Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2011 #1121 Skrevet 23. januar 2011 LOL. Hvordan vet du at det er Ivan Grosny? Med mindre du er I Grosny? Ivan Grosny, "Grosny" betyr "den grusomme"... Grosny er for øvrig også navnet på Tjetjnias hovedstad. "Den grusomme". Litt av et navn på hovedstaden...
I Grosny Skrevet 23. januar 2011 #1122 Skrevet 23. januar 2011 LOL. Hvordan vet du at det er Ivan Grosny? Med mindre du er I Grosny? Innleget fra Anonym var så hyggelig at jeg burde skrevet det selv Sannheten er at jeg tenkte på Ivan Grosny når jeg tok mitt nick. Jeg var vel litt inspirert av Brutal Mann (som jeg egentlig tror er kjempesnill) og lagde meg ett enda mer brutalt nick selv. Litt dårlig humor egentlig.
I Grosny Skrevet 24. januar 2011 #1123 Skrevet 24. januar 2011 Du som er så bevandret i røverhistorier, - det bor mange russere i Norge, og mange er her på reiser. Hvis noen i mafiaen hadde ønsket å få fatt i Salamovfamilien, da hadde de gjort det, det skal du ikke tvile på. Norge er et svært lite land å gjemme seg i. Dersom du hadde levd i konstant redsel for mafiaen, ville du da valgt å gi ut bok og markedsføre deg i stor stil gjennom å holde foredrag rundt om? Det kommer an på hvilken mafia det dreier seg om. Jeg kan ikke russisk mafia, og håper at Sjeggestad sine etterretningsagenter kan fylle inn informasjon her. Jeg tror at russisk mafia er mange forskjellige bander , med ulik styrke og innflytelse. Bander som kanskje rivaliserer og kaster hverandre ut av vinduer. Kanskje de samabeider, jeg vet ikke. Kanskje de har tilknytning til myndighetene. Kanskje ikke. Det som er sikkert er at korrupsjonen er såpass ekstrem i Russland at noe er ute av kontroll. Det er sikkert at byråkratiet er gjennomsyret av korrupsjon. Men omfanget kjenner jeg ikke. Det kan også tenkes at Maria var så drittlei av å gjemme seg at hun ga litt blaffen i egen sikkerhet, kanskje også fordi hun mente hun hadde et budskap som var viktigere enn henne selv.
Gjest Apis Skrevet 24. januar 2011 #1124 Skrevet 24. januar 2011 Da befinner Marie Amelie seg på Gardermoen etter å ha blitt pågrepet når hun var og meldte seg. Heldigvis ser det ut som det blir et kort opphold før hun returnerer som arbeidsinnvandrer.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1125 Skrevet 24. januar 2011 Sweet! Så får vi se om hun blir "drept" av denne fantasi-mafiaen sin...
løvekvinnen Skrevet 24. januar 2011 #1126 Skrevet 24. januar 2011 Tåplig hele greiene. At hun skal bli kastes ut for å så søke seg inn iNorge igjen. Det kan jo ta tid det og.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1127 Skrevet 24. januar 2011 Sweet! Så får vi se om hun blir "drept" av denne fantasi-mafiaen sin... Det slemmeste de kan gjøre mot henne nå er vel å la være å drepe henne...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1128 Skrevet 24. januar 2011 Advokaten hennes har null skamvett. Nå skal han innkalle til rettsmøte i siste liten fordi de krampaktig skal holde denne ulovlige jenta i Norge. Og det er nå det virkelig begynner å bli urettferdig for alle de andre- nå får jo MA en helt annen behandling enn dem. Særbehandling. Skammelig er det. 1
Jomfruen50 Skrevet 24. januar 2011 #1129 Skrevet 24. januar 2011 Jeg fikk nyss om at hun skulle få arbeid i noege??? Hvorfor skal alle innvanderer få sikret seg jobb i norge mens JEG HAR ØNSKET MEG JOBB I MANGE ÅR...Jeg blir så eitrende sinna på politikerne, de mister hue bare de kommer seg inn på stortinget. Jeg har en utdannelse , men ser stadig vekk at Svensker og andre innvandrer går forran oss nordmenn. Nå er det nokk!!!
Rosalie Skrevet 24. januar 2011 #1130 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Enig med siste AB. Og det er da vel ikke en eneste som blir tvangsutsendt som ikke er nedbrutt psykisk! Forskjellen på de om Madina, er at de andre faktisk må sitte innelåst på Trandum til de blir skysset inn på et fly, og i mange tilfeller må nedbrutte voksne holde motet oppe for små barn sin skyld. De blir ikke møtt av norsk utsending når de lander på flyplassen i Mogadishu, men må klare seg selv. Og ingen tilbyr de jobb med halv mill. i lønn som de ikke har utdannelse til slik at de kan søke om å få komme tilbake som arbeidsinnvandrere, de blir derimot utvist i flere år. Noe lille frøken russer-tuppe etter alle solemerker også slipper å bli. Endret 24. januar 2011 av Rosalie 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1131 Skrevet 24. januar 2011 Facebookgruppa "Vi som liker Advokat Brynjulf Risnes sin rolle i Maria Amelie saken!" har 104 medlemmer. Vi klager på advokater men han her skal vi elske!
Gjest Violently Happy Skrevet 24. januar 2011 #1132 Skrevet 24. januar 2011 Har sett på noen Fb-sider hvor de sammenligner MAs siste uker med tortur. At det psykisk terror Jens Stoltenberg driver med og at man nå skal gi henne oppholdstillatelse. Tortur? Psykisk terror? Vet de folkene der hva det egentlig er? 1
Gjest Apis Skrevet 24. januar 2011 #1133 Skrevet 24. januar 2011 Enig med siste AB. Og det er da vel ikke en eneste som blir tvangsutsendt som ikke er nedbrutt psykisk! Forskjellen på de om Madina, er at de andre faktisk må sitte innelåst på Trandum til de blir skysset inn på et fly, og i mange tilfeller må nedbrutte voksne holde motet oppe for små barn sin skyld. De blir ikke møtt av norsk utsending når de lander på flyplassen i Mogadishu, men må klare seg selv. Og ingen tilbyr de jobb med halv mill. i lønn som de ikke har utdannelse til slik at de kan søke om å få komme tilbake som arbeidsinnvandrere, de blir derimot utvist i flere år. Noe lille frøken russer-tuppe etter alle solemerker også slipper å bli. Logikk fra helvete. Fordi andre blir behandlet jævlig så forsvarer det at du også blir behandlet jævlig! Syntes du Rosalie det bør gjøres noe med de papirløse flyktningene som sitter internert på Trandum med småbarn født og sosialisert i Norge for å sendes til Mogadishu siden du nevner dem som eksempel eller er de et resultat av en asylpolitikk du støtter?
Rosalie Skrevet 24. januar 2011 #1134 Skrevet 24. januar 2011 Jeg mener at familier med barn som har oppholdt seg lovlig i Norge fordi de har vært ureturnerbare eller fordi det har vært umulig å få innreisetillatelse til de i hjemland i lengre tid eller på grunn av meget lang saksbehandlingstid, skal få opphold på humanitært grunnlag. Det samme med enslige voksne, men da vil man naturlig kunne kreve lengre tid i Norge før dette slår inn, da de har bedre forutsetninger til å kunne klare seg i hjemlandet sitt ettr lengre fravær enn barn. Folk som har oppholdt seg ulovlig i Norge på ukjent adresse, skal under ingen omstendighet belønnes med opphold, selv om det er barn i bildet. Desverre er det slik at barn må ta konsekvenser av foreldres handlinger, så også når det kommer til asyl. Jeg mener også at det burde være mulig å effektivisere asylpolitikken, med å sende folk som tydelig ikke har krav på opphold ut igjen raskt, a la danskemodellen. Og at det kan være en god ide at identifikasjonsløse asylsøkere blir plassert på lukkede asylmottak til identifikasjon er sannsynliggjort. Så slipper man en del av de som går under jorda. Man ser jo også at en del velger å "forsvinne" ved endelig avslag, og på grunn av dette ser jeg desverre ingen annen løsning enn at ved endelig avslag blir asylsøkerene fraktet direkte til lukket asylmottak i påvente uttransportering. Dette gjelder da de som faktisk er returnerbare. Ja, det er strengt, men også her ser man at noen ødelegger for alle ved å misbruke tilliten de er gitt. Og dermed kan man ikke gi tillit til noen lenger. Alternativet er å oppheve innvandringsstoppen i Norge og bare åpne grensene. Og er det ønskelig? 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1135 Skrevet 24. januar 2011 Provoserende at myndighetene skal særbehandle Maria foran andre søkere utenfor EU/EØS. Maria burde skamme seg, hadde det vært litt ryggrad på henne hadde hun tilbudt seg å stille bakerst i køen på lik linje med andre søkere. Desverre er gjengangsmelodien fra den kanten MEG, MEG og atter MEG. Hva blir neste unnskyldning når helse, kidnapping bomber og andre utrolige forklaringer plutselig har dukket opp den siste tiden?? 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1136 Skrevet 24. januar 2011 Herlighet nå er nok!! Nå får hun være i det minste litt medgjørlig. "Hun har alvorlige psykiske problemer", er en av grunnene forsvareren hennes kommer med nå. Hvis meg en asylsøker som ikke har det når de blir sendt ut av Norge. Og hun får komme tilbake!? Dette viser enda tydeligere at den unge damen ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Hvorfor i all verden reiser hun ikke frivillig? Hun hadde støtte av et flertall i folket, men nå blir hun gjennomskuet til de grader. Nei Marie Amelie, eller hva du nå skal kalles, nå er det nok spill for galleriet. Sett deg på flyet og slutt og tull. Takk og farvel.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1137 Skrevet 24. januar 2011 Nå har UNE "stafestet" at Maria skal sendes ut, på tross av Byfogdens anmodning, så vidt jeg forstår. There is a God! YESSS!!!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1138 Skrevet 24. januar 2011 There is a God! Og ditt bevis for det er mennesker? 1
EmmaW Skrevet 24. januar 2011 #1139 Skrevet 24. januar 2011 Ja, det er strengt, men også her ser man at noen ødelegger for alle ved å misbruke tilliten de er gitt. Og dermed kan man ikke gi tillit til noen lenger. ...noe Madina er et godt eksempel på, og nå får hun oppleve konsekvensene av å ha oppholdt seg i ulovlig i Norge. Alt kommer til å ordne seg for henne, i løpet av kort tid vil hun være tilbake i Norge. Hun gifter seg, begynner å jobbe og alt blir fryd og gammen. Ellere er jeg enig i alt Rosalie skrev.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1140 Skrevet 24. januar 2011 Skulle tro det var Kongen som skulle ut...herregud for et styr!!! Media asså...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå