Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Gjest pastablasta
Skrevet

Link? Jeg vil gjerne lese det selv. Har som sagt lenger oppe lest flere steder at det var åtte og derfor forholdt meg til det.

- Pågripelsen foregikk helt udramatisk. Det var fem politifolk til stede, ikke åtte, slik flere medier har meldt, sier pressevakt hos PU, Monica Thorud til NTB.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110113/maria-amelie-planla-flykte

..ikke verre enn en liten tur innom google.

(You should try Google, it's fun.) :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Galithralia
Skrevet

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110113/maria-amelie-planla-flykte

..ikke verre enn en liten tur innom google.

(You should try Google, it's fun.) :sjenert:

:murvegg:

Vet ikke hvorfor jeg gidder å gjenta meg selv hundre ganger til folk som tydeligvis ikke leser kommentarene mine - hvorfor skal jeg søke opp når det er andre som sier at jeg tar feil? Vil du bevise at du har rett så legger du ved en link, vanlig praksis.

Og JA jeg vet hvordan jeg bruker google - vet du hvordan du leser kommentarer før du uttaler deg? :sarkasme:

• Liker 1
Gjest pastablasta
Skrevet

Jeg synes det er ille når de kriminelle har høyere moral enn myndighetene. Det er en kjent sak i Kina og det gamle Sovjet under Stalin, og dessverre kan vi også se tendenser til dette i Norge.

Jeg mener at en flyktningefamilie har plikt til å gjøre alt de kan for å redde seg unna, til og med juge.

Når de ikke tror de får ophold fordi de som skal ta dem ikke er "godkjente farer", så har de plikt til å juge på seg en bedre historie.

Hvis banditter prøver å ta din familie, og du velger å rømme til et annet land for å berge dere, så oppfordrer jeg deg til å juge så det renner når det er nødvendig. Da blir du i din definisjon kriminell, men det er bedre å være en ansvarlig kriminell enn en som ofrer sine nærmestes sikkerhet for å tekkes lovverkene i de landene du rømmer igjennom eller til.

Problemet er at når de gjør nettopp det, altså lyver, er de med på å undergrave asylordningen. De gjør det dermed verre for alle som søker asyl, også de som har reellt behov for beskyttelse.

Tilslutt ender vi med ett system (eller er vi allerede der?) der de som er flinkest til å lyve, klarer å få opphold. De få ærlige blir borte i vrimmelen.

Gjest pastablasta
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg gidder å gjenta meg selv hundre ganger til folk som tydeligvis ikke leser kommentarene mine - hvorfor skal jeg søke opp når det er andre som sier at jeg tar feil? Vil du bevise at du har rett så legger du ved en link, vanlig praksis.

Og JA jeg vet hvordan jeg bruker google - vet du hvordan du leser kommentarer før du uttaler deg? :sarkasme:

Well, excuse me for å prøve å være helpsom. Personlig ville jeg ikke bevise noe som helst for deg. Du ba om en link, du fikk den.

Bommerten jeg gjorde var å ikke lese tråden til ende, før jeg svarte på innlegget ditt.

Sorry.. :sjenert:

Skrevet

Det er ikke ofte jeg tar parti med Stoltenberg, men her gjør jeg det.

Bare fordi at en person på en eller annen måte(falske papirer?) har skaffet seg en utdannelse og skrevet ei bok så er den personen like mye ulovlig i landet som hvilken som helst annen ulovlig innvandrer med brun hud og som heter muhammed eller ali.

Men denne saken viser at det er ganske mye rasisme i venstresiden da de ikke viser et slikt engasjement ovenfor de mange hundre barna fra midtøsten som sendes hjem hvert år men når hun her jenta sendes hjem av samme grunn, ja da skal verden snues opp ned..

Kvalmt..

Det er vel ikke nødvendigvis venstresida som støtter Marie Amelie. Det er fullt mulig å ønske henne velkommen, men samtidig være tydelig på å ikke ønske muslimer velkommen med mindre de respekterer oss. Det er greit å ta imot de vi kan ha glede av, men stoppe de som vil oss vondt. Jeg tror muslimer flest er positive, men det er faretruende mange som ser stygt på oss.

Hele innvandringspolitikken er falsk. De som er mot innvandring er ikke nødvendigvis mot innvandring, men trolig mer imot fiendtlig innvandring. Mange i Oslo øst og sør er lei av fiendtlig innvandring, men denne innvandringen er sjelden asylsøkere, men deriomt ektefeller hentet i muslimske ekstremistområder.

Jeg er imot fiendlig innvandring, men en del mer positiv til vennligsinnet innvandring.

Politikerene vil ikke eller tør ikke å skille mellom venner og fiender. De er så forbanna politisk korrekte. Egentlig vil jeg tro at mange av dem er enig med meg, men de vil ikke si det høyt.

Skrevet

Du har kommet med alskens rare påstander tidligere i tråden, og prøvt å fremstå som om du er godt orientert i det som har skjedd. Så at du prøvte å vinkle det til at det var noen lokale politipatruljer som hadde vært på stedet, og "de kommer ikke når du trenger dem". Du visste ikke engang at det var tjenestemenn fra PU som hadde vært der.

Du skal være glad for at noen gidder å lete frem informasjon til deg, informasjon du burde sjekket selv før du uttalte deg.

Gjest Galithralia
Skrevet (endret)

Du har kommet med alskens rare påstander tidligere i tråden, og prøvt å fremstå som om du er godt orientert i det som har skjedd. Så at du prøvte å vinkle det til at det var noen lokale politipatruljer som hadde vært på stedet, og "de kommer ikke når du trenger dem". Du visste ikke engang at det var tjenestemenn fra PU som hadde vært der.

Du skal være glad for at noen gidder å lete frem informasjon til deg, informasjon du burde sjekket selv før du uttalte deg.

Ut ifra de tidligere artiklene i saken så virket det som om det var en lokal patrulje som dukket opp for å hente henne. Beklager at jeg ikke har sittet og nilest hver eneste artikkel om denne saken. Jeg har ikke kommet med alsakens rare påstander i denne saken - det eneste jeg har uttalt meg om er om politiets arrestasjon. At du likevel driver og hevder at jeg har kommet med masse annet er din måte å prøve å undergrave andres meninger. Og da fremstår du heller selv som en løgner.

Du selv påstår å ha meget gode kunnskaper om saken, men har selv ikke kommet med noe som faktisk beviser det - ikke at det er et krav, men ikke driv å kast stein når du selv sitter i et glasshus.

Jeg er glad de fant frem en link med antallet politimenn, jeg som mange andre har lest flere steder åtte politimenn. At de fleste mediene inkl. tv og radio har holdt seg til åtte mesteparten av veien er virkelig ikke min feil. I motsetning til deg kan jeg innrømme at jeg tok feil angående antallet. Jeg er tross alt ikke en bedreviter i motsetning til deg som mener å tro at du kjenner til alle sider ved denne saken.

Nå har jeg i hvertfall ikke planer om sitte og lese meg opp i hver eneste omtale om denne saken, da jeg faktisk har andre ting å ta meg av. Som eksempelvis å sove. Lykke til med å lese videre i natt.

Må bare påpeke en ting til; om du hevder å vite noe mer enn meg, så gi meg en link eller en kilde. I de fleste debatter enten på universitetet, andre forum etc. er det vanlig skikk å legge ved en link som viser at du har rett, og jeg har feil. Verre er det ikke.

Endret av Galithralia
  • Liker 1
Gjest Galithralia
Skrevet

Well, excuse me for å prøve å være helpsom. Personlig ville jeg ikke bevise noe som helst for deg. Du ba om en link, du fikk den.

Bommerten jeg gjorde var å ikke lese tråden til ende, før jeg svarte på innlegget ditt.

Sorry.. :sjenert:

Ingen fare - ble bare litt frustrert. :sjenert: Det er tross alt en evig lang tråd dette, så ikke lett å holde kontrollen på hvem som sier hva. Men jeg beklager hvis jeg ble for krass. Sov godt :søvn:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjenner en som heter Mohammed som har nesten samme historie som Maria. Mohammed fikk avslag på asylsøknad, gikk i dekning, jobbet svart i mange år og nå tjener han ganske bra gjennom et enkeltmannsforetak registrert på en bekjent. Mohammed snakker trøndersk som bare det og det Mohammed driver med er ganske samfunnsnyttig.

Bør Mohammed få bli i Norge?

Akkurat. Har tenkt det samme, og er ganske sikker på at pipa hadde fått en litt annen lyd om vi hadde snakket om Mohammed som ikke har blitt C-kjendis fordi han er litt søt.

De grine-episodene på tv kunne hun også spart seg for. At det skulle være konsekvenser skulle jo bare mangle? Fælt så mye man skal spille på alle sympatikortene. Kan jo ikke være så fryktelig overraskende at myndighetene ikke er helt begeistra for at noen er her ulovlig?

Det er så utrolig mye hyklerisk med den saken. De samme folkene som er første i køen for å rope hvordan man burde sende ut asylsøkere som har fått avslag på søknadene sine, er nå de som aksjonerer på FB fordi det er så fryktelig urettferdig at hun ikke får bli. Forstår ikke dette jeg...

Har nok ikke sett gjennom alle 39 sidene, men noe som stakk litt ut var at flere nevner at hun ikke har vært noe belastning til norsk stat i hele den perioden hun var her. Vel - tror folk at høyere utdanning er helt gratis? Det finnes ikke noe som heter gratis utdanning, er alltid noen som betaler.

Jeg blir veldig veldig skuffet om hun nå skulle få bli og synes man skaper ganske farlig presedens. Klarer man å gjemme seg ulovlig lenge nok, lære seg litt norsk , og da blir man faktisk belønnet? Hva er poenget - at gjemmer man seg lenge nok og gjør man offentlig nok sak ut av dette da kan man få bli? Så hvor lenge burde man gjemme seg først? Er 5 år nok? Er bachelorgrad nok? Må man ha toppkarakter?

Og før noen anklager meg for fremmedfrykt eller noe lignende - jeg er jo på en måte innvandrer selv, dog ikke asylsøker og vært her litt kortere tid.

Men jeg mener ganske sterkt at alle må stå likt for loven - både de dannede og udannede, de med utdannign og de uten, de søte og mindre søte. Regelverket være det samme for alle, for menneskenes rettigheter og for et fungerende samfunn.

Endret av Bond
Skrevet

Jeg forstår ikke helt dere som krangler om det var åtte eller fem politifolk og om de kom fra et lokalt politikammer eller fra et sentralt sted. Spesielt har jeg problem med å forstå dere som beskylder de som har sagt "åtte" for løgn og besvist feilinformasjon. Hadde dere synes det hadde vært like ille om det i virkeligheten hadde vist seg å være ni i steden for fem? For meg er både fem, åtte og ni svært høye tall i forhold til det å arrestere en ung jente.

Selv har jeg ikke så mange meninger om denne saken men reagerer på praksisen om at man må tilbake til hjemlandet for å kunne levere en ny eller endret søknad. Det forstår jeg ikke helt vitsen med. Når det gjelder dette er jo Russland et rimelig land å reise til og jeg har større sympati med de som må reise til Argentina eller Filippinene før de kan søke.

Ellers så er det jo interessant med dere som vil ha likhet for loven og mener at politiet er de rette til å følge henne ut. For politiet er jo ikke en gruppering som har sikret seg særrettigheter i forhold befolkningen forøvrig.

• Liker 1
Skrevet

Nå, når ordentlige navn til Madina Solomova og foreldrene hennes er kjente, hvorfor sender ikke Norge journalister til Vladikavkaz, for å finne mer om henne og hennes familie? På russiske blogger er det en bruker som kjente henne igjen som ei han gikk i klassen med, sier hun var fra en veldig rik familie. Hva med å ta kontakt med ham og finne mer ut?

forresten, google bilder : Vladikavkaz photo. Kanskje ikke så forferdelig å vente tilbake til?

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Phaedra,mod

Skrevet

Og nå er jaggu denne forfalskeren og løgneren sluppet fri.

Vi får bare åpne alle sluser nå da så skal vi se hvor flott det blir.

Blir rett og slett forbanna.

• Liker 2
Skrevet

Et nederlag for Norge som rettsstat. Vi stiller på linje med stater som Russland og mange andre der tilfeldighetene rår og lov og rett er relativt i forhold til hvem du er, hvordan du ser ut og hvor du kommer fra.

• Liker 2
Skrevet

Det som er kynsik her er å bryte lover og regler over lang tid, for deretter å hevde at du har krav på noe.

Hylekoret på venstresiden hater tydeligvis nordmenn. De kan umulig ha tatt med i sin vurdering at denne politikken får direkte følger for nordmenn.

• Liker 2
Skrevet

Hun brøt loven med viten og vilje når hun selv visste hva konsekvensene blir. Jeg syntes ikke det er godt nok at folk som begår straffbare handlinger og selv er bevisst at de gjør det fortsetter å gjøre det, skriver bok om det og så forventer å bli behandlet annerledes. Og at det hele tiden skal taes opp at "Mullah Krekar får bli, hvorfor må hun ut" blir litt latterlig når Krekar faktisk ikke har brutt noen av kravene for oppholdstillatelse mens Maria -har- gjort nettopp det. Og jeg syntes også det er latterlig at så mange folk syntes vi skal endre lovene og reglene for å tilpasse oss kriminelle, hva blir det neste?

• Liker 2
Skrevet

På en side har jeg lyst til å lese boken. På en annen side har jeg ikke lyst til å støtte henne på noe vis.

Skrevet

Hune forteller sin historie og hvordan de flyktet fra Kaukasus og at familien hennes fikk avslag på søknad om asyl, og at de etter avslaget 'gikk under jorden' og fortsette å leve i Norge ulovlig. Hun forteller om hvordan hun skaffet seg tilgang til skoler og høy utdannelse på tross av at hun ikke hadde lovlig oppholdstilatelse i Norge. Vi kan registrere at skoleledelse omgikk det norske regelverket og gav henne tilgang til å delta i undervisning, og at hun har avlagt eksamener også ved NTNU.

Jeg klarer ikke å ha sympati for denne kvinnen til tross for at hun forteller der hun gjør. Hun og familien har brutt norsk lov, og har oppholdt seg ulovlig i landet vårt, og hun er absolutt ikke i noen særstilling i forhold til alle de som også har fått avslag på sine søknader om opphold i Norge.

Hun har også gitt en bok, Ulovlig norsk, og forteller skamløst om hvordan hun har gått på tvers av lovgivning og ignorert norske myndigheters vedtak om at hun og hennes familie fikk avslag om opphold i Norge.

Jeg er faktisk kraftig provosert over den forakten og mangel på respekt hun har utvist i forhold til norske myndigheter.

Hun har ikke noen særstilling i forhold til alle de andre asylsøkerene som har fått avslag på sine søknader. Og nei, jeg har absolutt ingen forståelse eller sympati med henne.

Skrevet

Att Maria Amelie har mere støtte en Jens Stoltenberg har på Facebook, og det har hun fått på bare fire dager, skyldes "Massesugusjon" De er farlig for demokratiet, hvis folk slutter og tenke selv. Det har historien vist oss flere ganger.

Har vi en loverk, skal det følges, så får dere heller fokusere mot loven, og ikke bruke et levende skjold, for å fremme deres meninger. Dessvere tror jeg dette vil gjøre de vanskelig for henne i etter tid i Norge, og det er synd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...