I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #961 Skrevet 21. januar 2011 Man er jo kriminell når man skylder masse penger og stikker i fra gjelden sin. Hva kaller du en som låner penger og ikke leverer tilbake? Du kaller han uheldig. Han drev stor business, og når man gjør det sp skylder man litt penger her og der. Fakturaer som skal forfalle og diverse. Så kommer plutselig myndighetene og tar hele greia (noe som er fullt forståelig, for mye av det han eier er jo grafset til seg kriminelt billig ved hjelp av kontakter i Kreml). Da har han plutselig null muligheter til å betale sin gjeld. Sånn er det bare.
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #962 Skrevet 21. januar 2011 Madina tok utdanning under sitt falske navn Maria Bidzikoeva ved NTNU. Madina tok en Bachelor i sosialantropolog (3år). Og deretter fullførte hun en 2 års Masteroppgave- der hun skrev om bruken av videokonferanser i Statoil. Altså en tverrfaglig samfunnsfaglig utdanning "der kandidaten kan kommunisere "med naturvitens...kaplig miljøer på deres egne premisser. Den utdanning er ikke så spesiell at "eksperter" fra utlandet er løsningen. Norske kandidater har samme kvalifikasjoner så vi er bent ut, selvforsynte med andre kandidater. Statoils "blinde" adferd i denne sammenhengen bør få konsekvenser for selskapet. Ikke glem at den jenta trolig er minst trespråklig, og også har bevist at hun klarer å levere under svært pressende forhold. Kompetanse+ kraft/leveringsdyktighet+sjarm/karisma/nettverksbyggekapasitet; selvfølgelig er hun attraktiv arbeidskraft.
Rosalie Skrevet 21. januar 2011 #963 Skrevet 21. januar 2011 Jeg tviler på at hun får innvilget arbeidstillatelse som journalist i TU. For det første har hun ikke journalist-utdanning, og det er ikke akkurat mangel på journalister her til lands, og for det andre har hun ikke ekspertise innen det TU skriver om, nemlig teknologi. At hun får arbeidstillatelse med en master i sos. ant. er vel heller ikke særlig sannsynlig, for det er heller ikke mangel på folk med den utdannelsen her til lands. Og det er vel det de innser, og derfor de hyler og bærer seg om hvor dusteslemme politikerne er uansett hva de gjør.
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #964 Skrevet 21. januar 2011 hun har studer ulovlig og en studieplass koster mange hundre tusen, og både hun og foreldrene har levd på svart inntekt i syv år. Jeg støtter selvfølgelig at innvandrere i skjul jobber svart. Hvilke valg har de? Selge dop langs Akerselva er ett alternativ, som jeg er sterkt imot. Da er det bedre at de gjør svart, positivt samfunnsnyttig arbeid. Jeg skulle jo ønske de kunne få lov å jobbe hvitt, og jo før de ulovlige blir lovlige, dess tidligere kan de komme i hvitt arbeid, og kan kanskje også bidra med reell kompetanse. De som tvinges under jorda står også i stor fare for å dras inn i kriminell aktivitet for å få syltetøy på brødskiva. Denne risikoen bør man i større grad skjermes for. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #965 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er dritt lei denne saken. Og jeg synnes den ensformige media dekningen er skammelig. Det virker som så og si alle ignorere det faktum at hun er en ulovlig innvandrer og dermed en kriminel 2
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #966 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er dritt lei denne saken. Og jeg synnes den ensformige media dekningen er skammelig. Det virker som så og si alle ignorere det faktum at hun er en ulovlig innvandrer og dermed en kriminel Har du noen sinne kjørt for fort? ZOMG!!!!¤#"¤#!!"! DA ER DU EN KRIMINELL!!!!! Har du noen sinne lot bilen stå på tomgang i mer enn ett minutt? ZOMG!!!!¤#"¤#!!"! DA ER DU EN KRIMINELL!!!!! Se på deg selv før du dømmer andre. Hun er ikke kriminell i forstanden malum in se, slik du fremstiller det. Hun er kriminell i forstanden malum prohibitum. (Aner du ikke hva det betyr så meld deg ut av debatten, da er du ikke mye voksen gutt!) 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #967 Skrevet 21. januar 2011 Har du noen sinne kjørt for fort? ZOMG!!!!¤#"¤#!!"! DA ER DU EN KRIMINELL!!!!! Har du noen sinne lot bilen stå på tomgang i mer enn ett minutt? ZOMG!!!!¤#"¤#!!"! DA ER DU EN KRIMINELL!!!!! Se på deg selv før du dømmer andre. Hun er ikke kriminell i forstanden malum in se, slik du fremstiller det. Hun er kriminell i forstanden malum prohibitum. (Aner du ikke hva det betyr så meld deg ut av debatten, da er du ikke mye voksen gutt!) Og her har vi 5 åringen som kommer inn og debaterer. Og angriper fordi noen sier noe man ikke er enig i. Kom tilbake når du lærer og diskutere som et voksent menneske
Phaedra Skrevet 21. januar 2011 #968 Skrevet 21. januar 2011 Tråden er ryddet for avsporinger igjen. Forsøk å holde dere til tema. Phaedra,mod
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #969 Skrevet 21. januar 2011 Og her har vi 5 åringen som kommer inn og debaterer. Og angriper fordi noen sier noe man ikke er enig i. Kom tilbake når du lærer og diskutere som et voksent menneske Med andre ord, du vet ikke hva malum prohibitum vs. in se betyr, derfor tyr du heller til ad hominem? 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #970 Skrevet 21. januar 2011 Aftenposten kjører nå en ny sak, hvor de krever at alle syriske kurdere skal få bli. Syrerne i reportasjen sier at norske myndigheter er like grusomme som Syria og at syriske myndigheter forfølger dem. Leste reportasjoen. Der mener en av de syriske kurderne at han er en nordmann. Jaha? Visste ikke at det gikk an å skifte etnisitet. Blir jeg en kurder jeg da hvis jeg drar til Nord-Irak? At hun får arbeidstillatelse med en master i sos. ant. er vel heller ikke særlig sannsynlig, for det er heller ikke mangel på folk med den utdannelsen her til lands. Og det er vel det de innser, og derfor de hyler og bærer seg om hvor dusteslemme politikerne er uansett hva de gjør. Sosialantropologer er dem som hyler mest om alt som involverer innvandrere. Har selv sosialantropologi hovedfag og blir oppgitt over at man aldri klarer å tenke hverken objektivt eller på den andre måten. Det er nok av eksempler på idioter innenfor faget. Bare så synd at det er dem som alltid skriker høyest som pressen hører.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #971 Skrevet 21. januar 2011 Jeg støtter selvfølgelig at innvandrere i skjul jobber svart. Hvilke valg har de? Selge dop langs Akerselva er ett alternativ, som jeg er sterkt imot. Da er det bedre at de gjør svart, positivt samfunnsnyttig arbeid. Jeg skulle jo ønske de kunne få lov å jobbe hvitt, og jo før de ulovlige blir lovlige, dess tidligere kan de komme i hvitt arbeid, og kan kanskje også bidra med reell kompetanse. De som tvinges under jorda står også i stor fare for å dras inn i kriminell aktivitet for å få syltetøy på brødskiva. Denne risikoen bør man i større grad skjermes for. De har et valg om å dra tilbake der de kom i fra og ikke ødelegge for ærlige arbeidere og arbeidstakere ved å støtte svart arbeid. Sannsynligvis har bedrifter i Norge som følger lover og regler gått konkurs pga denne familiens svarte arbeid. For hvilken virksomhet so betaler store summer inn i statskassa kan klare å konkurrere med virksomheter som lurer seg unna?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #972 Skrevet 21. januar 2011 Ikke glem at den jenta trolig er minst trespråklig, og også har bevist at hun klarer å levere under svært pressende forhold. Veldig mange i dag som er trespråkelig eller mer. Man lærer jo gjerne et tredjespråk på skolen- enten tysk, fransk, spansk eller et eller annet- så å si at hun stiller nærmest i en høyere klasse fordi hun trolig er trespråklig blir teit synes jeg. Til opplysning, jeg snakker 3 språk selv (norsk, engelsk og tysk), kan gjøre meg forstått på 4 språk (fransk, gresk, russisk og latin). Da må jeg stille i en guddommelig klasse sett utifra dine øyne! MA er ikke noe mer enestående enn alle andre- men dessverre har media hauset det opp slik at det høres ut som om hun nesten er overmenneskelig. Det er hun ikke. Alle mennesker er enestående på sitt vis. 1
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #973 Skrevet 21. januar 2011 Og her har vi 5 åringen som kommer inn og debaterer. Og angriper fordi noen sier noe man ikke er enig i. Kom tilbake når du lærer og diskutere som et voksent menneske Og du blir slått i debatt av en 5-åring! Jeg er også enig med denne unge debattanten i at det er tullprat å kalle ulovlige innvandrere for kriminelle. Det er kanskje mot en lov, men det er jo ikke slemt. De redder seg selv og sine, og skader ingen. Jeg mener at hvis banditter, torpedoer eller kreditorer har tenkt å lemleste eller drepe deg eller dine så er det din forbannede plikt å rømme og juge for å komme dere unna. Hvis du kaller slik rømning og liv skjult under falske navn og med falske opplysninger for kriminelt, så blir kriminelt ett begrep som fatter altfor vidt. I min verden er de kriminelle skurker. I din verden så skiller du vel mellom kriminelle skurker, og hederlige, hyggelige gode kriminelle. Det er litt påfallende at den "kriminelle" Marie Amelie er den som stiller opp for de papirløse barna , mens den "lovlydige" Jens er den som vil sende dem til et mer forferdelig sted. 1
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #974 Skrevet 21. januar 2011 De har et valg om å dra tilbake der de kom i fra og ikke ødelegge for ærlige arbeidere og arbeidstakere ved å støtte svart arbeid. Sannsynligvis har bedrifter i Norge som følger lover og regler gått konkurs pga denne familiens svarte arbeid. For hvilken virksomhet so betaler store summer inn i statskassa kan klare å konkurrere med virksomheter som lurer seg unna? Norge har et valg om å la de jobbe svart, eller å gi de tillatelse til å jobbe hvitt. Dette er mennesker som ønsker å jobbe hvitt, men vi nekter dem. Jeg tror forresten også at Staten ønsker at de skal jobbe svart, fordi da slipper Staten å gjøre noe, og det er egentlig den eneste mulige løsningen. Den enkleste løsningen på et problem er å lukke øynene.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #975 Skrevet 21. januar 2011 Og du blir slått i debatt av en 5-åring! Man blir bare slått i en debatt av en 5-åring hvis man senker seg ned på dennes nivå. Hvilken voksen vil være på det nivået? Jeg er også enig med denne unge debattanten i at det er tullprat å kalle ulovlige innvandrere for kriminelle. Ulovlige innvandrere som oppholder seg i Norge etter at de har fått avslag på asylsøknaden bryter Utlendingsloven og er derfor kriminelle.
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #976 Skrevet 21. januar 2011 Veldig mange i dag som er trespråkelig eller mer. Man lærer jo gjerne et tredjespråk på skolen- enten tysk, fransk, spansk eller et eller annet- så å si at hun stiller nærmest i en høyere klasse fordi hun trolig er trespråklig blir teit synes jeg. Til opplysning, jeg snakker 3 språk selv (norsk, engelsk og tysk), kan gjøre meg forstått på 4 språk (fransk, gresk, russisk og latin). Da må jeg stille i en guddommelig klasse sett utifra dine øyne! MA er ikke noe mer enestående enn alle andre- men dessverre har media hauset det opp slik at det høres ut som om hun nesten er overmenneskelig. Det er hun ikke. Alle mennesker er enestående på sitt vis. Dine språkkunnskaper er veldig nyttige. Jeg kjenner deg ellers for dårlig til å løfte deg opp til guddommelig nivå. Jeg er overbevist om at mange språk, kombinert med mastergrad, og kombinert med en drive så sterk at man faktisk gir ut ei bok gjør at man stiller veldig sterkt. Hvis ikke MA stiller langt fram i køen men derimot må regnes som kanske middels, så er jeg utrolig imponert over ungdommen nåtildags.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #977 Skrevet 21. januar 2011 Dine språkkunnskaper er veldig nyttige. Jeg kjenner deg ellers for dårlig til å løfte deg opp til guddommelig nivå. Jeg er overbevist om at mange språk, kombinert med mastergrad, og kombinert med en drive så sterk at man faktisk gir ut ei bok gjør at man stiller veldig sterkt. Hvis ikke MA stiller langt fram i køen men derimot må regnes som kanske middels, så er jeg utrolig imponert over ungdommen nåtildags. Klart du ikke kjenner meg godt nok. Jeg har ikke gått ut i media. Det er ikke alle mennesker som har en mastergrad, men likevel kan mye og som kan mange språk. MA stiller kun langt fremme i køen pga media. Hadde hun ikke vært fremme i media og fått fremmet boken sin på en måte så hadde hun kommet langt bak.
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #978 Skrevet 21. januar 2011 Ulovlige innvandrere som oppholder seg i Norge etter at de har fått avslag på asylsøknaden bryter Utlendingsloven og er derfor kriminelle. Når respektable mennesker merkes som kriminelle, så blir kriminell et ord som mister sin mening. Skal du si noe stygt om dem, så synes jeg lovbryter passer bedre. Jeg er forresten ikke helt sikker på om mamma og pappa er respektable. Gjengen til Jeltsin har på lovlig vis ranet det Russiske folk for deres firmaer, felleseiendom og ressurser, og mammaen og pappaen satt mitt oppi dette og forsynte seg. Men Marie Amelie deltok ikke i dette. Hun er respektabel.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #979 Skrevet 21. januar 2011 Man blir bare slått i en debatt av en 5-åring hvis man senker seg ned på dennes nivå. Hvilken voksen vil være på det nivået? Og det var nettopp det jeg gjorde. For å nå frem til deg. For med den holdningen du har til andre mennesker, de fordommene du har, vitner om en utrolig mangel på kunnskap. Når jeg stilte spørsmål ved din bruk av ordet "kriminell", som er et adjektiv som for øvrig kun passer på malum in se forbrytelser, så var det for å lære deg noe nytt. At du synker så lavt at du begynner med ad hominem bekrefter bare din mangel på kunnskap. Og med det synker du på et lavere nivå enn en 5-åring med ditt, "men du er dum i hodet så!". 1
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #980 Skrevet 21. januar 2011 MA stiller kun langt fremme i køen pga media. Hadde hun ikke vært fremme i media og fått fremmet boken sin på en måte så hadde hun kommet langt bak. Det samme kan du vel si om Marianne Auli, og en del andre som kan å bruke media. Forskjellen på en dyktig, profilert person, og en dyktig person som kanskje ikke får jobb en gang kan jo være evnen til å bruke media. Marie Amelie fikk faktisk mediaprisen(Ny Tid) "årets nordmann". Den jenta er god i pr., og har tydeligvis mye energi. Jeg tror hun er råsterk. Jeg er også veldig flink til noe, men håpløs i forhold til media og markedsføring. Jeg kunne tjent store penger på å kunne bruke media like sterkt som MA. PR-kompetanse er ekstremt verdifull! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå