Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

sussanne: nei, som frepper så vil jeg heller ha inn de som snylter på skatten, har lite å bidra med til fellesskapet og som bare tenker på seg og sitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne har blitt forsøkt voldtatt av en taxisjåfør. Hun var ute på byen men ville dra hjem så vi plasserte henne i en Oslo Taxi.

Her en liten krass kritikk til deg og de andre "vi". Når man har hørt om alle dem som har blitt voldtatt opp gjennom årene og at man bør være flere i en taxi- gjør dere det neste gang da?

Han viftet med det og sa: "ser du, nå er jeg en nordmann og hvis jeg har kommet meg unna med det jeg gjorde før, vil jeg komme meg unna mye mer nå".

Han kan si han er nordmann så mye han vil, men ingen kan skifte etnisitet ved å få et statsborgerskap så han vil aldri noensinne bli en nordmann.

Skrevet

Den historien hørtes overmåte troverdig ut...

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2061267.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3120179.ece

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article3974110.ece

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1193618/Taxisjaafoer_33_tiltalt_for_voldtekt.html

Trenger du flere linker?!? Just let me know.

Poenget er at han fikk statsborgerskap fordi politiet ikke hadde noe bevis. Og MA må sendes ut til Russland fordi igjen staten Norge har ingen bevis på at hun vil bli forfulgt.

Disse sakene er alvorlige, men blir behandlet av bare en person som følger de lovene vi har. Men sannheten er at noen må forskjellsbehandles for at det skal ble rettferdig og riktig.

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2061267.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3120179.ece

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article3974110.ece

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1193618/Taxisjaafoer_33_tiltalt_for_voldtekt.html

Trenger du flere linker?!? Just let me know.

Poenget er at han fikk statsborgerskap fordi politiet ikke hadde noe bevis. Og MA må sendes ut til Russland fordi igjen staten Norge har ingen bevis på at hun vil bli forfulgt.

Disse sakene er alvorlige, men blir behandlet av bare en person som følger de lovene vi har. Men sannheten er at noen må forskjellsbehandles for at det skal ble rettferdig og riktig.

HVILKEN av disse linkene er riktige? Det virker bare som du har slengt inn en hel haug med linker for at man skal se hvor mange kvinner det er som har blitt voldtatt av taxisjåfører opp gjennom åra. Hvilket vi selvfølgelig er klar over!

Jeg går utifra at du mener de linkene som henviser til saken i Stavanger?

Gjest Sussanne
Skrevet

Vi gikk aldri til media med saken. Og det er ikke det som er poenget med innlegget mitt. Så jeg setter pris på at folk kommenterer på selve poenget og ikke "dere er dumme som plasserte henne alena i en taxi".

Skrevet

Vi gikk aldri til media med saken. Og det er ikke det som er poenget med innlegget mitt. Så jeg setter pris på at folk kommenterer på selve poenget og ikke "dere er dumme som plasserte henne alena i en taxi".

Det burde dere ha gjort da så kunne folk få øynene opp for hva slags DRITT vi har i Norge.

Skrevet

artig uttalelse fra Maria Amelies advokat på nyhetene idag : " hun var så liten da de flyktet landet at hun ikke husker hvorfor" - 17 år - liten - hva er hun nå tro? litt stor ? latterlig.

Skrevet

artig uttalelse fra Maria Amelies advokat på nyhetene idag : " hun var så liten da de flyktet landet at hun ikke husker hvorfor" - 17 år - liten - hva er hun nå tro? litt stor ? latterlig.

Så søtt. En liten frepper viser sin kunnskapsløshet og fordomsfullhet. :)

Tror dere freppere noen sinne vil klare å legge fra seg rasismen sin?

Gjest Sussanna
Skrevet

Alle er jo klare over dette. Det finnes tusenvis av slike saker i media. Det vi må få tak i er at de blir behandlet på samme måte som mennesker som ikke ønsker en flue vondt, fordi lovene er "like for alle". Ja til forskjellsbehandling sier jeg.

Gjest Violently Happy
Skrevet (endret)

Tror dere freppere noen sinne vil klare å legge fra seg rasismen sin?

Hva faen har rasisme med dette å gjøre? :kjefte:

MA/MS kommer fra Kaukasus-området, og skal man snakke om raser så tilhører hun den kaukasoide rase (hvite rase) som omfatter mennesker som har sin opprinnelse i Kaukasus-området. Disse menneskene inkluderer blant annet europeere, indere, persere og arabere.

MA/MS er HVIT.

Jeg har aldri hørt om rasisme mot sin egen rase- rasisme er mot andre raser. Du mener sikkert diskriminering..?

Endret av Violently Happy
  • Liker 1
Skrevet

Hun var ikke 17 da de flyktet landet. Hun var 17 da hun kom til Norge.

Skrevet

Jeg tror på forskjellsbehandling. Jeg mener at vi er forskjellige individer og skal behandles forskjellig. Har man vært i Norge i 7 år, blitt anmeldt for tyveri og forsøkt voldtekt, skal man sendes ut. Har man vært i Norge i 7 år lært seg språket, fått en utdannelse, og bidrar til samfunnet, skal man få bli.

Dessverre er det veldig mange som får bli i Norge som ikke har en utdannelse og sitter på trygda, fordi loven sier at alle skal behandles likt. Og det er helt håpløst.

Jeg skal gi dere en kjempetrist eksempel på dette:

Min venninne har blitt forsøkt voldtatt av en taxisjåfør. Hun var ute på byen men ville dra hjem så vi plasserte henne i en Oslo Taxi. Han kjørte henne til en lokale og dro henne inn på ett rom. På det tidspunktet har det gått opp for meg at mine hus nøkkler ligger i hennes veske. Så jeg begynte å ringe henne som en gjerning slik at hun kunne snu taxi og komme tilbake. Hun begynte å skrike at hans skilter på bilden er skrevet ned og dette er familien som ringer fordi de har fått beskjed at hun var på vei hjem. Og siden det tar alt for langt tid vil de sikkert ringe politiet nå. Sjåføren tok da bankkortet hennes, betalte for turen, og forlot henne ved de lokalene.

Saken ble politianmeldt. Men fordi det ikke fantes noe tekniske bevis på at hun ikke selv ville bli kjørt til det lokalet, sa selvfølgelig loven at han ikke kan straffes. Noen uker seinere kom sjåføren hjem til henne med hennes bankkort. Han hadde også med seg statsborgerskapsbeviset som han fikk i posten samme dag. Han viftet med det og sa: "ser du, nå er jeg en nordmann og hvis jeg har kommet meg unna med det jeg gjorde før, vil jeg komme meg unna mye mer nå".

Og slik er loven folkens. Ingen forskjellsbehandling.

Du har virkelig ikke skjønt mye. Lær deg å skille en problemstilling fra en annen, lær deg forskjellen på juss og politikk og ikke minst hva som er relevant og hva som er irrelevant i forhold til ulike spørsmål. Det blir helt håpløst når en blander alle spørsmål, hensyn og momenter i en "herlig" suppe. Slik du fremstiller det er det så enkelt som at her er det to utlendinger som bor i Norge, en oppfører seg bra og en gjør det ikke og da er det greit å forskjellsbehandle dem.

Det er forskjell på å komme til Norge som asylsøker og arbeidsinnvandrer. Loven stiller ulike vilkår for opphold. Selvfølgelig er det synd at mennesker som får innvilget asyl/humanitært opphold, begår kriminalitet her i landet. Det er imidlertid en annen problemstilling enn det at mennesker oppholder seg ulovlig i landet, selv om myndighetene har truffet et vedtak på at de skal ut. Den historien om venninnen din og taxisjåføren har ingenting i denne diskusjonen å gjøre, fordi tilfellene ikke er sammenlignbare. Han har hatt opphold og arbeidstillatelse. Hvis man da blir anmeldt for en straffbar handling, blir dette spørsmålet behandlet av politi/påtalemyndighet/domstoler. Har man ikke nok bevis til å dømme noen, så blir de ikke dømt. Hvis han hadde blitt dømt for voldtekt, hadde han blitt sendt ut av landet og ikke fått noe statsborgerskap.

Asylinnstituttet skal beskytte de som har behov for det. Her er det ikke rom til å ta hensyn til hvor flink, veltilpasset og velutdannet du er. Når det er snakk om arbeidsinnvandring, er dette imidlertid relevante momenter.

For å oppummere; det er greit å behandles ulike mennesker ulikt etter forskjellige regler, men under en og samme regel, må det være likt for alle. Problemet med å innføre slik særbehandling som du mener, er ikke bare at da lever vi i ikke i en rettsstat lenger, og folk vil miste respekten for alt som heter lover og regler. Verden er dessverre ikke så enkel som du vil ha det til.

• Liker 1
Skrevet

Du har virkelig ikke skjønt mye. Lær deg å skille en problemstilling fra en annen, lær deg forskjellen på juss og politikk og ikke minst hva som er relevant og hva som er irrelevant i forhold til ulike spørsmål.

Passe arrogant. Byråkrat?

Ellers vet en med inngående kunnskap i jus like lite om en som har fått opphold faktisk har blitt likebehandlet med en som ikke har fått opphold. Du må nesten ha inngående kjenskap til sakene for å vite det, eventuelt stole 100% at mennesker evner å likebehandle saker som ofte er veldig ulike.

Når det gjelder asyl vs. arbeidsinnvandring er det ikke rart folk flest blander litt sammen. Sunn fornuft får ikke mannen i gata til å forstå hvorfor man må dra ut igjen for å søke om arbeidstillatelse. Bare regelonansiter og byråkratifetisjister skjønner det og liker det. For sånn er det. Ferdig med det.

Gjest Sussanne
Skrevet

Vi blir forskjellsbehandlet overalt. Eks, jeg røyker ikke og har ikke krav på flere pauser om dagen. Jeg er en kvinne og jeg kommer dessverre til å få 10% mindre i lønn enn en mann med samme utdannelse i økonomi bransjen osv osv osv.... Men folk som søker asyl kan ikke forskjellsbehandles. Har man utdannelse eller ei, kan man bidra eller ei...

Skrevet

Har man vært i Norge i 7 år lært seg språket, fått en utdannelse, og bidrar til samfunnet, skal man få bli.

Hun har ikke fått en utdannelse her i landet. Hun har tatt en studieplass på falske premisser. Det vil si at hun har tatt denne plassen fra en person som egentlig var kvalifisert. Hadde det vært deg som ikke kom inn på det studiet du ville, fordi en annen la urettmessig krav på studieplassen, hadde du synes det var greit da?

Skrevet

Hun gikk på vgs og fikk gode nok karakterer til å komme inn. Get over it.

Skrevet

Hun gikk på vgs og fikk gode nok karakterer til å komme inn. Get over it.

Det tviler jeg ikke på. Problemet er at hun på det tidspunktet ikke hadde lovlig opphold i landet, da spiller det ingen rolle at hun hadde gode nok karakterer til å komme inn.

Gjest Celina, 38
Skrevet

Du har virkelig ikke skjønt mye. Lær deg å skille en problemstilling fra en annen, lær deg forskjellen på juss og politikk og ikke minst hva som er relevant og hva som er irrelevant i forhold til ulike spørsmål. Det blir helt håpløst når en blander alle spørsmål, hensyn og momenter i en "herlig" suppe. Slik du fremstiller det er det så enkelt som at her er det to utlendinger som bor i Norge, en oppfører seg bra og en gjør det ikke og da er det greit å forskjellsbehandle dem.

Det er forskjell på å komme til Norge som asylsøker og arbeidsinnvandrer. Loven stiller ulike vilkår for opphold. Selvfølgelig er det synd at mennesker som får innvilget asyl/humanitært opphold, begår kriminalitet her i landet. Det er imidlertid en annen problemstilling enn det at mennesker oppholder seg ulovlig i landet, selv om myndighetene har truffet et vedtak på at de skal ut. Den historien om venninnen din og taxisjåføren har ingenting i denne diskusjonen å gjøre, fordi tilfellene ikke er sammenlignbare. Han har hatt opphold og arbeidstillatelse. Hvis man da blir anmeldt for en straffbar handling, blir dette spørsmålet behandlet av politi/påtalemyndighet/domstoler. Har man ikke nok bevis til å dømme noen, så blir de ikke dømt. Hvis han hadde blitt dømt for voldtekt, hadde han blitt sendt ut av landet og ikke fått noe statsborgerskap.

Asylinnstituttet skal beskytte de som har behov for det. Her er det ikke rom til å ta hensyn til hvor flink, veltilpasset og velutdannet du er. Når det er snakk om arbeidsinnvandring, er dette imidlertid relevante momenter.

For å oppummere; det er greit å behandles ulike mennesker ulikt etter forskjellige regler, men under en og samme regel, må det være likt for alle. Problemet med å innføre slik særbehandling som du mener, er ikke bare at da lever vi i ikke i en rettsstat lenger, og folk vil miste respekten for alt som heter lover og regler. Verden er dessverre ikke så enkel som du vil ha det til.

Jeg er enig med deg - og Høyre og Venstre er enig med deg. Dog, SV er selvsagt ikke enig...

• Liker 1
Gjest Celina, 38
Skrevet

Jeg er enig med deg - og Høyre og Venstre er enig med deg. Dog, SV er selvsagt ikke enig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...