Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor fortsetter vi å kalle henne Maria og Amelie? Hun har da sitt eget navn! Og hun har faktisk ikke levd så mange år i norge at hun ikke lenger har tilknytning til hjemlandet. Det er så frekt av advokaten hennes å si at hun er skuffet når vi lager om på lovverket på grunn av hennes sak. Hun er åpenbart veldig bortskjemt fra sin priviligerte fortid som nok ikke er særlig forenelig med sosialistiske verdier. Alt hun gjør handler om å mele egen bløtkake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fortsetter vi å kalle henne Maria og Amelie? Hun har da sitt eget navn! Og hun har faktisk ikke levd så mange år i norge at hun ikke lenger har tilknytning til hjemlandet. Det er så frekt av advokaten hennes å si at hun er skuffet når vi lager om på lovverket på grunn av hennes sak. Hun er åpenbart veldig bortskjemt fra sin priviligerte fortid som nok ikke er særlig forenelig med sosialistiske verdier. Alt hun gjør handler om å mele egen bløtkake.

De var uanstendig rike en tid, men husk at jenta har vært på flukt i 14 år. det er ekstremt ikkepriviligert livsstil.

Jeg tror ikke hun meler bløtkaka si. Jeg tror hun har jobbet politisk for papirløse generelt, og hun har oppnådd imponerende resultater, og faktisk markert saken så sterkt et til og med du debatterer på nettet.

Dere som kan reglene, kunne hun valgt å gifte seg med journalisten sin og fått lovlig opphold? I så fall var det ikke sin sak hun kjempet for, men da kjempet hun for innvandrere under jora generelt.

Skrevet

Selvfølgelig sitter han ikke med fasiten men det virker rimelig sannsynlig. Hvilken nye slående argumenter har dukket opp den siste uken? Ingen som jeg vet om. I de sammenhenger jeg har vært og man har kommet inn på saken så har samtalene nærmest bare vært at man er lei av den plassen denne saken har fått i media. Denne uken har man i svært liten grad diskutert sak men heller snakket om mediafokuseringen og alle overskriftene. Det at 20% skifter mening fordi de er lei av saken er overfladisk og useriøst. Man tror tydeligvis at ved å få hun ut av landet så får man hun ut av media.

Med 20% som skifter mening av en usakelig årsak så synes jeg det bekrefter at vanlige mennesker ikke bør sitte i en jury og dømme folk.

Jeg er heller ikke for bruk av jury, og jeg er selv jurist. Det er advokatens jobb å tale klientens sak, og i så måte gjør han da det han skal gjøre. Derfor mener jeg også at kun kompentente folk bør dømme andre. Lekfolk viser seg igjen å være dumme, kun styrt av følelser.

Det blir heller ikke mere riktig fordi om du sier det samme som han!

Skrevet

Flere støtter utsendelse av Maria Amelie

http://www.abcnyheter.no/node/124490

Bare et mindretall på 40,4 prosent av de spurte mener Maria Amelie (25) bør få bli i Norge, viser en ny spørreundersøkelse som InFact har gjennomført for VG.

Skrevet

Dere som kan reglene, kunne hun valgt å gifte seg med journalisten sin og fått lovlig opphold? I så fall var det ikke sin sak hun kjempet for, men da kjempet hun for innvandrere under jora generelt.

Ja det kunne hun, men da måtte hun vel reist tilbake, giftet seg og søkt om opphold fra russland. Vanlivis må man regne med noen år på denne prosessen, men det er jo fortsatt enklere enn å leve i skjul så lenge som hun har gjort, så jeg tror grunnen til at hun ikke har valgt den veien er at hun er oppriktig redd for å reise tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke bare den russiske sivilingeniøren bare gifte seg med den norske journalistvennen sin? Det vil løse alt!

Skrevet

Hvorfor kan ikke bare den russiske sivilingeniøren bare gifte seg med den norske journalistvennen sin? Det vil løse alt!

Hun er jo ikke ingeniør...

Skrevet

Ja det kunne hun, men da måtte hun vel reist tilbake, giftet seg og søkt om opphold fra russland. Vanlivis må man regne med noen år på denne prosessen, men det er jo fortsatt enklere enn å leve i skjul så lenge som hun har gjort, så jeg tror grunnen til at hun ikke har valgt den veien er at hun er oppriktig redd for å reise tilbake.

Det at må ut igjen (til et skummelt sted) for å komme inn igjen, enten som gift eller arbeidsinnvandrer, viser jo at den regelen er antihumanistisk og dum.

Det er på tide at reglene endres slik at man slipper å reise ut for å søke om opphold, iallfall hvis man er asylsøker (en asylsøer er jo en som oppgir å være veldig redd for hjemreise).

Skrevet

Bare et mindretall på 40,4 prosent av de spurte mener Maria Amelie (25) bør få bli i Norge, viser en ny spørreundersøkelse som InFact har gjennomført for VG.

Hvorfor har mange endret mening i det siste tro? Har de endelig satt seg inn i saken..?

Tåpelig hvordan folk skriker og lager baluba i demonstrasjoner uten å ane hva de kjemper for engang.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes Salamovfamiliens opplevelser er historiske. De satt mitt i smørøyet i verdens største Statsrasering, plyndringen av Sovjet. Onkelen til Maria var sjef for Aeroflot, og ble pensjonert umiddelbart da han forsto at Berezovskij med sitt faktureringsselskap tappet Aeroflot til døden. Berezovskij fikk ti ganger så mye fra Aeroflot (mye i form av bøter for "sen betaling") som han betalte til Oljeselskapene han handlet hos. Svigersønnen til Jeltsin kjøpte deretter et "konkurs" Aeroflot (eller deler av det?) for 10 dollar.

Dette tyder på at Marias onkel enten var redelig, eller at han ville være med på moroa selv.

Så slår pappa seg opp som storoligark i Nord-Ossetia, og putter penger på den presidentkandidaten som kan berge han. Det slår feil, og kommunistene vinner valget. Løpet er kjørt, han blir konfiksert og konkurs, og stygge mennesker kaster granat i hagen hans for å minne han om at han skylder penger.

I Kaukasus var det vanlig praksis å kidnappe barn av slike pengeskyldnere, og det er godt gjort at de kom unna før fingrene skulle kappes av Maria.

Mitt tips- Maria kommer med boka snart. Kanskje en bestselger, hvis den kan dekke inn familiens stygge gjeld, så blir de fri, og kan titte opp fra sin underjordiske tilværelse.

Men det er mulig at Salamovfamilien har verre og mektigere fiender. Husk at de var helt sentrale i det råeste oligarkmiljøet i Russland. Det høres farlig ut.

Endret av I Grosny
Skrevet

Hvorfor har mange endret mening i det siste tro? Har de endelig satt seg inn i saken..?

Tåpelig hvordan folk skriker og lager baluba i demonstrasjoner uten å ane hva de kjemper for engang.

De fant ut at navnet hennes ikke var særlig Norskt alikevel.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har mange endret mening i det siste tro?

Jeg tror kanskje hun er muslim.

Skrevet

Jeg synes Salamovfamiliens opplevelser er historiske. De satt mitt i smørøyet i verdens største Statsrasering, plyndringen av Sovjet. Onkelen til Maria var sjef for Aeroflot, og ble pensjonert umiddelbart da han forsto at Berezovskij med sitt faktureringsselskap tappet Aeroflot til døden. Berezovskij fikk ti ganger så mye fra Aeroflot (mye i form av bøter for "sen betaling") som han betalte til Oljeselskapene han handlet hos. Svigersønnen til Jeltsin kjøpte deretter et "konkurs" Aeroflot (eller deler av det?) for 10 dollar.

Dette tyder på at Marias onkel enten var redelig, eller at han ville være med på moroa selv.

Så slår pappa seg opp som storoligark i Nord-Ossetia, og putter penger på den presidentkandidaten som kan berge han. Det slår feil, og kommunistene vinner valget. Løpet er kjørt, han blir konfiksert og konkurs, og stygge mennesker kaster granat i hagen hans for å minne han om at han skylder penger.

I Kaukasus var det vanlig praksis å kidnappe barn av slike pengeskyldnere, og det er godt gjort at de kom unna før fingrene skulle kappes av Maria.

Mitt tips- Maria kommer med boka snart. Kanskje en bestselger, hvis den kan dekke inn familiens stygge gjeld, så blir de fri, og kan titte opp fra sin underjordiske tilværelse.

Men det er mulig at Salamovfamilien har verre og mektigere fiender. Husk at de var helt sentrale i det råeste oligarkmiljøet i Russland. Det høres farlig ut.

Etter å ha lest postene dine i denne tråden, synes jeg oppriktig at du burde begynne å sende inn romaner til den kulørte presse!

Pittelitt fakta, krydret med mengder av fri fantasi.

• Liker 2
Skrevet

Etter å ha lest postene dine i denne tråden, synes jeg oppriktig at du burde begynne å sende inn romaner til den kulørte presse!

:skratte:

Skrevet (endret)

Vel, du kan jo begynne å lese boka til Paul Klebnikov (Den Amerikansk- Russiske Forbes-redaktøren som ble myrdet), så finner du en god del krydder. Berezovskij-Aeroflot opplegget er beskrevet der. Den boka kom bare ut i ett opplag, på russisk og selges i det svarte markedet for 1500 kr.

Jeg kjenner også en del folk som vet mye om Russland og Sovjet.

Og noe er fra Norsk presse.

Tilsammen blir det en del kjøtt på beinet.

Endret av I Grosny
Skrevet

Nå kommer hun med fler krav om "spesialbehandling".

Hun har menlig gått til legen og sagt at hun ikke kan bli sendt hjem pga psykisk sykdom.

Ehh.

Han som kapra flyet til Tyrkia var beviselig psykisk syk- men ble tvangsreturnert uansett uten no mer snakk. Og gikk berserk på flyet.

Han ble arrestert i Tyrkia og siden har ingen hørt eller sagt noe om han eller han sin situasjon.

Og han har iallefall ikke fått tilbud om noen lovendring...

Skal "Maria Amelie" spesialbehandles på psykiatri-området oxo?

Det er tross alt hun selv, kjæresten og advokaten som har satt igang mediekjøret rundt henner....Så om hun klager på det syns jeg det er lit... ja...søkt tror jeg det kalles.

Skrevet

Nå kommer hun med fler krav om "spesialbehandling".

Hun har menlig gått til legen og sagt at hun ikke kan bli sendt hjem pga psykisk sykdom.

Ehh.

Skal "Maria Amelie" spesialbehandles på psykiatri-området oxo?

Det er tross alt hun selv, kjæresten og advokaten som har satt igang mediekjøret rundt henner....Så om hun klager på det syns jeg det er lit... ja...søkt tror jeg det kalles.

Haha, den jenta prøvar verkeleg alt for å få bli her.

Kvar gong eit kamera er opp i trynet hennar, benyttar ho sjansen til å fortelle kor mykje ho har grine, kor dårleg ho er og kor fælt vi har behandla ho. :nei:

Psykisk sjuk my ass :filer:

Skrevet

Kvar gong eit kamera er opp i trynet hennar, benyttar ho sjansen til å fortelle kor mykje ho har grine, kor dårleg ho er og kor fælt vi har behandla ho. :nei:

Hun er vettskremt.

Hvis hun klarer å få utsatt hjemreisen lenge nok, så kan hun kanskje slippe å dra til Vladikavkaz, og heller dra til Moskva. Problemet er at Russland ikke har henne i noe sentralt register, så hun er i utgangspunktet nødt til å dra til Vladikavkaz,hjembyen for å få seg pass.

Her bør Sjeggestad å gutta jobbe litt diplomatisk for å få til å skaffe dokumenter på et mindre farlig sted.

Skrevet

Hvor mange andre som har blitt kasta på huet og r..va ut av Norge har ikke hatt angst og nevrose for det som venta på dem i "andre enden" av "hjemreisen".

Hvor mange av dem ble ikke sendt med tvang til farlige områder- uten at det hjalp et gram at de skalv av angst og skrekk...

Er det faktisk mulig å sykemelde seg fra å bli sendt ut av landet?Da burte vel fler med avslag ha oppsøkt lege. Nei vent, det er jo ikke legetilbud til dem som ikke har lovlig opphold...

Spesialbehandling?

• Liker 1
Skrevet

Hun er vettskremt.

Hvis hun klarer å få utsatt hjemreisen lenge nok, så kan hun kanskje slippe å dra til Vladikavkaz, og heller dra til Moskva. Problemet er at Russland ikke har henne i noe sentralt register, så hun er i utgangspunktet nødt til å dra til Vladikavkaz,hjembyen for å få seg pass.

Her bør Sjeggestad å gutta jobbe litt diplomatisk for å få til å skaffe dokumenter på et mindre farlig sted.

Og du er sikkert enig i at alle de 139 som ble sendt ut mens hun satt inne på Trandum skulle fått akkurat samme mulighet til å trenere som "Maria Amelie".

For hvis ikke mister jeg all respekt for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...