Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Smakløs fordi jeg har en annen oppfatting enn deg?

Hun har jo med fullt overlegg oppholdt seg ulovlig i Norge, i allefall 7 år siden hun fylte 18 år. Så kan det diskuteres hvor frivillig det var at hun kom hit sammen med foreldrene før den tid.

Ikke nok med at hun har oppholds seg ulovlig i landet, men hun har også forsynt seg av velferdsgodene. For eksempel tatt 5 år høyere utdanning - gratis.

Det jeg har hørt er at hun aldri har fått muligheten til å prøve saken sin på selvstendig grunnlag men har hengt ved foreldrenes sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte egentlig ikke hva du mente jeg. :-o

Hvordan kan nordmenn (som selv er hvite) være rasistiske mot sin egen rase?

Poenget er jo at de som plasserer Salamova, arabere eller halve verden inn i kategorien "hvit", gjør det fordi de da kan si at nordmenn kun bryr seg om hvite som blir sendt ut, og at de da er rasistiske. De som kommer med et slikt tåpelig argument hadde sagt at nordmenn også var rasistiske dersom man ikke brydde seg om Salamova, arabere eller andre ble sendt ut, fordi de ikke var hvite.

Skrevet

Har ikke giddet å lese gjennom denne avsindig lange tråden, men opinionen har altså snudd. Nå har gruppen som mener hun bør sendes tilbake steget fra 27% forrige uke til 48% denne uken. Dette er problemet med folkestyre - folkemeningen er kronisk skiftende og lunefull, for ikke å si lettpåvirkelig av dem som setter dagsorden i avisredaksjonene. Flokken er ingenting uten hyrden - og det vil si stødige, uredde og ansvarsbevisste politikere (de finnes faktisk de og) - til å rettlede dem. Jeg er usikker på om folk flest faktisk vet hva uttrykket likhet for loven innebærer.

Skrevet

En annen ting som jeg synes er helt uansvarlig er at hvorfor drar ikke foreldrene hennes med henne? Foreldrene mine sa til meg at hvis jeg hadde vært i den situasjonen så hadde de dratt sammen med meg, selv om det ikke nødvendigvis hadde vært så veldig trygt, men fordi de er jo foreldrene mine og det skulle bare mangle!

I MS sitt tilfelle mangler det t.y.d.e.l.i.g.

Skrevet

En annen ting som jeg synes er helt uansvarlig er at hvorfor drar ikke foreldrene hennes med henne? Foreldrene mine sa til meg at hvis jeg hadde vært i den situasjonen så hadde de dratt sammen med meg, selv om det ikke nødvendigvis hadde vært så veldig trygt, men fordi de er jo foreldrene mine og det skulle bare mangle!

I MS sitt tilfelle mangler det t.y.d.e.l.i.g.

Det samme har jeg lurt på. Men deres egen sikkerhet er vel viktigere enn Madinas, alternativt kan det bety at foreldrene vet at risikoen for Madinas liv er forsvinnende liten.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Man kan jo også spør seg hvor alle var da de 70-80 Serberene ble kastet ut

hvor var togene for dem ?. Eller for alle de andre som har blitt kastet ut av Norge

Den eneste grunnen at Maria Amelie har blitt en sak er fordi hun skrev en bok og ble kjent

Serberne er også i en vanskeligere situasjon enn M.A. Samtidig som noen av disse serberne er barn. Å la barn få slå rot for å så rive dem opp er betydelig mer slemt enn å kaste ut en voksen person som er ansvarlig for sine egne handlinger.

Skrevet

Det jeg har hørt er at hun aldri har fått muligheten til å prøve saken sin på selvstendig grunnlag men har hengt ved foreldrenes sak.

Vel, de har jo ikke akkurat spilt med rene kort!

De søkte først om asyl i Finland og fikk avslag, dro deretter hit til Norge på falsk identitet og søkte om asyl her. Dersom saken burde vært prøvet på selvstendig grunnlag er det noe som tilhører Finland og ikke Norge. Tross alt der de først søkte om asyl..

Hjelper jo ikke akkurat på saken at de gikk i dekning i Norge, i stedet for å reise tilbake til Finland og forsøke å få saken gjenopptatt.

Skrevet

Det samme har jeg lurt på. Men deres egen sikkerhet er vel viktigere enn Madinas, alternativt kan det bety at foreldrene vet at risikoen for Madinas liv er forsvinnende liten.

Uansett er de(t) vel ikke akkurat oppskriften på hvordan foreldre skal være? De viser jo akkurat at de nesten "driter" i datteren sin, og det er vel overhodet ikke særlig positivt?

Skrevet

Har ikke giddet å lese gjennom denne avsindig lange tråden, men opinionen har altså snudd. Nå har gruppen som mener hun bør sendes tilbake steget fra 27% forrige uke til 48% denne uken. Dette er problemet med folkestyre - folkemeningen er kronisk skiftende og lunefull, for ikke å si lettpåvirkelig av dem som setter dagsorden i avisredaksjonene. Flokken er ingenting uten hyrden - og det vil si stødige, uredde og ansvarsbevisste politikere (de finnes faktisk de og) - til å rettlede dem. Jeg er usikker på om folk flest faktisk vet hva uttrykket likhet for loven innebærer.

Likhet for loven har jo blitt et moteord hamret inn i den norske folkeopionen av ansvarlige politikere og innvandringsskeptiske folk de siste 2 ukene. Så mange ganger er ordet gjentatt i interjuer og i diverse nettfora at folk nikker og sier selfølgelig uten å tenke over hva de egentlig er enige i. Maria Amelie har ikke fått prøvd sin sak på selvstendig grunnlag er det da rett å sende henne ut slå seg på brystet å si likhet for loven?

Skrevet

er så lei av hele den saken

hva med amadou ,en albino som faktisk risikerer å bli hakket opp og drept om han returnerer til sitt hjemland.Hvorfor skal Maria få bli mens han sendes ut?

• Liker 3
Skrevet

Da får vi håpe at jenta ikke ender opp drept eller "sporløst forsvunnet", da. Og at hun slipper å reise til Kaukasus for å skaffe seg papirene sine. Den krigssonen er ikke akkurat trygg å reise til for øyeblikket.

Skrevet

Da får vi håpe at jenta ikke ender opp drept eller "sporløst forsvunnet", da. Og at hun slipper å reise til Kaukasus for å skaffe seg papirene sine. Den krigssonen er ikke akkurat trygg å reise til for øyeblikket.

Hvorfor det? Det ville i grunnen vært det beste som kunne skje.

Skrevet

Eller når jeg tenker etter, da blir det vel en masse mas i media om at hun er forsvunnet og hvor kan hun være og bla bla bla.

La oss bare håpe hun aldri får de papirene hun trenger.

Skrevet

Hvorfor det? Hadde det vært snakk om Krekar, så hadde jeg vært enig i uttalelse, men nå snakker vi ikke om en terrorist.

Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

Følgende saker ligger på forsiden av dagbladet.no i dette øyeblikk:

* Marie Amelie landet i Moskva - dette er rene heksejakten

* Hun skal slippe å sove på gata - Russiske immigrasjonsmyndigheter lover en god velkomst når Maria lander i Moskva

* Her går Maria Amelie ombord på Moskva-flyet

* Kjærestens eget bilde av Maria Amelie på flyplassen - hun er i sjokk

* Her får Maria Amelie beskjeden om at hun skal sendes ut

Det er ikke så veldig rart at folk begynner å bli lei.

Endret av strykebrett
Skrevet

Hvorfor det? Hadde det vært snakk om Krekar, så hadde jeg vært enig i uttalelse, men nå snakker vi ikke om en terrorist.

Hun terroriserer oss med alle disse avisoppslagene hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Likhet for loven har jo blitt et moteord hamret inn i den norske folkeopionen av ansvarlige politikere og innvandringsskeptiske folk de siste 2 ukene. Så mange ganger er ordet gjentatt i interjuer og i diverse nettfora at folk nikker og sier selfølgelig uten å tenke over hva de egentlig er enige i. Maria Amelie har ikke fått prøvd sin sak på selvstendig grunnlag er det da rett å sende henne ut slå seg på brystet å si likhet for loven?

Alle burde selvsagt få prøvd saken sin på selvstendig grunnlag, det bør være et minstekrav for rettferdig saksbehandling. Men jeg kjenner for dårlig til detaljene i denne saken til å si noe bestemt om årsakene til at det er blitt slik. Jeg forutsetter ganske enkelt at spillereglene er blitt fulgt her.

Det jeg derimot er opptatt av er den skjendige måten journalister og redaktører forsøker å styre opinionen på. De bør holde seg til oppgaven de er satt til å gjøre, nemlig å formidle nyheter på en balansert, saklig og nøktern måte - IKKE leke politikere. Dette er desto viktigere når opinionen er så ukritisk og lettpåvirkelig som den er.

Skrevet

Eller når jeg tenker etter, da blir det vel en masse mas i media om at hun er forsvunnet og hvor kan hun være og bla bla bla.

La oss bare håpe hun aldri får de papirene hun trenger.

Herregud "menneske", ta deg sammen!

Skrevet

Følgende saker ligger på forsiden av dagbladet.no i dette øyeblikk:

* Marie Amelie landet i Moskva - dette er rene heksejakten

* Hun skal slippe å sove på gata - Russiske immigrasjonsmyndigheter lover en god velkomst når Maria lander i Moskva

* Her går Maria Amelie ombord på Moskva-flyet

* Kjærestens eget bilde av Maria Amelie på flyplassen - hun er i sjokk

* Her får Maria Amelie beskjeden om at hun skal sendes ut

Det er ikke så veldig rart at folk begynner å bli lei.

Og en bitte liten kronik nede til venstre.... 10.000 mennesker drept i terror i Kina

vel det står ikke det men. Det ville nok bare vært en liten kronik om det hadde skjedd

jeg har sluttet og se og lese nyheter fra Norske nettsteder og på norsk tv

Skrevet

Hun terroriserer oss med alle disse avisoppslagene hele tiden.

Så la være å lese avisen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...