Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og vi to står vel konsekvent mot hverandre i alle disse kategoriene?

We sure do!

Hadde nok blitt litt redd om eg hadde hatt same synspunkt som deg på ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvem skal vurdere hva som er sterk nok tilknytning til at man får bli eller bli kastet ut? Hvem skal vurdere om man er ressussterk nok til å kunne få lov til å bli og på hvilken bakgrunn skal en slik vurdering gjøres? Ut i fra om man har utdannelse og hva slags utdannelse man tok og hvilke jobbmuligheter man potensielt får?

Det er vel folka til Stoltenberg og Skjeggestad som skal vurdere dette.

Det med ressurssterk handler vel om de skal få opphold som arbeidseksperter, og jeg tror at utdannelse har noe å si her. Eksperter uten utdannelse kan jo være minst like kompetente, men de må være så gode at de får 500 000 i lønn. Slike eksperter kan kanskje være hva som helst, f.eks fotballspillere fra Nigeria.

Skrevet

We sure do!

Hadde nok blitt litt redd om eg hadde hatt same synspunkt som deg på ting.

Da skremte jeg vel vettet av deg på en debatt på samliv og relasjoner, der jeg var hjertens enig med deg. :)

Skrevet

Da skremte jeg vel vettet av deg på en debatt på samliv og relasjoner, der jeg var hjertens enig med deg. :)

Like før eg fekk hjertestans der ja :fnise:

Skrevet

Like før eg fekk hjertestans der ja :fnise:

Men tror du virkerlighetsbildet mitt i denne saken er korrekt:

X-steinrik familie som har slått seg opp ved hjelp av venner som Jeltsin & co, får beslaglagt enorme verdier. Går konkurs. Får farlige pengeinnkrevere etter seg. Rømmer , etterhvert til Finland og Norge. Utgir seg for å være noen andre enn seg selv, enten for å villede sine forfølgere, eller fordi de tror det gir større sjanser for asyl. Får ikke Asyl, men tør ikke reise tilbake , og lever derfor i mange år i skjul i Norge.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men tror du virkerlighetsbildet mitt i denne saken er korrekt:

X-steinrik familie som har slått seg opp ved hjelp av venner som Jeltsin & co, får beslaglagt enorme verdier. Går konkurs. Får farlige pengeinnkrevere etter seg. Rømmer , etterhvert til Finland og Norge. Utgir seg for å være noen andre enn seg selv, enten for å villede sine forfølgere, eller fordi de tror det gir større sjanser for asyl. Får ikke Asyl, men tør ikke reise tilbake , og lever derfor i mange år i skjul i Norge.

Sikkert korrekt, ja.

Men liknande bakgrunnshistorie har mange ulovlege innvandrarar, likevel blir dei sendt ut på dagen.

Endret av Raina
Skrevet

Sikkert korrekt, ja.

Men slik bakgrunnshistorie har mange ulovlege innvandrarar, likevel blir dei sendt ut på dagen.

Jeg kjenner lovlige innvandrere med lignende bakgrunn ( litt mindre spektakulær riktignok, men med drapsløfte fra Russisk mafia, men kom inn med ekte pass og identitet), som fikk opphold. Disse er nå blitt Norske statsborgere.

Så familien Salamov har ikke fått lik behandling som mine venner.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kjenner lovlige innvandrere med lignende bakgrunn ( litt mindre spektakulær riktignok, men med drapsløfte fra Russisk mafia, men kom inn med ekte pass og identitet), som fikk opphold. Disse er nå blitt Norske statsborgere.

Gjøymte desse vennane dine seg ulovleg i Noreg i 8 år?

Opptrådte dei under falskt namn, forfalska papir, jobba svart og fekk gratis skulegong som dei ikkje hadde rett på?

For å så deretter stå fram i media å fortelje kor dårleg den norske stat har behandla dei, og prøve alle moglege triks for å vinne sympati?

Endret av Raina
  • Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Kan hende dine venner var mer troverdige. De hadde sikkert ikke vært i Finland og presentert en helt annerledes historie tidligere.

Jeg må si jeg har mista litt sansen i det siste etter all klaginga i media om hvor fælt det er på Trandum og at hun er syk, og nå det siste jeg leste var vel at hun må "leve hver dag som om den er den siste" siden hun ikke vet hvilken dag nøyktig hun blir sendt ut. Tror hun hadde vunnet mer støtte uten all den sytingen hele tiden.

Skrevet (endret)

Gjøymte desse vennane dine seg ulovleg i Noreg i 8 år?

Opptrådte dei under falskt namn, forfalska papir, jobba svart og fekk gratis skulegong som dei ikkje hadde rett på?

For å så deretter stå fram i media å fortelje kor dårleg den norske stat har behandla dei, og prøve alle moglege triks for å vinne sympati?

De sto fram med pass , ekte navn, og korrekt historie. Barna fikk gratis skolegang som alle andre Norske barn. De byttet navn (på lovlig vis), trolig med en gang de kom til Norge. De ble tatt godt imot og fikk lov til å jobbe hvitt. Siden de fikk lovlig opphold, så fungerte de i samfunnet, og hadde ikke behov for å gjemme seg eller jobbe svart.

Salamovfamiliens forbrytelse mot Norge var jo egentlig det at de ikke fikk lovlig opphold. Men de ba også om å få lovlig opphold, og det er jo Norge som ikke klarte å gi dem det. Hvis de hadde fått lovligopphold, så hadde de sluppet å bli hemmelige flyktninger, og Marie A-saken hadde aldri blitt noen sak.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Kan hende dine venner var mer troverdige. De hadde sikkert ikke vært i Finland og presentert en helt annerledes historie tidligere.

Jeg må si jeg har mista litt sansen i det siste etter all klaginga i media om hvor fælt det er på Trandum og at hun er syk, og nå det siste jeg leste var vel at hun må "leve hver dag som om den er den siste" siden hun ikke vet hvilken dag nøyktig hun blir sendt ut. Tror hun hadde vunnet mer støtte uten all den sytingen hele tiden.

Min venn er en hyggelig og tillitsvekkende person. De kom med ekte pass. Jeg tror at forskjellen på Salamovsaken og deres handler om troverdighet, framstilling og psykologi. Det at Salamov ikke tok sjansen på å seile under eget navn, og kanskje heller ikke med full og korrekt historie har trolig vært et kjempeproblem.

Så jeg tror at de hadde ett reellt krav på asyl, som ble avvist fordi de ikke tok sjansen på å legge de korrekte kortene på bordet. En feilvurdering som har kostet dem dyrt og tvunget dem til et liv under jorda.

Nå bør nok Salamovfolka få asyl, siden realitetene har kommet opp i dagen.

Jeg tror forresten familien trygt kan returnere til Vladikavkaz så snart de klarer å skaffe tilstrekkelig antall millioner, fordi jeg tror å betale for seg er den måten man kvitter seg med dødelige kreditorer. den presidenten som var sint på dem er ikke president lenger, så jeg tror ikke han er farlig. Jeg mener at vi må vente med å returnere dem til de har disse millionene, eller til de eller kreditorene deres dør. I beste fall så skriver MA familiens historie, og banker inn nok penger å den boka.

Det kan tenkes at MA hadde tjent på ikke å syte, men hun er bare ei ungjente, og noen ungjenter syter når de skal sendes til ett sted de forbinder med trusler og farlig høy dødsrisiko. Selv ikke jeg tror hun er noen perfekt gudinne.

Skrevet

Bare for å avklare alle innlegg om at Mulla Krekar burde bli sendt ut av landet før Maria Amelie; Norge har ikke lov til å sende Mulla Krekar tilbake til hjemlandet sitt, fordi han risikerer å bli drept. Sender vi Mulla Krekar tilbake til Irak, bryter vi med Menneskerettighetskonvensjonen.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg tror forresten familien trygt kan returnere til Vladikavkaz så snart de klarer å skaffe tilstrekkelig antall millioner, fordi jeg tror å betale for seg er den måten man kvitter seg med dødelige kreditorer. den presidenten som var sint på dem er ikke president lenger, så jeg tror ikke han er farlig. Jeg mener at vi må vente med å returnere dem til de har disse millionene, eller til de eller kreditorene deres dør. I beste fall så skriver MA familiens historie, og banker inn nok penger å den boka.

Det kan tenkes at MA hadde tjent på ikke å syte, men hun er bare ei ungjente, og noen ungjenter syter når de skal sendes til ett sted de forbinder med trusler og farlig høy dødsrisiko. Selv ikke jeg tror hun er noen perfekt gudinne.

Men er det ikke slik at hun kan reise hvor hun vil i Russland? Hun trenger da ikke dra til byen eller området de kommer fra slik som jeg har forstått det.

Det hadde nok ordnet seg bedre for dem om de hadde vært ærlige fra starten ja, skjønner jo at det ikke vekker så stor troverdighet når de gir forskjellig historie her og i Finland.

Nå kan hun jo reise til Moskva sammen kjæreste og søke om areidstillatelse mens hun er der for så å komme tilbake. Syns ikke det høres så fryktlig ille ut jeg.

Skrevet

Ivan Grosny: Du skal ha applaus for at du har klart å holde en så ryddig og god tone igjennom denne tråden. Og i tillegg har dine innlegg vært veldig gjennomtenkte.

Meget bra!

Skrevet

Men er det ikke slik at hun kan reise hvor hun vil i Russland? Hun trenger da ikke dra til byen eller området de kommer fra slik som jeg har forstått det.

Det hadde nok ordnet seg bedre for dem om de hadde vært ærlige fra starten ja, skjønner jo at det ikke vekker så stor troverdighet når de gir forskjellig historie her og i Finland.

Nå kan hun jo reise til Moskva sammen kjæreste og søke om areidstillatelse mens hun er der for så å komme tilbake. Syns ikke det høres så fryktlig ille ut jeg.

Om Moskva er trygt eller ikke vet jeg ikke. Det er neppe trygt, men mye tryggere enn Vladikavkaz.

Men hun mangler pass og papirer. Russland har ikke sentralt register, så hun er nødt til å dra til Vladikavkaz for å få pass. Dette kan ta lang tid, og koste en god del korrupsjonspenger. Husk at passet hennes er brent og misligholdt. Så hun må nok oppholde seg i Vladikavkaz skremmende lenge. Jeg tror dette er en årsak til at hun er så redd.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Om Moskva er trygt eller ikke vet jeg ikke. Det er neppe trygt, men mye tryggere enn Vladikavkaz.

Men hun mangler pass og papirer. Russland har ikke sentralt register, så hun er nødt til å dra til Vladikavkaz for å få pass. Dette kan ta lang tid, og koste en god del korrupsjonspenger. Husk at passet hennes er brent og misligholdt. Så hun må nok oppholde seg i Vladikavkaz skremmende lenge. Jeg tror dette er en årsak til at hun er så redd.

blah. lever denne tråden ennå?

Skrevet

Har de ikke bevæpnede vakter (milts) på omtrent hvert gatehjørne i Moskva nå? Jeg har hørt det...

Skrevet

Min venn er en hyggelig og tillitsvekkende person. De kom med ekte pass. Jeg tror at forskjellen på Salamovsaken og deres handler om troverdighet, framstilling og psykologi. Det at Salamov ikke tok sjansen på å seile under eget navn, og kanskje heller ikke med full og korrekt historie har trolig vært et kjempeproblem.

Så jeg tror at de hadde ett reellt krav på asyl, som ble avvist fordi de ikke tok sjansen på å legge de korrekte kortene på bordet. En feilvurdering som har kostet dem dyrt og tvunget dem til et liv under jorda.

Du som er så bevandret i røverhistorier, - det bor mange russere i Norge, og mange er her på reiser. Hvis noen i mafiaen hadde ønsket å få fatt i Salamovfamilien, da hadde de gjort det, det skal du ikke tvile på. Norge er et svært lite land å gjemme seg i.

Dersom du hadde levd i konstant redsel for mafiaen, ville du da valgt å gi ut bok og markedsføre deg i stor stil gjennom å holde foredrag rundt om?

• Liker 1
Skrevet

Ivan Grosny: Du skal ha applaus for at du har klart å holde en så ryddig og god tone igjennom denne tråden. Og i tillegg har dine innlegg vært veldig gjennomtenkte.

Meget bra!

LOL.

Hvordan vet du at det er Ivan Grosny?

Med mindre du er I Grosny? ;)

Skrevet

Til Raina og dere som vil hive ut familien Salamov: Hva med å starte en kronerulling for å cashe ut den dødelige gjelda? Alle som vil ha de ut bidrar, og alle som støtter dem bidrar. Kanskje det er det som trengs for å rydde opp og sende de trygt hjem!

Jeg blir med. Vi redder familien, og Norge blir kvitt noen "forferdelige kriminelle som urettmessig har overlevd i Norge".

(jeg mener ikke at de er forferdelige kriminelle, iallfall ikke Madina)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...