Gjest pastablasta Skrevet 21. januar 2011 #1001 Skrevet 21. januar 2011 Norge har et valg om å la de jobbe svart, eller å gi de tillatelse til å jobbe hvitt. Dette er mennesker som ønsker å jobbe hvitt, men vi nekter dem. Jeg tror forresten også at Staten ønsker at de skal jobbe svart, fordi da slipper Staten å gjøre noe, og det er egentlig den eneste mulige løsningen. Den enkleste løsningen på et problem er å lukke øynene. Du, på den annen side, velger å lukke øynenene for nettopp hvorfor staten "ikke vil at de skal jobbe hvitt", de har ikke fått opphold! Staten vil at de skal reise ut, men de velger å bli. 1
Gjest KRIG? Skrevet 21. januar 2011 #1002 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er sikker på at alle nordmenn som var her under krigen var veldig nøye på å være lovlydige og ikke begå noe lovbrudd. Tenk, man kunne jo ikke være kriminell og flykte! Nei, det ville være helt absurd. Det var bra at svenskene, til å begynne med, sendte tilbake de nordmenn som ble tatt ved grensen, slik at myndighetene her i Norge på den tiden fikk gitt de lovforbryterne sin rette straff! Tenk å flykte fra et land i krig da gitt! Da hadde de sikkert gjort noen alvorlige kriminelle greier som å lytte til radio og sånn. Nei huff og huff. A) Er det krig i Russland? B) De som kommer fra krigsområder - reiser de hjem når krigen slutter? 2
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1003 Skrevet 21. januar 2011 Denne saka er vel langt ifrå så klar som du gjer den? Og den vert nøye vurdert, også utifrå menneskeomsyn. Noreg er vel eitt av dei landa i verda som har størst fokus på dette. Du skal sjølvsagt få lov til å meine at ei mastergrad er ei bragd. Men du er vel einig i at når det er mange som har ei mastergrad så mistar den litt av verdien sin? Prisen "Årets Nordmann" har eg aldri høyrt om før og veit heller ikkje kva kriteriar som vert lagde til grunn for å få denne. Denne prisen fekk ho vel også før ho kom i media? At ho er den med flest sider i Dagbladet seier ingenting om kor flink ho er i media! Dagbladet veit at dette er den hottaste saka for tida og vil difor bruke denne for alt det er verdt. Tykkjer du fotballspelarar og Northug er gode i media også, sidan du samanliknar antal sider dei har med antal sider ho har? Årets nordmann- se link http://www.klartale.no/norge/article107389.zrm Det å komme på trykk og tv er jo det sentrale målet når man snakker om profilering i media. Hun har beviselig en fantastisk mediadekning. Northug er vår beste skiløper i media. Bare tell antall sider. Han er profilert, og såpass profilert at han er ett ettertraktet sponsorobjekt. Han står fram som en god vinner, og dårlig taper-ikke en dott som later som om han er rausere enn han er og later som om at han er en god taper. Jeg synes saken er ganske klar. Familien til MA rømte fra torpedoer . De visste ikke at det kvalifiserte til asyl i Finland og Norge, så de brente passene og fant på en historie de trodde var mer kurant. Marie var barn, og kom til Norge via Finnland som ungdom på 17, etter mange år som internflyktning i Russland. Jeg tror hun har søkt om å få vurdere sin sak individuelt for lenge siden. det har ikke skjedd. Hun er skitredd for å reise tilbake til Russland. En granat i hagen har vel noe med det å gjøre. Det som er usikkert er om hun vil bli jaktet ned eller ikke når hun kommer tilbake. Jeg håper å tror at det ikke skjer, men forstår allikevel at hun er redd. Foreldrene gjemmer seg fortsatt, hvilket beviser at de er redde. Jeg tror at regjeringen og Sjeggestad mener at mafiaen eller kreditorene ikke er sinna lenger. Noe jegg betviler, siden jeg tror den farlige gjelda er på tosifret millionbeløp. Jeg mistenker at Sjeggestad ikke har sendt nok russisktalende folk til Vladikavkaz til at han har fått ett fullgodt bilde av situasjonen. Jeg har også mistanke om at han ikke har snakket med de folka som er ute etter familien. Jeg er overbevist om at Marie er redd. Jeg er også overbevist om at det ikke koster Norge fem flate øre å ta imot henne, så det med å beskytte oss mot en innvandrer er bare for dumt. Konsekvensen av å lette på den strenge praksisen er vel at kanskje 500 flere veltilpassede barn og unge må få bli. Dette er ressurspersoner og en vinn-vinn situasjon. Sjeggestad frykter at Norges rykte som et vanskelig land å kommme inn vil bli skadet, og at det derfor vil komme flere ulovlige innvandrere som vil gjemme seg i 7 år, og tro de kan få opphold etterpå. Det er hovedproblemet, for ikke å si det eneste.
Gjest Jente_1990 Skrevet 21. januar 2011 #1004 Skrevet 21. januar 2011 For med den holdningen du har til andre mennesker, de fordommene du har, vitner om en utrolig mangel på kunnskap. To bom. Bom en, det er langt for deg mellom liv og lære. Bom to, du viser nok en gang at du ikke fått med deg hverken hva malum prohibitum eller malum in se betyr eller hvor de terminologiene kommer fra. Apropos fordommer...Synes du har litt vel mange mot en du ikke engang kjenner. Var det ikke noen som mente at det var lett å mobbe på nett? Du passer jo fint i den kategorien. Selv om en person, i dine øyne, skriver noe som du tydeligvis har stor greie på, så betyr ikke det at personen har mangel på kunnskap da vettu! Kommer sikkert til å falle ned i en bås jeg og nå, men synes det vitner om mangel på respekt for andre mennesker å komme med teite utsagn som at det og det mennesket har mangel på kunnskap bare fordi at personen ikke gidder å sette seg inn i et latinsk ord og uttrykk.
Gjest pastablasta Skrevet 21. januar 2011 #1005 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er sikker på at alle nordmenn som var her under krigen var veldig nøye på å være lovlydige og ikke begå noe lovbrudd. Tenk, man kunne jo ikke være kriminell og flykte! Nei, det ville være helt absurd. Det var bra at svenskene, til å begynne med, sendte tilbake de nordmenn som ble tatt ved grensen, slik at myndighetene her i Norge på den tiden fikk gitt de lovforbryterne sin rette straff! Tenk å flykte fra et land i krig da gitt! Da hadde de sikkert gjort noen alvorlige kriminelle greier som å lytte til radio og sånn. Nei huff og huff. Det er forskjell på å flykte fra noe, og å flykte til noe. Mesteparten av de som oppholder seg ulovlig her i landet, har nok desverre kommet hit fordi de flykter til noe. Dette "noe" er velferden vår. Å sammenligne med nordmenn som flyktet fra Norge under krigen blir absurd. Disse menneskene hadde sannsynligvis reellt beskyttelsesbehov. Hadde Sverige hatt ett asylinstitutt på den tiden, hadde disse nordmennene fått opphold!
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1006 Skrevet 21. januar 2011 A) Er det krig i Russland? B) De som kommer fra krigsområder - reiser de hjem når krigen slutter? A) Jeg tror det er krig i Tsjetsjenia, det har vært krig i Ossetia (der MA kommer fra). Det er ikke krig der nå. Problemet deres er at de har torpedoer etter seg, og kanskje en mye større mafia. Jeg vet ikke hvor mektige folk det er og hvor sinte de er, men de er ikke trygge noe sted i Russland. B) Vet ikke.
Gjest pastablasta Skrevet 21. januar 2011 #1007 Skrevet 21. januar 2011 Loven er der for å beskytte Norge mot innvandring. Det er viktigere å overleve enn å beskytte Norge mot innvandring. Det er antihumanistisk å si at innvandringsloven er viktigere enn livet. Blir etterhvert ganske oppgitt over det vrøvlet du kommer med i denne tråden. ..hvis det virkelig står om livet, vil søkeren få opphold, pga forfølgelsesfare!
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1008 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Det er forskjell på å flykte fra noe, og å flykte til noe. Mesteparten av de som oppholder seg ulovlig her i landet, har nok desverre kommet hit fordi de flykter til noe. Dette "noe" er velferden vår. Å sammenligne med nordmenn som flyktet fra Norge under krigen blir absurd. Disse menneskene hadde sannsynligvis reellt beskyttelsesbehov. Hadde Sverige hatt ett asylinstitutt på den tiden, hadde disse nordmennene fått opphold! Lensmenn i Sverige arresterte Nordmenn og sendte de til tyskerne FORDI de enten holdt med T, eller ikke turte annet. Nordmennene ville aldri fått noe asyl i Sverige. Hva er reellt beskyttelsbehov? Marie A og familien flyktet fra noen veldig farlige mennesker. Såpass farlige at de ikke kunne be dem om dokumenter som beviste at de var i fare. Byråkrater har problemer med å se mennesker, fordi de egentlig kan papirer. Endret 21. januar 2011 av I Grosny
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1009 Skrevet 21. januar 2011 Blir etterhvert ganske oppgitt over det vrøvlet du kommer med i denne tråden. ..hvis det virkelig står om livet, vil søkeren få opphold, pga forfølgelsesfare! Hvorfor fikk de ikke opphold den når de kom da? Merkerlig. Det er fullt mulig at de ikke ble trodd, eller at torpedoer og mafia ikke er regnet som reell trussel. Det er iallfall sikkert at far eller mor jugde såpass mye at de mistet troverdighet. Det er usikkert om trusselen for MA er dødelig nå, men det er ialfall sikkert at hun er redd. Skikkelig redd.
Søtpotita Skrevet 21. januar 2011 #1010 Skrevet 21. januar 2011 Ho har skrive ei bok og fått ein pris av ukemagasinet Ny Tid. Ok, det seier ingenting om at ho fekk den fordi ho er god i media... Ja, ho har er mykje i media, men det er vel mest fordi Dagbladet og VG må ha ting å skrive om, og då er det sjølvsagt lurt å ta saker som folk er engasjert i på den eine eller andre måten. Northug er i media fordi han kjem med mange utypiske utspel, sånt engasjerar Ola Nordmann. Å seie at andre idrettsutøvarar er dottar og ikkje tørr å seie meininga si, er vel litt vel drøyt å konkludere med? Eg likar Northug, men det er ikkje naudsynleg sånn at di krassare meiningar ein har og di meir dei er utanfor standarden di meir ekte er ein? Ok, du tykkjer saka er ganske klar. Du sit på den same informasjonen som dei som FAKTISK vurderar saka... 1
Gjest mann Skrevet 21. januar 2011 #1011 Skrevet 21. januar 2011 I løpet av den tida "Maria Amelie" satt inne på Trandum ble 139 mensker sendt ut av Norge mot sin vilje. Ingen gikk i noe fakletog for dem, skrev om dem i nyhetene eller begynte å endre politikken for arbeidsinnvandring for å få den raskt tilbake til landet. Kristin Halvorsen har nærmest innrømt at dette med å endre politikken for "Maria Amelie" er et middel til å vinne velgere -siden hun sier til dem som er kritisk til innvandringspolitikken i Norge: "Hva stemte du i forrige valg". Hun gjør det til valgflesk at folk som vil ha "Maria Amelie" i Norge- de må bare sørge for å stemme på SV. Enough said. 3
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1012 Skrevet 21. januar 2011 (endret) fjernet Phaedra,mod Ærlig talt, vet du noe som helst om nyere Russisk historie etter Jeltsin? Er du klar over hvor mange som har falt ut av vinduer der borte? Visste du at pappaen til MA satt med forbindelser helt opp til Jeltsin? Vet du hva slags folk som fortrinnsvis ble likvidert der borte? Pappaen til MA er helt typisk likvidasjonsmål, så den historien er veldig sannsynlig. Tror du det er trygt å skylde millioner til de slemme folka der, og ikke ha noe å betale med? Endret 22. januar 2011 av Phaedra
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1013 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Ok, du tykkjer saka er ganske klar. Du sit på den same informasjonen som dei som FAKTISK vurderar saka... Nei. Jeg har ikke den informasjonen som de har. Men det hjelper jo ikke om UNE har mer info, dersom de ikke tror på den. Endret 21. januar 2011 av I Grosny
Søtpotita Skrevet 21. januar 2011 #1014 Skrevet 21. januar 2011 Ærlig talt, vet du noe som helst om nyere Russisk historie etter Jeltsin? Er du klar over hvor mange som har falt ut av vinduer der borte? Visste du at pappaen til MA satt med forbindelser helt opp til Jeltsin? Vet du hva slags folk som fortrinnsvis ble likvidert der borte? Pappaen til MA er helt typisk likvidasjonsmål, så den historien er veldig sannsynlig. Tror du det er trygt å skylde millioner til de slemme folka der, og ikke ha noe å betale med? Ja, då er det kanskje greit å ikkje havne i den situasjonen at ein skuldar haugevis med millionar... 1
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1015 Skrevet 21. januar 2011 Ja, då er det kanskje greit å ikkje havne i den situasjonen at ein skuldar haugevis med millionar... Ja , for det er jo derfor de måtte rømme. Men når man driver diger bedrift, og den blir konfiksert, så sitter man bare igjen med gjelda. Det er farlig det.
Søtpotita Skrevet 21. januar 2011 #1016 Skrevet 21. januar 2011 Ja , for det er jo derfor de måtte rømme. Men når man driver diger bedrift, og den blir konfiksert, så sitter man bare igjen med gjelda. Det er farlig det. Kokar me såpe no, tru? 1
Gjest Raina Skrevet 21. januar 2011 #1017 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Synst Søtpotita har komt med veldig mange gode poeng Og I Grosny, det er tydeleg at du forgudar jenta, men om ho verkeleg hadde vore i livsfare, hadde ho ikkje blitt sendt tilbake. No skal Salamova endeleg bli sendt ut på mandag eller tirsdag. Verkeleg ikkje eit sekund for tidleg. Hyklar-Noreg har verkeleg blitt vist på sitt beste i denne saka her. Endret 21. januar 2011 av Raina 1
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1018 Skrevet 21. januar 2011 Kokar me såpe no, tru? Les dagbladet for i dag.
I Grosny Skrevet 21. januar 2011 #1019 Skrevet 21. januar 2011 Synst Søtpotita har komt med veldig mange gode poeng Og I Grosny, det er tydeleg at du forgudar jenta, men om ho verkeleg hadde vore i livsfare, hadde ho ikkje blitt sendt tilbake. No skal Salamova endeleg bli sendt ut på mandag eller tirsdag. Verkeleg ikkje eit sekund for tidleg. Hyklar-Noreg har verkeleg blitt vist på sitt beste i denne saka her. Jeg vet ikke om hun er i livsfare, og gjetter på at hun ikke er det. Men jeg er overbevist om at hun er veldig redd. Hun kan være i livsfare.
Søtpotita Skrevet 21. januar 2011 #1020 Skrevet 21. januar 2011 Synst Søtpotita har komt med veldig mange gode poeng Og I Grosny, det er tydeleg at du forgudar jenta, men om ho verkeleg hadde vore i livsfare, hadde ho ikkje blitt sendt tilbake. No skal Salamova endeleg bli sendt ut på mandag eller tirsdag. Verkeleg ikkje eit sekund for tidleg. Hyklar-Noreg har verkeleg blitt vist på sitt beste i denne saka her. High five! Og eg er einig med deg, Raina! (kjekt å sjå at du skriv nynorsk! ) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå