Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ei mediahore, faktisk? Hva har gjort henne til hore?

Svindla og lurt, hvem har hun lurt?

Din støtte tror jeg ikke hun vil ha litt en gang, hun trenger ikke å leve så på nåde at hun trenger støtten til ei bitter kjerring som deg. Lurer på hva hun har gjort DEG personlig.

Det som har gjort ho til ei mediahore, er at ho benyttar kvar einaste sjanse ho får til å stikke seg fram i media. Gjerne med litt tårer og følelseslada historier på slep.

Svindla og lurt har ho gjort sida ho kom til Noreg.

Både med jobb, utdanning, papir osv.

Bitter er eg heller ikkje, berre oppgitt over slike mennesker som deg. Som er så hyklerske og naive at dei nærmast hyllar denne jenta, medan ulovlege innvandrarar i verre situasjonar enn ho blir sendt ut på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta har tydligvis betydelig støtte blandt "de lærde" her i landet ettersom hun enstemmig ble utnevnt som æresmedlem i Studentersamfunnet i Trondheim for sin "innsats innen kultur, politikk, eller av annen samfunnsnyttig art".

Og jeg er enig. At nasjonalister og nazister som i hovedsak ser sin oppgave å snakke dritt om andre enn nordmenn (noen nasjonaliseter og nazister definerer "nordmenn som innfødte uten annen hudfarge ikke er påvirket av religioner som ikke var i Norge på 1100-tallet, og at de ikke er påvirket fra kulturer i nord-norge, vestlandet og sørlandet, og ikke har vært bosatt nord for Sinsenkrysset eller sør for Nordstrand eller Skøyen).

La oss bare innse at i en stor gruppe inteligente mennesker i Trondheim faktisk har sett ting enkelte ekstremister aldri vil få øynene opp for.

Røde og tildels kommunistiske sauer tenker jeg vi sier. Til å gi HENNE prisen, sammenlignet med dem som har fått den fra før- det er som å gi Fields-medaljen (Matematikkens Nobelpris) til en liten drittunge i 1 klasse som har lært å gange 2x2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har gjort ho til ei mediahore, er at ho benyttar kvar einaste sjanse ho får til å stikke seg fram i media. Gjerne med litt tårer og følelseslada historier på slep.

Svindla og lurt har ho gjort sida ho kom til Noreg.

Både med jobb, utdanning, papir osv.

Bitter er eg heller ikkje, berre oppgitt over slike mennesker som deg. Som er så hyklerske og naive at dei nærmast hyllar denne jenta, medan ulovlege innvandrarar i verre situasjonar enn ho blir sendt ut på dagen.

Og hva skal "slike mennesker som oss" (jeg tar meg selv med i beregningen) gjøre med det? Papirløses rettigheter er ikke noe som bare engasjerer i Marias sak. Vi har sett flere ganger at asylsøkere har fått bred støtte, og at asylpolitikken i Norge blir fordømt. Samtlige ganger blir det satt igang svertekampanjer, og de som er engasjerte blir beskyldt for å bare engasjere seg i enkeltsaker, og glemme "alle de andre som har det verre". Vi så nå hvordan oppslutningen dalte etter at regjeringen gikk ut og ropte at det var media som førte til at Maria ble støttet, som om folk ble lurt trill rundt. Og folk liker ikke å bli lurt, så støtten stilnet - men det er ikke noe rart at man engasjeres av en sak som denne. Norge er blant de strengeste i Europa når det gjelder papirløse, og atpåtil papirløse barn. Til og med Italia har lover om amnesti etter et visst antall år i sjul.

At Maria dessverre rakk å bli atten før saken kom opp gjorde at hun ikke ble behandlet som et barn, enda det var det hun var da det ble søkt asyl. Dette kan anses som et brudd på FNs barnekonvensjon. Saken hennes har ikke vært oppe i retten selvstendig heller, foreldrenes sak var oppe, og Maria vitnet.

Endret av Airi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har ikkje gjort seg fortjent til mi støtte.

Ho har svindla og lurt, og vært ei gigantisk mediahore. Medan andre i hennar situasjon ikkje har blitt ofra det minste snev av oppmerksemd.

Så eg har det heilt fint opp på hesten min, og har store planar om og bli her ei god stund til.

:rope: Hør! Hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest mann

Jenta har tydligvis betydelig støtte blandt "de lærde" her i landet ettersom hun enstemmig ble utnevnt som æresmedlem i Studentersamfunnet i Trondheim for sin "innsats innen kultur, politikk, eller av annen samfunnsnyttig art".

Og jeg er enig. At nasjonalister og nazister som i hovedsak ser sin oppgave å snakke dritt om andre enn nordmenn (noen nasjonaliseter og nazister definerer "nordmenn som innfødte uten annen hudfarge ikke er påvirket av religioner som ikke var i Norge på 1100-tallet, og at de ikke er påvirket fra kulturer i nord-norge, vestlandet og sørlandet, og ikke har vært bosatt nord for Sinsenkrysset eller sør for Nordstrand eller Skøyen).

La oss bare innse at i en stor gruppe inteligente mennesker i Trondheim faktisk har sett ting enkelte ekstremister aldri vil få øynene opp for.

Hun var med på musikkfestivalene dems som frivillig, så de syns det var en bra ting å gi utmerkelse for.

At hun faktisk ikke hadde rett til å ta eksamen på skolen deres, men svindla seg til papirer derfra det ser de glatt bort i fra i studentersamfundet. Selv om de ikke ville fått tatt eksamen sjøl visst de var i samme situasjon som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vil Maria/Madina eller hva det blir, få beholde utdannelsen hun har tatt under tilfeldig personnummer? Vil den bli overført til hennes ekte navn? Hun tok jo utdannelsen under enda et falsk navn, og skrev boka som Maria Amelie, som igjen var et annet falsk navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med media ser ut til og ha sluttet med denne saken.... Kan ikke dere på KG også gjøre det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med media ser ut til og ha sluttet med denne saken.... Kan ikke dere på KG også gjøre det ?

Jeg kikket inn nå, for å se om det var noe nytt. Jeg undres litt over disse innleggene som oppfordrer til å avslutte en debatt. Et slikt innlegg får jo kanskje et svar, og så blir debatten tilført nytt liv.

Jeg sjekket bloggen til Marie nå. Den forteller litt om hvordan det er å bli deportert, tatt vekk fra sine venner og sitt hjem.

Dere er nok lei av å lese om henne, men hun er nok enda mer lei av å leve et liv, fordrevet fra sitt hjem. Kanskje faren er over, men frykten er ikke over. Hvis dere anonyme brukeres største frykt er å få slengt Marie Amelie -innlegg i ansiktet, så vil jeg si at dere egentlig har det ganske bra, og så anbefaler jeg en skitur, kakao og en fersk bolle.

http://mariamelie.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket inn nå, for å se om det var noe nytt. Jeg undres litt over disse innleggene som oppfordrer til å avslutte en debatt. Et slikt innlegg får jo kanskje et svar, og så blir debatten tilført nytt liv.

Jeg sjekket bloggen til Marie nå. Den forteller litt om hvordan det er å bli deportert, tatt vekk fra sine venner og sitt hjem.

Dere er nok lei av å lese om henne, men hun er nok enda mer lei av å leve et liv, fordrevet fra sitt hjem. Kanskje faren er over, men frykten er ikke over. Hvis dere anonyme brukeres største frykt er å få slengt Marie Amelie -innlegg i ansiktet, så vil jeg si at dere egentlig har det ganske bra, og så anbefaler jeg en skitur, kakao og en fersk bolle.

http://mariamelie.blogspot.com/

Anbefaler også å lese artikkelen Maria linker til på bloggen sin. For dere som er så bitre på henne at dere ikke unner henne lesertall, legger jeg linken her.

Odin Lysakers doktoravhandling tar for seg papirløse og hvordan de er unntatt menneskerettighetene, og peker på at det er rom for mer human asylpolitikk.

http://www.hf.uio.no/ifikk/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2011/lysaker.html

Endret av Airi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun kan ikke bevise at vitnemålet hun har er sitt eget, nei.

Det finnes vel vitner i form av medstudenter og lærere som kan bevitne at det var hun som studerte og tok eksamen. Dermed skulle vel ikke det være noe problem å få det overført til et eventuelt nytt fødselsnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var med på musikkfestivalene dems som frivillig, så de syns det var en bra ting å gi utmerkelse for.

At hun faktisk ikke hadde rett til å ta eksamen på skolen deres, men svindla seg til papirer derfra det ser de glatt bort i fra i studentersamfundet. Selv om de ikke ville fått tatt eksamen sjøl visst de var i samme situasjon som henne.

Hvorfor mener du at hun ikke hadde rett til å ta eksamen? Hedde hun ikke gode nok karakterer? Har hun fusket med karakterene? Har hun ikke gjennomført eksamener og øvelser som andre studenter? På hvilken måte har hun svindlet til seg papirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at hun ikke hadde rett til å ta eksamen? Hedde hun ikke gode nok karakterer? Har hun fusket med karakterene? Har hun ikke gjennomført eksamener og øvelser som andre studenter? På hvilken måte har hun svindlet til seg papirene?

La meg se...

Hun var ulovlig innvandrer..altså hadde hun ikke rett på skoleplass i det hele. Altså svindlet hun til seg skoleplass og eksamen ved å forfalske papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se...

Hun var ulovlig innvandrer..altså hadde hun ikke rett på skoleplass i det hele. Altså svindlet hun til seg skoleplass og eksamen ved å forfalske papir.

Er det slik at påstanden om at "hun har svindlet til seg skoleplass og eksamen ved å forfalske et papir" kun baserer seg på at hun er ulovlig innvandrer? Hun har ikke forfalsket vitemålet ved å gi seg selv høyere karakterer enn hun fikk eller lignede?

Hvis det at hun er ulovlig innvandrer medfører at alt hun gjør her blir ulovlig så er hun jo en forholdsvis stor kriminell. Da har hun vel egentlig ikke lov til å kjøre buss eller gå på kino heller da? Billettene hun har kjøpt kan vel da egentlig aldri bli gyldige heller så da burde hun vel betale bøter for alt hun har gjort? Eller hvor går egentlig grensen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor mener du at hun ikke hadde rett til å ta eksamen? Hedde hun ikke gode nok karakterer? Har hun fusket med karakterene? Har hun ikke gjennomført eksamener og øvelser som andre studenter? På hvilken måte har hun svindlet til seg papirene?

Hun hadde ikke personnummer og IDpapir, og kunne derfor ikke legitimere seg på noen av de eksamenene hun har tatt.

Alle andre studenter må gå hjem uten å ta eksamen dersom de ikke kan legitimere seg.

Hun skaffet seg adgang til eksamensoppgavene og levert besvarelser allikevel, noe ingen andre studenter som er eksamenskandidat har anledning til.

Men sånn forskjellsbehandling syns studentersamfundet er helt greit...

Hun hadde strengt tatt ikke anledning til å levere inn masteroppgave til vurdering uten å kunne dokumentere hvem hun var.

Derfor ar hun i realiteten ikke rett til å påstå at hun har noen gyldig grad i det hele tatt.

I virkeligheten kan jo hvem som helst ha sittet i det eksamenslokalet og latet som de var "Maria Amelie" hver eneste gang hun skal ha tatt en eksamen, siden ingen i realiteten kunne kontrollere at personen som leverte oppgavene var henne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

.... Norge er blant de strengeste i Europa når det gjelder papirløse, og atpåtil papirløse barn. Til og med Italia har lover om amnesti etter et visst antall år i sjul.

...

Artig du nevner Italia. De er enda strengere enn Norge på asylpolitikken. Samtidig har de enorme tall på både asylsøkere og andre innvandrere (som aldri søker). Hvorfor.. ? Fordi Italia, (sammen Spania, Hellas og noen til) utgjør yttergrensen til Schengen. Innvandringspresset til disse landene er helt enormt. I tillegg til alle de som oppholder seg ulovlig i Italia, får man de som blir sendt i retur fra andre Schengenland (bl.annet Norge) i tillegg, fordi de har løyet seg fra at de først søkte opphold i Italia.

Kan nevne en ting ang. amnesti, da Spania bestemte seg for å tilby amnesti, melde det seg 800 000..

Det setter kanskje perspektiv på tingene.. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig du nevner Italia. De er enda strengere enn Norge på asylpolitikken. Samtidig har de enorme tall på både asylsøkere og andre innvandrere (som aldri søker). Hvorfor.. ? Fordi Italia, (sammen Spania, Hellas og noen til) utgjør yttergrensen til Schengen. Innvandringspresset til disse landene er helt enormt. I tillegg til alle de som oppholder seg ulovlig i Italia, får man de som blir sendt i retur fra andre Schengenland (bl.annet Norge) i tillegg, fordi de har løyet seg fra at de først søkte opphold i Italia.

Kan nevne en ting ang. amnesti, da Spania bestemte seg for å tilby amnesti, melde det seg 800 000..

Det setter kanskje perspektiv på tingene.. ?

Ja, tilogmed disse landene praktiserer regelverket mindre strikst enn Norge gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tilogmed disse landene praktiserer regelverket mindre strikst enn Norge gjør.

Men befolkningen er vel større i disse landene, så de kan vel da også ta imot flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...