Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Ja, det går kanskje fort til uke 12. Jeg synes jo i grunn det har gått fort frem til nå også, så :) Jeg har en god følelse på denne spiren selv, men det kan være fordi jeg aldri har kommet så langt uten å mistet før. Pluss at symptomene fremdeles er her. Selv om jeg kunne vært foruten denne kvalmen, er det litt betryggende at den er her også :fnise:

Skjønner godt hva du mener! For meg var det større greie å komme over til uke 8 (mistet i uke 7), enn uke 12. Og jeg "koste" meg med kvalmen, fordi "Jeg aldri hadde vært så gravid før". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt hva du mener! For meg var det større greie å komme over til uke 8 (mistet i uke 7), enn uke 12. Og jeg "koste" meg med kvalmen, fordi "Jeg aldri hadde vært så gravid før". :)

I går hadde jeg min første dag hengende over doskåla, så jeg vet ikke helt om jeg liker denne kvalmen lenger :fnise:

-

Hva gjør jeg egentlig når fastlegen min har tatt ferie, og jeg enda ikke har vært på første svangerskapskontroll? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg min første dag hengende over doskåla, så jeg vet ikke helt om jeg liker denne kvalmen lenger :fnise:

-

Hva gjør jeg egentlig når fastlegen min har tatt ferie, og jeg enda ikke har vært på første svangerskapskontroll? :sjenert:

Jeg dro ikke på første svangerskapskontroll før uke 11, jeg. Så tror ikke du trenger å stresse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro ikke på første svangerskapskontroll før uke 11, jeg. Så tror ikke du trenger å stresse. :)

Jeg tenkte jeg skulle bestille time en god stund før, for det er alltid ganske lang venteliste på legekontoret mitt. Men da jeg gikk inn på hjemmesiden til legekontoret for å bestille time, så jeg at det ikke var ledig før i september :vetikke: Synes det var litt lenge å vente helt til september med første kontroll nemlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle bestille time en god stund før, for det er alltid ganske lang venteliste på legekontoret mitt. Men da jeg gikk inn på hjemmesiden til legekontoret for å bestille time, så jeg at det ikke var ledig før i september :vetikke: Synes det var litt lenge å vente helt til september med første kontroll nemlig :lol:

Aha, ja du bor vel kanskje i en større by enn meg..I Bodø får man som regel time etter noen dager, og det er ikke noe stress ang. fødeplass. Det er jo bare en å velge mellom. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja du bor vel kanskje i en større by enn meg..I Bodø får man som regel time etter noen dager, og det er ikke noe stress ang. fødeplass. Det er jo bare en å velge mellom. :fnise:

Jeg bor faktisk i en by som er omtrent like stor som Bodø, men det er alltid minst 2 ukers venteliste på legekontoret. Og når fastlegen i tillegg går ut i ferie snart, så blir det veldig lenge å vente :filer: Er bare en fødeplass her også, så jeg slipper i allefall å stresse med valg av fødeplass :fnise:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på svangerskapskontroll i uke ni, jeg. Men bare fordi legen din tar ferie, så må du vel kunne ha en vikar or something? Jeg aner ikke, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på svangerskapskontroll i uke ni, jeg. Men bare fordi legen din tar ferie, så må du vel kunne ha en vikar or something? Jeg aner ikke, jeg!

Ja, tenkte jeg skulle ringe til legekontoret i morgen å høre med dem. Må vel finnes en eller annen løsning på det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pjusk :)

Jeg var hos legen i uke 11, det er ikke noe stress tror jeg! Det hun gjorde var å se etter urinveisinfeksjon, ta blodprøver, og prate om graviditeten. Så det er nok ikke krise om du må vente litt, men september var kanskje litt veeel lenge.. dårlig tilbud syns jeg! Det er det her hvor jeg bor og. Men du kan helt sikkert få kontrollen din hos en vikar da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i uke 9 sist og skal det denne gangen også... Du kan ringe å få prate med legen selv, kan hende han har noen "krisetimer" han kan sette deg opp på :jepp:

Det gjorde jeg, de i skranken kunne ikke gi meg noen time, men da jeg fikk prata med legen selv så satte hun meg opp en dag hun hadde vakt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille time til sånn ca uke 10, dvs at jeg ringer og bestiller time etter UL 8+0.

Mener å ha hørt at det er rundt den tiden som er "vanlig".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Første kontrollen min var i uke 14 (mens-termin), så om det skulle være i midten av juli, så går det greit det også. Jenta mi har det bra, har sterkt hjerteslag og er frisk. :fnise: Uansett, bare snakk med de på legekontoret, så ordnes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pjusk :)

Jeg var hos legen i uke 11, det er ikke noe stress tror jeg! Det hun gjorde var å se etter urinveisinfeksjon, ta blodprøver, og prate om graviditeten. Så det er nok ikke krise om du må vente litt, men september var kanskje litt veeel lenge.. dårlig tilbud syns jeg! Det er det her hvor jeg bor og. Men du kan helt sikkert få kontrollen din hos en vikar da :)

Hei Miss moneypenny :)

Nei, det er vel ikke noe stress, men synes det er greit å få pratet litt med legen likevel jeg. Skulle egentlig ringe å høre med dem i dag, men på grunn av en travel dag ble det helt glemt, så jeg får ringe i morgen :jepp: Antar at de må ha en løsning på det.

Jeg var på første kontroll i uke 9 sist og skal det denne gangen også... Du kan ringe å få prate med legen selv, kan hende han har noen "krisetimer" han kan sette deg opp på :jepp:

Det gjorde jeg, de i skranken kunne ikke gi meg noen time, men da jeg fikk prata med legen selv så satte hun meg opp en dag hun hadde vakt :fnise:

Ja, det kan kanskje gå ann. Får ringe i morgen å høre :)

Tenkte å bestille time til sånn ca uke 10, dvs at jeg ringer og bestiller time etter UL 8+0.

Mener å ha hørt at det er rundt den tiden som er "vanlig".

:)

Mener å ha hørt det er rundt den tiden som er "vanlig" jeg også. Satser på at dem kanskje har noe ledig så jeg får time rundt uke 10-11 :jepp:

Første kontrollen min var i uke 14 (mens-termin), så om det skulle være i midten av juli, så går det greit det også. Jenta mi har det bra, har sterkt hjerteslag og er frisk. :fnise: Uansett, bare snakk med de på legekontoret, så ordnes det.

Oi, tror ikke jeg har hørt om noen som har vært på første kontroll etter uke 12 jeg. Men det er vel ikke så farlig selv om det ikke blir før den tid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Nei nei, er jo ikke farlig, vanlige kontrollen er rundt 12 uker, men den ble forskjøvet hos meg. De var klar over hvor langt jeg var, så det var mer tidsrommet for når de kunne ha meg inne i mer enn 10 minutter. Bodde i en stor østlandsby, så var en del pågang der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, er jo ikke farlig, vanlige kontrollen er rundt 12 uker, men den ble forskjøvet hos meg. De var klar over hvor langt jeg var, så det var mer tidsrommet for når de kunne ha meg inne i mer enn 10 minutter. Bodde i en stor østlandsby, så var en del pågang der. :fnise:

Ja, er vel kanskje greit å vente til de har tid til å ta deg inn mer enn 10 min. Litt dumt å komme til kontroll, også rekker de ikke å bli ferdig med kontrollen før de må ta inn neste :fnise:

-

Vil :hoppe: litt for 8 uker i dag. Kan egentlig ikke forstå at jeg faktisk er hele 8 uker på vei! Bare 4 uker til uke 12!

I natt drømte jeg at jeg hadde en SA igjen da :sukk: Kan trygt si jeg var veeeldig lettet da jeg våknet og skjønte at det bare var en drøm. Og en dag tidligere her drømte jeg at samboeren min gikk fra meg :sjenert: Skjønner ikke hvorfor jeg drømmer så mye ekle drømmer, men veldig godt å våkne da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker! :hoppe:

Tror det er naturlig at du drømmer litt ekstra for tiden. Når man står ovenfor en så stor livsforandring, så blir man naturligvis ekstra bekymret for alt som kan gå galt, i og med at det er en ønsket livsforandring. :)

Har du noen følelse ang. kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 uker! :hoppe:

Tror det er naturlig at du drømmer litt ekstra for tiden. Når man står ovenfor en så stor livsforandring, så blir man naturligvis ekstra bekymret for alt som kan gå galt, i og med at det er en ønsket livsforandring. :)

Har du noen følelse ang. kjønn?

Det kan vel kanskje ha en sammenheng med det ja :jepp:

Fra starten av hadde jeg en følelse på at det er en gutt, men nå har jeg ikke noe følelse på det lengre så nå kan det egentlig være hva som helst :fnise:

-

Ååh, jeg er såå sulten, men har ikke lyst på noe mat! Ikke rart vekta går nedover :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare drømmer har jeg hatt nå jeg også :jepp: Og det hadde jeg med snuppa også.. Tror det er noe som hører med graviditet :fnise:

Har du hørt noe ang legetime? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare drømmer har jeg hatt nå jeg også :jepp: Og det hadde jeg med snuppa også.. Tror det er noe som hører med graviditet :fnise:

Har du hørt noe ang legetime? :)

Disse sære drømmene har jeg enda, så det har vel kanskje noe med graviditeten å gjøre ja :fnise:

Når det kommer til legetimen jeg skulle besille, så har jeg enda ikke kommet så langt at jeg har fått bestilt den timen :sjenert: Ting tar litt tid med meg, men jeg må vel prøve å få gjort det i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker :hoppe:

Og kvalmen er tilbake for fullt igjen. Har hatt en ukestid hvor jeg har vært kvalm, men ikke så kvalm at det har plaget meg noe særlig. Men i dag er den altså tilbake. Doskåla blir nok min beste venn i dag :sjenert:

Jeg er også veldig sliten for tiden. Må skrive her nå mens jeg enda har litt energi, for om noen timer ligger jeg sikkert langflat på sofaen og ikke orker å røre en finger :fnise:

Huff, jeg føler jeg bare klager i denne dagboken :sjenert: Det er ikke meningen altså, jeg synes det er veldig koselig å være gravid. Ville ikke vært det foruten, selv om jeg da ikke hadde vært så kvalm og sliten som jeg er.

Fikk bestilt time til legen i dag da, i slutten av Juli siden legen min har ferie nå. Så da vil jeg være omtrent 13 uker på vei.

Tenkte også at jeg kanskje skulle bestille en tidlig UL for å se at alt står bra til med den lille, men det bør vel kanskje bestilles snart? Antar det er litt ventetid på sånt. Har bare såå lyst til å se den lille i magen :rodmer: så jeg vet ikke om jeg klarer å vente helt til uke 18. Er litt utålmodig av meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...