Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 uker! :hoppe: :hoppe:

Forstår det må føles litt rart at du nesten hadde vært ved termin hadde det ikke vært for SAen..Men desto deilig at du er gravid igjen, for det hadde nok vært en hel del sårere hadde det ikke vært for det! :klemmer:

Nå er du heldig som får en baby født tidlig på året, og det må jo være perfekt! :hoppe:

Forresten så kjente jeg første sparket uke 17+3. Trodde jeg var 16+2, men ble jo satt fram seks dager på ordinær UL, så.. :) Men jeg kjente aldri disse "lette" boblene, eller fiskehalen. Det var tydelige spark fra dag en, og siden da har det ikke gått en dag uten at jeg har kjent liv fra den lille. Får håpe du ikke må vente så alt for lenge! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 16 uker!

Du kjenner nok sparkene snart :klemmer:

:hoppe:

:strix: 16 uker :strix:

:strix:

16 uker! :hoppe: :hoppe:

Forstår det må føles litt rart at du nesten hadde vært ved termin hadde det ikke vært for SAen..Men desto deilig at du er gravid igjen, for det hadde nok vært en hel del sårere hadde det ikke vært for det! :klemmer:

Nå er du heldig som får en baby født tidlig på året, og det må jo være perfekt! :hoppe:

Forresten så kjente jeg første sparket uke 17+3. Trodde jeg var 16+2, men ble jo satt fram seks dager på ordinær UL, så.. :) Men jeg kjente aldri disse "lette" boblene, eller fiskehalen. Det var tydelige spark fra dag en, og siden da har det ikke gått en dag uten at jeg har kjent liv fra den lille. Får håpe du ikke må vente så alt for lenge! :jepp:

:hoppe:

Ja, det er veldig rart, men tar det ikke så tungt nå, siden jeg er gravid igjen og skal ha baby i Februar :rodmer:

Så spennende, du kjente jo spark ganske tidlig da, og morsomt at de var så tydelige med en gang :jepp:

-

Jeg må bare fortelle at jeg nettopp kjente sånn leamus nederst i magen nettopp. Kan det være den lille jeg kjente? Har lest flere steder at noen beskriver de første bevegelene de kjente som leamus, så tror det var derfor jeg tenkte så mye over det. Fiskehaler og bobler i magen vet jeg ikke hvordan føles, så synes det er litt vanskelig å kjenne etter det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri hatt en sprellende fiskehale i magen før altså?? :klo:

Trodde aaaaaalle hadde opplevd det jeg :fnise:

Leamus høres jo lovende ut da :hoppe: Så spennende! Tenk at du har passert 16 uker da - det er jo MASSE!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri hatt en sprellende fiskehale i magen før altså?? :klo:

Trodde aaaaaalle hadde opplevd det jeg :fnise:

Leamus høres jo lovende ut da :hoppe: Så spennende! Tenk at du har passert 16 uker da - det er jo MASSE!! :danser:

Janei, jeg har ikke hatt det jeg. Er litt spesiell sånn sett jeg skjønner du :fnise:

Ja, nå ligger jeg bare å venter på neste leamus :fnise: Ja, 16 uker er jo nesten halvveis, og DET er mye det! Da er det jaggu meg ikke lenge igjen. Tenk det, om en måneds tid er vi halvveis, Zia. Da går det nok fort frem til vi har bebisene våre på utsiden :rodmer: Men først skal vi ha jul da :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul ja - gleder meg til jul med stor mage :rodmer:

Blir veldig koslig med sluttinnspurten av svangerskapet rundt den tida. Vi er jo ikke SÅ på slutten at vi er sprekkferdige, så kan kose oss masse og vite at lille bebis snart er ute.

Og etter jul, så er det bare og gjøre de siste innkjøpene i ro og fred. Og SÅ, så er det bare å legge seg på sofaen og vente på at lille melder sin ankomst (noe sier meg at det ikke blir HELT sånn, men teorien er iallfall fin :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å nevne at jeg ikke klarte å dy meg, så jeg har kjøpt meg doppler. Brukt da, så jeg fikk den for 100 kr :sjenert: Tenkte at siden den var så billig så kunne jeg jo ikke la være å kjøpe den, det ville jo vært uøkonomisk av meg :fnise: Jeg har vurdert å kjøpe doppler siden jeg var rundt 10 uker på vei, men fant ut at jeg ikke skulle bruke 400-500 kr på å kjøpe det. Så da var jo den til 100 kr ett kupp :jepp: Så nå venter jeg spent på pakke i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul ja - gleder meg til jul med stor mage :rodmer:

Blir veldig koslig med sluttinnspurten av svangerskapet rundt den tida. Vi er jo ikke SÅ på slutten at vi er sprekkferdige, så kan kose oss masse og vite at lille bebis snart er ute.

Og etter jul, så er det bare og gjøre de siste innkjøpene i ro og fred. Og SÅ, så er det bare å legge seg på sofaen og vente på at lille melder sin ankomst (noe sier meg at det ikke blir HELT sånn, men teorien er iallfall fin :ler:)

Ja, det gjør jeg også! Det kommer til å bli så koselig :rodmer:

Teorien er veldig fin, det skal du ha :fnise: Hadde vært veldig greit om det hadde vært sånn i allefall.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med doppler. Jeg hadde tenkt til å kjøpe jeg og, men klarte aldri helt å bestemme meg, og nå er jeg jo såpass langt at innen den kommer med posten så kjenner jeg vel snart regelmessig liv... :sjenert:

Tenkte nemlig å bestille fra ebay, og da blir det jo litt lengre frakttid...

Blir veldig spennende når du får din og får testet ut :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med doppler. Jeg hadde tenkt til å kjøpe jeg og, men klarte aldri helt å bestemme meg, og nå er jeg jo såpass langt at innen den kommer med posten så kjenner jeg vel snart regelmessig liv... :sjenert:

Tenkte nemlig å bestille fra ebay, og da blir det jo litt lengre frakttid...

Blir veldig spennende når du får din og får testet ut :jepp:

Jeg vurderte å kjøpe en fra ebay jeg også, men klarte aldri helt å bestemme meg på grunn av at jeg er så lite tålmodig, så jeg orket ikke å vente på frakttiden :sjenert: (for det gikk jo så mye fortere å bare la vær og vente på ordinær UL i stede :fnise: )

Men ja, skal bli spennende å se når jeg får den, om jeg finner noe hjertelyd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke litt på hva vi trenger osv til babyen kommer nå, og merker jeg er så usikker på HVA som er nødvendig og hva som ikke er nødvendig. Har funnet en liste på nett og Barnas hus, og tenkte jeg skulle skrive ned her hva som står på listene, så kan dere andre komme med innspill om dere ønsker :jepp:

KLÆR

- 6-8 bodyer

- 3-5 trøyer

- 4-5 sparkebukser/bukser

- 3-4 pyjamaser (helst hele dresser)

- Strømpebukser til kalde årstider

- Bomullsjakke, eller strikkejakke

- En varmere jakke (tilpasses årstiden)

- 3-6 par sokker

- To babytepper (ull, eller varmeregulerende)

- Lue, gjerne hettelue og votter i vinterhalvåret

- Tynn bomullslue i vinterhalvåret

- Utedress

SOVE OG KOSE

- Vugge, kurv eller sprinkelseng

- Madrass og tisselaken

- Babydyne

- Laken og dynetrekk, minst to skift.

- 2-3 Helsetepper

- 1 Ullteppe til vinterbaby

- Sengekant

- Lammeskinn

- Babycall

- Kosebamse

STELLING

- Stellebord, eller stellematte

- Bleier

- 2-3 myke babyhåndklær

- Zinksalve, a-creme, badeolje, badesåpe

- Badebalje, hvis du ikke har badekar

- Minst 15 myke vaskekluter

- Termometer og febernedsettende for spedbarn

- Neglesaks til barn

AMMING

- 2-3 amme-BH

- Ammeinnlegg i ull (minst to)

- Engangsinnlegg

- 4-6 siklesmekker

- Minst 15 gulpekluter

- 1-2 tåteflasker, helst med vakuumpumpe, i tilfelle ammeproblemer.

UT PÅ TUR

- Bilsete

- Barnevogn

- Vognpose (Voksi, eller skinnpose)

- Myggnetting og regntrekk til vogn

- Stelleveske

- Ullteppe/Helseteppe

- Liten dyne

- Uro til vogn

- Handlenett

- Våtservietter

- Bilstolpose til vinterbarn (Mamma skal strikke)

- Solbeskyttelse til bilvindu

- Uro/leke til bilsete

- Bæresele/bæresjal

- Reiseseng

TRENGS ETTER HVERT

- Gym matte

- Babygym

- Vippestol

- Rangle

Vi har allerede en del ting vi skal få av familie osv, og i tillegg kommer vi til å få arve en del klær :jepp: Det vi vet vi skal få er streket over på lista. Tipper vi kommer til å få en del mer etter hvert også, kjenner jeg familiene våre rett :fnise:

Det jeg tenker mest på nå er vogn. Vi er ganske bestemt på at vi skal ha en kombivogn, men har ikke helt bestemt oss for hvilken enda.

Edit: stryker ut det vi har på plass etter hvert som vi får/kjøper ting.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at du har satt opp en liste som jeg kan stjele :fnise:

Har ikke kommet så langt enda, men bør vel begynne snart... :sjenert:

Har ingenting å bidra med, da jeg er fullstendig kunnskapsløs på området :ler:

Kikker på samme vogn som deg vi også, men har ikke satt oss veldig inn i det enda heller. Men den ser fin ut, og virker solid, så skjønner godt at dere har lyst på den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at du har satt opp en liste som jeg kan stjele :fnise:

Har ikke kommet så langt enda, men bør vel begynne snart... :sjenert:

Har ingenting å bidra med, da jeg er fullstendig kunnskapsløs på området :ler:

Kikker på samme vogn som deg vi også, men har ikke satt oss veldig inn i det enda heller. Men den ser fin ut, og virker solid, så skjønner godt at dere har lyst på den :jepp:

Ja, den lista virka veldig grei, så tenkte det kunne være lurt å ha den som en liten oversikt :jepp: Nå vet jo ikke jeg om man trenger alt på den lista og/eller om det er noe som mangler på lista, men det finner man vel ut etter hvert.

Har ikke kommet så langt enda vi heller, men tenkte det kunne være greit å starte nå, og i allefall få overikt over hva man trenger :)

Har ikke satt meg så veldig inn i dette med vogn jeg heller, men har hørt mye bra om den vogna :jepp: Ellers har jeg også sett litt på Simo kombivogn som også virker veldig grei. Men vogn blir vi nok ikke å kjøpe helt enda, så stresser egentlig ikke så veldig med det foreløpig.

-

Har fått noen småting til nå som jeg må styke av på lista :strix: Blir glad for alt vi får, selv om det bare er småting, da alle småtingene til sammen kan bli kostende en del det også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter så vidt å ha kikket på vogner er det Simo kombi og Emmaljunga vi liker best. Tror vi går for en tradisjonell vogn som disse to. Vi bor slik at vi ikke trenger opp ned trapper, ikke i tette bygater, og samtidig med litt varierende brøyting på vinterstid, så tror en sånn fancy sak med to hjul foran som svinger blir litt unødvendig for vår del, og upraktisk på vinteren.

Tenkte å ta oss en tur på Barnevognhuset Rudo en dag - håper å bli litt klokere da.

Vi kan jo utveksle vognerfaringer, siden vi ser på samme vogner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter så vidt å ha kikket på vogner er det Simo kombi og Emmaljunga vi liker best. Tror vi går for en tradisjonell vogn som disse to. Vi bor slik at vi ikke trenger opp ned trapper, ikke i tette bygater, og samtidig med litt varierende brøyting på vinterstid, så tror en sånn fancy sak med to hjul foran som svinger blir litt unødvendig for vår del, og upraktisk på vinteren.

Tenkte å ta oss en tur på Barnevognhuset Rudo en dag - håper å bli litt klokere da.

Vi kan jo utveksle vognerfaringer, siden vi ser på samme vogner :jepp:

Høres ut som om vi trenger omtrent det samme når det kommer til vogn :jepp: Har ikke behov for to hjul foran som svinger vi heller, og som du sier blir det upraktisk på vinteren, så tror det blir enten emmaljunga eller simo kombi her. Om vi ikke finner en annen vi liker godt da, selvfølgelig :)

Skal ta en tur å se på vogner en dag vi også, og prate med de som jobber der om hva de anbefaler for oss. Så får vi se hva de sier, også tenker jeg at det kan være greit å få prøvetrille de, så vi vet litt om hvordan de er å trille :jepp:

Å utveksle vognerfaringer høres lurt ut, i allefall siden vi tenker på samme type vogner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste! :jepp:

Her har vi valgt å gå for Emmaljunga City Cross. :) Den er mye lettere (12 kg) enn Egde Duo (20 kg), og passer mye bedre til oss. :jepp: Men er enig i at Edge Duo er en flott vogn. Men hvis dere skal gå mye i terreng/oppoverbakker og må kunne løfte vognen ut og inn av bilen mye, så vill jeg valgt en litt lettere vogn enn Edge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fin liste! :jepp:

Her har vi valgt å gå for Emmaljunga City Cross. :) Den er mye lettere (12 kg) enn Egde Duo (20 kg), og passer mye bedre til oss. :jepp: Men er enig i at Edge Duo er en flott vogn. Men hvis dere skal gå mye i terreng/oppoverbakker og må kunne løfte vognen ut og inn av bilen mye, så vill jeg valgt en litt lettere vogn enn Edge. :)

City Cross er ei veldig fin vogn :jepp: Men måtte dere kjøpe med City Bag til den da? For det er vel ikke med på den vogna? Minuset med Edge Duo (og Simo kombi også) er jo at den er ganske tung. Så sånn sett hadde det helt klart vært greit med ei litt lettere vogn :jepp:

-

I dag fikk jeg angelsounden i posten, så nå har jeg ENDELIG fått høre hjertelyden til den lille tassen i magen min :danse: Hørte også at h*n sparket til noen ganger, da det kom noen "dunk" innimellom :rodmer: Nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til ordinær UL om 9 dager1 Blir spennende å se om vi får vite hva det er som befinner seg der inne :jepp:

Har begynt å bli litt utålmodig allerede jeg :fnise: Jeg har alltid hatt fødselsangst, men nå gleder jeg meg bare til fødselen, for da vet jeg at det ikke er lenge igjen til jeg har h*n på utsiden. Men nå er det enda over 23 uker til termin da, så det er litt tidlig å bli utålmodig, synes jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Sååå herlig at du hørte hjertelyden til den lille tassen! :strix: Blir artig å høre om den lille tassen er en liten frøken eller en liten guttetass. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så gira jeg nå, at jeg har allerede sendt mail på finn.no og skal skaffe meg en angelsound! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...