Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den russiske artikkelen er veldig feil oversatt i dagbladet. Jeg er faktisk sjokert over måten den blir presentert på.

I går når den artikkelen kom fram i russiske media, satt jeg og undret meg over at norske journalister ikke klarte å finne ut denne informasjon selv.

Det som EGENTLIG kommer fram i artikkelen er at Madinas far, Khetag Salamov, lånte veldig mye penger fra diverse kilder og mennesker og bare stakk av, han er etterlyst i Nord Osetia for svindel og myndighetene vil gjerne ha ham tilbake. Det er snakk om kanskje så mye som noen millioner dollar som bare forsvant sammen med ham.

Bør ikke Norge da utlevere Madinas far nå, når identiteten hans ble kjent?

Her er opprinnelige artikkel, på russisk.

Det står at familen skylde masse penger (flere millioner dollar) og at broren var forfulgt helt til han døde for et par år siden. Spørsmålet er hvorfor skylde de så mye penger? Det sier jo seg selv at ganske mye ikke stemmer her. Ingen familie kan bruke opp så mye penger.

Et godt poeng fra bloggen er at man er usikker på om det er trygt for henne å komme tilbake. Kan myndigheten i Norge si at det er trygt? Hvis ja, så må de være sikre på at et liv i Russland er mer verdt en flere millioner dollar. Og dessverre er det ikke slikt....

Hvor er garantien for at menneskene som forfølger familen til MA ikke vil bruke henne til å få det de vil ha? Hva vil Norge si hvis jenta forvinner på vei fra flyplassen i Moskva? Og ja, det er mange hundre mennsker som bare "forvinner" i Russland.

Gode poeng, bra blogg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaster Ossetia Maria Amelie!

For ikke å være stolte av våre landsmenn? Vår nasjonale talent ikke drukner ikke! Star av Internett og hele Norge 25-år gamle Maria Amelia var ... ossetiske Madina Salamova!

22 januar det bør bli utvist fra Norge, der hun bodde i nesten 10 år ulovlig. Sannheten skjuler har ikke stoppet henne å fullføre skolen, universitetet og med skrive en bok på norsk, som hun snakker flytende. I Norge, i Madina Salamova har en ung mann og tittelen "Den norske of the Year 2010", tildelt henne for hennes historie om livet til illegale innvandrere.

Til støtte for Marie Amelie i Norge har også holdt protester! Folk protesterer mot utvisningen av jenter er ikke min skyld at foreldrene hadde brakt henne barnet inn i landet, minner oss om at det er helt i stand til å integrere i det norske samfunnet, som, bortsett fra henne, i et land fullt av illegals, som ingen merknader.

Madina selv Salamova hevder at han var redd for å reise hjem, hvor hun ikke kjente, og, og har ingen slektninger. Som svar, er regjeringen og diplomater blir fortalt at i Russland er det rart å ordnes med sine "akademisk utdanning" og at hun var der ingen trussel.

Faktisk, frykt, som det viste seg, er at jenta ikke er forgjeves. Selv nå, gjør at norske myndigheter ikke vet noe om oppholdssted av hennes foreldre - godt kjent i Sør-Ossetia Khetag Salamova og Helen Gutievoy at alle disse år som bor i eksil under navnet Bidzikoevy. Disse menneskene på en morgen bare forsvant fra republikken, forlater "tilgivelse" millioner (ifølge noen anslag) av dollar gjeld. All kommunikasjon med slektninger i Ossetia, ble suspendert i dag etter 10 år av uklarhet, lærer de om skjebnen til Salamova fra Internett.

Slektninger av Maria Amelie, faktisk, i Russland der. Hennes familie er et lokalt landemerke, ikke bare på grunn av det eksotiske ubetalte gjeld, men også på grunn av nært slektskap med familien av Marshal Shaposhnikov. Amelie - niesen til sin kone. Ikke mindre kjente var, og hennes onkel - kjent i Moskva kirurg praktolog Salamov, som døde for flere år siden. Det er som å fortelle pårørende, lange beleiret av kreditorene bror konfigurert til ikke vennlig.

Så jeg vet ikke engang om norske myndigheter slik kategorisk fast at Maria Amelia ingenting truer Russland og Kaukasus? Hvis ja, så de er sikker på at vi har et menneskeliv verdsettes mye høyere enn flere millioner dollar. Og at ingen kreditor Khetag Salamova ikke prøver å få ham gjennom hans datter. Og hvis så, så, sammen med utvisning av «vellystig ossetiske" vi kan regne med europeiske investeringer og andre bonuser - som den tryggeste og mest demokratiske området i verden. Hvor ellers liv og frihetene er verdsatt så høyt?

Eller kanskje ikke? Hva sier er deres myndigheter lovlig bosatt i Norge, som nå står opp for sine kjære, og bedt om å ikke utvise henne fra landet, da plutselig, "Norge er 2010" tapt allerede på veien fra flyplassen i Moskva? Fordi barn er ikke ansvarlig for deres foreldre. Og likevel, når det er umenneskelig, ikke som europeere. Ja og skjule nå, etter alt dette sprøytenarkoman, er det ikke et alternativ.

Med hensyn til Madina Salamova - men for å være sikker på at det virkelig truer til ingenting - det var kult å bringe henne hjem. Det kan åpne kurs i norsk og innføre en ekstra spesiell kurs om "Hvordan komme seg ulovlig til Norge og bli en mann av året." De vet ikke hvem du skal kontakte! Bring back Mary, Amelie, og et år senere, sender vi deg ti nye ))))))))

Skrevet

Dette er ikke slik at hvem som helst i hele verden har adgang til norsk utdanning betalt av norske skattebetalere bare de klarer å snike seg inn over den norske grensen.

FN er ikke gud forresten.

Nå ble jeg litt perpleks her. Dere som mener at AM skal kastes ut og argumenterer med at det må være likhet for loven, vil ikke respektere traktater som vi har forpliktet oss på å overholde?

Skrevet

Spørsmålet er hvorfor skylde de så mye penger? Det sier jo seg selv at ganske mye ikke stemmer her. Ingen familie kan bruke opp så mye penger.

Har du noen gang hørt om svindlere?

• Liker 1
Skrevet

Kaster Ossetia Maria Amelie!

For ikke å være stolte av våre landsmenn? Vår nasjonale talent ikke drukner ikke! Star av Internett og hele Norge 25-år gamle Maria Amelia var ... ossetiske Madina Salamova!

22 januar det bør bli utvist fra Norge, der hun bodde i nesten 10 år ulovlig. Sannheten skjuler har ikke stoppet henne å fullføre skolen, universitetet og med skrive en bok på norsk, som hun snakker flytende. I Norge, i Madina Salamova har en ung mann og tittelen "Den norske of the Year 2010", tildelt henne for hennes historie om livet til illegale innvandrere.

Til støtte for Marie Amelie i Norge har også holdt protester! Folk protesterer mot utvisningen av jenter er ikke min skyld at foreldrene hadde brakt henne barnet inn i landet, minner oss om at det er helt i stand til å integrere i det norske samfunnet, som, bortsett fra henne, i et land fullt av illegals, som ingen merknader.

Madina selv Salamova hevder at han var redd for å reise hjem, hvor hun ikke kjente, og, og har ingen slektninger. Som svar, er regjeringen og diplomater blir fortalt at i Russland er det rart å ordnes med sine "akademisk utdanning" og at hun var der ingen trussel.

Faktisk, frykt, som det viste seg, er at jenta ikke er forgjeves. Selv nå, gjør at norske myndigheter ikke vet noe om oppholdssted av hennes foreldre - godt kjent i Sør-Ossetia Khetag Salamova og Helen Gutievoy at alle disse år som bor i eksil under navnet Bidzikoevy. Disse menneskene på en morgen bare forsvant fra republikken, forlater "tilgivelse" millioner (ifølge noen anslag) av dollar gjeld. All kommunikasjon med slektninger i Ossetia, ble suspendert i dag etter 10 år av uklarhet, lærer de om skjebnen til Salamova fra Internett.

Slektninger av Maria Amelie, faktisk, i Russland der. Hennes familie er et lokalt landemerke, ikke bare på grunn av det eksotiske ubetalte gjeld, men også på grunn av nært slektskap med familien av Marshal Shaposhnikov. Amelie - niesen til sin kone. Ikke mindre kjente var, og hennes onkel - kjent i Moskva kirurg praktolog Salamov, som døde for flere år siden. Det er som å fortelle pårørende, lange beleiret av kreditorene bror konfigurert til ikke vennlig.

Så jeg vet ikke engang om norske myndigheter slik kategorisk fast at Maria Amelia ingenting truer Russland og Kaukasus? Hvis ja, så de er sikker på at vi har et menneskeliv verdsettes mye høyere enn flere millioner dollar. Og at ingen kreditor Khetag Salamova ikke prøver å få ham gjennom hans datter. Og hvis så, så, sammen med utvisning av «vellystig ossetiske" vi kan regne med europeiske investeringer og andre bonuser - som den tryggeste og mest demokratiske området i verden. Hvor ellers liv og frihetene er verdsatt så høyt?

Eller kanskje ikke? Hva sier er deres myndigheter lovlig bosatt i Norge, som nå står opp for sine kjære, og bedt om å ikke utvise henne fra landet, da plutselig, "Norge er 2010" tapt allerede på veien fra flyplassen i Moskva? Fordi barn er ikke ansvarlig for deres foreldre. Og likevel, når det er umenneskelig, ikke som europeere. Ja og skjule nå, etter alt dette sprøytenarkoman, er det ikke et alternativ.

Med hensyn til Madina Salamova - men for å være sikker på at det virkelig truer til ingenting - det var kult å bringe henne hjem. Det kan åpne kurs i norsk og innføre en ekstra spesiell kurs om "Hvordan komme seg ulovlig til Norge og bli en mann av året." De vet ikke hvem du skal kontakte! Bring back Mary, Amelie, og et år senere, sender vi deg ti nye ))))))))

Antakeligvis har du brukt samme oversettelsegreie som jeg gjorde for en del steder så synes jeg det ikke ga noen mening. ;P

Skrevet

Man blir ikke nødvendigvis en ressurs selv om man snylter til seg en utdannelse, og atpåtil skriver en bok for å briljere om hvordan hun har klart å oppholde seg ulovlig i mange år. Staten bør stille krav til at hun betaler tilbake det hennes utdannelse kostet (70.000*5=350.000). Hun bør dømmes for å ha jobbet svart og bli dømt til å betale skyldig skatt + renter. Det riktige er da å sende henne til Russland. Når hun har bevist at hun kan tjene penger på en ærlig og redelig måte i Russland og innfridd kravene til Norge, DA kan hun søke om arbeidstillatelse.

Jo, det blir man faktisk. Når man har en utdanning som er etterspurt, har tilbud om jobb, og ellers forsørger seg selv, er man en di facto ressurs. Man er nyttig. Hun kunne forøvrig ikke betalt skatt i de årene, om hun aldri så gjerne hadde villet. Du må være registrert for å kunne betale skatt.

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg litt perpleks her. Dere som mener at AM skal kastes ut og argumenterer med at det må være likhet for loven, vil ikke respektere traktater som vi har forpliktet oss på å overholde?

Det er ikke slik at Norge har noen plikt til å gi alle som sniker seg inn i Norge, skattebetalerfinansiert høyere utdanning og hvis du mener Norge har plikt til det, så er det på siden av hva saken dreier seg om. Man kan også være uenig i at ulike ting som idag er straffbart, skal være straffbart, og likevel mene at innvandrere som bryter loven og ikke har krav på opphold skal ut.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke slik at hvem som helst i hele verden har adgang til norsk utdanning betalt av norske skattebetalere bare de klarer å snike seg inn over den norske grensen.

FN er ikke gud forresten.

Jo, det er slik at Norge har skrevet under disse rettighetene. Derfor fikk MA skoleplass mens hun var på asylmottaket. Det at hun var motivert og fikk gode karakterer slik at hun kom inn på NTNU er hennes fortjeneste. Hun har rett på denne skoleplassen, hennviser igjen til artikkel 26 i FNs Universal Declaration of Human Rights.

Gud har gitt henne muligheten til å ta en utdannelse i Norge. Bare en kommentar, siden du drar inn Gud i bildet.

Skrevet

Har du noen gang hørt om svindlere?

Har noen svindlet familien hennes? Siden du har så mye inside iformation, foreslår jeg at du tar kontankt med UDI.

Gjest Celina, 38
Skrevet

Hun har rett på denne skoleplassen.

Alle som er i Norge ulovlig, har rett til gratis utdannelse?

Hørtes merkelig ut.

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er slik at Norge har skrevet under disse rettighetene. Derfor fikk MA skoleplass mens hun var på asylmottaket. Det at hun var motivert og fikk gode karakterer slik at hun kom inn på NTNU er hennes fortjeneste. Hun har rett på denne skoleplassen, hennviser igjen til artikkel 26 i FNs Universal Declaration of Human Rights.

Gud har gitt henne muligheten til å ta en utdannelse i Norge. Bare en kommentar, siden du drar inn Gud i bildet.

Du misforstår helt. I følge din tolkning så har altså Norge ikke bare plikt til å gi alle ulovlige innvandrere høyere utdannelse, men også pensjon, gratis helsevesen og en hel haug andre skattebetalerfinansierte goder. Det er slett ikke tilfelle.

Du forsøker å behandle FN som det skulle være en form for Gud man ikke har lov til å være uenig i. La meg minne om at FNs menneskeråd har bestemt at det er greit å henrette homofile, og at FNs konvensjon om folkemord ikke godkjenner at politiske grupper skal ha samme beskyttelse som religiøse grupper, etter sterkt press fra Josef Stalin.

• Liker 1
Skrevet

Antakeligvis har du brukt samme oversettelsegreie som jeg gjorde for en del steder så synes jeg det ikke ga noen mening. ;P

Jeg har oversatt det med google og med litt velvilje klarer jeg fint å hovedpoenget med hva som skrives. Det kommer i hvertfall frem at foreldrene er kriminelle og skylder masse penger.

Skrevet

Du forsøker å behandle FN som det skulle være en form for Gud man ikke har lov til å være uenig i. La meg minne om at FNs menneskeråd har bestemt at det er greit å henrette homofile, og at FNs konvensjon om folkemord ikke godkjenner at politiske grupper skal ha samme beskyttelse som religiøse grupper, etter sterkt press fra Josef Stalin.

Norge har ikke skrevet under på at det er greit å henrette homofile.

Det er en grunn til hvorofor ingen har uttalt at det er urettferdig at MA har en utdannelse fra Norge. Ingen har vel lyst å kaste stein i glasshuset sitt.

Skrevet

Jeg har oversatt det med google og med litt velvilje klarer jeg fint å hovedpoenget med hva som skrives. Det kommer i hvertfall frem at foreldrene er kriminelle og skylder masse penger.

Kriminelle? Hvor står det? Kan godt hende morsmålet mitt begynner å bli rusten, men jeg har ihvertfall ikke sett order "kriminelle".

Skrevet

Nå ser det heldig vis ut som det ordner seg for Maria Amelie. Regjeringa jobber i høygir for å gjøre om på reglene for arbeidsinnvandring. Ser ut som rettferdigheten seirer til slutt.

• Liker 1
Skrevet

Kriminelle? Hvor står det? Kan godt hende morsmålet mitt begynner å bli rusten, men jeg har ihvertfall ikke sett order "kriminelle".

Man er jo kriminell når man skylder masse penger og stikker i fra gjelden sin. Hva kaller du en som låner penger og ikke leverer tilbake?

• Liker 2
Skrevet

Man er jo kriminell når man skylder masse penger og stikker i fra gjelden sin. Hva kaller du en som låner penger og ikke leverer tilbake?

Har du hørt foreldrene til Marie Amelie versjon eller bygger du din oppfatning på en Russisk blogg som er oversatt fra rusisk med google?

Skrevet

Hallo? Det er snakk om flere millioner dollar. Ingen familie klarer å bruke opp så mye penger i Ocetia i 98. Det er også uklart hvem faren skylder penger til. Det er ikke en bank, bankene i Russalnd begynte ikke å gi lån før 2005.

Skrevet

Hallo? Det er snakk om flere millioner dollar. Ingen familie klarer å bruke opp så mye penger i Ocetia i 98. Det er også uklart hvem faren skylder penger til. Det er ikke en bank, bankene i Russalnd begynte ikke å gi lån før 2005.

Håper du er ironisk. Ossetia er jo bare en knøttliten delstat i Russland. At du mener man ikke kan bruke mange penger i Russland er helt absurd.

Skrevet

Madina tok utdanning under sitt falske navn Maria Bidzikoeva ved NTNU. Madina tok en Bachelor i sosialantropolog (3år). Og deretter fullførte hun en 2 års Masteroppgave- der hun skrev om bruken av videokonferanser i Statoil. Altså en tverrfaglig samfunnsfaglig utdanning "der kandidaten kan kommunisere "med naturvitens...kaplig miljøer på deres egne premisser. Den utdanning er ikke så spesiell at "eksperter" fra utlandet er løsningen. Norske kandidater har samme kvalifikasjoner så vi er bent ut, selvforsynte med andre kandidater.

Statoils "blinde" adferd i denne sammenhengen bør få konsekvenser for selskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...