å jobbe de dagene jeg skal. Kvalmen er egentlig mest slitsom når jeg ikke gjør noe annet enn å bare sitte i ro. Kan kanskje være at jeg tenker mye over det når jeg ikke har noe annet å gjøre da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 uker på vei! :hoppe: Denne uken går spiren fra å være noe som helst klart ser ut som et lite romvesen, til en litt mer menneskelignende skapning! :jepp:

Bare en uke til uke åtte, som jeg av en eller annen grunn alltid anser som en milepæl å nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker på vei! :hoppe: Denne uken går spiren fra å være noe som helst klart ser ut som et lite romvesen, til en litt mer menneskelignende skapning! :jepp:

Bare en uke til uke åtte, som jeg av en eller annen grunn alltid anser som en milepæl å nå! :)

7 uker :hoppe: Og hurra for mer menneskelignende skapning :fnise:

En uke til uke 8, og 5 uker til uke 12. Håper tiden fremover går fort, og at jeg plutselig er forbi uke 12 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og sniker litt, ser det er bare 2 uker mellom oss!

Gratulerer så mye med en ny spire og håper og tror at denne klorer seg fast i ni mnd :Nikke:

Jeg er akkurat 5 uker i dag :rodmer:

Blir morsomt å følge med her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Innom og sniker litt, ser det er bare 2 uker mellom oss!

Gratulerer så mye med en ny spire og håper og tror at denne klorer seg fast i ni mnd :Nikke:

Jeg er akkurat 5 uker i dag :rodmer:

Blir morsomt å følge med her :klemmer:

Hei og :velkommen: til min dagbok! Hyggelig at du titter innom :)

Takk for det frkhøne. Håper denne klorer seg fast jeg også, og at jeg i begynnelsen av Februar bli mamma :jepp:

Morsomt at det er bare 2 uker mellom oss, og at du vil følge med her inne :)

:hoppe: for 7 uker! :strix:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at ukene gikk kanskje fort til uke tolv, men det var tungt også, der jeg var mye negativ. Men jeg er sikker på at denne har klort seg godt fast, og blir der inne helt fram til februar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at ukene gikk kanskje fort til uke tolv, men det var tungt også, der jeg var mye negativ. Men jeg er sikker på at denne har klort seg godt fast, og blir der inne helt fram til februar! :)

Ja, det går kanskje fort til uke 12. Jeg synes jo i grunn det har gått fort frem til nå også, så :) Jeg har en god følelse på denne spiren selv, men det kan være fordi jeg aldri har kommet så langt uten å mistet før. Pluss at symptomene fremdeles er her. Selv om jeg kunne vært foruten denne kvalmen, er det litt betryggende at den er her også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...