AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1141 Skrevet 24. januar 2011 Og ditt bevis for det er mennesker? ?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1142 Skrevet 24. januar 2011 ? Du sa at det finnes en gud. Hva er ditt bevis for det?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1143 Skrevet 24. januar 2011 Du sa at det finnes en gud. Hva er ditt bevis for det? Verden
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1144 Skrevet 24. januar 2011 Verden ...litt mer spesifikt, hva da i verden?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1145 Skrevet 24. januar 2011 Alt. Tror ikke verden hadde blitt til hvis det ikke var en mening med det. Men vet ikke hva den meningen er. Men ting oppstår gjerne ikke helt av seg selv eller? Og nå er du laangt utenfor OT.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1146 Skrevet 24. januar 2011 Sweet! Så får vi se om hun blir "drept" av denne fantasi-mafiaen sin... Jeg tror du er ganske alene om at tro at det ikke finnes en russisk mafia...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1147 Skrevet 24. januar 2011 Jeg fikk nyss om at hun skulle få arbeid i noege??? Hvorfor skal alle innvanderer få sikret seg jobb i norge mens JEG HAR ØNSKET MEG JOBB I MANGE ÅR...Jeg blir så eitrende sinna på politikerne, de mister hue bare de kommer seg inn på stortinget. Jeg har en utdannelse , men ser stadig vekk at Svensker og andre innvandrer går forran oss nordmenn. Nå er det nokk!!! Altså bare fordi du ikke får jobb kan ha mange årsaker, du er ikke kvalifisert nok, du gir ikke et godt inntrykk av deg selv på intervjuer, de andre som får jobben har vist bedre forståelse for stillingen etc. Denne tråden er ikke ment for å klage på at innvandrere tar jobber fra oss andre, men Maria Amelie. Så om du ikke får jobben bør du enten få noen til å se på søknaden og cven din og få noen til å intervjue deg og stille deg vanskelige spørsmål. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1148 Skrevet 24. januar 2011 Alt. Tror ikke verden hadde blitt til hvis det ikke var en mening med det. Men vet ikke hva den meningen er. Men ting oppstår gjerne ikke helt av seg selv eller? Og nå er du laangt utenfor OT. Det var du som tok det OT med dine gudepåstander. Du tror. Du har altså ingen beviser for en gud. Og din påstand om at utkastelsen av Maria Amelie skulle bevise noen som helst gud erkjenner du altså var feil. Du er med andre ord en simpel løgner og innehar et sterkt fremmedhat. Det var kristen du var?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1149 Skrevet 24. januar 2011 Jeg tror du er ganske alene om at tro at det ikke finnes en russisk mafia... Russisk mafia er i Norge allerede. :-P
Gjest Aud Skrevet 24. januar 2011 #1150 Skrevet 24. januar 2011 Det jeg syns er merkelig i denne debatten er hvor unyansert enkelte er. Å sammeligne Marie Amelie med kriminelle asylsøkere blir litt søkt etter mitt syn. Hun kom hit som barn, og det er først og fremst foreldrenes ansvar at hun er ulovlig innvandrer i Norge. Jeg syns det er rart at vi ikke har en mer individuelt tilpasset saksbehandling innen asylpolitkken. Jeg er helt ening i at kriminelle asylsøkere ikke har noe her i landet å gjøre, men det betyr ikke at vi skal skjære alle over en kam. I Marie Amelies sak ser jeg absolutt formildende omstendigheter som gjør at hun bør få bli i Norge. Det blir også framhevet her at hun ikke bør få særbehandling fordi hun er ressurssterk. Her har det etter min mening hatt motsatt effekt. Nettopp fordi hun er en ressurssterk person som har stått frem med sin historie og vært kritisk mot regjeringens asylpolitikk, blir hun nå brukt for alt det er verdt for å statuere ett eksempel for all verden. I skrivende stund har Maria gått ombord i flyet til Moskva, og jeg kan bare håpe at det går bra med henne. Jeg kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan hun har det, men ser av bildene at jenta er helt fra seg av redsel for det som er i ferd med å skje med henne. Og det sier mer enn ord for min del, så får andre tolke det slik de vil. Jeg håper det går bra og at hun får komme tilbake til Norge snart, og det bør norske myndigheter også håpe på.... 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1151 Skrevet 24. januar 2011 Synes det nesten er smakløst å si at man må følge denne saken i Russland også. Hvor mye skal vi måtte høre om MA egentlig? Hva skjer med resten av Norge/verden? Blir satt på vent av EI jente? Ei som attpåtil har vært ULOVLIG i landet! Hva utfallet i Alvdalsaken blir er vel ikke interessant engang, så lenge man får høre om MA! Det er vel noen tusener av barn som er blitt misbrukt opp gjennom årene av slektninger og familie og lignende- tenk på hva slags tortur/psykisk terror DE har gått gjennom! Og så snakker man om tortur for ei som har sittet alene på et jævla asylmottak noen dager! Hva faen er det som er i huene på folk! 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1152 Skrevet 24. januar 2011 Fuglen har fløyet, flyet har lettet. Endelig. Jeg har mer eller mindre sluttet å se på nyheter og lytte til nyhetssendinger på grunn av denne saken. Virker som om det ikke skjer noe annet her i verden, kun dette her.
Gjest I Grosny Skrevet 24. januar 2011 #1153 Skrevet 24. januar 2011 Advokaten hennes har null skamvett. Nå skal han innkalle til rettsmøte i siste liten fordi de krampaktig skal holde denne ulovlige jenta i Norge. Og det er nå det virkelig begynner å bli urettferdig for alle de andre- nå får jo MA en helt annen behandling enn dem. Særbehandling. Skammelig er det. Visste du at hennes advokat er en av norges snilleste menn. Han har hjulpet mange uten å ta 5 øre i betaling. Hvilke advokater har gjort det? 1
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1154 Skrevet 24. januar 2011 Russisk mafia er i Norge allerede. :-P Åh? Hvor da? *se rundt seg* Jeg ser ikke noen russisk mafia. Sikker på at russisk mafia er i Norge?
Gjest Valiant Skrevet 24. januar 2011 #1155 Skrevet 24. januar 2011 Jeg appluderer regjeringen som har gjort der riktige. Og kaste henne ut av Norge var det riktige. Det er det man skal gjøre med de som er ulovlig i Norge
Gjest Valiant Skrevet 24. januar 2011 #1156 Skrevet 24. januar 2011 (endret) DOBBEL Endret 24. januar 2011 av Valiant
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1157 Skrevet 24. januar 2011 HA!... De har knapt begynt. Forvent deg saker som "Her er Maria Amelie i lufta", "Her lander Maria Amelie", "Her henter Maria Amelie bagasjen", "Her kjører Maria Amelie til sitt nye hjem", "Her bor Maria Amelie nå", "Typen til Maria Amelie snakker ut om forferdelige forhold i Russland", "Maria Amelie får besøk av Krist...in Halvorsen", "Maria Amelie skriver bok om året i eksil" etc etc etc. Spesielt kvalmt synes jeg det blir når man sier man skal motta henne med masse norske flagg som den "nordmannen" hun er, når hun kommer tilbake. Ren 17.mai stemning liksom. Hallo?! Man syns det er greit å motta en som har vært ulovlig i landet- som om hun er en kongelig? Seriøst? Det blir for dumt. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1158 Skrevet 24. januar 2011 Åh? Hvor da? *se rundt seg* Jeg ser ikke noen russisk mafia. Sikker på at russisk mafia er i Norge? Har du noensinne hørt om sovende celler? Det har jeg. Og Min lenke
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1159 Skrevet 24. januar 2011 Det var du som tok det OT med dine gudepåstander. Jeg sa, takk Gud for at... det var DU som begynte å trekke inn greia om Gud. Har du hørt noen mennesker si "herregud!" før eller "faen!"? Skal jeg spørre deg om du tror på Gud og Satan sjæl hvis du sier faen? Og din påstand om at utkastelsen av Maria Amelie skulle bevise noen som helst gud erkjenner du altså var feil. Hæh? Er det her norsk, for den setningen ga INGEN mening. Du er med andre ord en simpel løgner og innehar et sterkt fremmedhat. Det var kristen du var? Fremmedhat? For en person som har oppholdt seg i Norge ulovlig og som har VISST at hun er her ulovlig og ikke har GJORT noe med det? Klart at jeg MISLIKER slike mennesker da. Løgner? For hva da? Har jeg SAGT at jeg er kristen? Fordi jeg sa "takk Gud" så er jeg kristen? Vel, da foreslår jeg at man forbyr ikke-kristne å si "herregud", "Gud", "OMG", "Satan" og "faen"- man må jo tro de er kristne"! Uhuuu! Akkurat det må være det mest idiotiske innlegget jeg noen sinne har sett på KG, og det sier jo litt.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1160 Skrevet 24. januar 2011 Det jeg syns er merkelig i denne debatten er hvor unyansert enkelte er. Å sammeligne Marie Amelie med kriminelle asylsøkere blir litt søkt etter mitt syn. Hun kom hit som barn, og det er først og fremst foreldrenes ansvar at hun er ulovlig innvandrer i Norge. Jeg syns det er rart at vi ikke har en mer individuelt tilpasset saksbehandling innen asylpolitkken. Jeg er helt ening i at kriminelle asylsøkere ikke har noe her i landet å gjøre, men det betyr ikke at vi skal skjære alle over en kam. I Marie Amelies sak ser jeg absolutt formildende omstendigheter som gjør at hun bør få bli i Norge. Det blir også framhevet her at hun ikke bør få særbehandling fordi hun er ressurssterk. Her har det etter min mening hatt motsatt effekt. Nettopp fordi hun er en ressurssterk person som har stått frem med sin historie og vært kritisk mot regjeringens asylpolitikk, blir hun nå brukt for alt det er verdt for å statuere ett eksempel for all verden. I skrivende stund har Maria gått ombord i flyet til Moskva, og jeg kan bare håpe at det går bra med henne. Jeg kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan hun har det, men ser av bildene at jenta er helt fra seg av redsel for det som er i ferd med å skje med henne. Og det sier mer enn ord for min del, så får andre tolke det slik de vil. Jeg håper det går bra og at hun får komme tilbake til Norge snart, og det bør norske myndigheter også håpe på.... Du behøver ikke ty til tårene. Hun er tilbake før du rekker å finne frem lommetørklet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå