Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette sier regelendringen;

Regelendringen innebærer at asylsøkere med endelig avslag skal kunne «bytte kø» og søke arbeidstillatelse. Men da må han eller hun først reise tilbake til hjemlandet og ha fagutdannelse, jobbtilbud i Norge og ID-papirene i orden.

Det forteller meg at det er ikke de ressurssvake i nød som drar nytte av denne regelendringen, men de som er ressurssterke med et nettverk og stor sympati fra både presse og regjering.

Hvilke flyktninger har vel sjangs til å skaffe seg en fagutdannelse og jobb for så å "bytte kø"...

Jo, men er det sånn som dette UDI vil ha det, så får vi jo da jukse samtlige av våre papirløse venner inn på NTNU, gi dem mastergrad med midlertidig studiebevis og hoste opp et passende jobbtilbud hos venner og kjente, og sponse dem med penger til flyet.

For da kan de jo lovlig bli her.

Vet om et par folk jeg gjerne skulle ringt til i den anledning, hvis jeg bare visste hvor i verden det ble av dem etter at de ble hevet ut til langt værre steder enn Moskva.. Blant annet en fortvilet far med kone, en liten datter og baby i mors mage.

De foreldrene kunne godt fått vært her ulovlig i noen år de også, til de fikk jukset seg inn på NTNU, tatt master, skrevet en bok og sørget for at det "formelle" og kjendisfaktoren var iorden, så de lovlig kunne returnere hit i "den nye køen"...

De som virkelig trenger hjelp får nok dessverre ikke noe nytte av den skreddersydde Madina Salamova-loven.

Det er sånt som dette man får politikerforakt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men er det sånn som dette UDI vil ha det, så får vi jo da jukse samtlige av våre papirløse venner inn på NTNU, gi dem mastergrad med midlertidig studiebevis og hoste opp et passende jobbtilbud hos venner og kjente, og sponse dem med penger til flyet.

For da kan de jo lovlig bli her.

Vet om et par folk jeg gjerne skulle ringt til i den anledning, hvis jeg bare visste hvor i verden det ble av dem etter at de ble hevet ut til langt værre steder enn Moskva.. Blant annet en fortvilet far med kone, en liten datter og baby i mors mage.

De foreldrene kunne godt fått vært her ulovlig i noen år de også, til de fikk jukset seg inn på NTNU, tatt master, skrevet en bok og sørget for at det "formelle" og kjendisfaktoren var iorden, så de lovlig kunne returnere hit i "den nye køen"...

De som virkelig trenger hjelp får nok dessverre ikke noe nytte av den skreddersydde Madina Salamova-loven.

Det er sånt som dette man får politikerforakt av.

Husk hva slags hovedbegrunnelse det var for å Kaste ut Marie A i første ongang. Det handlet om frykt for ringvirkningene, en frykt for at vi ikke fikk kastet ut våre asylbarn.

Konsekvensen av regelendring er at vi ikke blir kvitt de asylbarna som satser på skikkelig utdannelse. De som sniker seg inn på høyere utdanning, og lurer seg til å lese bøker bak buskene.

Hvis asylbarna får rede på dette, og det får de, så risikerer vi at alle sammen satser det de kan for å bli ressurssterk velutdannet arbeidskraft som Norge trenger.

Jeg er villig til å ta denne risikoen, og jeg tror Norge tåler det. Uansett hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må alle gjøre sitt for og overleve, ser

ikke noe gale i det.

Det som virkelig er alvorlig, er at våre myndigheter går ned på kne for denne kvinnen. Det er så svakt at jeg har ikke ord for det.

Dette beviser at når du har mektige venner i media og i utdanningsinstitusjoner, da kan du lure deg unna alt. Du kan svindle og bedra, og ikke en kjeft bryr seg.

Siden pressen er så partisk og ukritisk, løper alle rundt og forsøker å overgå hverandre i sukkersøte reportasjer. INGEN gidder å stille kritiske spørsmål ved det som skjedde blant annet på NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men er det sånn som dette UDI vil ha det, så får vi jo da jukse samtlige av våre papirløse venner inn på NTNU, gi dem mastergrad med midlertidig studiebevis og hoste opp et passende jobbtilbud hos venner og kjente, og sponse dem med penger til flyet.

For da kan de jo lovlig bli her.

Vet om et par folk jeg gjerne skulle ringt til i den anledning, hvis jeg bare visste hvor i verden det ble av dem etter at de ble hevet ut til langt værre steder enn Moskva.. Blant annet en fortvilet far med kone, en liten datter og baby i mors mage.

De foreldrene kunne godt fått vært her ulovlig i noen år de også, til de fikk jukset seg inn på NTNU, tatt master, skrevet en bok og sørget for at det "formelle" og kjendisfaktoren var iorden, så de lovlig kunne returnere hit i "den nye køen"...

De som virkelig trenger hjelp får nok dessverre ikke noe nytte av den skreddersydde Madina Salamova-loven.

Det er sånt som dette man får politikerforakt av.

Mastergrad er ikke noe man GIR folk. Det må man jobbe for. Jeg vet, for jeg tok min uten å ta opp lån, akkurat som MA. Ganske strevsomt, og jeg hadde knapt nok en frihelg eller ferie på 6 år mens det stod på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er alvorlig, er at våre myndigheter går ned på kne for denne kvinnen. Det er så svakt at jeg har ikke ord for det.

Dette beviser at når du har mektige venner i media og i utdanningsinstitusjoner, da kan du lure deg unna alt. Du kan svindle og bedra, og ikke en kjeft bryr seg.

Siden pressen er så partisk og ukritisk, løper alle rundt og forsøker å overgå hverandre i sukkersøte reportasjer. INGEN gidder å stille kritiske spørsmål ved det som skjedde blant annet på NTNU.

Hadde jeg vært Marie Amelie, så hadde jeg tatt med meg journalisten og flyttet til Island. Makan til utakknemlige folkeslag som oss Norske Nordmenn skal man lete lenge etter (sorry , det er neppe sant, jeg tror det er vanlig at folk er kjipe i andre land også). Det er ikke allright å bo ett sted , og ikke være velkommen. Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg bodde mer enn ett halvt år i Innbygda i Trysil, og ble ikke kjent med en kjeft.

Det gosser meg at "landsforræderene" på NTNU har tusket unna kunnskaper og spandert de på Marie Amelie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk hva slags hovedbegrunnelse det var for å Kaste ut Marie A i første ongang. Det handlet om frykt for ringvirkningene, en frykt for at vi ikke fikk kastet ut våre asylbarn.

Konsekvensen av regelendring er at vi ikke blir kvitt de asylbarna som satser på skikkelig utdannelse. De som sniker seg inn på høyere utdanning, og lurer seg til å lese bøker bak buskene.

Hvis asylbarna får rede på dette, og det får de, så risikerer vi at alle sammen satser det de kan for å bli ressurssterk velutdannet arbeidskraft som Norge trenger.

Jeg er villig til å ta denne risikoen, og jeg tror Norge tåler det. Uansett hudfarge.

Du er sikker på at du ikke heller vil ha dem i kriminelle gjenger der de kan lære å oppføre seg som ordentlige asylbarn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er sikker på at du ikke heller vil ha dem i kriminelle gjenger der de kan lære å oppføre seg som ordentlige asylbarn?

Denne regelendringen undergraver kriminalitetsutviklingen blant asylbarn og er en alvorlig konkurransevridning som premierer de seriøst satsende asylbarna. Dette kan få store konsekvenser . Blant annet så risikerer vi at superintelligente etnisk utenlandske asylbarn utkonkurrerer tjukkhodede, heilnorske , Ariske byråkrater i kommunen og arbeidslivet.

Undergraving av kriminalitet kan også føre til en svekkelse av narkotikamiljøet. Husk at narkotikamiljøet pr. i dag er det mest omfattende lavterskeltilbudet Norge har innenfor ruspsykiatrien.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev innlegget 15 april 14:30 er ikke den samme som den andre "Gjest" og vil ikke bli tatt for å være vedkommende.

Står for øvrig inne for alt jeg har sagt, og syns du selv virker ufattelig naiv.

(Madinas opptreden er for øvrig ikke vanskelig å assosiere med bestemte diagnoser, når man har erfaring fra psykiatrien...)

Takk for komplimanget!

Skal si deg en ting jeg, dette har ingenting med en psykriatisk pasient å gjøre, tvert i mot er det ganske smart. Alle vinner på nettvberksbygging og utdannelse i lengden.

Hadde jeg vært i samme situasjon ville jeg ikke NØLT ett sekund. :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært Marie Amelie, så hadde jeg tatt med meg journalisten og flyttet til Island. Makan til utakknemlige folkeslag som oss Norske Nordmenn skal man lete lenge etter (sorry , det er neppe sant, jeg tror det er vanlig at folk er kjipe i andre land også). Det er ikke allright å bo ett sted , og ikke være velkommen. Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg bodde mer enn ett halvt år i Innbygda i Trysil, og ble ikke kjent med en kjeft.

Det gosser meg at "landsforræderene" på NTNU har tusket unna kunnskaper og spandert de på Marie Amelie.

Og så da? Jeg har bodd et langt mere øde sted i Norge, og jeg ble heller ikke innlemmet i samfunnet der. Faktisk ble jeg nærmest "en folkefiende" selv. Det betyr da ikke at jeg liker denne saken for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastergrad er ikke noe man GIR folk. Det må man jobbe for. Jeg vet, for jeg tok min uten å ta opp lån, akkurat som MA. Ganske strevsomt, og jeg hadde knapt nok en frihelg eller ferie på 6 år mens det stod på.

Selvsagt hadde andre folk også greid å jobbe seg til en master bare vi fusket dem inn på NTNU først. Alle i dag tar en master. Hvorfor skulle ikke de også klart det? ... Så kunne venner gitt dem tilbud om en passende sympatijobb etterpå.

Eller så kunne de skrevet bok om sin jævlige skjebne og fått kjendisstatus og blitt beskyttet som "forfatter" i Polen, til vi fikk ordnet fagutdannelse og jobb til dem.

Vent til dere leser Madinas neste bok. Den skal handle om at hun opplevde jævlige ting som å bli omtalt i denne tråden mens hun var i Moskva - og ble overrsaket over anonymiteten hun opplevde der borte, og koste seg på badeland med sitt nye pass, mens hun påstod at hun svevde i "ytteste livsfare"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne regelendringen undergraver kriminalitetsutviklingen blant asylbarn og er en alvorlig konkurransevridning som premierer de seriøst satsende asylbarna. Dette kan få store konsekvenser . Blant annet så risikerer vi at superintelligente etnisk utenlandske asylbarn utkonkurrerer tjukkhodede, heilnorske , Ariske byråkrater i kommunen og arbeidslivet.

Undergraving av kriminalitet kan også føre til en svekkelse av narkotikamiljøet. Husk at narkotikamiljøet pr. i dag er det mest omfattende lavterskeltilbudet Norge har innenfor ruspsykiatrien.

What?

Jo, men da står det også flere steder i denne tråden, svart på hvitt, at du ikke er i kontakt med virkeligheten.

Seriøst satsede asylbarn, du liksom...

Denne loven ble laget kun til Madina Salamovas tilfelle, og vil kun bli benyttet for hennes skyld. Lurer på hvem som fikk penger under bordet i den sammenheng.

Akkurat som saken med Kari Ann Volden, der man lager en særbestemmelse kun for henne.

Bestemmelsen vil ikke komme noen andre til gode, noe som også var poenget med å skreddersy bestemmelsen til å omfatte Madina Salamovas individuelle situasjon, med norsk mastergrad, villig arbeidsgiver og trygt oppholdssted i Moskva intil den planlagte retur til kongeriket Norge.

Hele saken er kvalmende, en slandale for norske politikere, og ikke verdig ett demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?

Jo, men da står det også flere steder i denne tråden, svart på hvitt, at du ikke er i kontakt med virkeligheten.

Seriøst satsede asylbarn, du liksom...

Denne loven ble laget kun til Madina Salamovas tilfelle, og vil kun bli benyttet for hennes skyld. Lurer på hvem som fikk penger under bordet i den sammenheng.

Akkurat som saken med Kari Ann Volden, der man lager en særbestemmelse kun for henne.

Bestemmelsen vil ikke komme noen andre til gode, noe som også var poenget med å skreddersy bestemmelsen til å omfatte Madina Salamovas individuelle situasjon, med norsk mastergrad, villig arbeidsgiver og trygt oppholdssted i Moskva intil den planlagte retur til kongeriket Norge.

Hele saken er kvalmende, en slandale for norske politikere, og ikke verdig ett demokrati.

Hvorfor er saken en slandale? Jeg ser det udemokratiske her. Flertallet av den Norske mobben vil jo sende Marie på hue og rævva ut. Når mobben ikke blir hørt så sier det noe om demokratiet.

Men jeg er ikke kvalm. Selv om asylpolitikken vår er i utakt med de avtalene vi har skrevet under i FN. Den styggeste saken var jo han 19-åringen som ble sendt hjem til Irak eller Iran, og dømt til døden. Når slike feilvurderinger blir gjort av myndighetene, så bør faktisk ansvarlige byråkrater tiltales og dømmes for slike feil. La oss si at de får 50000 i bot hver gang de sender noen i døden. Da blir de nok mer forsiktige.

Jeg synes det er herlig at lille søte Marie klarer å vinne over stor stygge Norge. Hun har vist en enorm styrke, og en utrolig evne til å fighte med alle midler. Hun har klart å bruke pressen på en forbilledlig måte, og hennes prestasjoner i en svært vanskelig situasjon er fullt på høyde med Northug og Bjørgen. Hun har faktisk grisebanket ett prinsipp. Svært få mennesker klarer å banke prinsipper. Dette er helt rått!

Hurra for Marie Amelie! Og gratulerer med en veldig sterk seier! En seier så sterk at den faktisk har fått konsekvenser for vår innvandringspolitikk.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Selv om asylpolitikken vår er i utakt med de avtalene vi har skrevet under i FN. Den styggeste saken var jo han 19-åringen som ble sendt hjem til Irak eller Iran, og dømt til døden. Når slike feilvurderinger blir gjort av myndighetene, så bør faktisk ansvarlige byråkrater tiltales og dømmes for slike feil. La oss si at de får 50000 i bot hver gang de sender noen i døden. Da blir de nok mer forsiktige.

Det eneste jeg ikke er enig med deg i av det jeg siterer her er at man skal sette en prislapp på 50.000 på et menneskes liv for å få gjennomført noe som er en menneskerett.

Madina er ikke lille søte som vant. Det er ikke hun alene , men de av hennes journalistvenner som satte lys på sin egen politiske agenda med henne som virkemiddel.

Det viser hvor manipulert du også har blitt som synker ned i forelskelsens rus til HENNE personlig, og ikke ser at hun bare er en marionett som politisk overbeviste journalister i Norge har benyttet som ansikt og virkemiddel til å oppnå noe annet/mer...

Det som er synd er at politikerne bare ordnet opp for dette ene individet.

Dermed har også journalistene egentlig tapt.

Du er på bærtur, I Grosny. I feil skog.

Mange andre papirløse var vel kandidat for å bli frontfigur i denne kampanjen, men journalistene gjorde et strategisk valg, av en jente de visste sånne som deg ville bli følelsesmessig knyttet til, så saken kunne bli en "suksess"... Dette var et kalkulert eksperiment i å være Den fjedre statsmakt, og ikke Madinas fortjeneste. Ds sluttet da også å skrive om henne da hun begynte å si "ødeleggende ting" (ikke ble coachet mer) når hun vel var i Moskva...

Men denne framgangsmåten blir nok pensum på journalisthøgskolen og andre medielinjer, neste semester...

Madina har ikke gjort annet enn å låne bort ansiktet sitt, og dessverre fikk man ikke en lov som kan hjelpe dem som reelt er i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er saken en slandale? Jeg ser det udemokratiske her. Flertallet av den Norske mobben vil jo sende Marie på hue og rævva ut. Når mobben ikke blir hørt så sier det noe om demokratiet.

Men jeg er ikke kvalm. Selv om asylpolitikken vår er i utakt med de avtalene vi har skrevet under i FN. Den styggeste saken var jo han 19-åringen som ble sendt hjem til Irak eller Iran, og dømt til døden. Når slike feilvurderinger blir gjort av myndighetene, så bør faktisk ansvarlige byråkrater tiltales og dømmes for slike feil. La oss si at de får 50000 i bot hver gang de sender noen i døden. Da blir de nok mer forsiktige.

Jeg synes det er herlig at lille søte Marie klarer å vinne over stor stygge Norge. Hun har vist en enorm styrke, og en utrolig evne til å fighte med alle midler. Hun har klart å bruke pressen på en forbilledlig måte, og hennes prestasjoner i en svært vanskelig situasjon er fullt på høyde med Northug og Bjørgen. Hun har faktisk grisebanket ett prinsipp. Svært få mennesker klarer å banke prinsipper. Dette er helt rått!

Hurra for Marie Amelie! Og gratulerer med en veldig sterk seier! En seier så sterk at den faktisk har fått konsekvenser for vår innvandringspolitikk.

Den norske mobben? Det er det du kaller oss som er for et demokrati uten korrupsjon og særfordeler for enkelte?

Hvorfor kaller du henne Marie Amelie?

Er det fordi det klinger så pent med lille søte Marie?

Du mangler helt bakkekontakt, og det har du vist med tullet du har servert tidligere i tråden også. Du skrev innlegg etter innlegg om hvordan mafiaen var etter henne, stakkars lille søte Marie! Hvordan gikk det egentlig? Så du noe til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske mobben? Det er det du kaller oss som er for et demokrati uten korrupsjon og særfordeler for enkelte?

Hvorfor kaller du henne Marie Amelie?

Er det fordi det klinger så pent med lille søte Marie?

Du mangler helt bakkekontakt, og det har du vist med tullet du har servert tidligere i tråden også. Du skrev innlegg etter innlegg om hvordan mafiaen var etter henne, stakkars lille søte Marie! Hvordan gikk det egentlig? Så du noe til dem?

Om mafiaen. Det er ett faktum at en håndgranat ble kastet inn i hagen til familien Salomov.

Det er ett faktum att pappa skyldte penger til feil mennesker, som han ikke hadde mulighet til å betale fordi de nyvalgte delstatsmyndigheten tok verdifulle beslag hos han.

Det er et faktum at de rømte under skjult identitet.

Onkelen, Marshall Shapashnikov rådet de til å rømme landet( i følge pressen).

Om de agressive kreditorene var mafia, eller hvem de var vet jeg egentlig ikke. Men det er en kjent sak at i den tiden så var det mest mafia som hadde evnen til å låne ut penger i det landet, og håndgranat for å fortelle at de mener alvor er innkassoverktøy jeg forbinder med mafia.

Russere mener at det er den Nord-Ossetiske mafiaen som er motparten.

Jeg kaller henne for Maria Amelie etter hennes eget ønske. Dette er det navnet hun har valgt. Jeg har lest i bloggen hennes.(noen ganger går det i surr med Marie og Maria)

Den norske mobben er det jeg kaller det flertallet av Nordmenn som vil kaste ut Marie. Å kaste ut ett menneske fra sitt miljø og samfunn er svært alvorlig mobbing.

Hvor alvorlig trusselen er eller var vet jeg ikke. Men jeg vet at foreldrene til Marie fortsatt er så redde at de ikke tør å vise seg. Det kan bare skyldes to årsaker. Enten trussel, eller en tro om at det finnes en trussel. Det er ingen tvil om at jenta var redd. At hun kom hjem i live beviser kanskje at trusselen ikke var aggresiv nok, men jeg unner ingen å dra til et sted der de frykter lemlestelse. Det kunne fort ha kostet henne en finger for å si det sånn.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste jeg ikke er enig med deg i av det jeg siterer her er at man skal sette en prislapp på 50.000 på et menneskes liv for å få gjennomført noe som er en menneskerett.

Men denne framgangsmåten blir nok pensum på journalisthøgskolen og andre medielinjer, neste semester...

Madina har ikke gjort annet enn å låne bort ansiktet sitt, og dessverre fikk man ikke en lov som kan hjelpe dem som reelt er i fare.

Så du mener at det var pressen som kjørte hele greia?

Jeg klarer ikke å diskutere mot det. Det er klart at dette var en stor sak med mafia og dramatikk, og en stor og stygg stat. Aviser ble solgt.

Maria gjorde uansett en veldig stor innsats selv. Hun ofret sin anonymitet og sikkerhet for asylbarnsaken. Også litt fordi hun ikke orket å gjemme seg lenger.

Det å bo årevis under jorda er en enorm psykisk belastning. Ikke hyggelig.

Jeg tror vel at Maria Amelie har prestert veldig sterkt selv i saken hennes, og det er hennes fortjeneste at pressen har blittt startet opp. Men pressen er jo også en snøball som ruller sine egne veier som hun ikke har hatt kontroll på. Men det er jungelens lov. Starter du pressen så har du ikke selv kontroll.

Disse nye bestemmelsene handler vel om arbeidsinnvandring, og hjelper ikke de som er i fare, med unntak av flinke asylbarn.

Den altfor strenge hjemsendelsespraksisen vi har nå er dessverre ikke endret.

Bøtelegging av Norske byråkrater som sender flyktninger hjem i døden tror jeg vil være effektivt. Du kan si at hva er ett menneskeliv mot 50000 kroner, jeg kontrer med at en slik bot vil redde mange liv. Byråkrater tør ikke å sende folk i døden dersom de risikerer dyre bøter.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det var pressen som kjørte hele greia?

Jeg klarer ikke å diskutere mot det. Det er klart at dette var en stor sak med mafia og dramatikk, og en stor og stygg stat. Aviser ble solgt.

Maria gjorde uansett en veldig stor innsats selv. Hun ofret sin anonymitet og sikkerhet for asylbarnsaken. Også litt fordi hun ikke orket å gjemme seg lenger.

Det å bo årevis under jorda er en enorm psykisk belastning. Ikke hyggelig.

Jeg tror vel at Maria Amelie har prestert veldig sterkt selv i saken hennes, og det er hennes fortjeneste at pressen har blittt startet opp. Men pressen er jo også en snøball som ruller sine egne veier som hun ikke har hatt kontroll på. Men det er jungelens lov. Starter du pressen så har du ikke selv kontroll.

Disse nye bestemmelsene handler vel om arbeidsinnvandring, og hjelper ikke de som er i fare, med unntak av flinke asylbarn.

Den altfor strenge hjemsendelsespraksisen vi har nå er dessverre ikke endret.

Bøtelegging av Norske byråkrater som sender flyktninger hjem i døden tror jeg vil være effektivt. Du kan si at hva er ett menneskeliv mot 50000 kroner, jeg kontrer med at en slik bot vil redde mange liv. Byråkrater tør ikke å sende folk i døden dersom de risikerer dyre bøter.

De aller fleste flinke asylbarn ender opp ved Oslo S der seg forsørger seg på måter som andrr blir forskånet fra å måtte oppleve.

De vil aldri klare å få fjusket seg inn på noe universitet i Norge, siden de etter regelverket skal deporteres, -selv etter Madina-saken.

Du lever i en illusjon.

Forøvrig kunne fint det beskyttelsesbehovet familien til Madina må ha hatt vært ivaretatt av myndighetene i deres eget land. De har nemlig politi der også...

Men da fren var kriminell selv, så var vel ikke det veien å gå for dem.

Da må jo Norge ta imot, ikke sant?? Slik som med Mulla Krekar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste flinke asylbarn ender opp ved Oslo S der seg forsørger seg på måter som andrr blir forskånet fra å måtte oppleve.

De vil aldri klare å få fjusket seg inn på noe universitet i Norge, siden de etter regelverket skal deporteres, -selv etter Madina-saken.

Du lever i en illusjon.

Forøvrig kunne fint det beskyttelsesbehovet familien til Madina må ha hatt vært ivaretatt av myndighetene i deres eget land. De har nemlig politi der også...

Men da fren var kriminell selv, så var vel ikke det veien å gå for dem.

Da må jo Norge ta imot, ikke sant?? Slik som med Mulla Krekar...

Hvordan kan du si at faren var kriminell? Det visste ikke jeg noe om. Er han dømt for noe? Det eneste muligens tvilsomme jeg vet om han er at han vanket i Jeltsin-kretsen og ble veldig rik Det er ikke kriminellt å bli rik, selv om kriminalitet er en veldig kjent vei til rikdom.

Det med de andre asylbarna, du vet trolig mer om dem enn det jeg gjør. Du har nok rett i at det er veldig vanskelig for dem å skaffe seg fet utdannelse og attraktiv kompetanse. Jeg kjenner ikke dem. Men jeg håper at Maria Amelie inspirerer dem til å fjuske til seg fet kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...