Gjest Valiant Skrevet 28. januar 2011 #1401 Skrevet 28. januar 2011 Nå er vel ikke altid det som er juridisk riktig moralsk riktig Dette har ingenting med moral og gjøre.
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1402 Skrevet 28. januar 2011 Mener du selv at det tyder på at hun trenger beskyttelse når hun nekter å gifte seg eller ta imot islandsk pass når dette kunne vært en enkel løsning for henne? Enhver livredd flyktning ville grepet en slik sjanse med begge hendene. Hun er avslørt. Når nå mere og mere av familiens historie kommer frem så tyder det på at det er en potentsiel fare og behov for beskytelse. Dette vil vi kansje ikke få vite før det er for sent. At hun eller han ikke vil gifte seg med henne syntes jeg ikke er så rart etter å ha vært sammen i 3 mnd. 2
Gjest Geiroline Skrevet 28. januar 2011 #1403 Skrevet 28. januar 2011 Joda, hun ble henvist til sitt opprinnelige hjemland med beskjed om å søke norsk arbeidsavtale derfra-greit nok, dette får hun og det vet hun. Jeg er "lei av" å høre om henne, MEN hun har satt fokus på alle andre papirløse her i landet og hvordan de har det og det er veldig bra.Slik de har det nå er ikke menneskelig og "vi" må gjøre noe med det.Maria A. har det megabra i forhold til mange andre som er papirløse, så Norge må jobbe for å få til en bedre asylpolitikk enn den vi har i dag! Enig og undertegner Dersom Maria "Magdalena" hadde flyktet inn i den russiske ambassaden hadde hun vært på russisk jord.Hvorfor ble hun ikke russisk ambasadeflyktning og ordnet alt derfra? Er du i den russiske ambasaden er du på russisk jord.
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1404 Skrevet 28. januar 2011 Dette har ingenting med moral og gjøre. Umennskelig oppførsel har ingen ting med moral og gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1405 Skrevet 28. januar 2011 Når nå mere og mere av familiens historie kommer frem så tyder det på at det er en potentsiel fare og behov for beskytelse. Dette vil vi kansje ikke få vite før det er for sent. At hun eller han ikke vil gifte seg med henne syntes jeg ikke er så rart etter å ha vært sammen i 3 mnd. Og at en "livredd flyktning" som frykter å bli kuttet i biter nekter å ta imot et islandsk pass er heller ikke det spor merkelig?
Gjest Raina Skrevet 28. januar 2011 #1406 Skrevet 28. januar 2011 Umennskelig oppførsel har ingen ting med moral og gjøre? Du kan då umogleg meine at å sende ut Madina var umenneskeleg? Treng folk å få inn med teskje at jenta har begått utallege lovbrot gjennom sine 8 ulovlege år i Noreg? Kva meinar du vi skulle gjort? Sagt pytt sann, og gitt ho ein klem? Menneskeleg nok for deg eller? 2
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1407 Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor leve det upraktiske livet som fredløs i over 8 år som Maria Amelie og hennes foreldre har gjort? Ikke kan du åpne bankkonto, Ikke ta båten til Danmark, ikke få førerkort, du må lure til deg en utdannelse, ikke kan du stole på politiet ingen rettigheter ingen plikter. Noe må det jo være med det livet de har levd som gjør at et rettsløst liv i landflyktighet føles som et bedre valg 3
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #1408 Skrevet 28. januar 2011 Når nå mere og mere av familiens historie kommer frem så tyder det på at det er en potentsiel fare og behov for beskytelse. Dette vil vi kansje ikke få vite før det er for sent. At hun eller han ikke vil gifte seg med henne syntes jeg ikke er så rart etter å ha vært sammen i 3 mnd. Når man kanskje har svindelt og penger på ulovlig måte så skal man ta på de med silkehansker og da trenger de beskyttelse?? De har da selv satt seg i den situasjonen hvis det er slik det er. Fatter ikke og begriper ikke at disse skal ha krav på beskyttelse og at man har så sympati med de. Ubegripelig. Det er like ubegripelig at hun ikke vil gifte seg da man vel neppe har giftemål meds utgangspunkt i kjærlighet i tankene her.... 1
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1409 Skrevet 28. januar 2011 Det er tydelegvis blitt umenneskeleg å følgje lovene her i landet. Er vel ikkje akkurat rart at det går ad undas med Island, om dei meinar dette seriøst. Du kan då umogleg meine at å sende ut Madina var umenneskeleg? Treng folk å få inn med teskje at jenta har begått utallege lovbrot gjennom sine 8 ulovlege år i Noreg? Kva meinar du vi skulle gjort? Sagt pytt sann, og gitt ho ein klem? Menneskeleg nok for deg eller? Det er du som setter likhetstegn mellom Loven og det som er moralsk riktig. 2
Gjest Raina Skrevet 28. januar 2011 #1410 Skrevet 28. januar 2011 Det er du som setter likhetstegn mellom Loven og det som er moralsk riktig. Og korleis gjer eg det? Syns å hugse at du var den som nemnte moral?
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1411 Skrevet 28. januar 2011 Og korleis gjer eg det? Syns å hugse at du var den som nemnte moral? Underforstått av et tidligere innlegg der du sier at det "tydeligvis" er umennskelig å følge Norges lover. Ta en som Fritz Moen han var også dømt etter norges lover før han ble frikjent etter nærmere 18år. Var dette umenskelig selv om han ble dømt etter norges lover av dommere og jury ? Det var bra det var folk som satte spørsmål ved dette og mange andre saker. 2
Gjest islending Skrevet 28. januar 2011 #1412 Skrevet 28. januar 2011 Synes rett og slett det er frekt og en undergraving og mistillit av Norsk suvernitet at Island sier seg villig til å gi henne statsborgerskap FOR å få henne tilbake til Norge. Det er SÅ viktig for deg å lage en prinsippsak av dette, at når andre sier seg villig til å gi en oppegående og hyggelig jente statsborgerskap slik at hun kan fritt reise rundt i verden, så er det "frekt mot Norge"? Ærlig talt, bruk kreftene dine på noe annet - eller voks opp.. 3
Gjest Apis Skrevet 28. januar 2011 #1413 Skrevet 28. januar 2011 Når man kanskje har svindelt og penger på ulovlig måte så skal man ta på de med silkehansker og da trenger de beskyttelse?? De har da selv satt seg i den situasjonen hvis det er slik det er. Fatter ikke og begriper ikke at disse skal ha krav på beskyttelse og at man har så sympati med de. Ubegripelig. Det er like ubegripelig at hun ikke vil gifte seg da man vel neppe har giftemål meds utgangspunkt i kjærlighet i tankene her.... Har Marie Amelie svindlet til seg penger det var nytt for meg. Den siste setningen skjønner jeg ikke hva du mener med. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #1414 Skrevet 28. januar 2011 Det er SÅ viktig for deg å lage en prinsippsak av dette, at når andre sier seg villig til å gi en oppegående og hyggelig jente statsborgerskap slik at hun kan fritt reise rundt i verden, så er det "frekt mot Norge"? Ærlig talt, bruk kreftene dine på noe annet - eller voks opp.. Vel, hvilke andre ulovlige innvandrere kunne Island tenke seg å gi statsborgerskap...kanskje det neste blir terrorister? Islendinger trenger kanskje andre ting å tenke på for tiden....Det er da jaggu nok av islendinger i Sogn og Fjordane - send M.A dit! Til en liten bygd med stor rasfare.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #1415 Skrevet 28. januar 2011 Har Marie Amelie svindlet til seg penger det var nytt for meg. Den siste setningen skjønner jeg ikke hva du mener med. Ble det ikke nevnt hele hennes familie? Hvis valget står mellom liv eller død så skjønner jeg ikke hvorfor det er så viktig å gifte seg av kjærlighet.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #1416 Skrevet 28. januar 2011 Ble det ikke nevnt hele hennes familie? Hvis valget står mellom liv eller død så skjønner jeg ikke hvorfor det er så viktig å gifte seg av kjærlighet. Og hun har en bra kjæreste, en som virkelig stiller opp for henne! Ikke alle har det i Norge, selv ikke etnisk -norske kvinner. Hun bare utnytter han.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #1417 Skrevet 28. januar 2011 Det er SÅ viktig for deg å lage en prinsippsak av dette, at når andre sier seg villig til å gi en oppegående og hyggelig jente statsborgerskap slik at hun kan fritt reise rundt i verden, så er det "frekt mot Norge"? Ærlig talt, bruk kreftene dine på noe annet - eller voks opp.. Det er ikke første gangen jeg har sett Island gi "innvandrere" opphold...for at de så reiser hit til Norge. Island driter vel i hvem de gir opphold, for hvilke "innvandrere" gidder å bli der.. 1
Gjest islending Skrevet 28. januar 2011 #1418 Skrevet 28. januar 2011 Vel, hvilke andre ulovlige innvandrere kunne Island tenke seg å gi statsborgerskap...kanskje det neste blir terrorister? Islendinger trenger kanskje andre ting å tenke på for tiden....Det er da jaggu nok av islendinger i Sogn og Fjordane - send M.A dit! Til en liten bygd med stor rasfare. Du mener terrorister som f.eks Mullah Krekar? Nei, vent litt, han har jo allerede fast opphold i Norge og blir attpåtil forsørget av den norske befolkning - og innvandrere som meg som gidder å jobbe og integrere seg og bidra til samfunnet.. Tror ikke han har noe behov for islandsk statsborgerskap.. :gjeiper: 1
Gjest islending Skrevet 28. januar 2011 #1419 Skrevet 28. januar 2011 Det er ikke første gangen jeg har sett Island gi "innvandrere" opphold...for at de så reiser hit til Norge. Island driter vel i hvem de gir opphold, for hvilke "innvandrere" gidder å bli der.. Ja, for det har vel aldri skjedd i Norges historie at en som får opphold her, senere flytter andre steder.. Norge ville vel heller aldri funnet på å gi opphold til mennesker som hverken bidrar til samfunnet eller respekterer befolkningen.. Norsk politikk + integrering = sant.. Nei, det er jaggu meg ikke rart de vil heller være her enn på Island.. 1
I Grosny Skrevet 28. januar 2011 #1420 Skrevet 28. januar 2011 Har Marie Amelie svindlet til seg penger det var nytt for meg. Den siste setningen skjønner jeg ikke hva du mener med. Jeg forsto den svindelgreia. Man sikter til at pappa trolig trikset til seg formue i Russland. Men det var jo lovlig, og ifølge Raina sin moral burde det være helt ok. Fordi det var lovlig. Men det at de gjemte seg ulovlig i Norge , uten å svindle noen, det var ulovlig, og ifølge Rainamoral en stygg sak. Veldig stygg. Jeg kritiserer Raina og hennes medløpere for å sette Norges lover foran humanistiske idèer og kardemommeloven. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå