Gjest Raina Skrevet 26. januar 2011 #1361 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har aldri hørt om noe galt hun har gjort, men så kjenner jeg henne heller ikke personlig. Hun har brutt flyktningeloven, men det anser jeg som en bragd. Hun har skaffet seg utdannelse, og jobbet svart. Det står det også repekt av. Det viser initiativ og overlevelsesstyrke i et liv på flukt i ett fiendtlig regime. Ergo er hun en helt. En annen sak er at historien viser at helter ofte har sine mørke og onde sider. Ein HELT??!! No må du verkeleg bremse litt her. Ein person som reddar ein familie frå å døy i ein brann er ein helt. Ei jente som kjem hit, lurar seg til ein gratis utdannelse, jobbar svart og forfalskar papir er på INGEN MÅTE EIN HELT. Om det er ei bragd å bryte lova, så skal eg gå å rane ein bank imorgon, og deretter få heltestatus. 5
Gjest mann Skrevet 26. januar 2011 #1362 Skrevet 26. januar 2011 Nå er det ikke sånn at hun bor og oppholder seg på den cafeen, men forstett gjerne å kverulere... Kverulere? Er det mulig. Du sier hun er skjult. Men folk som går under jorda oppfører seg ikke sånn som Madina Salmanova og lar seg filmes på cafe i sentrale Moskva. Det er en smal sak å spore opp en som skal behandles spesiellt dersom det virkelig er vilje til å finne den personen. Hun satt midt ute i byem ned oppsiktsvekkende filmteam med seg og sa hun var glad for å ikke ha meldeplikt lengre. Hva skjedde med skrekken for å bli drept. Nå var hun jo kommet til den værste mardrømmen sin,som advokaten sa ville gjøre allt værre. Og der satt hun glad og bli og planla en bok- i stedet for å nekte å forlate rommet hun gjemte seg på, kikke seg over skuldra, ha mageproblemer av skrekk og ikke greie å tvinge ned kaffe- som ville vært normalen hvis hun faktisk snakket sant for hun ble transportert ut av Norge... 5
I Grosny Skrevet 26. januar 2011 #1363 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Den O´så "vakre eventyrprinsessa" di har type, I Grosny. Så du har dessverre ikkje sjans der i garden. Så kanskje på tide å ta av seg brillene, og sjå at ho ikkje er den engelen som du elskar å framstille ho som. Hun har ikke sjans på meg heller, fordi jeg allerede har blitt med vakker eventyrprinsesse Jeg har ikke tilgang til info om Madinas Mørke hemmeligheter, fordi jeg ikke kjenner henne personlig. Men jeg er veldig nysgjerrig på pappa Salamov sine mørke og store hemmeligheter. Han vet nok veldig mye, veldig skummelt. Jeg håper Madina får lov å ta med dette stoffet i sin neste bok. Her kan vi få skikkelig innsidestoff av historisk betydning. Endret 26. januar 2011 av I Grosny
I Grosny Skrevet 26. januar 2011 #1364 Skrevet 26. januar 2011 Ein HELT??!! No må du verkeleg bremse litt her. Ein person som reddar ein familie frå å døy i ein brann er ein helt. Ei jente som kjem hit, lurar seg til ein gratis utdannelse, jobbar svart og forfalskar papir er på INGEN MÅTE EIN HELT. Om det er ei bragd å bryte lova, så skal eg gå å rane ein bank imorgon, og deretter få heltestatus. Hunhar jo bare reddet seg selv, det må jeg innrømme, så helt er kanskje å ta i. Men jeg er utrolig imponert over hennes prestasjoner. De overgår iallfall min egen kapasitet med stor og mangedoblet margin. Og jeg er født i verdens beste land, og lever lovlig og jobber hvitt. Jeg tror de fleste som lever under jorda har mer enn nok med bare å overleve og skjule seg. 1
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1365 Skrevet 27. januar 2011 Ein HELT??!! No må du verkeleg bremse litt her. Ein person som reddar ein familie frå å døy i ein brann er ein helt. Ei jente som kjem hit, lurar seg til ein gratis utdannelse, jobbar svart og forfalskar papir er på INGEN MÅTE EIN HELT. Om det er ei bragd å bryte lova, så skal eg gå å rane ein bank imorgon, og deretter få heltestatus. Å bryte loven er ingen bragd, og er vanligvis helt forkastelig. Men å overleve i skjul, i ett land der myndighetene er fiender som vil ta deg, og samtidig prestere bedre enn veldig mange som lever ett fritt og enkelt liv med gode ressurser, stipender og studielån, det imponerer meg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1366 Skrevet 27. januar 2011 Agurksesongen begynner tidlig i år. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10037813 Viste det seg at Madina ikke fylte rollen som "skrekkslagen, redd ung kvinne i nød" lenger, og så måtte de flytte fokuset over til hennes nyttige idiot og hans liksomproblemer istedet?
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1367 Skrevet 27. januar 2011 Agurksesongen begynner tidlig i år. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10037813 Viste det seg at Madina ikke fylte rollen som "skrekkslagen, redd ung kvinne i nød" lenger, og så måtte de flytte fokuset over til hennes nyttige idiot og hans liksomproblemer istedet? Om dette skriver MA: "om hvordan media jager på en bra sak og glemmer at det finnes virkelighet. NTB la ut en melding idag som flere andre aviser har plukket opp. Den handler nemlig om at Eivind har ikke alle papirer i orden i Russland. Dette ble tatt ut av en kontekst fra en litterær spøkefull setning som i dag ble publisert i Klassekampen. Eivind hadde fått sinte telefoner og mail fra flere ukjente mennesker som kjeftet han ut for det. Det er en ganske ubehagelig melding å våkne opp til alt dette, spesielt når disse nyhetene er feil. Og det er enda mer ubehagelig å vite at media nå tror at de eier og kjenner oss så veldig godt, at de faktisk lager en sak på han uten at man en gang prater med han. Det er shady når han blir sitert i landets media i dag uten at EN eneste journalist hadde ringt han opp og faktisk undersøkt litt mer. Og hadde noen av journalistene ringt han(han tar nesten alltid telefonen), så hadde det aldri blitt skrevet en slik sak. Fordi fakta er slik at siden vi reiste med politiet på flyet fikk ikke han det riktige skjema å fylle ut. Han har fortsatt både i dag og i morgen for å fylle det ut og fikse det ferdig. Det er ren papirarbeid og han blir ikke papirløs, han setter ikke meg eller seg selv i fare. Det er ikke så stort og viktig sak, det finnes sikkert langt mer viktigere ting NTB og andre journalister kan bruke tiden sin på. Jeg håper at i fremtiden sjekker man kilder bedre og tar en skjønnsmessig vurdering på hva man lager sak på. P.S. Etter en halvtimes samtale med en redaktør i NTB nekter de fortsatt å innrømme at de har gjort feil. En av argumentene deres var at "Eivind, du er en offentlig person, dette må du tåle. Det er ikke så viktig sak". Det er tydeligvis ikke så viktig for NTB og andre medier å skrive sannheten, men heller jage etter kule overskrifter. Vi venter i spenning på hva de gjør og etter hvert begynner PFUbjella ringe her." 1
Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1368 Skrevet 27. januar 2011 Madina var aldri i fare. Og grunnen til at kjæresten ikke fikk paiprene i orden er at ingen andre noen gang har fått ta med kjæresten på forlagets regning når de kastes ut for å ha løyet og bedratt.Derfor var det ingen prosedyre på sånt. Madina er og var en løgner som ikke fortjener den spesialbehandlingen hun får. Hverken hun eller kjæresten som er på gratisferie til Moskva uten papirer. 3
Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1369 Skrevet 27. januar 2011 Om dette skriver MA: "om hvordan media jager på en bra sak og glemmer at det finnes virkelighet. Hvordan våger hun å si det som lever fett på at media har ordnet spesialbehandling for henne. Nå må journalistvennene hennes snart gi henne skikkelig munnkurv for å redde sine egne ansikter etter denne vennskaps-skandalen. For Madina graver seg dypere og dypere ned i et hull nå som ikke advokaten hehhes er der til å fortelle henne hva som er smart å si og hvordan hun bør oppføre seg i media for å ikke bli hatet av vanlige folk... 3
Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1370 Skrevet 27. januar 2011 Om dette skriver MA: "om hvordan media jager på en bra sak og glemmer at det finnes virkelighet. NTB la ut en melding idag som flere andre aviser har plukket opp. Den handler nemlig om at Eivind har ikke alle papirer i orden i Russland. Dette ble tatt ut av en kontekst fra en litterær spøkefull setning som i dag ble publisert i Klassekampen. Eivind hadde fått sinte telefoner og mail fra flere ukjente mennesker som kjeftet han ut for det. Det er en ganske ubehagelig melding å våkne opp til alt dette, spesielt når disse nyhetene er feil. Og det er enda mer ubehagelig å vite at media nå tror at de eier og kjenner oss så veldig godt, at de faktisk lager en sak på han uten at man en gang prater med han. Det er shady når han blir sitert i landets media i dag uten at EN eneste journalist hadde ringt han opp og faktisk undersøkt litt mer. Og hadde noen av journalistene ringt han(han tar nesten alltid telefonen), så hadde det aldri blitt skrevet en slik sak. Fordi fakta er slik at siden vi reiste med politiet på flyet fikk ikke han det riktige skjema å fylle ut. Han har fortsatt både i dag og i morgen for å fylle det ut og fikse det ferdig. Det er ren papirarbeid og han blir ikke papirløs, han setter ikke meg eller seg selv i fare. Det er ikke så stort og viktig sak, det finnes sikkert langt mer viktigere ting NTB og andre journalister kan bruke tiden sin på. Jeg håper at i fremtiden sjekker man kilder bedre og tar en skjønnsmessig vurdering på hva man lager sak på. P.S. Etter en halvtimes samtale med en redaktør i NTB nekter de fortsatt å innrømme at de har gjort feil. En av argumentene deres var at "Eivind, du er en offentlig person, dette må du tåle. Det er ikke så viktig sak". Det er tydeligvis ikke så viktig for NTB og andre medier å skrive sannheten, men heller jage etter kule overskrifter. Vi venter i spenning på hva de gjør og etter hvert begynner PFUbjella ringe her." Det er rimelig drøyt av henne å kritisere mediene for å opptre på nøyaktig den måten som har gitt henne selv spesialbehandling, kontrakt med et forlag, penger i kassa og kjendisstatus... Hun er ikke riktig møblert i hodet. Og sånt skal være "en ressurs for Norge"? Tipper noen norske journalister føler seg rimelig naive og dumme nå, når de ser hvordan Madina begynner å logre for russere og russiske medier siden hun er i Russland nå, og opptatt av å mele kaken sin der borte i stedet for her... 3
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1371 Skrevet 27. januar 2011 Madina var aldri i fare. Og grunnen til at kjæresten ikke fikk paiprene i orden er at ingen andre noen gang har fått ta med kjæresten på forlagets regning når de kastes ut for å ha løyet og bedratt.Derfor var det ingen prosedyre på sånt. Madina er og var en løgner som ikke fortjener den spesialbehandlingen hun får. Hverken hun eller kjæresten som er på gratisferie til Moskva uten papirer. Hvordan kan du si at Madina aldri var i fare? Jobber du i UNE? Jobber du i etteretningstjenesten, og er dere gode nok? Er du sentral nok i den Nord- Ossetiske mafiaen? 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1372 Skrevet 27. januar 2011 Om dette skriver MA: De av alle burde da vite hvordan media arbeider. Når han selv skriver «Plutselig har jeg blitt papirløs selv, og blitt bekymra for politiet. De nødvendige innreisepapirene ble ikke gitt på flyet, og jeg må innom immigrasjonskontoret for å registrere mitt opphold. I mellomtida står jeg i fare for å kastes ut dersom det ikke ordner seg i løpet av morgendagen. Satser på at det går» må han kunne klare å forstå at media vil lage sak også av dette. Han skriver at han er papirløs og bekymret for politiet, og så er Madina sur fordi de siterer ham uten å forsikre seg om at han snakket sant? Er det mulig. 1
Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1373 Skrevet 27. januar 2011 Hvordan kan du si at Madina aldri var i fare? Jobber du i UNE? Jobber du i etteretningstjenesten, og er dere gode nok? Er du sentral nok i den Nord- Ossetiske mafiaen? Hun sitter og drikker kaffe og ler. Sånt er ikke "i fare"... Hun er avslørt. Godta det. 3
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1374 Skrevet 27. januar 2011 Hun sitter og drikker kaffe og ler. Sånt er ikke "i fare"... Hun er avslørt. Godta det. Ganske tynt bevisgrunnlag må jeg si. Hvis hun ikke er redd lenger, så betyr det enten at faren er over, eller at hun har blitt sløv eller feilinformert. Jeg håper det betyr at faren er over. Hun var i fare for å bli sendt til Nord-Ossetia. Jeg tror den faren er over nå, men den var i høyeste grad til stede før hun kom til Moskva. 1
Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1375 Skrevet 27. januar 2011 Ganske tynt bevisgrunnlag må jeg si. Hvis hun ikke er redd lenger, så betyr det enten at faren er over, eller at hun har blitt sløv eller feilinformert. Jeg håper det betyr at faren er over. Hun var i fare for å bli sendt til Nord-Ossetia. Jeg tror den faren er over nå, men den var i høyeste grad til stede før hun kom til Moskva. Hvis "faren er over" dagen etter utsendelsen hun var så "hysterisk redd for" så bekrefter jo det at både hun, kjæresten, media og advokaten skrek "Ulv, ulv!" uten at det var noen grunn til det. (Noe UNE tydeligvis var riktig informert om.) Du vil nok bare ikke innse at du har blitt lurt, nå som du har lagt ned så mye krefter i å syns synd på henne, siden du bortforklarer at hun har blitt avslørt som en løgner. Men jeg tror det tar lang tid før nordmenn generellt hører på en sånn manipulatror igjen. Dermed har hun ødelagt for mange som faktisk trenger å tas på alvor. Bra jobbet av "årets (påståtte) nordmann"... 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1376 Skrevet 27. januar 2011 Tipper noen norske journalister føler seg rimelig naive og dumme nå, når de ser hvordan Madina begynner å logre for russere og russiske medier siden hun er i Russland nå, og opptatt av å mele kaken sin der borte i stedet for her... Jeg har fått med meg at Madina nå visstnok er veldig imponert over russiske journalister, har hun også sagt at norske journalister har noe å lære av de russiske? jeg synes å huske at noen hevdet dette, men jeg kan ikke finne noen steder hvor det står. Kan du gi meg en link? Var det på TV kanskje? :klø: Har ikke sett så mye på tv i det siste.
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1377 Skrevet 27. januar 2011 Hvis "faren er over" dagen etter utsendelsen hun var så "hysterisk redd for" så bekrefter jo det at både hun, kjæresten, media og advokaten skrek "Ulv, ulv!" uten at det var noen grunn til det. (Noe UNE tydeligvis var riktig informert om.) Du vil nok bare ikke innse at du har blitt lurt, nå som du har lagt ned så mye krefter i å syns synd på henne, siden du bortforklarer at hun har blitt avslørt som en løgner. Men jeg tror det tar lang tid før nordmenn generellt hører på en sånn manipulatror igjen. Dermed har hun ødelagt for mange som faktisk trenger å tas på alvor. Bra jobbet av "årets (påståtte) nordmann"... Hvis faren er over nå, så viser det at vennene hennes eller folkene til Stoltenberg har gjort en diplomatisk jobb som det står respekt av, og ordnet det slik at hun slapp å dra til Nord-Ossetia for å få seg innenrikspass. Hvis myndighetene i Norge kunne ha fått det Russiske konsulatet til å gi henne Russisk innenrikspass for lenge siden, så kunne hun nok ha kommet fram fra sitt gjemmested for lenge siden. 2
Gjest gjest Skrevet 27. januar 2011 #1378 Skrevet 27. januar 2011 Hvis faren er over nå, så viser det at vennene hennes eller folkene til Stoltenberg har gjort en diplomatisk jobb som det står respekt av, og ordnet det slik at hun slapp å dra til Nord-Ossetia for å få seg innenrikspass. Hvis myndighetene i Norge kunne ha fått det Russiske konsulatet til å gi henne Russisk innenrikspass for lenge siden, så kunne hun nok ha kommet fram fra sitt gjemmested for lenge siden. Hold opp å tull. Du skjønner vel at sånt gjør at du framstår som useriøs og naiv.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1379 Skrevet 27. januar 2011 Hvis myndighetene i Norge kunne ha fått det Russiske konsulatet til å gi henne Russisk innenrikspass for lenge siden, så kunne hun nok ha kommet fram fra sitt gjemmested for lenge siden. Det er vel ikke opp til norske myndigheter å bestemme når en russer skal få russisk innenrikspass. Hun får stille seg i køen på lik linje med alle andre, uten at norske myndigheter skal presse på for å få fortgang i saken. 1
I Grosny Skrevet 27. januar 2011 #1380 Skrevet 27. januar 2011 Det er vel ikke opp til norske myndigheter å bestemme når en russer skal få russisk innenrikspass. Hun får stille seg i køen på lik linje med alle andre, uten at norske myndigheter skal presse på for å få fortgang i saken. Det var farlig og sende Madina til Russland FORDI hun MÅTTE til Nord-Ossetia for å skaffe seg papirer. Hvis disse papirene kunne blitt ordnet på konsulatet i Oslo, så hadde hun sluppet å dra til Nord-Ossetia. Det hun var reddest for var jo nettopp å stille i køen i VLADIVAVKAZ, Nord-Ossetia. Hun ville jo ikke ha gjemt seg her ulovlig dersom hun ikke hadde vært redd. Norske myndigheter bør presse på for å ta bort store farer, slik at de ufarliggjør utsendelse av folk. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå