Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Hei :)

Gratulerer så mye med 14 uker. Det er ordentlig spennende å følge med på denne dagboken, hvordan føler du deg om dagen? Har kvalmen gitt seg for deg? :)

Jeg sitter her å lurer på om jeg kan være gravid selv jeg, er veldig usikker ettersom testen jeg tok for noen dager siden var negativ men da testet jeg før IKM, nå er jeg 1 dag over IKM og ingen tegn til noe mens gitt :O Spennende og nervepirrende. hihi

Hei, og :velkommen: til dagboken min! :)

Så hyggelig at du synes det er spennende å følge med her! Føler meg i grunn ganske bra om dagen. Har hatt noen dager med kvalme og oppkast nå, men heldigvis langt i fra like mye som tidligere :jepp:

Så spennende da, håper du at du er gravid eller? Håper du får svaret du ønsker når du eventuelt tester igjen i allefall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inamalin09

Hei, og :velkommen: til dagboken min! :)

Så hyggelig at du synes det er spennende å følge med her! Føler meg i grunn ganske bra om dagen. Har hatt noen dager med kvalme og oppkast nå, men heldigvis langt i fra like mye som tidligere :jepp:

Så spennende da, håper du at du er gravid eller? Håper du får svaret du ønsker når du eventuelt tester igjen i allefall :jepp:

Så bra at du har det bedre, da er det vel enklere å kose seg med å være gravid :jepp:

Helt ærlig så veit jeg ikke helt hva jeg ønsker, jeg er bare 21 og er fortsatt student. Føler at det kanskje er litt tidlig, samtidig som jeg så gjerne vil ha en liten en. Så jeg er litt ambivalent her, det er kjæresten også. Men er vi gravide, så blir vi lykkelige over det :jepp: Men nå er jeg nesten litt nervøs for å teste, forrige testen jeg tok var jo før IKM og jeg var helt følelsesmessig et vrak, lå bare i senga og gråt. Det er skummelt å teste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har det bedre, da er det vel enklere å kose seg med å være gravid :jepp:

Helt ærlig så veit jeg ikke helt hva jeg ønsker, jeg er bare 21 og er fortsatt student. Føler at det kanskje er litt tidlig, samtidig som jeg så gjerne vil ha en liten en. Så jeg er litt ambivalent her, det er kjæresten også. Men er vi gravide, så blir vi lykkelige over det :jepp: Men nå er jeg nesten litt nervøs for å teste, forrige testen jeg tok var jo før IKM og jeg var helt følelsesmessig et vrak, lå bare i senga og gråt. Det er skummelt å teste :jepp:

Ja, det er enklere å kose seg med å være gravid når man slipper å være så kvalm hele tiden :jepp:

Tenkte en del på det tidligere jeg også, at jeg er veldig ung enda og har mye jeg kunne gjort før vi bestemte oss for å bli gravid, men jeg merket etter den første SAen at jeg virkelig ville bli gravid, og at det jeg hadde lyst til å gjøre før jeg ble gravid, kan jeg også gjøre etter jeg har fått den lille (som utdanning osv). Festing og lignende har jeg ikke lenger behov for, så det var aldri med i vurderingen :fnise:

Så uansett om du er graivd eller ikke tror jeg det kommer til å gå bra. Du har jo hele livet foran deg, med eller uten barn, uansett :jepp: Selvfølgelig kommer det til å bli forandringer om du er gravid, samtidig så er det jo hva man gjør det til selv. Man kan jo gjøre mye selv om man har barn, så :) Og ja, testing er nervepirrende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inamalin09

Ja, det er enklere å kose seg med å være gravid når man slipper å være så kvalm hele tiden :jepp:

Tenkte en del på det tidligere jeg også, at jeg er veldig ung enda og har mye jeg kunne gjort før vi bestemte oss for å bli gravid, men jeg merket etter den første SAen at jeg virkelig ville bli gravid, og at det jeg hadde lyst til å gjøre før jeg ble gravid, kan jeg også gjøre etter jeg har fått den lille (som utdanning osv). Festing og lignende har jeg ikke lenger behov for, så det var aldri med i vurderingen :fnise:

Så uansett om du er graivd eller ikke tror jeg det kommer til å gå bra. Du har jo hele livet foran deg, med eller uten barn, uansett :jepp: Selvfølgelig kommer det til å bli forandringer om du er gravid, samtidig så er det jo hva man gjør det til selv. Man kan jo gjøre mye selv om man har barn, så :) Og ja, testing er nervepirrende :fnise:

Det kan jeg virkelig forstå :) Da tok jeg en test idag igjen, og den var negativ. Veit ikke helt hva jeg føler. Er både skuffa og letta samtidig, men det er vel vanlig regner jeg med. Så da får en liten spire legges på hylla, fram til jeg er ferdig med utdanningen ihvertfall, (bare 2 år til :fnise: ) Gleder meg virkelig til den dagen vi virkelig skal begynne å prøve :D

Syns det er så koselig å følge med på denne dagboken, og er virkelig glad for at det klaffet for dere! Følger spent med videre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg virkelig forstå :) Da tok jeg en test idag igjen, og den var negativ. Veit ikke helt hva jeg føler. Er både skuffa og letta samtidig, men det er vel vanlig regner jeg med. Så da får en liten spire legges på hylla, fram til jeg er ferdig med utdanningen ihvertfall, (bare 2 år til :fnise: ) Gleder meg virkelig til den dagen vi virkelig skal begynne å prøve :D

Syns det er så koselig å følge med på denne dagboken, og er virkelig glad for at det klaffet for dere! Følger spent med videre ^^

Det er nok helt vanlig ja, vil jeg tro. Greit å bli ferdig med utdanningen først også, så slipper du å tenke på det når spiren en dag sitter. Og 2 år er jo heller ikke så veldig lenge :) Prøve tiden er en fin tid, så det er bare å glede seg, selv om den kan bestå av en del skuffelser :fnise:

Det er hyggelig å høre! Du er hjertelig velkommen til å følge med videre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å hoppe litt forsinket for 14 uker :strix:

Håper alt står bra til med deg :klem:

Hyggelig at du titter innom, Småkjekset :klemmer:

Også var det veldig koselig å se at du endelig har blitt gravid! Nå er det bare å se fremover å glede seg til tiden som kommer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du titter innom, Småkjekset :klemmer:

Også var det veldig koselig å se at du endelig har blitt gravid! Nå er det bare å se fremover å glede seg til tiden som kommer! :jepp:

Det er en spennende tid vi har i møte, så er godt du kan bane veien for meg slik at jeg vet hva jeg kan forvente fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Heisann ! Jeg titter innom her litt :)

Gratulerer så mye med 14 uker og lykke til videre :) Det går raskt fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en spennende tid vi har i møte, så er godt du kan bane veien for meg slik at jeg vet hva jeg kan forvente fremover ;)

Ja, det er en veldig spennende tid fremover nå :jepp: Hehe, alltid greit å ha noen som kan bane veien :fnise:

Heisann ! Jeg titter innom her litt :)

Gratulerer så mye med 14 uker og lykke til videre :) Det går raskt fremover :)

Takk for det, Dahlia! :) Ja, nå går det nok fort fremover. Utrolig at det har gått så fort frem til nå også, synes jeg :jepp:

-

Må bare spørre jeg, hvor tidlig kan man få bekkenløsning? Og hvordan merker man bekkenløsning egentlig? Har aldri helt skjønt dette med bekkenløsning, og hva det egentlig er/hvordan det kjennes jeg :fnise:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre jeg, hvor tidlig kan man få bekkenløsning? Og hvordan merker man bekkenløsning egentlig? Har aldri helt skjønt dette med bekkenløsning, og hva det egentlig er/hvordan det kjennes jeg :fnise:

Har lest om de som har fått bekkenløsning i uke 5-6-7, men det er vel ganske unormalt. Jeg fikk det selv i uke 15-16, på bryllupsreisen vår -.- Men det er også ganske uvanlig å få det såpass tidlig. Min bekkenløsning begynte med at jeg følte meg sliten i hoftene mine, så begynte det å komme smertestøt i skambeinet hvis beina ikke var samlet (uff, har prøvd å formulere den siste setningen i flere minutter nå, alt høres så grisete ut! Det er altså ikke bare når vi hadde sex det er snakk om :P ), nå har jeg generelt vondt i skambenet hele tiden, spesielt når jeg reiser meg etter å ha sittet, eller når jeg går mye. Eneste som hjelper er å ligge på siden med en pute mellom beina, eller sitte med beina i kors (faktisk!).

Håper du ikke trenger å oppleve bekkenløsning, iallefall ikke før om kjempe lenge! Jeg har jo 20 uker igjen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om de som har fått bekkenløsning i uke 5-6-7, men det er vel ganske unormalt. Jeg fikk det selv i uke 15-16, på bryllupsreisen vår -.- Men det er også ganske uvanlig å få det såpass tidlig. Min bekkenløsning begynte med at jeg følte meg sliten i hoftene mine, så begynte det å komme smertestøt i skambeinet hvis beina ikke var samlet (uff, har prøvd å formulere den siste setningen i flere minutter nå, alt høres så grisete ut! Det er altså ikke bare når vi hadde sex det er snakk om :P ), nå har jeg generelt vondt i skambenet hele tiden, spesielt når jeg reiser meg etter å ha sittet, eller når jeg går mye. Eneste som hjelper er å ligge på siden med en pute mellom beina, eller sitte med beina i kors (faktisk!).

Håper du ikke trenger å oppleve bekkenløsning, iallefall ikke før om kjempe lenge! Jeg har jo 20 uker igjen :kjefte:

Hehe, skjønte hva du mente Niennas :fnise:

Huff, jeg håper virkelig jeg slipper unna bekkenløsning. Hørtes helt forferdelig ut. Synes synd på dere som har det, kan umulig være noe særlig. Er det noe man kan gjøre for å forebygge bekkenløsning? Vil gjerne gjøre alt for å unngå det :jepp:

-

Nå er det bare litt over 3 uker til ordinær UL, og til jeg får vite hva som befinner seg inne i magen min. Må si jeg gleder meg veldig. Har jeg liten følelse på at det er en gutt, og det skal bli spennende å det om det stemmer :jepp:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 15 uker!

Og kvalmen har enda ikke gitt seg :sukk: vet ikke hvorfor, men spesielt når jeg er på jobb er jeg kvalm. Er litt slitsomt, trodde det skulle gi seg etter hvert, men.

Jeg skulle virkelig ønske jeg visste kjønnet på den lille nå, siden det er stort salg på princess nå. Var så mye søtt der, men det meste var i rosa og blått, så det blir litt vanskelig å handle noe som helst. Handlet noen pakker frottèkluter i både "jentefarger" og "guttefarger" i dag da. Er ikke såå viktig hvilken farge som er på klutene synes jeg :fnise:

Ellers har jeg gått opp fra 56 kg til 57 kg fra før jeg ble gravid til nå, uke 15. Problemet er at jeg spiser så usunt. Har heldigvis ikke lagt på meg så veldig mye på grunn av det da, men det er nok sikkert fordi jeg har vært så kvalm. Men jeg må virkelig begynne å spise sunnere, og kutte ut alt sukkeret :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 15 uker.

Vil ikke si at det er å trøste, men kvalmen kan sitte lenge. Satt til omtrent uke 17 - 18 på meg, så det kan være der lenge. Vet jeg kanskje har sagt at det ga seg tidligere, men jeg husker jeg kastet opp etter jeg flyttet ned, og da var jeg tett på halvveisen.

Det å spise usunt er litt typisk gravide, eller noen gravide. I dag har jeg ikke vært sunn, men nesten hele uken har jeg fått i meg mye sunt. :fnise: Du har jo hatt en veldig fin liten vektoppgang. Får håpe det ikke går så voldsomt mye opp senere. Gikk opp omtrent det samme som deg, og så etter kvalmen ga seg, så gikk jeg opp de resterende kiloene (6 kg, så.. Ikke sååå mye :fnise: ).

Håper ellers at formen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 15 uker.

Vil ikke si at det er å trøste, men kvalmen kan sitte lenge. Satt til omtrent uke 17 - 18 på meg, så det kan være der lenge. Vet jeg kanskje har sagt at det ga seg tidligere, men jeg husker jeg kastet opp etter jeg flyttet ned, og da var jeg tett på halvveisen.

Det å spise usunt er litt typisk gravide, eller noen gravide. I dag har jeg ikke vært sunn, men nesten hele uken har jeg fått i meg mye sunt. :fnise: Du har jo hatt en veldig fin liten vektoppgang. Får håpe det ikke går så voldsomt mye opp senere. Gikk opp omtrent det samme som deg, og så etter kvalmen ga seg, så gikk jeg opp de resterende kiloene (6 kg, så.. Ikke sååå mye :fnise: ).

Håper ellers at formen er fin.

Ja, var det jeg fryktet :fnise: er lei av å være kvalm nå, men det går vel over en gang. Håper bare jeg slipper å være kvalm heeele svangerskapet.

Tror det er kvalmen som har gjort at jeg har spist så usunt, i og med at jeg stort sett bare har hatt lyst på usunne ting :sjenert: men har prøvd å skjerpet meg litt, så av og til får jeg ned en brødskive med leverpostei eller lignende. Nå må jeg bare bli flinkere til å spise frukt og grønnsaker.

Nei, 6 kg er jo ingenting :) Håper ikke jeg går opp unødvendig mye i allefall. Det er vel rundt 12 kg som er anbefalt for normalvektige, så vidt jeg har forstått? Så da har jeg jo enda noen kg å gå på, men de kommer vel etter hvert de også, tenker jeg :fnise: Bekymrer meg ikke noe særlig over at jeg kommer til å gå opp for lite i allefall.

Formen er ellers stort sett fin den, så klager ikke (annet enn på kvalmen av og til :fnise: ). Nå gleder jeg meg til jeg begynner å kjenne spark :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så morsomt at det er flere som "irriterer" seg over at man ikke vet kjønn nå som det er salg på Princess :fnise:

Vurderer å kjøpe noe fint likevel jeg, og heller bytte :sjenert:

Men mannen synes nok vi skal vente, siden vi snart skal utlands og sikkert kommer til å shoppe litt der... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at det er flere som "irriterer" seg over at man ikke vet kjønn nå som det er salg på Princess :fnise:

Vurderer å kjøpe noe fint likevel jeg, og heller bytte :sjenert:

Men mannen synes nok vi skal vente, siden vi snart skal utlands og sikkert kommer til å shoppe litt der... :snurt:

Ja, hadde vært greit å vite kjønn nå, altså :fnise: skal til utlandet utover høsten vi også, så tenker det blir en del shopping da ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 16 uker :hoppe:

Nå håper jeg på å kunne kjenne spark snart. Er det ikke fra uke 16-22 eller noe de første sparkene skal kunne kjennes? Håper jeg slipper å vente så veldig lenge i allefall :jepp:

Satt å tenkte på at hvis jeg ikke hadde hatt den første SAen min, så hadde jeg vært 38+6 nå :hakeslepp: kanskje lik så greit at jeg ikke skal ha baby om litt over en uke :fnise: neida, hadde det vært tilfelle hadde jeg vel vært klar for det nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...