Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke Norske myndigheter har den minste anelse om hvor farlige de egentlig er.

Jeg tror norske politikere sitter nok så beskyttet i sine villaer langt vekk fra vanlig folk uten stort av kontakt med virkeligheten.

Så jeg tror du har rett i det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk innvandringspolitikk er råtten fra rot til topp. Jeg er helt klart enig med alle som mener Madina skal få bli, dessverre er ikke dette Kardemommeby, og vi vet jo alle at lover og regler må følges. At disse lovene og reglene trenger en ekstrem make-over tror jeg ingen i Norge er uenige i.

Dersom reglene for behandling av kriminalitet blant asylsøkere og nye landsmenn hadde vært strengere, kunne man kanskje hatt mulighet og ressurser til å gi rom for nyttige medborgere.

Min personlige mening er at vi bør ha to asylkvoter. En liten, som inneholder flyktninger som er en belastning for oss, og en større som inneholder flyktninger som er en positiv ressurs for oss.

De slemme flyktningene, som f.eks mordere, fiendtlige fundamentalister og terrorister krever mye ressurser. De er farlige, og vi kan ikke ta inn fler enn vi kan håndtere.

De gode flyktningene som beriker vårt samfunn og våre liv, er det jo vårt tap dersom vi ikke tar imot de. Det er slemdumt å utvise disse for å bekytte våre prinsipper.

Det finnes også mennesker som har både det gode og det onde i seg. Spiller vi kortene våre riktig, så kan de oppleves som gode, men tvinger vi de under jorda, så må de livnære seg enten ved kriminalitet , tigging, eller svart arbeid.

Skrevet (endret)

Min personlige mening er at vi bør ha to asylkvoter. En liten, som inneholder flyktninger som er en belastning for oss, og en større som inneholder flyktninger som er en positiv ressurs for oss.

De slemme flyktningene, som f.eks mordere, fiendtlige fundamentalister og terrorister krever mye ressurser. De er farlige, og vi kan ikke ta inn fler enn vi kan håndtere.

De gode flyktningene som beriker vårt samfunn og våre liv, er det jo vårt tap dersom vi ikke tar imot de. Det er slemdumt å utvise disse for å bekytte våre prinsipper.

Sann btw.. så er ikkje terroristar, mordarar osv. flyktningar.

Endret av Raina
Skrevet

Det finnes også mennesker som har både det gode og det onde i seg. Spiller vi kortene våre riktig, så kan de oppleves som gode, men tvinger vi de under jorda, så må de livnære seg enten ved kriminalitet , tigging, eller svart arbeid.

Det er et veldig viktig poeng. Hadde folk måttet jobbe for å forsørge seg her, og ikke minst HATT LOV til å jobbe mens de ventet på avgjørelser fra UDI eller lov til å enten bli eller bli sendt ut (for endel av de ureturnerbare), ville mange kunnet være ressurser og sikkert ganske fornøyde mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Eh, hæ?

Ja, jeg kan ikke overprøve hennes vurdering. Så jeg velger det midterste alternatvet at hennes vurdering er korrekt. Hvis noen som har vært i en situasjon sier noe, så er det de eneste fakta som finnes, inntil man har fått undersøkt enda grundigere.

Sjeggestad, har dere undersøkt grundigere? Hvem har dere snakket med i Nord-Ossetia? Hvordan kan dere vite at de ikke er farlige lenger?

Skrevet

Sann btw.. så er ikkje terroristar, mordarar osv. flyktningar.

Hvordan kan det da ha seg at min kjære en dag snakket med 7 tsjetsjenske terrorister i Oslo?

Frihetskjempere (terrorister) som risikerer dødsstraff i hjemlandet har vi ikke lov til å returnere.

Skrevet

og en større som inneholder flyktninger som er en positiv ressurs for oss.

Problemet er at av alle de som kommer til Norge så er det ca. 99% som er noe dritt. De vi vil ha de søker seg gjerne til andre land.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at av alle de som kommer til Norge så er det ca. 99% som er noe dritt. De vi vil ha de søker seg gjerne til andre land.

Da burde vi ialfall være i stand til å ta vare på den ene prosenten med kule flyktninger.

Skrevet

Frihetskjempere (terrorister) som risikerer dødsstraff i hjemlandet har vi ikke lov til å returnere.

Egentlig så synes jeg dét er litt dumt. Vi kunne hatt Osama bin Laden + en hel haug av de verste morderne i dette landet og de kunne gått rundt helt frie.

Hadde Hitler levd nå kunne han ha kommet til Norge og spradet rundt som mullah Krekar- uten å bekymre seg om at han ville noensinne bli sendt ut ettersom alle land sikkert gjerne ville ha gitt ham dødsstraff. Men neida, her i Norge skal vi huse alt sånt menneskelig avfall og dritt.

Jadda.

Skrevet

Vi kunne hatt Osama bin Laden...i dette landet og de kunne gått rundt helt frie.

Usama bin Ladeen har europeisk pass (bosnisk), så han er fri til å komme og gå som han selv vil i dette landet.

Skrevet

Dette er en rein avsporing fra tema i tråden som handler om Marie Amelie sin utsendelse. Men noen greier alltid å dreie det over til muslimhat- så det var vel bare et spørsmål om tid i denne tråden også.

Etter KG sine regler burde det innelgget slettes. Faktisk.

Du kan vel heller kalle det norsk hat! Og det stemmer at jeg ikke liker store gjenger med muslimske gutter som sier høyt at de skal ta både den ene og de er frekke og feige som faen! Kast DE ut av landet, de har aldri greid å integrere seg, opprettholder æresbegrepet og hevnoppgjør, og sprer frykt og faenskap.

Og mange av de muslimske unge jentene roper da horer etter norske jenter og kvinner også.

Men det har vel du aldri sett...

Jeg har ikke noe imot muslimer som kan oppføre seg.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke synd på mennesker som blir revet bort fra sitt hjemsted(Norge er faktisk hennes hjemsted, det er der hun har sine nærmeste og sin tilknytning), og sendt til et fremmed sted der det bor organiserte banditter som har truet dem på livet, og kastet granat i hagen deres?

Er det ikke synd på mennesker som har sterk angst?

Tenk deg om en krokodille hadde angrepet deg, og politiet hadde tvunget deg til å hoppe uti den krokodille-elva. Du hadde grått og hylt, men politiet hadde sagt at krokodillene i den elva har blitt mye færre, og at de trolig ikke svømmer i denne delen av elva lenger. Hadde det vært synd på deg da, med dine patetiske krokodilletårer?

Vel, det virker da som hun faktisk klarer seg bra i Moskva og allerede har begynt å kritisere norske journalister og mener at de faktisk har noe å lære av de russiske journalister, som jo er langt bedre enn de norske....Haha. Snakk om å snu kappen etter vinden.

• Liker 3
Skrevet

har ikke lest hele tråden men det virker som dama er kommet hjem ho har familie der .og så skylder familien hennes mafiaen 10 mil.ja ja det er slikt pakk vi vil ha her i landet.folk som svindler til seg penger..ja ja ikke rart ho har klart seg godt her i landet når ho har svindel i blodet..ja det er bare å gå i tog så får vi fleire kriminelle til landet!!dere var ukritiske vil dere forsatt ha henne her???

Skrevet

har ikke lest hele tråden men det virker som dama er kommet hjem ho har familie der .og så skylder familien hennes mafiaen 10 mil.ja ja det er slikt pakk vi vil ha her i landet.folk som svindler til seg penger..ja ja ikke rart ho har klart seg godt her i landet når ho har svindel i blodet..ja det er bare å gå i tog så får vi fleire kriminelle til landet!!dere var ukritiske vil dere forsatt ha henne her???

Eeeee Ja? Hva er problemet med det?

Skrevet

Nå vet vi ikke at hr Salamov er svindler. Det eneste vi vet er at han hadde tilknytning det verste ressurstappemiljøet i hele Russland (Jeltsin, Khadarkovskij, Beresovskij, Abramovitsj), og at han i likhet med disse ble sinnsykt rik. Men det kan godt tenkes at denne ressurstappingen var helt lovlig, for Jeltsin hadde jo opphevet grunnloven.

Han kan jo ha blitt rik med ærlig hardt arbeid også, ikke vet jeg.

Men hvis han ble rik på bekostning av folket, så er det jo en viss logikk i at kommunistpresidenten i Nord-Ossetia ble så sinna på han at han tok knekken på han økonomisk. Eller kanskje den kommunistpresidenten rett og slettt prøvde å karre til seg Salamovs rikdom selv.

Madina var bare ett barn når pappa slo seg opp. Hun er uansett uskyldig.

Hvis du hadde fått mulighet til å kjøpe Statoil for 10 dollar, litt sleipt, men helt lovlig, hadde du slått til da? Hvis du hadde gjort det, hadde du da regnet deg for å være en svindler?

• Liker 1
Skrevet

Hun får jeg bare mindre og mindre respekt for. Likeså de som fortsatt snakker varmt for henne, men de er vel samme pakket selv. Jeg har ikke sett en fornuftig setning fra de.

Skrevet

Det er et veldig viktig poeng. Hadde folk måttet jobbe for å forsørge seg her, og ikke minst HATT LOV til å jobbe mens de ventet på avgjørelser fra UDI eller lov til å enten bli eller bli sendt ut (for endel av de ureturnerbare), ville mange kunnet være ressurser og sikkert ganske fornøyde mennesker.

Helt enig. Det går mange renholdsarbeidere rundt i Norge med universitetsutdannelser fra hjemlandet, deres utdannelse godkjennes ikke i Norge, ofte til tross for at vedkommende har praktisert yrket sitt i tillegg før h*n kom til Norge.

Uansett har vi behov for god arbeidskraft.

Trygdesvindlere, voldtektsmenn, mordere osv. er det ingen som er interesserte i å beholde. Vi har nok med å fylle fengslene med etnisk norske kriminelle, om vi ikke skal ta vare på alt det som kommer strømmende over grensen i tillegg.

Jeg tror faktisk selv FrP er enige i dette. Problemet ligger jo i at lovverket først må omskrives i sin helhet, dernest i at dette skal gjennomføres i praksis.

Men dersom vi bruker færre ressurser på innvandrere vi vet ikke er integrerbare, har vi muligens sjansen til å bruke den tiden det trengs for å avgjøre hvem som får bli og hvem som skal returneres.

Dessverre kjenner jeg at bare ved å skrive dette, nærmer jeg meg en sorteringsideologi som i feil hender kan bli skummel. Trynefaktoren er dessverre ikke til å kimse av.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt enig. Det går mange renholdsarbeidere rundt i Norge med universitetsutdannelser fra hjemlandet,

Og det går Norsk elite og jobber ufaglært i kommunene.

En debatt som bør komme opp i Norge handler om å utnytte de ressursene vi har. Vi er steinrike på kompetanse som ikke blir brukt, både Norske og innvandrere.

Felles for disse er at de ikke er riktig pososjonert i arbeidsmarkedet. Dette er en veldig stor sak for Norge, og moderator må gjerne kaste dette innlegget ut av denne tråden, og lage ny tråd.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Hun får jeg bare mindre og mindre respekt for. Likeså de som fortsatt snakker varmt for henne, men de er vel samme pakket selv. Jeg har ikke sett en fornuftig setning fra de.

Da må du lese debatten en gang til, og litt saktere og mer nøye denne gangen.

Skrevet

Nå satt hun og koste seg på cafe i dag og journalisten måtte minne henne på at hun ikke så tilstrekkelig redd ut lengre, siden hun glemte å spille rollen sin og smilte fornøyd mens hun lærte bort krylliske bokstaver til kjæresten.

Madina er nemligt ikke redd i det hele tatt. Hun vet at hun nå skal få særbehandling og komme tilbake til Norge om et par uker der vennene skal gi ut boka hennes. Hun sa selv at både hun og kjæresten skal skrive hver sin. Fordi hun er med i "en spenningsroman"...

Høres mye ut som en person som er redd for å dø du, og som var "psykisk syk av angst og overbelastning" døgnet før...

Hun vet at ingenting skjer henne fordi norske journalister er med på cafe og forlaget betaler kaffen.Og at hun skal få special treatment. Så da glemte hun å se plaget ut.

Fordi hun ikke er plaget.

Familen hennes har sjøl gått av sted og satt seg i den situasjonen de er i, så da er jeg ikke trist på deres vegne.

Jeg gråter heller ikke for manipulative Madina Salamanova som har forfalsket seg til utdannelse i Norge som hun nå vil dra veksel på.

Denne jenta får spesialbehandling fordi hun kjenner de rette folkene. Til og med Gro Holm påpekte denne særbehandlingen på NRK i dag.

Det er ikke synd på Madina.Ikke på en flekk.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...