Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når respektable mennesker merkes som kriminelle, så blir kriminell et ord som mister sin mening.

Skal du si noe stygt om dem, så synes jeg lovbryter passer bedre.

Jeg er forresten ikke helt sikker på om mamma og pappa er respektable. Gjengen til Jeltsin har på lovlig vis ranet det Russiske folk for deres firmaer, felleseiendom og ressurser, og mammaen og pappaen satt mitt oppi dette og forsynte seg.

Men Marie Amelie deltok ikke i dette. Hun er respektabel.

Ingen er respektable hvis de blir i et land når de har fått avslag på en asylsøknad.

Ei heller er noen respektable når de lyver. Jeg hater folk som lyver. Det er patetisk.

En lovbryter er uansett en forbryter. En som begår en kriminell handling. Kriminelle handlinger bør straffes.

Og det var nettopp det jeg gjorde. For å nå frem til deg. For med den holdningen du har til andre mennesker, de fordommene du har, vitner om en utrolig mangel på kunnskap. Når jeg stilte spørsmål ved din bruk av ordet "kriminell", som er et adjektiv som for øvrig kun passer på malum in se forbrytelser, så var det for å lære deg noe nytt.

At du synker så lavt at du begynner med ad hominem bekrefter bare din mangel på kunnskap.

Og med det synker du på et lavere nivå enn en 5-åring med ditt, "men du er dum i hodet så!".

Abyssus abyssum invocat. Selv om MA har gjort en hel haug ulovlige ting så kan ikke det bli gjort til at det skal bli lovlig.

Og når vi først skal begynne å bruke latin- Acquiris quodcumque rapis.

Forøvrig så er jeg ikke den personen som du tror jeg er. Det er flere anonyme brukere her vettu.

Jeg anser ikke en person som har mer enn 8 års utdanning, reiser til alle verdensdeler og er språkmektig- som kunnskapsløs. Derimot virker det noe tafatt med folk som skal trekke inn latinske ord for å "lære noen noe nytt". Prøver du å heve deg over alle andre?

Det samme kan du vel si om Marianne Auli, og en del andre som kan å bruke media.

Forskjellen på en dyktig, profilert person, og en dyktig person som kanskje ikke får jobb en gang kan jo være evnen til å bruke media.

Jeg er også veldig flink til noe, men håpløs i forhold til media og markedsføring. Jeg kunne tjent store penger på å kunne bruke media like sterkt som MA.

Det er flere medier enn bare tv og aviser. :P

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Audi, vide, tace, si tu vis vivere (in pace).

(Hør, se, hold kjeft- hvis du vil leve i fred).

Skrevet

Det samme kan du vel si om Marianne Auli, og en del andre som kan å bruke media.

Forskjellen på en dyktig, profilert person, og en dyktig person som kanskje ikke får jobb en gang kan jo være evnen til å bruke media.

Marie Amelie fikk faktisk mediaprisen(Ny Tid) "årets nordmann". Den jenta er god i pr., og har tydeligvis mye energi. Jeg tror hun er råsterk.

Jeg er også veldig flink til noe, men håpløs i forhold til media og markedsføring. Jeg kunne tjent store penger på å kunne bruke media like sterkt som MA.

PR-kompetanse er ekstremt verdifull!

Du bør også skaffe deg en kjæreste som er journalist i Klassekampen, slik som MA har gjort!!!! Det hjelper alltid VELDIG for å få igjennom saken sin i media, siden journalistene i Norge beskytter hverandre og hjelper hverandre.

Skrevet

Vi kan vel si på en måte at dem som ønsker at alle asylsøkere som snyter på det norske samfunnet gjennom å være illegale etter avslått asylsøknad, er griske i og med at de vil ha dem her i landet siden de påstår at de kan være nyttige. Til det har jeg å si at griskhet gjør deg dum.

Skrevet

Jeg erkjenner ikke min egen kunnskapsløshet.

Fikset det for deg. ;-)

Derimot virker det noe tafatt med folk som skal trekke inn latinske ord for å "lære noen noe nytt".

Abyssus abyssum invocat, Acquiris quodcumque rapis.

To bom. Bom en, det er langt for deg mellom liv og lære. Bom to, du viser nok en gang at du ikke fått med deg hverken hva malum prohibitum eller malum in se betyr eller hvor de terminologiene kommer fra. Alikevel prater du om Maria Amelie som om hun har begått sistnevnte med mens rea i tillegg (til trass for at det altså var foreldrene hennes som dro henne inn hit). Fordomsfullhet kommer ofte av mangelen på kunnskap...

Prøver du å heve deg over alle andre?

Det er ikke jeg som flyr rundt og kaller andre for 5-åringer her...

• Liker 1
Skrevet

Du bør også skaffe deg en kjæreste som er journalist i Klassekampen, slik som MA har gjort!!!! Det hjelper alltid VELDIG for å få igjennom saken sin i media, siden journalistene i Norge beskytter hverandre og hjelper hverandre.

Jeg liker veldig godt ei dame som var freelancefotograf i klassekampen, men jeg hadde ikke sjans, fordi hun var lesbisk.

Jeg vil ikke bytte ut dama mi, så da får jeg heller klare meg på egen maskin og kjøre på litt sparebluss.

Jeg visste ikke at journalistene beskyttet hverandre.

Men jeg visste at å bli kjent med de rette folka er nyttig. Det å bli kjent med folk er faktisk ganske tungt for mange, og det at MA er god til dette er reell og nyttig kompetanse.

• Liker 1
Skrevet

Ingen er respektable hvis de blir i et land når de har fått avslag på en asylsøknad.

Ei heller er noen respektable når de lyver. Jeg hater folk som lyver. Det er patetisk.

En lovbryter er uansett en forbryter. En som begår en kriminell handling. Kriminelle handlinger bør straffes.

Mener du at kriminalitet uansett bør straffes, uavhengig av hva slags regime som styrer?

En av Sovjets mest kjente kriminelle var Rudolf Nurejev, i sin tid verdens beste danser. Han risikerte 15 års fengsel fordi han var kriminell (homofil), og ble borte fra landet i 40 år.

Gjør det faktum at han var kriminell (homofil) han til mindre respektabel?

Fram til 1953(?) var homofile kriminelle også i Norge.

Det var nødvendig å lyve om sin legning. Løgn av nødvendighet, gjør det et menneske urespektabelt?

• Liker 1
Skrevet

Noe som er litt ironisk er at du og jeg sannsynligvis stammer fra papirløse innvandrere fra Nord-Ossetia eller Kaukasus.(Kilde: En museumsmann fra Gruetunet).

Finnerugen, som ble brukt i svedjebruk, som finnene hadde med seg ,stammet opprinnelig fra Kaukasusfjellene. Der var klimaet så tøft at rugen med den største matpakka klarte seg best. Denne svært rike rugen ble med folkevandringen som strakte seg langt inn i Norges skogsområder.

Skrevet

Fordomsfullhet kommer ofte av mangelen på kunnskap...

Ikke alltid.

Det er ikke jeg som flyr rundt og kaller andre for 5-åringer her...

Den anonyme meg som svarte deg var ikke den som kalte andre for 5-åringer.

Skrevet

Noe som er litt ironisk er at du og jeg sannsynligvis stammer fra papirløse innvandrere fra Nord-Ossetia eller Kaukasus.(Kilde: En museumsmann fra Gruetunet).

Skeptisk. I såfall må det være for noen 100+k år siden for DNA-studier viser at den skandinaviske befolkning deriblant nordmenn stammer fra bonde-folkeslag og jordbruksfolk fra Europas sørligere breddegrader. Etter den siste istid for 9-10'000 år siden ble det skandinaviske landområdet befolket av jegere og samlere. For omkring 6'000 år siden innvandret deretter jordbrukere, muligens fra Sør-Europa, til Skandinavia. Først ble Danmark befolket, deretter Sverige og Norge. Jeger og samler-folkeslaget ble utryddet eller gikk opp i jordbruksbefolkningen.

Skrevet

Skeptisk. I såfall må det være for noen 100+k år siden for DNA-studier viser at den skandinaviske befolkning deriblant nordmenn stammer fra bonde-folkeslag og jordbruksfolk fra Europas sørligere breddegrader. Etter den siste istid for 9-10'000 år siden ble det skandinaviske landområdet befolket av jegere og samlere. For omkring 6'000 år siden innvandret deretter jordbrukere, muligens fra Sør-Europa, til Skandinavia. Først ble Danmark befolket, deretter Sverige og Norge. Jeger og samler-folkeslaget ble utryddet eller gikk opp i jordbruksbefolkningen.

Jeg sikter til finneinnvandringene, og de er av mye nyere dato enn de innvandringene du prater om.

Men skeptisk kan du få være. Jeg er usikker på hvor omfattende finnegenene har spredt seg i befolkningen. Jeg vet ikke nok om dette.

Skrevet

Masterutdanningar frå SV og HF går det ørten av på dusinet! Ingenting der kan kallast "spesialkompetanse" i næringslivet. Det at Statoil og Teknisk Ukeblad er ute etter AM er fordi det er GOOOOOD PR for dei. Heile Noreg går tydelegvis heilt av skaftet for at AM skal få bli her, og då er det eit smart trekk å vere den som anset ho.

Utan mediadekning hadde ho ikkje hatt noko stort å vise til.

Det er artig å lese om folk som vil at sentrale lover skal brytast, for så å klage over høge skattar i neste setning...Velferdssamfunnet kjem faktisk ikkje flytande av seg sjølv!

Skrevet

Masterutdanningar frå SV og HF går det ørten av på dusinet! Ingenting der kan kallast "spesialkompetanse" i næringslivet. Det at Statoil og Teknisk Ukeblad er ute etter AM er fordi det er GOOOOOD PR for dei. Heile Noreg går tydelegvis heilt av skaftet for at AM skal få bli her, og då er det eit smart trekk å vere den som anset ho.

Det er artig å lese om folk som vil at sentrale lover skal brytast, for så å klage over høge skattar i neste setning...Velferdssamfunnet kjem faktisk ikkje flytande av seg sjølv!

Om Teknisk Ukeblad ansetter Maria Amelie sier jeg opp abbonementet!

Skrevet

Om Teknisk Ukeblad ansetter Maria Amelie sier jeg opp abbonementet!

Ja, jeg lurer veldig på hvordan jeg kan si opp abonnementet selv om jeg er medlem i NITO.

Skrevet

Men hun er jo god i media! Du må ikke undervurdere det. Og det har hun i tillegg til bra energi og utdannelse. Mastergrad er bra utdannelse.

Jeg oppfordrer også deg til å bryte alle lover du føler for dersom du blir jaget på flukt. Lyv og stjel. Kom deg unna , og redd livet. De som blir tatt av sine forfølgere og unnskylder seg med "men jeg kunne jo ikke lyve for politiet" er noen pingler som ikke overlever, og deres slekt kan dø ut.

Skrevet

Jeg er sikker på at alle nordmenn som var her under krigen var veldig nøye på å være lovlydige og ikke begå noe lovbrudd. Tenk, man kunne jo ikke være kriminell og flykte! Nei, det ville være helt absurd. Det var bra at svenskene, til å begynne med, sendte tilbake de nordmenn som ble tatt ved grensen, slik at myndighetene her i Norge på den tiden fikk gitt de lovforbryterne sin rette straff! Tenk å flykte fra et land i krig da gitt! Da hadde de sikkert gjort noen alvorlige kriminelle greier som å lytte til radio og sånn. Nei huff og huff.

• Liker 1
Skrevet

Men hun er jo god i media! Du må ikke undervurdere det. Og det har hun i tillegg til bra energi og utdannelse. Mastergrad er bra utdannelse.

Jeg oppfordrer også deg til å bryte alle lover du føler for dersom du blir jaget på flukt. Lyv og stjel. Kom deg unna , og redd livet. De som blir tatt av sine forfølgere og unnskylder seg med "men jeg kunne jo ikke lyve for politiet" er noen pingler som ikke overlever, og deres slekt kan dø ut.

At ho er god i media er dine ord. Ho har bra utdanning i forhold til kva? Er du klar over kor mange som har mastergrad i dag?? Ei mastergrad kan KVEN som helst ta (tydelegvis) dersom ein ikkje har andre ting å bruke tida si på. Det er IKKJE eit kvalitetsstempel lenger.

Takk for oppfordringa om å bryte lover, men lover er der faktisk ikkje berre for å gjere livet surt for folk...Tru det eller ei!

• Liker 1
Skrevet

At ho er god i media er dine ord. Ho har bra utdanning i forhold til kva? Er du klar over kor mange som har mastergrad i dag?? Ei mastergrad kan KVEN som helst ta (tydelegvis) dersom ein ikkje har andre ting å bruke tida si på. Det er IKKJE eit kvalitetsstempel lenger.

Takk for oppfordringa om å bryte lover, men lover er der faktisk ikkje berre for å gjere livet surt for folk...Tru det eller ei!

Loven er der for å beskytte Norge mot innvandring.

Det er viktigere å overleve enn å beskytte Norge mot innvandring. Det er antihumanistisk å si at innvandringsloven er viktigere enn livet.

Jeg vet ikke hvor mange som har mastergrad i dag. Men jeg står allikevel ved at det er en prestasjon.

"årets Nordmann"-prisen er jo premiering for å være god i media. Det er mer enn mine ord.

Hun er også den personen med flest sider i Dagbladet i dag. Hun har fått mer omtale bare i dag, enn de fleste har fått hele sitt liv. Hun har mediadekning som bare nesten fotballspillere og Northug kan matche. Og ingen jeg husker har prestert så mange sider i Dagbladet skrevet om seg på en dag Som MA har fått i dag.

Skrevet

Denne saka er vel langt ifrå så klar som du gjer den? Og den vert nøye vurdert, også utifrå menneskeomsyn. Noreg er vel eitt av dei landa i verda som har størst fokus på dette.

Du skal sjølvsagt få lov til å meine at ei mastergrad er ei bragd. Men du er vel einig i at når det er mange som har ei mastergrad så mistar den litt av verdien sin?

Prisen "Årets Nordmann" har eg aldri høyrt om før og veit heller ikkje kva kriteriar som vert lagde til grunn for å få denne. Denne prisen fekk ho vel også før ho kom i media?

At ho er den med flest sider i Dagbladet seier ingenting om kor flink ho er i media! Dagbladet veit at dette er den hottaste saka for tida og vil difor bruke denne for alt det er verdt.

Tykkjer du fotballspelarar og Northug er gode i media også, sidan du samanliknar antal sider dei har med antal sider ho har?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...