Gjest Galithralia Skrevet 19. januar 2011 #861 Skrevet 19. januar 2011 Å herregud, den gutten eller vel veldig jentete gutten har ikke godt av å være i nærheten av noe som heter internett!
Gjest Apis Skrevet 19. januar 2011 #862 Skrevet 19. januar 2011 Nei, men skulle de plutselig få amnesti etter et visst år så kunne jo noen virkelig utnytte systemet! Lev her i skjul uten å betale skatt i mange år, og så når man får amnesti løp til legen og søk uførepensjon...og de fleste av de har nok også reelle psykiske plager(noe som jo ikke er det minste merkelig) og i tillegg har de kanskje heller aldri giddet å lære seg norsk, for noen er det inngangsbilleten til å få uførepensjon! For å konkludere; gi faen og man blir belønnet...lenge leve naive Norge. Klart Norge er attraktivt sånn sett; man har da allerede folk nede i bushen i Afrika som vet alt om norske trygderegler før de kommer hit og som nesten søker før de har trådt over grensen. Sikkert mange reelle papirløse asylsøkere som velger frivilig å leve 8, 10 eller 15 år i skjul for å ha det som mål å snyte skatt så de deretter kan gå til lege for å få uførepensjon.
Gjest Observatøren Skrevet 19. januar 2011 #863 Skrevet 19. januar 2011 Sikkert mange reelle papirløse asylsøkere som velger frivilig å leve 8, 10 eller 15 år i skjul for å ha det som mål å snyte skatt så de deretter kan gå til lege for å få uførepensjon. Og dette utsagnet tror du altså på selv?
Mann 42 Skrevet 19. januar 2011 #864 Skrevet 19. januar 2011 Hvorfor er dette en selvfølgelighet? Man kan selvfølgelig bestemme hva som må kreves for å få amnesti. Jeg sier det med Are Kalvøs ord: "Om ein utlending får lov til å bli i Norge fordi ho har tatt høgare utdanning, snakkar perfekt norsk, deltek i samfunnet og gir ut bok, då risikerer vi at alle utlendingar begynner å ta høgare utdanning, lære seg perfekt norsk, delta i samfunnet og gi ut bok. Då vil vi får eit samfunn fullt av høgt utdanna utlendingar som snakkar perfekt norsk og deltek i samfunnet." *skrekk og gru* DEt ville jo virkelig vært forferdelig. Vi vil helst ha ressurssvake mennesker som ikke snakker norsk, gjerne med lav eller ingen utdanning, og ingen ambisjoner om å delta i samfunnet. Da får vi nemlig utlendinger som vi kan se ned på med god samvittighet, og snakke om hvor problematiske de er. Mennesker som gjør noe det står respekt av, utfordrer vår nasjonale identitet, og det kan vi ikke ha noe av. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #865 Skrevet 19. januar 2011 DEt ville jo virkelig vært forferdelig. Vi vil helst ha ressurssvake mennesker som ikke snakker norsk, gjerne med lav eller ingen utdanning, og ingen ambisjoner om å delta i samfunnet. Da får vi nemlig utlendinger som vi kan se ned på med god samvittighet, og snakke om hvor problematiske de er. Mennesker som gjør noe det står respekt av, utfordrer vår nasjonale identitet, og det kan vi ikke ha noe av. Du synes, som SV, at "likhet for loven" er noe tull? 1
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #866 Skrevet 19. januar 2011 DEt ville jo virkelig vært forferdelig. Vi vil helst ha ressurssvake mennesker som ikke snakker norsk, gjerne med lav eller ingen utdanning, og ingen ambisjoner om å delta i samfunnet. Da får vi nemlig utlendinger som vi kan se ned på med god samvittighet, og snakke om hvor problematiske de er. Mennesker som gjør noe det står respekt av, utfordrer vår nasjonale identitet, og det kan vi ikke ha noe av. Feil. Vi vil ha mennesker som respekterer norsk lov, og som er her i kraft av å være reelle flyktninger, ikke lykkejegere. Salamova mener hun skal ha særbehandling i forhold til alle andre, og har lurt til seg goder hun ikke har rett på. Hun har tatt utdanning på vår bekostning, og levd i årevis her på vår regning. Nå har hun advokat som stiller opp for henne. Hvem betaler? 2
Gjest Apis Skrevet 19. januar 2011 #867 Skrevet 19. januar 2011 Sikkert mange reelle papirløse asylsøkere som velger frivilig å leve 8, 10 eller 15 år i skjul for å ha det som mål å snyte skatt så de deretter kan gå til lege for å få uførepensjon. Og dette utsagnet tror du altså på selv? Klart det. Vi kan jo ikke se på at tusenvis av papirløse flyktninger velter over grensen for deretter om en 8-10 år i skjul velter inn på legekontorene for å få seg en uførepensjon etter de har undratt hundretusner av kroner i skatteinntekter.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #868 Skrevet 19. januar 2011 *sukk* Når frepperne kjeder seg på landsmøtene sine så har de en lek, har jeg hørt, hvor de prøver å finne på setninger ut av ordene, "innvandrere", "sugerør" og "statskasse". 1
Gjest Apis Skrevet 19. januar 2011 #869 Skrevet 19. januar 2011 Må være rimelig klamt for Jens å bli omfavnet av Frp i MA saken 1
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #870 Skrevet 19. januar 2011 Feil. Vi vil ha mennesker som respekterer norsk lov, og som er her i kraft av å være reelle flyktninger, ikke lykkejegere. Salamova mener hun skal ha særbehandling i forhold til alle andre, og har lurt til seg goder hun ikke har rett på. Hun har tatt utdanning på vår bekostning, og levd i årevis her på vår regning. Nå har hun advokat som stiller opp for henne. Hvem betaler? Du har i allefall ikke skjønt prosjektet til MA med å skrive bok og holde foredrag om de papirløses situasjon i Norge
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #871 Skrevet 19. januar 2011 Må være rimelig klamt for Jens å bli omfavnet av Frp i MA saken Jeg har aldri stemt Fremskrittspartiet, og kommer ikke til å gjøre det heller. Det forhindrer ikke at jeg er i stand til å bruke hodet, og forstå hva som er urettferdig og ikke. Denne saken er ren populisme, og basert på en naivitet av den annen verden. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #872 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har aldri stemt Fremskrittspartiet, og kommer ikke til å gjøre det heller. Det forhindrer ikke at jeg er i stand til å bruke hodet, og forstå hva som er urettferdig og ikke. Denne saken er ren populisme, og basert på en naivitet av den annen verden. Ja, nå har jo sannhetsvitnet, tidligere UDI-direktør Trygve Nordby, SV-medlemmet, kommet på banen og sagt at det lukter dritt av regjeringens behandling. Det er skremmende at slike mennesker som han har hatt ansvaret for å styre innvandringen i Norge. Det denne kampanjen handler om, er å gi opphold til alle ulovlige innvandrere i Norge og media forsøker febrilsk alt de kan å få folket med seg på agendaen sin.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #873 Skrevet 19. januar 2011 Ja, nå har jo sannhetsvitnet, tidligere UDI-direktør Trygve Nordby, SV-medlemmet, kommet på banen og sagt at det lukter dritt av regjeringens behandling. Det er skremmende at slike mennesker som han har hatt ansvaret for å styre innvandringen i Norge. Det denne kampanjen handler om, er å gi opphold til alle ulovlige innvandrere i Norge og media forsøker febrilsk alt de kan å få folket med seg på agendaen sin. Enig med deg. Det er virkelig nedstemmende å se at ingen journalister har integritet nok til å gå ut av flokken og se kritisk på saken. Vi ser hvor stor makt media har, og hva som skjer når ingen av dem tør å gå mot strømmen. NRK glimtet litt til i går, da Salamova ble spurt gjentatte ganger hva hun egentlig fryktet ved å vende tilbake til Russland, og hun ble svar skyldig. Bortsett fra det, ser vi såkalte debatter hvor kun den ene siden er representert. 1
Mann 42 Skrevet 20. januar 2011 #874 Skrevet 20. januar 2011 Du synes, som SV, at "likhet for loven" er noe tull? Neida, vi må selvsagt sørge for å kvitte oss med innvandrere som har klart å tilpasse seg dette sære landet og skape et liv her. Derfor må vi unngå å innføre noen form for skjønnsmessig vurdering som ville tillatt oss å beholde de velfungerende, som kunne være en ressurs, og kvitte oss med de andre, som det bare er problemer med. Skal vi utøve skjønn, så bør det gå i retning av å beholde de problematiske, som Mullah Krekar. Han er en terrorist og en klamp om foten på oss på alle vis, men han er visst i livsfare dersom ikke vi beskytter den håret ræva hans og gir ham amnesti.
Mann 42 Skrevet 20. januar 2011 #875 Skrevet 20. januar 2011 Feil. Vi vil ha mennesker som respekterer norsk lov, og som er her i kraft av å være reelle flyktninger, ikke lykkejegere. Salamova mener hun skal ha særbehandling i forhold til alle andre, og har lurt til seg goder hun ikke har rett på. Hun har tatt utdanning på vår bekostning, og levd i årevis her på vår regning. Nå har hun advokat som stiller opp for henne. Hvem betaler? Hun har vel noen venner, da, som hjelper henne med dette. Noen mennesker som gjerne vil beholde henne i landet. Antar jeg.
Mann 42 Skrevet 20. januar 2011 #876 Skrevet 20. januar 2011 Jeg for min del driter egentlig i om hun er i livsfare om hun sendes hjem eller ikke. Hun er søt og hyggelig, og har tydeligvis masse oppdrift, noe som har tillatt henne å integrere seg på en forbilledlig måte. Og hun har klart å gjøre seg nyttig. Folk vil gi henne en jobb. Sånne mennesker kunne vi utmerket godt ta mot, og dersom de har klart kunsstykket med å integrere seg og sågar ta en utdanning samtidig med at de har levd i skjul, så syns jeg nærmest at det styrker saken. Vi burde ta en Politimester Bastian her, og si noe slikt som at "Det var ikke helt bra at du kom inn i landet ulovlig, men nå liker vi deg så godt at vi får oss ikke til å sende deg hjem. Men ikke gjør det en gang til! Kake, noen?"
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2011 #877 Skrevet 20. januar 2011 Hun har vel noen venner, da, som hjelper henne med dette. Noen mennesker som gjerne vil beholde henne i landet. Antar jeg. I tillegg har den advokaten i løpet av de siste ukene fått mer reklame enn om han hadde brukt en hel årsomsetning til reklame.
Mann 42 Skrevet 20. januar 2011 #878 Skrevet 20. januar 2011 I tillegg har den advokaten i løpet av de siste ukene fått mer reklame enn om han hadde brukt en hel årsomsetning til reklame. Det er det man kaller et "Vinn-vinn-scenario". Kjekt for begge parter, altså.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2011 #879 Skrevet 20. januar 2011 Jeg for min del driter egentlig i om hun er i livsfare om hun sendes hjem eller ikke. Hun er søt og hyggelig, og har tydeligvis masse oppdrift, noe som har tillatt henne å integrere seg på en forbilledlig måte. Og hun har klart å gjøre seg nyttig. Folk vil gi henne en jobb. Sånne mennesker kunne vi utmerket godt ta mot, og dersom de har klart kunsstykket med å integrere seg og sågar ta en utdanning samtidig med at de har levd i skjul, så syns jeg nærmest at det styrker saken. Vi burde ta en Politimester Bastian her, og si noe slikt som at "Det var ikke helt bra at du kom inn i landet ulovlig, men nå liker vi deg så godt at vi får oss ikke til å sende deg hjem. Men ikke gjør det en gang til! Kake, noen?" Regner med at du selv synes det er greit å få avslag fra det offentlige fordi du ikke er "pen og hyggelig" nok da.
sussanne Skrevet 20. januar 2011 #880 Skrevet 20. januar 2011 Jeg tror på forskjellsbehandling. Jeg mener at vi er forskjellige individer og skal behandles forskjellig. Har man vært i Norge i 7 år, blitt anmeldt for tyveri og forsøkt voldtekt, skal man sendes ut. Har man vært i Norge i 7 år lært seg språket, fått en utdannelse, og bidrar til samfunnet, skal man få bli. Dessverre er det veldig mange som får bli i Norge som ikke har en utdannelse og sitter på trygda, fordi loven sier at alle skal behandles likt. Og det er helt håpløst. Jeg skal gi dere en kjempetrist eksempel på dette: Min venninne har blitt forsøkt voldtatt av en taxisjåfør. Hun var ute på byen men ville dra hjem så vi plasserte henne i en Oslo Taxi. Han kjørte henne til en lokale og dro henne inn på ett rom. På det tidspunktet har det gått opp for meg at mine hus nøkkler ligger i hennes veske. Så jeg begynte å ringe henne som en gjerning slik at hun kunne snu taxi og komme tilbake. Hun begynte å skrike at hans skilter på bilden er skrevet ned og dette er familien som ringer fordi de har fått beskjed at hun var på vei hjem. Og siden det tar alt for langt tid vil de sikkert ringe politiet nå. Sjåføren tok da bankkortet hennes, betalte for turen, og forlot henne ved de lokalene. Saken ble politianmeldt. Men fordi det ikke fantes noe tekniske bevis på at hun ikke selv ville bli kjørt til det lokalet, sa selvfølgelig loven at han ikke kan straffes. Noen uker seinere kom sjåføren hjem til henne med hennes bankkort. Han hadde også med seg statsborgerskapsbeviset som han fikk i posten samme dag. Han viftet med det og sa: "ser du, nå er jeg en nordmann og hvis jeg har kommet meg unna med det jeg gjorde før, vil jeg komme meg unna mye mer nå". Og slik er loven folkens. Ingen forskjellsbehandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå