AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1441 Skrevet 29. januar 2011 Hvor ofte leser du aviser? Du refererer til en overskrift som er skrevet av avisen. Et ord som er satt ut av sammenheng Må jeg også minne deg på at hun er et menneske? http://www.dagbladet.no/2011/01/14/nyheter/innenriks/maria_amelie/ulovlig_norsk/15052885/ -Med tilknytning til norge! Og leste du resten av artikkelen? Høres hun ut til å ta imot den gyldne sjansen med begge hendene? Nei, det gjør hun ikke, Hun synes det blir unaturlig, og hun synes det blir en omvei. Derfor ønsker hun ikke å ta imot med mindre det ikke finnes andre mulligheter. En ekte flyktning ville vært sjeleglad over å ha fått en slik mulighet.
AnneBonny Skrevet 29. januar 2011 #1442 Skrevet 29. januar 2011 http://www.abcnyheter.no/node/124864 Her. Det frister ikke å bli islending; det er siste utvei. Hun høres særdeles utakknemlig ut. Skal jeg lese det for deg, siden du sliter litt: Advokaten hennes sier er at hun ønsker en formell tilknytning til Norge. Island vil være en omvei. De skal vurdere det når alle papirene er i orden. Det kommer til å ta noen uker, om ikke helt til sommeren. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1443 Skrevet 29. januar 2011 Hennes tilknytning kom som følge av ulovligheter og er således negert.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1444 Skrevet 29. januar 2011 Skal jeg lese det for deg, siden du sliter litt: Advokaten hennes sier er at hun ønsker en formell tilknytning til Norge. Island vil være en omvei. De skal vurdere det når alle papirene er i orden. Det kommer til å ta noen uker, om ikke helt til sommeren. Ja, det er en omvei, men det er en lovlig og sikker løsning. Om hun virkelig hadde vært i livsfare slik hun hevder ville hun ikke hatt råd til å bekymre seg over slike formaliteter.
AnneBonny Skrevet 29. januar 2011 #1445 Skrevet 29. januar 2011 Jeg sier at hun høres utakknemlig ut fordi hun ikke tar imot det islandske tilbudet, og det står jeg ved. Vet du hva tilbudene innebærer og hva slags papirarbeid det er snakk om på kryss og tvers? Vet du at ting behandles her i Norge også? Hvor har hun sagt at hun ikke tar i mot tilbudet fra Island i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1446 Skrevet 29. januar 2011 Kvalmende at dette kvinnemennesket fremdeles får slik oppmerksomhet. Dette minner om amerikanske tilstander, hvor enkeltmennesker som tydeligvis er veldig ressurssterke skal overskygge de med virkelige problemer (1/6 av befolkningen om ikke mer). 2
AnneBonny Skrevet 29. januar 2011 #1447 Skrevet 29. januar 2011 Ja, det er en omvei, men det er en lovlig og sikker løsning. Om hun virkelig hadde vært i livsfare slik hun hevder ville hun ikke hatt råd til å bekymre seg over slike formaliteter. Det er interessant å lese hvordan du tenker.
Gjest Iah Skrevet 29. januar 2011 #1448 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Enkelte innlegg som ikke var regelbrudd, ble med i dragsuget da de var direkte svar til slettede innlegg. Spørsmål om moderering kan tas på PM. Iah, mod Endret 29. januar 2011 av Iah
Gjest brutal_mann Skrevet 29. januar 2011 #1449 Skrevet 29. januar 2011 Det kommer faktisk flyktninger også. Det er naivt å tro at de som har mafiatorpedoer i hælene på seg ikke forsøker å rømme til et annet land (gjerne et kult et), og det er naivt å tro at de ikke skjuler sin identitet dersom de er redde for å bli funnet. Hva er et menneske? Med menneskerettigheter? Menneskeportens vokter: "Er du et menneske?" Ungjenta:"Ja" Menneskeportens vokter:"Har du papirer på det?" Ungjenta:"Nei" Menneskeportens vokter:"Da er du ikke et menneske!" En kommer ikke på kant med mafiaen med rent mel i posen. Med andre ord så er min sympati null. 3
Gjest brutal_mann Skrevet 29. januar 2011 #1450 Skrevet 29. januar 2011 Ingen skal tvinges til å gifte seg i Norge! Ingen skal være så redd for eksistensen sin at de skal føle at de må gifte seg! Mye av dette løses ved å forby familiegjennforening. Så kan norske statsborgere som gifter seg utenlands flytte ut av Norge. 3
waco Skrevet 29. januar 2011 #1451 Skrevet 29. januar 2011 To ting her. Alle skjønner jo det at når mafian driver inkasso er det fordi man har lånt eller stjålet penger som ikke tilhører deg selv. Greit nok at faren til amelie låner kanskje 100 000 dollar og forsvinner med familien sin til et rikt land, - under dekke av å bli forfulgt. Mener dere virkelig at ei jente på 16 skal være ansvarlig for det foreldrene gjør? Hva om dere som sekstenåring for eksempel flyttet til japan, - med foreldrene deres. Og japan lærer dere dere språket, skriften, kulturen, dere intergrerer dere seksuelt med japanere og dere ønsker selv å bo i japan. Hva forteller rettferdighetssansen dere da? At dere skal være offere for foreldres handlinger, - eller at dere skjebner deres egne liv? 1
Gjest Airi Skrevet 29. januar 2011 #1452 Skrevet 29. januar 2011 To ting her. Alle skjønner jo det at når mafian driver inkasso er det fordi man har lånt eller stjålet penger som ikke tilhører deg selv. Greit nok at faren til amelie låner kanskje 100 000 dollar og forsvinner med familien sin til et rikt land, - under dekke av å bli forfulgt. Mener dere virkelig at ei jente på 16 skal være ansvarlig for det foreldrene gjør? Hva om dere som sekstenåring for eksempel flyttet til japan, - med foreldrene deres. Og japan lærer dere dere språket, skriften, kulturen, dere intergrerer dere seksuelt med japanere og dere ønsker selv å bo i japan. Hva forteller rettferdighetssansen dere da? At dere skal være offere for foreldres handlinger, - eller at dere skjebner deres egne liv? Første innlegget ditt jeg kan skrive under på, waco
waco Skrevet 29. januar 2011 #1453 Skrevet 29. januar 2011 Første innlegget ditt jeg kan skrive under på, waco Det var hyggelig airi at du fant et innlegg du likte blant mine ellevetusen! Tyder vel på at jeg ikke er som aller værst allikevel.
Gjest Dainty Skrevet 29. januar 2011 #1454 Skrevet 29. januar 2011 (endret) To ting her. Alle skjønner jo det at når mafian driver inkasso er det fordi man har lånt eller stjålet penger som ikke tilhører deg selv. Greit nok at faren til amelie låner kanskje 100 000 dollar og forsvinner med familien sin til et rikt land, - under dekke av å bli forfulgt. Mener dere virkelig at ei jente på 16 skal være ansvarlig for det foreldrene gjør? Hva om dere som sekstenåring for eksempel flyttet til japan, - med foreldrene deres. Og japan lærer dere dere språket, skriften, kulturen, dere intergrerer dere seksuelt med japanere og dere ønsker selv å bo i japan. Hva forteller rettferdighetssansen dere da? At dere skal være offere for foreldres handlinger, - eller at dere skjebner deres egne liv? Da familien fikk avslag og ble bedt om å reise hadde de vært her i knapt to år. Ingen ekstrem tilknytning, altså. Salamova var dessuten myndig da de fikk endelig nei på asylsøknad, og de åtte årene hun ble værende her etterpå i skjul var hennes eget valg som et voksent menneske. Er da staten ansvarlig for at hun har skaffet seg stor tilknytning til landet denne perioden, når hun faktisk har fått beskjed om at hun må reise? Da har jeg langt mer medfølelse med de barna som har vært her siden de var spedbarn, og plutselig må ut. Eller alle dem som venter i mange, mange år på å i det hele tatt få et svar på asylsøknad. Da kan man begynne å snakke om overveiende tilknytning til riket. Endret 30. januar 2011 av Dainty 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1455 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har ikke medfølelse med flyktinger. Fikset den for deg.
Gjest Dainty Skrevet 29. januar 2011 #1456 Skrevet 29. januar 2011 Fikset den for deg. Hæ? Jeg har da i aller høyeste grad respekt for flyktninger. Men jeg mener ikke at det skal være opp til flyktningen selv å avgjøre om h*n vil bo i Norge eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1457 Skrevet 29. januar 2011 Hæ? Jeg har da i aller høyeste grad respekt for flyktninger. Men jeg mener ikke at det skal være opp til flyktningen selv å avgjøre om h*n vil bo i Norge eller ikke. Når en person sier, "da synes jeg mer synd om de som...", så sier man egentlig, "jeg gir blaffen i deg". Det var grunnen til mitt innlegg.
Gjest Dainty Skrevet 29. januar 2011 #1458 Skrevet 29. januar 2011 Når en person sier, "da synes jeg mer synd om de som...", så sier man egentlig, "jeg gir blaffen i deg". Det var grunnen til mitt innlegg. Og da tolker du det som at jeg ikke har medfølelse for flyktninger generelt?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1459 Skrevet 29. januar 2011 Og da tolker du det som at jeg ikke har medfølelse for flyktninger generelt? Jeg oppfatter det slik ja. Når du atpåtil bruker en manipulatorisk uttrykksmåte ("jeg har respekt for flyktinger" heller enn, "jeg bryr meg da om flyktinger") så underbygger du bare dette inntrykket for min del. Med reservering om at jeg kan ta feil. Det har skjedd før. Sist var en gang tilbake i 1986.
Gjest Apis Skrevet 29. januar 2011 #1460 Skrevet 29. januar 2011 Apis, jeg liker din intelligens, moral og dine holdninger. Jeg synes det kunne vært hyggelig om du opprettet en bruker her på Kvinneguiden. Det er gratis. Det syns jeg også. Jeg liker innleggene til Apis. H*n virker rasjonell og empatisk og har ikke latt seg friste til å krangle i det som forøvrig har degenerert til å bli en over 70 sider lang tråd der temaet EGENTLIG er "kast drit om Maria Amelie". Dette var hyggelige ord fra to markante brukere her inne på kvinneguiden. Takk Takk :-) Han er litt sjenert men skal tenke hart på det å opprette en bruker 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå