AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1381 Skrevet 27. januar 2011 Hvis disse papirene kunne blitt ordnet på konsulatet i Oslo, så hadde hun sluppet å dra til Nord-Ossetia. Hun kunne selv ha tatt initiativ til å oppsøke konsulatet for å få det ordnet i så fall. Jeg skal villig innrømme at jeg ikke helt vet hvordan den russiske papirmøllen fungerer, men du kan ikke forvente at norske myndigheter skal ordne papirene hennes når hun fint kan klare å ordne dem selv.
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1382 Skrevet 27. januar 2011 Hun kunne selv ha tatt initiativ til å oppsøke konsulatet for å få det ordnet i så fall. Jeg skal villig innrømme at jeg ikke helt vet hvordan den russiske papirmøllen fungerer, men du kan ikke forvente at norske myndigheter skal ordne papirene hennes når hun fint kan klare å ordne dem selv. Dessverre er ikke det mulig. Dette vet jeg. Jeg kjenner mange som har vært mange ganger på konsulatet, og fortalt meg om problematikken med fornyelse av passene. Og Madina var jo også helt papirløs. At hun kan få disse papirene i Moskva vitner om at noen har snakket med noen på et høyt nivå. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2011 #1383 Skrevet 27. januar 2011 Men jeg tror det tar lang tid før nordmenn generellt hører på en sånn manipulatror igjen. Dermed har hun ødelagt for mange som faktisk trenger å tas på alvor. Dette er det verste med denne saken. Hun kan ha ødelagt muligheten for andre som hadde større behov for beskytelse i Norge enn henne. Jeg tror absolutt ikke det var hennes intensjon. Jeg vil tro at hun så for seg at hun ved å stå frem på denne måten skulle bane vei for andre papirløse slik at de også fikk lovlig opphold i Norge. Jeg tror ihvertfall dette var hensikten til hennes støttespillere. De trodde nok at Stoltenberg skulle være like svak som han var i Navrud-saken, der han forandret regelverket for alle i samme situasjon, da en kvinne med ulovlig opphold fikk både oppholdsillatelse og familiegjenforening etter hun hadde vært her ulovlig i mange år og jobbet svart. Men denne gangen valgte Stoltenberg å følge loven fremfor å la seg påvirke av media og facebookgrupper.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1384 Skrevet 27. januar 2011 Dessverre er ikke det mulig. Dette vet jeg. Jeg kjenner mange som har vært mange ganger på konsulatet, og fortalt meg om problematikken med fornyelse av passene. Og Madina var jo også helt papirløs. At hun kan få disse papirene i Moskva vitner om at noen har snakket med noen på et høyt nivå. Madina har utgitt bok, jobbet, gått på skole og tatt mastergrad uten å ha papirer, så jeg ser ikke helt bort fra at hun kunne ha klart å få seg innenrikspass på konsulatet heller. Men det blir ren gjetting fra min side. Om hun har klart å unngå å reise til Nord-Ossetia grunnet inngripen fra høyeste hold er dette gledelig, men noe mer enn dette kan hun heller ikke forvente fra den norske stat.
EmmaW Skrevet 27. januar 2011 #1385 Skrevet 27. januar 2011 Dette er det verste med denne saken. Hun kan ha ødelagt muligheten for andre som hadde større behov for beskytelse i Norge enn henne. Jeg tror absolutt ikke det var hennes intensjon. Jeg vil tro at hun så for seg at hun ved å stå frem på denne måten skulle bane vei for andre papirløse slik at de også fikk lovlig opphold i Norge. Jeg tror ihvertfall dette var hensikten til hennes støttespillere. De trodde nok at Stoltenberg skulle være like svak som han var i Navrud-saken, der han forandret regelverket for alle i samme situasjon, da en kvinne med ulovlig opphold fikk både oppholdsillatelse og familiegjenforening etter hun hadde vært her ulovlig i mange år og jobbet svart. Men denne gangen valgte Stoltenberg å følge loven fremfor å la seg påvirke av media og facebookgrupper. Dette stemmer ikke helt - hun har selv uttalt at det eneste hun var opptatt av var å sette lys på sin egen sak. At noen av hennes støttespillere - i hvert fall de som klarte å se saken objektivt - hadde dette som mål er det nok ingen tvil om. Men for Madina var det hun selv og hennes egen situasjon som var viktig. 3
Gjest Iah Skrevet 27. januar 2011 #1386 Skrevet 27. januar 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Spørsmål om moderering kan tas på PM. Iah, mod
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2011 #1387 Skrevet 27. januar 2011 Hvorfor kan man ikke sende ut de ungdommene som opptrer i gjenger og truer nordmenn og fortsatt "håndhever" gamle hevnskikker og oppgjør? Det burde da være klart og tydelig at de ikke har greid å integrere seg, og deres foreldre har vel en stor skyld her, så de kan vel kastes ut hele familien. 3
Mann 42 Skrevet 28. januar 2011 #1388 Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor kan man ikke sende ut de ungdommene som opptrer i gjenger og truer nordmenn og fortsatt "håndhever" gamle hevnskikker og oppgjør? Det burde da være klart og tydelig at de ikke har greid å integrere seg, og deres foreldre har vel en stor skyld her, så de kan vel kastes ut hele familien. De er problematiske, mistilpassede mennesker som i prinsippet forakter dette samfunnet og flertallet av borgerne, men de er lovlige, so there you have it. 2
The Kitten Skrevet 28. januar 2011 #1389 Skrevet 28. januar 2011 Árni Johnsen, som representerer Selvstendighetspartiet på Alltinget, mener behandlingen hun har fått er umenneskelig. Derfor er det fremmet forlag om å gi henne islandsk statsborgerskap. Kan ikke islendingene passe sine egne saker? Eventuelt ta i mot henne selv, om de synes så innmari synd på henne? 3
I Grosny Skrevet 28. januar 2011 #1390 Skrevet 28. januar 2011 Árni Johnsen, som representerer Selvstendighetspartiet på Alltinget, mener behandlingen hun har fått er umenneskelig. Derfor er det fremmet forlag om å gi henne islandsk statsborgerskap. Kan ikke islendingene passe sine egne saker? Eventuelt ta i mot henne selv, om de synes så innmari synd på henne? Vi vil ikke ha gull når vi får det kastet etter oss, men Islendingene er hakket smartere. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1391 Skrevet 28. januar 2011 Vi vil ikke ha gull når vi får det kastet etter oss, men Islendingene er hakket smartere. Madina er ikke gull. Hun er manipulerende og løgnaktig. Finland fant ut at hun ikke har beskyttelsesbehov. Norge fant ut at hun ikke har beskyttelsesbehov. Likevel gråter hun sine krokodilletårer og smører dem utover hver eneste nyhetssending og nettavis. Hun truer med PFU når journalister siterer typen hennes uten å be om tillatelse, og skriver harmdirrende blogginnlegg over en bagatell som lett kunne vært unngått om typen hennes hadde brukt huet da han skrev i utgangspunktet. Hva sier det om Madina? Jo, det sier at hun overdriver. Sannsynligvis har hun overdrevet den påståtte livsfaren hun er i også; ellers ville hun ikke godkjent at journalister offentliggjør hvor hun befinner seg. Hun er ressurssterk, men hun er ikke gull. 4
milfdigger Skrevet 28. januar 2011 #1392 Skrevet 28. januar 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013261 Hvorfor er det ikke greit om det er slik at politiet taktisk velger å gjøre dette når media "sover"? Ja, hun er ressurssterk, ja hun snakker godt for seg, ja hun er lett å like. Men det må være likhet for loven. Hun er her ulovlig. Det er ikke sånn at man bør få gå fri bare fordi man har vakt oppsikt og blitt "kjendis". Skal media og de som har fått sympati med henne lage leven nå, så hun får bli? Mens andre bare kan sendes ut..? Hun blir garantert ikke sendt hjem til Kaukashus. Ihvertfall ikke for godt. Sikkert takket være en Facebookgruppe som opprettes as we speak. Jadda...... flott at hun ble kastet ut håper de strammer opp litt og får ut alle sammen 1
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #1393 Skrevet 28. januar 2011 Synes rett og slett det er frekt og en undergraving og mistillit av Norsk suvernitet at Island sier seg villig til å gi henne statsborgerskap FOR å få henne tilbake til Norge. 5
Gjest Valiant Skrevet 28. januar 2011 #1394 Skrevet 28. januar 2011 Vi vil ikke ha gull når vi får det kastet etter oss, men Islendingene er hakket smartere. Du har virkelig blit lurt av all propaganda som er skapt av Maria Amelie 3
Gjest Raina Skrevet 28. januar 2011 #1395 Skrevet 28. januar 2011 Det er tydelegvis blitt umenneskeleg å følgje lovene her i landet. Er vel ikkje akkurat rart at det går ad undas med Island, om dei meinar dette seriøst. 3
Gjest Milione Skrevet 28. januar 2011 #1396 Skrevet 28. januar 2011 Joda, hun ble henvist til sitt opprinnelige hjemland med beskjed om å søke norsk arbeidsavtale derfra-greit nok, dette får hun og det vet hun. Jeg er "lei av" å høre om henne, MEN hun har satt fokus på alle andre papirløse her i landet og hvordan de har det og det er veldig bra.Slik de har det nå er ikke menneskelig og "vi" må gjøre noe med det.Maria A. har det megabra i forhold til mange andre som er papirløse, så Norge må jobbe for å få til en bedre asylpolitikk enn den vi har i dag!
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1397 Skrevet 28. januar 2011 Madina er ikke gull. Hun er manipulerende og løgnaktig. Finland fant ut at hun ikke har beskyttelsesbehov. Norge fant ut at hun ikke har beskyttelsesbehov. Likevel gråter hun sine krokodilletårer og smører dem utover hver eneste nyhetssending og nettavis. Hun truer med PFU når journalister siterer typen hennes uten å be om tillatelse, og skriver harmdirrende blogginnlegg over en bagatell som lett kunne vært unngått om typen hennes hadde brukt huet da han skrev i utgangspunktet. Hva sier det om Madina? Jo, det sier at hun overdriver. Sannsynligvis har hun overdrevet den påståtte livsfaren hun er i også; ellers ville hun ikke godkjent at journalister offentliggjør hvor hun befinner seg. Hun er ressurssterk, men hun er ikke gull. Du tar feil. Finland mener hun ikke har krav på beskyttelse etter Finske lover Norge mener hun ikke har krav på beskyttelse etter Norske lover De sier vel egenlig ingenting om hun har behov for beskyttelse eller ikke Er enig i at det er bra at Maria Ameli setter lys på de umennskelige forholdene papirløse flyktninger da spesielt barn lever under her i Norge 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1398 Skrevet 28. januar 2011 Du tar feil. Finland mener hun ikke har krav på beskyttelse etter Finske lover Norge mener hun ikke har krav på beskyttelse etter Norske lover De sier vel egenlig ingenting om hun har behov for beskyttelse eller ikke Er enig i at det er bra at Maria Ameli setter lys på de umennskelige forholdene papirløse flyktninger da spesielt barn lever under her i Norge Mener du selv at det tyder på at hun trenger beskyttelse når hun nekter å gifte seg eller ta imot islandsk pass når dette kunne vært en enkel løsning for henne? Enhver livredd flyktning ville grepet en slik sjanse med begge hendene. Hun er avslørt.
Gjest Valiant Skrevet 28. januar 2011 #1399 Skrevet 28. januar 2011 Mener du selv at det tyder på at hun trenger beskyttelse når hun nekter å gifte seg eller ta imot islandsk pass når dette kunne vært en enkel løsning for henne? Enhver livredd flyktning ville grepet en slik sjanse med begge hendene. Hun er avslørt. Jeg tror at det eneste grunn til at så mange mennesker driver på og ville at hun skulle bli. Er det at hun ble en slags kjendis. Og vi vet jo alle hvor lett noen mennesker lar seg blende av en kjendis
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1400 Skrevet 28. januar 2011 Det er tydelegvis blitt umenneskeleg å følgje lovene her i landet. Er vel ikkje akkurat rart at det går ad undas med Island, om dei meinar dette seriøst. Nå er vel ikke altid det som er juridisk riktig moralsk riktig 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå