Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei, han rømte jo landet...

Det kalles å ta ansvar for seg og sin familie det.

Hvis du forsker litt på drap og lemlestelser i det moderne Russland, så tror jeg du vil finne at det var uforsvarlig å basere seg på beskyttelsen det Russiske politiet kunne gi.

Ingen rømmer fra hjemmet sitt og hjemlandet sitt uten veldig gode grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg håper at Maria Amelie inspirerer dem til å fjuske til seg fet kompetanse.

Hvaslags fantasiverden er det egentlig du lever i?

Dine argumenter er så virkelighetsfjerne at det er nesten uforståelig at det går an.

Tror du virkelig at dette er folk som ikke er inspirert til å få utdannelse, jobb og et verdig liv?

Hvorfor i h...te tror du de kommer til Europa?

Spør dem om nettene nede foran Oslo City og hør hvor mange av dem som sier drømmen er å gå på skole... Men lister opp grunnene til at dette ikke går an for dem.

Så de ender i stedet opp i en rennestein der ingen innflytelsesrike venner fusker dem opp og fram slik som Salamova har opplevd.

Og ærlig talt: Hvis det var så farlig for hennes familie i Russland pga sin tilknyting til Jeltsin, hvorfor har ikke Jeltsin selv behøvd å rømme landet?

Når skal du få med deg at historien deres ER LØGN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles å ta ansvar for seg og sin familie det.

Hvis du forsker litt på drap og lemlestelser i det moderne Russland, så tror jeg du vil finne at det var uforsvarlig å basere seg på beskyttelsen det Russiske politiet kunne gi.

Ingen rømmer fra hjemmet sitt og hjemlandet sitt uten veldig gode grunner.

Vi får hente samtlige truede russere hit, da. Merkelig at noen i det hele tatt kan overleve der borte da, du....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får vi jo følge opp IGrosnys logikk, og si at da burde faren til Madina ha skaffet seg godkjent fagutdanning FØRST, skaffet arbeidsgiver og kommet til Norge på LOVLIG vis,og søkt familiegjenforening, så hun kunne kommet på LOVLIG vis; i stedet for å komme som flyktninger og søke asyl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får hente samtlige truede russere hit, da. Merkelig at noen i det hele tatt kan overleve der borte da, du....

Det er nok litt roligere i Russland nå, men det er heldigvis ikke såå mange som har lånt penger av militante kreditorer, og gått på en økonomisk smell som har gjort de betalingsudyktige.

Så lenge man ikke har militante krefter etter seg, så er jo landet ganske trygt.

Jeg tenker forresten at mammaen og pappaen til Maria Amelie sitter med fantastiske historier fra den store triksingen rundt Jeltsin når Sovjet ble plyndret. Såpass bra at det bør kunne bli en bestsellerbok. Hvis den går inn , så hadde det jo vært morsomt om den ga så mye penger at de militante kreditorene kunne nedbetales og slutte å være militante mot dem.

Paul Klebnikov og Tatjana (Jeltsins datter) har allerede skrevet en del om dette, så det er kanskje tvilsomt om stoffet blir heftig nok til å selge godt nok.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaslags fantasiverden er det egentlig du lever i?

Dine argumenter er så virkelighetsfjerne at det er nesten uforståelig at det går an.

Tror du virkelig at dette er folk som ikke er inspirert til å få utdannelse, jobb og et verdig liv?

Hvorfor i h...te tror du de kommer til Europa?

Spør dem om nettene nede foran Oslo City og hør hvor mange av dem som sier drømmen er å gå på skole... Men lister opp grunnene til at dette ikke går an for dem.

Så de ender i stedet opp i en rennestein der ingen innflytelsesrike venner fusker dem opp og fram slik som Salamova har opplevd.

Og ærlig talt: Hvis det var så farlig for hennes familie i Russland pga sin tilknyting til Jeltsin, hvorfor har ikke Jeltsin selv behøvd å rømme landet?

Når skal du få med deg at historien deres ER LØGN.

Jeg har fått historien deres bekreftet av ei dame som faktisk bodde i deres hjemby Vladikavkaz når de rømte. Historien er sann. Jeltsin har forresten gjort avtale med Putin, og han har aldri skyldt penger til mafia. Han skylder egentlig Russland enorme summer, men som sagt, han har avtale med Putin.

Det du skriver om asylbarna er forresten alvorlig, og det er bra at du trekker det fram. Kjenner du flere av dem, og har du snakket mye med de?

Det er jo typisk at Maria Amelie som er ekstremt ressurssterk klarer seg, mens de andre ikke klarer dette.

Hva skal vi gjøre?

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok litt roligere i Russland nå, men det er heldigvis ikke såå mange som har lånt penger av militante kreditorer, og gått på en økonomisk smell som har gjort de betalingsudyktige.

Så lenge man ikke har militante krefter etter seg, så er jo landet ganske trygt.

Jeg tenker forresten at mammaen og pappaen til Maria Amelie sitter med fantastiske historier fra den store triksingen rundt Jeltsin når Sovjet ble plyndret. Såpass bra at det bør kunne bli en bestsellerbok. Hvis den går inn , så hadde det jo vært morsomt om den ga så mye penger at de militante kreditorene kunne nedbetales og slutte å være militante mot dem.

Paul Klebnikov og Tatjana (Jeltsins datter) har allerede skrevet en del om dette, så det er kanskje tvilsomt om stoffet blir heftig nok til å selge godt nok.

Hvis det å være betalingsudyktig og ha en torpedo etter seg, var kriterium for å være flyktning, ble det svært mange her i verden som kunne krevd asyl i Norge. Blant annet noen familier som har solgt sine barn til tvangsarbeid i u-land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får vi jo følge opp IGrosnys logikk, og si at da burde faren til Madina ha skaffet seg godkjent fagutdanning FØRST, skaffet arbeidsgiver og kommet til Norge på LOVLIG vis,og søkt familiegjenforening, så hun kunne kommet på LOVLIG vis; i stedet for å komme som flyktninger og søke asyl...

Jeg registrerer at du ikke hadde noen kommentar til dette... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å være betalingsudyktig og ha en torpedo etter seg, var kriterium for å være flyktning, ble det svært mange her i verden som kunne krevd asyl i Norge. Blant annet noen familier som har solgt sine barn til tvangsarbeid i u-land...

I følge min moral så har disse barna og disse familiene krav på beskyttelse, og jeg kjenner til andre mennesker som har rømt fra mafiaen (uten å ha gjeld til de) som faktisk har fått opphold.

En militante torpedoer er farligere enn ett farlig diktatur.

Disse menneskene har like mye behov for asyl som andre truede mennesker, men de kommer kanskje ikke inn under samme paragraf i loven. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får "vi jo følge opp IGrosnys logikk, og si at da burde faren til Madina ha skaffet seg godkjent fagutdanning FØRST, skaffet arbeidsgiver og kommet til Norge på LOVLIG vis,og søkt familiegjenforening, så hun kunne kommet på LOVLIG vis; i stedet for å komme som flyktninger og søke asyl"

Jeg registrerer at du ikke hadde noen kommentar til dette... :filer:

Jeg skjønte den ikke helt. Det var vel ironi. Hr Salomov var på hemmelig flukt, så det med arbeidsinnvandring har aldri vært noe alternativ. Han er avhengig av å leve i skjul under falsk navn for å føle seg noenlunde trygg. Han har helt sikkert god kompetanse som kan væe nyttig i Norsk næring, men det er jo vanskelig å jobbe og gjemme seg samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt roligere i Russland nå, men det er heldigvis ikke såå mange som har lånt penger av militante kreditorer, og gått på en økonomisk smell som har gjort de betalingsudyktige.

Så lenge man ikke har militante krefter etter seg, så er jo landet ganske trygt.

Jeg tenker forresten at mammaen og pappaen til Maria Amelie sitter med fantastiske historier fra den store triksingen rundt Jeltsin når Sovjet ble plyndret. Såpass bra at det bør kunne bli en bestsellerbok. Hvis den går inn , så hadde det jo vært morsomt om den ga så mye penger at de militante kreditorene kunne nedbetales og slutte å være militante mot dem.

Paul Klebnikov og Tatjana (Jeltsins datter) har allerede skrevet en del om dette, så det er kanskje tvilsomt om stoffet blir heftig nok til å selge godt nok.

Jeg syns heller du burde gi ut bok! Kan tipse om tittel også:

I Grosnys fantastisk usannsynlige historier!

Jeg er sikker på at du ikke er i mangel på stoff ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller du burde gi ut bok! Kan tipse om tittel også:

I Grosnys fantastisk usannsynlige historier!

Jeg er sikker på at du ikke er i mangel på stoff ;)

Det som er litt ironisk er at virkerligheten er mye mer dramatisk enn det vi leser i bøker. Jeg vet ikke mye om intrigene i Russland, jeg ser ikke toppen av isfjellet engang, jeg bare krafser litt i snøen på toppen av isfjellet.

Jeg synes forresten du virker litt ung og naiv hvis du ikke forstår at litteraturen er langt mindre dramatisk enn virkerligheten. Det er vanlig at forfattere plukker opp en del hendelser og bruker disse i sine romaner. Rene oppdiktede verk inneholder kanskje 50 % virkerlighetssbakgrunn, og de historiene forfatterne har fått er bare ett lite risp i oveflaten på vår dramatiske virkerlighet.

Litteratur virker allikevel mer dramatisk, fordi den er komprimert. Og fordi mange hendelser kanskje veves sammen. I en kriminalroman så skjer det kanskje 2 mord på en times lesning, mens i virkerligheten så går det mye lengre tid.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte den ikke helt. Det var vel ironi. Hr Salomov var på hemmelig flukt, så det med arbeidsinnvandring har aldri vært noe alternativ. Han er avhengig av å leve i skjul under falsk navn for å føle seg noenlunde trygg. Han har helt sikkert god kompetanse som kan væe nyttig i Norsk næring, men det er jo vanskelig å jobbe og gjemme seg samtidig.

Nei, det var helt alvorlig ment OG TATT FRA DINE ARGUMENTER. Og det du henviser til gjelder jo for ALLE DE ANDRE PAPIRLØSE OGSÅ.... Hvor treg går det an å bli?

Må bare si at da gidder jeg ikke bruke mer tid på å snakke med illusoriske deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge min moral så har disse barna og disse familiene krav på beskyttelse, og jeg kjenner til andre mennesker som har rømt fra mafiaen (uten å ha gjeld til de) som faktisk har fått opphold.

En militante torpedoer er farligere enn ett farlig diktatur.

Disse menneskene har like mye behov for asyl som andre truede mennesker, men de kommer kanskje ikke inn under samme paragraf i loven. Jeg vet ikke.

Og I Grosny dikter videre for sin elskede Madinas skyld...

Har du en skrue seriøst løs?

vel, nå er hun tilbake, så da kan du begynne å stalke utenfor der hun bor og erklære din kjærlighet og hvor hardt d har kjempet for å snu folkets opinoin til å komme på hennes side...

Beklager å si at det har du aldri lykkes med... :filer: Vi andre ser saken for det den er. En skamplett på Norge og våre politikere, men en suksess for pressen som vår fjerde statsmakt ved inngangen til et nytt valg, der partiene var i en belastet situasjon pga mange upopulære avgørelser i det siste.

Å slippe en nusselig tøs tilbake til riket, som hverken var svart, uten utannelse eller muslim,så man vel på som det minste onde, siden dette ikke kommer til å gavne noen andre- som slik du sier ER HEMMELIG PÅ FLUKT SÅ ARBEIDSINNVANDRING IKKE ER ET ALTERNATIV.

Takk for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og I Grosny dikter videre for sin elskede Madinas skyld...

Takk for meg.

For ordens skyld. Jeg har aldri vært forelsket i Marie Amelie, selv om jeg har beskrevet henne som pen. Veldig mange damer jeg vet om vil jeg beskrive som pene.

Om diktning. Det kan jeg ikke ta æren for, er det diktning her så ligger det i såfall i mine kilder. Men jeg har nok dratt ett par konklusjoner, og konklusjoner og diktning kan fort skli over i hverandre.

Vi to har vel kanskje fått fram nok argumenter til å klarlegge uenighet. Uansett så ønsker jeg deg en god påske. Med solskinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og I Grosny dikter videre

En av de mest sentrale kildene i forhold til plyndringen av Sovjet er Paul Klebnikov. Han har gitt ut ei bok som jeg har fått gjenfortalt litt fra (jeg forstår ikke russisk selv, og boka er også vanskelig å få tak i).

Her er en Klebnikov-link:

http://www.projectklebnikov.org/missionstatement.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra.

Det er idiotisk å kaste ut folk som har gjort seg selv til nyttige samfunnsmedlemmer. Skal man kvitte seg med folk, bør det heller være dem som insisterer på å ikke passe inn, og som ligger oss til last.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slippe en nusselig tøs tilbake til riket, som hverken var svart, uten utannelse eller muslim,så man vel på som det minste onde, siden dette ikke kommer til å gavne noen andre- som slik du sier ER HEMMELIG PÅ FLUKT SÅ ARBEIDSINNVANDRING IKKE ER ET ALTERNATIV.

Takk for meg.

hÆ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...