Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vil ikkje støtte den dama med ei krone, så den boka kjem eg aldri til å lese.

Også heilt på trynet at skattepengane blir brukt til å kjøpe den inn til biblioteka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pastablasta

Enten så misforstår du, og har du forstått meg rett trekker jeg det tilbake. Asylsøkere fra Somalia skal behandles som alle andre.

Men for de som søker om opphold på humanitært grunnlag skal i følge regelverket tilknytning også tas i betraktning. De som disrespekterer Norske kvinner uten burka, og lærer opp barna sine til å gå i flokk og angripe urbefolkningen mener jeg at skårer dårligere på tilknytning. Men de må jo også få opphold dersom gode nok grunner tilsier det.

Det du lister opp der, har ingenting med tilknytning å gjøre. Men det har definitivt med integrering å gjøre. Dessverre tror jeg ikke grad av villighet til å integrere seg, er noe krav for å få opphold, mens f.eks beskyttelsesbehov er.

Hvis man begynner å se på prasisen med å "gifte inn" fetter og kusiner, samt å søke gjenforening med familien, er vi over i tilknytnings-sfæren. Gifter man seg med slekta i Somalia, kan jeg ikke se at hvordan det kan styrke tilknytningen til Norge.. ?

Jeg tror dette er unntak, og at de fleste Somaliere er bra folk som repekterer oss. Jeg repekterer folk som respekterer oss.

Somaliere er den gruppen som skårer aller lavest på yrkesdeltagelsen her i landet. Å ha jobb er ett viktig grunnlag for å integrere seg, det vet enhver som har gått arbeidsledig i noen tid (jada, man kan godt bruke ordet integrere, selv om det ikke dreier seg om innvandring!). Du får ikke noen sikrere oppskrift på isolasjon fra resten av samfunnet, om du ikke har en arbeidsplass å gå til. Jeg tolker det som at somaliere ikke vil ta seg jobb (hvis diskriminering var årsaken, hvorfor er yrkesdeltagelsen til f.eks tamiler høyere enn etniske nordmenn?), og isteden velger isolasjon fra storsamfunnet. Jeg tolker det som at somaliere ikke vil bidra hverken med integreringsvilje, arbeidskraft eller skattekroner. Mens de velvillig tar imot velferdspenger..

Det får meg til å tenke at de kommer hit for å få en bit av velferdskaka, og that's it! Det gjør at jeg mister respekt for dem.

Uansett så mener jeg at alle skal behandles ut i fra hvordan deres situasjon virkerlig er , og ikke hvordan enkelte byråkrater finner på / vedtar at det er.

Hvis du har fulgt med i de siste ukene, hadde du fått med deg at det faktisk blir gjordt. Reglene blir fulgt. At folk blir sendt ut, er ikke fordi noen "byråkrater finner på". De har ett regelverk å forholde seg til, og en helvetes jobb med å finne ut om de som kommer hit faktisk har rett på opphold, eller om de faktisk er den de sier de er. Sikkert morsomt å bli hengt ut som satan selv, fordi de er satt til å utføre den sure jobben regjeringa har sagt de skal gjøre. Tror det er mange SV velgere som tror man kan få i pose og sekk, men det går bare ikke. (Vi har sett hvordan meningsmålingene til SV gikk, etter Ameliesaken hadde fått kverne en stund, de dalte ned.) Enten må man ha regler, og da vil de som bryter reglene bli sendt ut. Eller man kan oppgi å ha regler, med de følgene de får.

Vi er allerede på bristepunktet med antall innvandrere som blir tatt imot. Det er grenser for hvor mange ett lite land som vårt kan ta inn! Man har såpass store problemer med å få plass til dagens asylsøkere, at kommunene blir fullstendig overkjørt i saker som har med oppretting av asylmottak (lokaldemokrati er en by i Belgia). Det er tydelig at det er ett sterkt press fra mennesker som vil inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hun må være den første russeren som stiller i Mariusgenser på passfotoet sitt. Helt taktisk med andre ord, og/eller kynisk. For tar man en viss Bhatti, Toska og Per Orderud så stilte de i sin tid alle opp i lusekofte i rettslokalet i den tro at de ville få mindre straff. Lusekofte blir sett på som et uformelt og uskyldig plagg, som er rotekte norsk.

Jeg trodde faktisk at MA/MS ikke stilte seg selv på lik linje med de tre, som tross alt sto for en del grove forbrytelser. Men hun er jo ikke usyldig så hun passer egentlig godt inn sammen med dem!

img-tags fjernet

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hun må være den første russeren som stiller i Mariusgenser på passfotoet sitt. Helt taktisk med andre ord, og/eller kynisk. For tar man en viss Bhatti, Toska og Per Orderud så stilte de i sin tid alle opp i lusekofte i rettslokalet i den tro at de ville få mindre straff. Lusekofte blir sett på som et uformelt og uskyldig plagg, som er rotekte norsk.

Jeg trodde faktisk at MA/MS ikke stilte seg selv på lik linje med de tre, som tross alt sto for en del grove forbrytelser. Men hun er jo ikke usyldig så hun passer egentlig godt inn sammen med dem!

Bitre mennesker...

Maria Amelie er da helt klar på at hun føler seg mer norsk en russisk, og ja det var nok med viten og vilje at hun stilte opp med mariusgenser. Hun føler seg norsk, ikke russisk, og det vil hun signalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitre mennesker...

Maria Amelie er da helt klar på at hun føler seg mer norsk en russisk, og ja det var nok med viten og vilje at hun stilte opp med mariusgenser. Hun føler seg norsk, ikke russisk, og det vil hun signalisere.

Ja, men hun har uansett vært her ulovlig i mange år og er og blir uansett ikke norsk før om en stund i såfall. :P

Men Bhatti ville jo også signalisere at han var norsk da. >;)

Så de passer jo godt sammen. Begge er ikke "norske" og begge har gjort noe kriminelt. Og hvis/når hun engang blir norsk statsborger så stiller hun på lik linje i mariusgenser med Orderud og Toska. Norske, men har gjort noe kriminelt. ;P

Og bitter? Nei, men man må kunne forlange at loven skal være lik for alle uansett. Det er ingen unnskyldning det hun har gjort- når hun selv har hatt mulighet til å gjøre noe med det.

Hun kan forøvrig føle seg så norsk som hun bare vil, men etnisk sett er hun russisk og det vil hun til døden ta med seg. Man kan ikke forandre etnisiteten sin. Går ikke. Er biologisk sett UMULIG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitre mennesker...

Maria Amelie er da helt klar på at hun føler seg mer norsk en russisk, og ja det var nok med viten og vilje at hun stilte opp med mariusgenser. Hun føler seg norsk, ikke russisk, og det vil hun signalisere.

..til hvem? Folkene i passkontrollen? De som tok bildet? ..eller til norsk media?

Hvis det siste er tilfellet, er det rimelig kleint..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig patetisk av henne å ta passbilde i mariusgenser. Hun snakker ikke rent norsk en gang, men har faktisk en aksent en hver etnisk nordmann legger merke til når man hører henne snakke, Og hvem i helsike er det som offentliggjør et foto av passet sitt. Sånne ting pleier folk å holde privat. Folk som løper til media og sutrer har jeg lite til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som slapp ei bønne her i stad. Er sikkert Maria Amelie....

Når saueflokken skifter rettning i bråe kast. Det er da en skal stoppe opp og gjøre seg egne meninger og ikke bare følge mobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Marias blogg:

To av de mest fascinerende tingene jeg har lest i det siste er følgende.

Det er noen som er litt skuffet over at jeg ikke hadde blitt drept i Russland. Og de twitrer om det. Sorry folkens, men jeg lever. Dog i frykt og med angstanfall i ny og ne og kaldsvette over fortidens spøkelser i denne byen og enorm savn etter Norge. Men jeg lever.

Det andre er kommentarer om Mariusgenseren på passbildet mitt. Noen twitret at etter at jeg og David Toska og Omer Bhatti brukte den, så var den blitt "besudlet", noen sammenlignet meg direkte med David Toska(som forresten er bankraner og ikke papirløs asylsøker). Det er vanskelig å ta dette helt alvorlig.

Allikevel fortjener Mariusgenser en kort historie her.

Før jul tok jeg en kaffe med Stine, en venninne fra videregående. Hun hadde holdt på med et skikkelig omfattende prosjekt i lang tid, nemlig strikking av en Mariusgenser til seg selv. Da jeg havnet i fengsel fikk jeg overlevert en pakke gjennom mine venner. Stine hadde gitt meg genseren. Jeg ble utrolig rørt. Da jeg pakket den røde kofferten min, tenkte jeg aldri at jeg faktisk skulle reise fra Norge. Jeg slengte klær i kofferten som ikke matchet eller passet til væretm, og for sikkerhets skyld tok jeg med minner i stedet for ting. For eksempel et favorittsmykke som var gave fra Bjørg, Selbuvotter som var gave fra Astrid, skjerfet som bestevenninen min ga meg for mange år siden, parfyme som mamma kjøpte til meg og Mariusgenseren som var fra Stine.

Da jeg pakket ut, oppdaget jeg at ullgenseren var det eneste varme plagget jeg hadde i Moskva, der det var mange minusgrader. Og da jeg tok passbilde ble overraskende nok en ganske stor del av genseren med. Det var jo første gang i livet mitt jeg tok ordentlige passbilder, lite visste jeg om hvordan man skulle se ut. Når jeg så ferdige bilder lo jeg litt. Tilfeldighet? Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt merkelig at hun nærmest ble halt ned fra talestolen i Fritjof Nansen senteret mens hun kritiserte Regjeringen Stoltenberg med pressen tilstede.

Det er ikke riktig. Hun ble pågrepet ey godt stykke fra skolen en god stund etter foredraget. Sjekk fakta før du skriver. Jeg var der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Marias blogg:

noen sammenlignet meg direkte med David Toska(som forresten er bankraner og ikke papirløs asylsøker). Det er vanskelig å ta dette helt alvorlig.

Vel altså, begge har jo vært i retten og begge har ikke hatt sitt på det rene så sammenligningen er helt på sin plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77 SIDER MED baksnakking, fy faen skjerp dere!!!!! Jeg har seriøst ikke ord, hvor kommer denne småligheten fra! Hvorfor kan dere ikke krype ned av deres jævla høye hest og heller støtte et menneske som et helt land har utstøtt, tenker dere ikke selv! Hva er det dere er redd for, at Madina har oppnådd mer som papirløs flyktning i norge enn dere selv har greid med tilgang på NAV, bostøtte, studielån, og alt? At hun faktisk har slåss til seg en bachelor og mastergrad mens dere har sitti på rævva på KG og anonymt slengt drit om alle?

SKJERP DERE!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

77 SIDER MED baksnakking, fy faen skjerp dere!!!!! Jeg har seriøst ikke ord, hvor kommer denne småligheten fra! Hvorfor kan dere ikke krype ned av deres jævla høye hest og heller støtte et menneske som et helt land har utstøtt, tenker dere ikke selv! Hva er det dere er redd for, at Madina har oppnådd mer som papirløs flyktning i norge enn dere selv har greid med tilgang på NAV, bostøtte, studielån, og alt? At hun faktisk har slåss til seg en bachelor og mastergrad mens dere har sitti på rævva på KG og anonymt slengt drit om alle?

SKJERP DERE!

Javisst, jeg har fått en mastergrad UTEN tilgang til NAV, bostøtte, studielån og alt sånt- så da har jo JEG også oppnådd mye. Men jeg TØR ikke MISBRUKE ting fordi det slår ALLTID tilbake om man gjør dette- hvilket MA klart har fått erfare!

Og forbrytere synes jeg ikke noe om- enten de er Toska eller ei RUSSISK JENTE som har bodd ULOVLIG I NORGE siden hun var 18 år! ULOVLIG ER ULOVLIG. IGNORERING FOR LOVEN ER INGEN UNNSKYLDNING!

Faen jeg blir så kvalm over dere idioter som rosemaler henne som om hun aldri har gjort noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

77 SIDER MED baksnakking, fy faen skjerp dere!!!!! Jeg har seriøst ikke ord, hvor kommer denne småligheten fra! Hvorfor kan dere ikke krype ned av deres jævla høye hest og heller støtte et menneske som et helt land har utstøtt, tenker dere ikke selv! Hva er det dere er redd for, at Madina har oppnådd mer som papirløs flyktning i norge enn dere selv har greid med tilgang på NAV, bostøtte, studielån, og alt? At hun faktisk har slåss til seg en bachelor og mastergrad mens dere har sitti på rævva på KG og anonymt slengt drit om alle?

SKJERP DERE!

Ho har ikkje gjort seg fortjent til mi støtte.

Ho har svindla og lurt, og vært ei gigantisk mediahore. Medan andre i hennar situasjon ikkje har blitt ofra det minste snev av oppmerksemd.

Så eg har det heilt fint opp på hesten min, og har store planar om og bli her ei god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 18

Jøss! Ville trodd at tråden var død for lengst siden MA var ute av landet og hun ikke er det helt store lenger.

Man kan heller starte igjen når hun engang kommer hit tilbake. *Grøss* Håper det da ikke går av skaftet. Men jeg tror at de aller fleste har blitt møkkalei av alt snakket om henne slik at hennes "hjemkomst" ikke kommer til å bli en så storslagen "fest".

Hun er en døgnflue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ho har ikkje gjort seg fortjent til mi støtte.

Ho har svindla og lurt, og vært ei gigantisk mediahore. Medan andre i hennar situasjon ikkje har blitt ofra det minste snev av oppmerksemd.

Så eg har det heilt fint opp på hesten min, og har store planar om og bli her ei god stund til.

Ei mediahore, faktisk? Hva har gjort henne til hore?

Svindla og lurt, hvem har hun lurt?

Din støtte tror jeg ikke hun vil ha litt en gang, hun trenger ikke å leve så på nåde at hun trenger støtten til ei bitter kjerring som deg. Lurer på hva hun har gjort DEG personlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta har tydligvis betydelig støtte blandt "de lærde" her i landet ettersom hun enstemmig ble utnevnt som æresmedlem i Studentersamfunnet i Trondheim for sin "innsats innen kultur, politikk, eller av annen samfunnsnyttig art".

Og jeg er enig. At nasjonalister og nazister som i hovedsak ser sin oppgave å snakke dritt om andre enn nordmenn (noen nasjonaliseter og nazister definerer "nordmenn som innfødte uten annen hudfarge ikke er påvirket av religioner som ikke var i Norge på 1100-tallet, og at de ikke er påvirket fra kulturer i nord-norge, vestlandet og sørlandet, og ikke har vært bosatt nord for Sinsenkrysset eller sør for Nordstrand eller Skøyen).

La oss bare innse at i en stor gruppe inteligente mennesker i Trondheim faktisk har sett ting enkelte ekstremister aldri vil få øynene opp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei mediahore, faktisk? Hva har gjort henne til hore?

Svindla og lurt, hvem har hun lurt?

Din støtte tror jeg ikke hun vil ha litt en gang, hun trenger ikke å leve så på nåde at hun trenger støtten til ei bitter kjerring som deg. Lurer på hva hun har gjort DEG personlig.

Har du lest aviser? Lever du I denne verdenen? Har du ikke fått med deg at hun har vært ULOVLIG I NORGE?

Det virker som om noen her tror at en mediahore er ei hore som fremstår mye i media. Det er i så fall feil, en MEDIAHORE ER EN SOM SELGER SEG SELV TIL MEDIA SÅ MYE AT DE NESTEN ER BLITT ET PRODUKT. Og hun HAR vært i media så mye.

Hun vil ikke få støtte fra folk som ser hvordan hun egentlig er- en kynisk, djevelsk utspekulert drittunge. Har null sympati for sånne. Såå synd at hun ikke ble sparka ut for godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..til hvem? Folkene i passkontrollen? De som tok bildet? ..eller til norsk media?

Hvis det siste er tilfellet, er det rimelig kleint..

Aller mest til seg selv, tror jeg. Når man havner i et annet land mot sin vilje, er dette veldig naturlig. Man prioriterer det som minner om hjemlandet. Maria anser Norge som hjemlandet sitt, hun har bodd her hele sitt voksne liv. Når hun nå befinner seg i Moskva, er nok behovet for å fortelle seg selv hvor hun hører til og hva hun ønsker å komme tilbake til stort. Mange av dere ville nok gjort det samme, om dere hadde kommet i en lignende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...