Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Apis, jeg liker din intelligens, moral og dine holdninger. Jeg synes det kunne vært hyggelig om du opprettet en bruker her på Kvinneguiden. Det er gratis.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hvilke andre ulovlige innvandrere kunne Island tenke seg å gi statsborgerskap...kanskje det neste blir terrorister? Islendinger trenger kanskje andre ting å tenke på for tiden....Det er da jaggu nok av islendinger i Sogn og Fjordane - send M.A dit! Til en liten bygd med stor rasfare.

Hey! Ikkje sleng drit om Sogn og Fjordane! :kjefte:

Skrevet

Men jeg er utrolig imponert over hennes prestasjoner. De overgår iallfall min egen kapasitet med stor og mangedoblet margin.

:skratte: Utifrå kva du skriv så skal det ikkje vere så vanskeleg å overgå din kapasitet...

• Liker 1
Skrevet

Apis, jeg liker din intelligens, moral og dine holdninger. Jeg synes det kunne vært hyggelig om du opprettet en bruker her på Kvinneguiden. Det er gratis.

Det syns jeg også.

Jeg liker innleggene til Apis. H*n virker rasjonell og empatisk og har ikke latt seg friste til å krangle i det som forøvrig har degenerert til å bli en over 70 sider lang tråd der temaet EGENTLIG er "kast drit om Maria Amelie".

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du kan forsvare noen som er her i Norge ulovlig. Det er fint hvis det kan settes et eksempel på at slikt ikke blir godtatt. Utdannelse eller ikke.

Jeg synes du snakker om silkeputer. Du vet, de silkeputene vi er født med i dette landet som gjør at skeidar-sofaene blir så utslitt av det harde areidet vårt, at det eneste vi kan kjempe for er å jobbe for en ny sofa fra skeidar, ikke krig og elendighet!

Jeg ville gjort det samme som henne uten å nøle.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er overrasket over effektiviteten og tiden de brukte på å pågripe henne og sende henne ut av landet. I mellomtiden får de kriminelle gå fritt og slå ned Kari og Ola og dope ned Karola.

Ønsker henne velkommen tilbake (Madina, vi tar dæ fra A te B)

Endret av AnneBonny
  • Liker 2
Skrevet

De stupide lar seg lure og hyler opp om hvor ille det er at det er likhet for loven. De ser ikke at de er brikker i et spill.

Hva? Vi ser jo hvordan det går når likhetsbiller spiller spill:

"Likhet for alle - send de ressursterke ut av landet vårt og behold de kriminelle!"

Hva med å faktisk begynne å diskutere politikken? "Når skal vi kaste ut de kriminelle?"

• Liker 3
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor leve det upraktiske livet som fredløs i over 8 år som Maria Amelie og hennes foreldre har gjort? Ikke kan du åpne bankkonto, Ikke ta båten til Danmark, ikke få førerkort, du må lure til deg en utdannelse, ikke kan du stole på politiet ingen rettigheter ingen plikter. Noe må det jo være med det livet de har levd som gjør at et rettsløst liv i landflyktighet føles som et bedre valg

Jepp. Det heter levestandard. Vi har en levestandard i dette landet som overgår alt i verden. Klart lykkejegere kommer til Norge. Noe annet er naivt å tro.

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Det heter levestandard. Vi har en levestandard i dette landet som overgår alt i verden. Klart lykkejegere kommer til Norge. Noe annet er naivt å tro.

Det kommer faktisk flyktninger også. Det er naivt å tro at de som har mafiatorpedoer i hælene på seg ikke forsøker å rømme til et annet land (gjerne et kult et), og det er naivt å tro at de ikke skjuler sin identitet dersom de er redde for å bli funnet.

Hva er et menneske? Med menneskerettigheter?

Menneskeportens vokter: "Er du et menneske?"

Ungjenta:"Ja"

Menneskeportens vokter:"Har du papirer på det?"

Ungjenta:"Nei"

Menneskeportens vokter:"Da er du ikke et menneske!"

Skrevet

Det har vært straffbart lenge å hjelpe ulovlige innvandrere.

Utlendingsloven, spesielt §108

Med bot eller med fengsel inntil tre år straffes den som

a) forsettlig hjelper en utlending til ulovlig opphold i riket eller i et annet land som deltar i Schengensamarbeidet, eller

b) forsettlig hjelper en utlending til ulovlig å reise inn i riket eller til et annet land. Dette gjelder likevel ikke dersom hensikten er å hjelpe en utlending som omfattes av lovens § 28 til å reise inn i første trygge land.

http://www.lovdata.no/all/hl-20080515-035.html#108

Problemet er ikke at loven mangler. Problemet er at loven ikke blir håndhevet. For eksempel har denne kjæresten til Amelie opplagt forbrutt seg mot §108. Men av en eller annen grunn er det ingen som anmelder ham.

• Liker 1
Skrevet

Det har vært straffbart lenge å hjelpe ulovlige innvandrere.

Utlendingsloven, spesielt §108

Med bot eller med fengsel inntil tre år straffes den som

a) forsettlig hjelper en utlending til ulovlig opphold i riket eller i et annet land som deltar i Schengensamarbeidet, eller

b) forsettlig hjelper en utlending til ulovlig å reise inn i riket eller til et annet land. Dette gjelder likevel ikke dersom hensikten er å hjelpe en utlending som omfattes av lovens § 28 til å reise inn i første trygge land.

http://www.lovdata.no/all/hl-20080515-035.html#108

Problemet er ikke at loven mangler. Problemet er at loven ikke blir håndhevet. For eksempel har denne kjæresten til Amelie opplagt forbrutt seg mot §108. Men av en eller annen grunn er det ingen som anmelder ham.

Siden du trekker frem denne paragrafen, og det er kjent at

a) Maria Amelie kom til landet for flere år siden og

b) Hun og kjæresten har kjent hverandre i bare noen måneder,

hvordan kan du da si at han har hjulpet henne til ulovlig opphold eller har hjulpet henne inn i landet?

DEt rimer liksom ikke.

Jeg tror mange av dere som elsker å hate Maria Amelie, tar det litt langt, og glemmer at det er noe slikt som rasjonalitet og fornuft. Dere glemmer også å tenke på at dere ser utrolig tåpelige ut på trykk. Påstanden din om Maria Amelie og kjæresten er totalt urimelig.

• Liker 3
Skrevet

Mener du selv at det tyder på at hun trenger beskyttelse når hun nekter å gifte seg eller ta imot islandsk pass når dette kunne vært en enkel løsning for henne? Enhver livredd flyktning ville grepet en slik sjanse med begge hendene.

Hun er avslørt.

Så fordi hun ikke vil gå inn i et proforma ekteskap så er hun ikke truet nok? Men hvis hun går inn i et proforma ekteskap så er vel det løgn og svindel og ennå en grunn til å kaste henne ut av landet? Så hun vil altså bli kritisert både om hun gifter seg (svindel!) og om hun ikke gjør det (ikke redd nok!).

Nå virker det som om uansett hva hun gjør så er det galt.

• Liker 2
Skrevet

Ingen skal tvinges til å gifte seg i Norge!

Ingen skal være så redd for eksistensen sin at de skal føle at de må gifte seg!

• Liker 3
Skrevet

Så fordi hun ikke vil gå inn i et proforma ekteskap så er hun ikke truet nok? Men hvis hun går inn i et proforma ekteskap så er vel det løgn og svindel og ennå en grunn til å kaste henne ut av landet? Så hun vil altså bli kritisert både om hun gifter seg (svindel!) og om hun ikke gjør det (ikke redd nok!).

Nå virker det som om uansett hva hun gjør så er det galt.

Hvem har snakket om proforma? De ser da ut til å elske hverandre.

Hun får tilbud om islandsk statsborgerskap, og så nekter hun å ta imot. Synes ikke du det er det spor merkelig?

En ekte flyktning som fikk tilbud om islandsk statsborgerskap ville blitt sjeleglad.

Skrevet

Synes ikke du det er det spor merkelig?

Før jeg begynner å spekulere i spørsmålet ditt, vil jeg gjerne vite hva det er du prøver å poengtere!

At hun ikke vil ha papirer? :lur:

Skrevet

Hvem har snakket om proforma? De ser da ut til å elske hverandre.

Hvis man gifter seg med noen for at vedkommende skal få oppholdstilatelse så regnes det som et proforma ekteskap. Det er forbudt, myndighetene sjekker slike ekteskap, vedkommende blir kastet ut av landet mens den norske kan bli straffet.

Du mener å se at de elsker hverandre så mye at det er grunnlag for et ekteskap? Hvordan kan du se det? Generelt er vel det å gifte seg etter å ha vært sammen i 3 måneder (eller mindre) særdeles uvanlig og litt urimelig å kreve? Hvor mange kjenner du som har giftet seg etter så kort tid?

Skrevet

Hvor i alle dager har du fått for deg at hun har sagt nei til island??? :filer:

Skrevet

Vel, hvilke andre ulovlige innvandrere kunne Island tenke seg å gi statsborgerskap...kanskje det neste blir terrorister?

Kanskje det, ja. Kanskje det, ja... :filer:

Jaggu vittig å høre på deg, du!

Vel hvor var vi? Jo!

Islandsplanen er under behandling og diskuteres i dette øyeblikk. Det er ikke sagt noe mer om den saken enda!

Skrevet

Hvor i alle dager har du fått for deg at hun har sagt nei til island??? :filer:

http://www.abcnyheter.no/node/124864

Her.

Det frister ikke å bli islending; det er siste utvei.

Hun høres særdeles utakknemlig ut.

Skrevet

http://www.abcnyheter.no/node/124864

Her.

Det frister ikke å bli islending; det er siste utvei.

Hun høres særdeles utakknemlig ut.

Hvor ofte leser du aviser? Du refererer til en overskrift som er skrevet av avisen. Et ord som er satt ut av sammenheng

Må jeg også minne deg på at hun er et menneske? http://www.dagbladet.no/2011/01/14/nyheter/innenriks/maria_amelie/ulovlig_norsk/15052885/

-Med tilknytning til norge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...