Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker han ene journalisten som virket helt lik en annen uføretrygdet mann jeg hadde møtt. Samme navn, samme lidelse, samme oppvekst, samme problmer...samme dop problemer.

Så media er virkelig "troverdig".....

Og i tillegg er det media som vil gi henne jobb....

Kan man da anta at alle som er "teknisk utdannet" eller leser Teknisk ukeblad synes det er greit at man bryter lover og regler?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Etnisk norsk
Skrevet

Kjære nordmenn

Er det noen i det hele tatt, spesielt da MEDIA som har tenkt tanken på den andre NORSKE STUDENTEN som IKKE fikk plass på den skolen og det faget pga "Marie Amalie" svindlet til seg den plassen ulovlig?. Har noen lurt på hvordan det går nå med den studenten?, fikk han/hun skoleplass?, måtte han/hun gi opp?, fikk han/hun jobb?

Bokforlaget som ga ut boken bør etter NORSK LOV anmeldes for HELERI som har videreformidlet ulovlig SVART ARBEID og ulovlig vare og SVARTE tjenester her i landet siden hun ikke har hatt lov å arbeide.

Statoil som er STATSEID har sponset utdannelsen på bekostning av en annen norsk student.

"Marie Amalie" er en svindler, kriminell, utspekulert liten russer som SKAL sendes hjem, FRATAS utdanningstittelen, bli bøtelagt og SKATTEBELAGT for SVART ARBEID og bli statuert uønsket i Norge.

Jeg håper det norske folk ikke mener det er slike borgere vi vil ha her i landet.

• Liker 1
Gjest Fjitjof
Skrevet

Jeg har nå kjørt bil ulovlig i ti år på norske veier uten sertifikat. Jeg KREVER etter dette å få bil-sertifikat. Det er da HEEELT logisk!! Eller..?

• Liker 1
Skrevet

Lønner seg å komme i media her i Norge. Hadde hun ikke vært i media før hadde vel ingen brydd seg.

Men det kan kanskje blir for mye av det?

I følge denne artikkelen (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4000484.ece) har i løpet av siste uke andelen som vil ha henne ut økt fra 27% til 48% mens andelen som vil beholde henne har sunket fra 60% til 40%. Advokaten hennes hevder at dette har mest sammenheng med at folk har blitt lei av saken. Jeg tror dessverre at han har rett. Jeg har ikke inntrykk av at det har kommet særlig mange nye momenter i saken i løpet av den siste uken. Men det har vært en enorm oppmerksomhet rundt saken som har medført at ganske mange har blitt lei av denne saken.

Jeg har respekt både for de som synes hun kan bli og de som mener hun bør dra. Men jeg synes folk er skremmende overfladiske hvis de endrer mening og vil ha henne ut kun fordi de er lei av hvordan media fokuserer på denne saken og ikke på grunn av nye momenter. (Det er urimelig å belaste henne for denne siste ukas overfokusering selv om hun har skrevet en bok.)

Skrevet

Jeg har nå kjørt bil ulovlig i ti år på norske veier uten sertifikat. Jeg KREVER etter dette å få bil-sertifikat. Det er da HEEELT logisk!! Eller..?

Jeg går ut fra at du her prøver å sette likhets tegn mellom det å oppholde seg ulovlig i Norge og det å kjøre bil uten sertifikat i 10 år?

En ting er jo at når du kjører bil uten relevant kunnskap så er du en potensiel fare for ditt eget og ikke minst andres liv og helse. Ingen som har opphold seg ulovlig i norge har utsatt andre for fare for andres liv og helse.

Skrevet

Det er ikke logisk og overhodet ikke sammenlignbart. Å dra inn slike usakelige sammenligninger bidrar ikke akkurat til å heve denne debattens kvalitet.

Skrevet

Du bør ikke bare belønnes med førerkort, du må i tillegg tilbys god jobb og andre privilegier. Ulovlighet skal i fremtiden premieres, bare spør Kristin! Alle som ikke mener dette - DE er dumme, de.

• Liker 2
Skrevet

Og i tillegg er det media som vil gi henne jobb....

Kan man da anta at alle som er "teknisk utdannet" eller leser Teknisk ukeblad synes det er greit at man bryter lover og regler?!

[/quote

Jeg kjenner forøvrig noen sivilingeniører som i sin tid var meget flinke til å jukse og lure mydnigheten, lage egne tv dekodere osv, så de liker kanskje å bryte loven de fleste av de...Myndighetene burde virkelig ta de nærmere i øyesyn!

Skrevet

Men det kan kanskje blir for mye av det?

I følge denne artikkelen (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4000484.ece) har i løpet av siste uke andelen som vil ha henne ut økt fra 27% til 48% mens andelen som vil beholde henne har sunket fra 60% til 40%. Advokaten hennes hevder at dette har mest sammenheng med at folk har blitt lei av saken. Jeg tror dessverre at han har rett. Jeg har ikke inntrykk av at det har kommet særlig mange nye momenter i saken i løpet av den siste uken. Men det har vært en enorm oppmerksomhet rundt saken som har medført at ganske mange har blitt lei av denne saken.

Jeg har respekt både for de som synes hun kan bli og de som mener hun bør dra. Men jeg synes folk er skremmende overfladiske hvis de endrer mening og vil ha henne ut kun fordi de er lei av hvordan media fokuserer på denne saken og ikke på grunn av nye momenter. (Det er urimelig å belaste henne for denne siste ukas overfokusering selv om hun har skrevet en bok.)

Det er da bare noe advokaten MÅ si! Hva skulle han ellers si??? Han sitter da ikke med fasiten. Kanskje folk heller har fått øynene opp.

Skrevet (endret)

Jeg fant litt mer info på Nrk.no i dag

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7473362

Hvis familien hadde turt å snakke sant fra dag en , så er det fullt mulig at de hadde krav på beskyttelse. Men det har seg jo slik at når man er på flukt, så gjør man og sier man det man vurderer å fungere der og da, og man kjenner ikke praksis til enhver tid i det landet man kommer til.

Jeg tror forresten at presidenten i Nord-Ossetia ikke tok beslag i vodkapartiet bare for å hevne seg. Jeg tror kommunistene var sinte på hr Salamov fordi han hadde grafset til seg enorme verdier som opprinnelig tilhørte Sovjet eller Russland, kanskje på fiksete auksjoner slik som Khadarkovskij og Berezovskij styret med.

Jeg er overbevist om at familien Salamov er reelle flyktninger med kanskje halvsnuskete, men kanskje legal forretningsbakgrunn, som har ført de i livsfare, og at de derfor bør ha krav på asyl. Jeg tror problemet deres er at de ikke har blitt trodd, og kanskje heller ikke har vurdert det som klokt å legge alle kortene på bordet.

Troverdigheten deres har blitt svekket fordi mye uriktig informasjon har havnet på bordet til UNE, kanskje pga av taktisk løgn, kanskje pga av dårlige tolker.

En debattant lurte på om jeg visste mer enn UNE. Jeg vet en ting som UNE ikke vet. Nemlig at Marie har sin hovedtilknytning til Norge. Dette vet ikke UNE, ford de har vedtatt at de ikke vet slike ting dersom oppholdet er ulovlig. Her oppfører UNE seg som x-kona mi: Det spiller ingen rolle hva som er sannheten, det som teller er hva de vedtar at er sant.

Endret av I Grosny
Skrevet

Da kan du jo å kjøre bil, men det kreves teorikurs, glattkjøring og mørkekjøring, kanskje litt mer, og teoretisk og praktisk førerprøve for å få lappen.

Du stiller jo i en annen situasjon, men du har rett til å kjøre bil i nødverge, så dersom du starter en bedrift , låner penger av verstinger, og går konkurs, så har du faktisk rett til å kjøre bil uten førerkort for å flykte fra torpedoene. Du har også rett til å stjele den bilen, men du må når du er i sikkerhet, dersom det er trygt nok varsle politiet om at du har kjørt uten førerkort, og prøve å få varslet om hvor bilen står til eieren og\eller politiet.

Skrevet

Jeg er sikker på at Salamov hadde spilt på alle kort som var mulige dersom ikke alt var basert på løgn og kjeltringstreker. Den damen kan alt om å mele sin egen kake. Se på den naive smågutten av en Klassekampjournalist som hun tvinner rundt lillefingeren.

Det får være måte på hvor mange kjeltringer vi skal ta på oss ansvar for i dette landet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sikker på at Salamov hadde spilt på alle kort som var mulige dersom ikke alt var basert på løgn og kjeltringstreker. Den damen kan alt om å mele sin egen kake. Se på den naive smågutten av en Klassekampjournalist som hun tvinner rundt lillefingeren.

Det får være måte på hvor mange kjeltringer vi skal ta på oss ansvar for i dette landet.

Jeg tror hr Salamov var en av oligarkene som på en urettferdig måte trikset til seg offentlig eiendom. Men jeg er litt usikker på om det var grunnen til at han løy. Jeg tror heller at han løy fordi han var redd, og såpass taktisk at han lurte seg selv. Samtidig hadde han vel kjennskap til at tsjetsjenske terrorister fikk asyl i Norge, så han trodde vel at det var bedre sjanser å få asyl dersom han utga seg for å være tsjetsjener.

Jeg forsvarer alle flyktninger sin rett til å lyve for å komme seg i sikkerhet.

Skrevet

Husk at Norsk asylpolitikk handler om å redde liv. Om å beskytte de som er i reell fare. Det er gjerne en grunn til at folk er i fare. de kan ha kommet på kant med kriminelle eller myndigheter. Dersom en dødstraff venter i hjemlandet, så er flyktningen kanskje forbryter eller terrorist.

Men Marie er ingen forbryter eller terrorist. Hun er ei ung jente som kom hit med sine foreldre som tenåring. Hun har sin hovedtilknytning til Norge, og er en hyggelig ressurs her. Både vi og Marie har alt og vinne på at hun får arbeid her. Jeg er helt enig i at det er uetisk å dømme henne for sine foreldres feil, og de feilene foreldrene har gjort mot Norge har skjedd i god hensikt.

Skrevet

Det siste jeg leser her må være noe av det tåpeligste jeg har lest. Man kan da ikke begynne å endre regelverket utifra hva man antar og tror at andre tenker og ut fra deres egentlig "gode hensikter". Vi legger oss alltid langflate for andre kulturer og nærmest unnskylder oss for at vi er nordmenn og har den kulturen og de lovene vi har. Og hva er takken? Jo at eksreme muslimer vil drepe så mange av oss som mulig, og disse har vitterlig også vokst opp i dette landet!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det siste jeg leser her må være noe av det tåpeligste jeg har lest. Man kan da ikke begynne å endre regelverket utifra hva man antar og tror at andre tenker og ut fra deres egentlig "gode hensikter". Vi legger oss alltid langflate for andre kulturer og nærmest unnskylder oss for at vi er nordmenn og har den kulturen og de lovene vi har. Og hva er takken? Jo at eksreme muslimer vil drepe så mange av oss som mulig, og disse har vitterlig også vokst opp i dette landet!

Jeg mener at regelverket bør endres av helt andre årsaker. Å kreve at en asylsøker må tilbake til et skummelt sted for å skaffe seg papirer, og for å søke fra utlandet er å tulle med folk som er i en ubehagelig situasjon, og egentlig helt unødvendig. Det er en slags makt og prinsipp demonstrasjon.

Marie kunne fint ha fått opphold her innenfor gjeldende regelverk. det er ikke reglene som er i veien her, men en veldig streng skjønnsvurdering fra byråkratene.

Denne nye og strenge praksisen rammer mange fler enn Marie, barn som også har vært her enda lenger, og kommet inn som enda yngre, og som har enda dårligere forutsetninger for å fikse et liv i hjemlandet.

Norge kan forresten fjerne alle trusler fra familien Salamov hvis de vil. det er bare å låne ut så mange penger til pappa at han kan gjøre opp med de sinte kreditorene sine. Men jeg sier ikke at Norge skal gjøre det.

Endret av I Grosny
Skrevet

Jeg mener at regelverket bør endres av helt andre årsaker. Å kreve at en asylsøker må tilbake til et skummelt sted for å skaffe seg papirer, og for å søke fra utlandet er å tulle med folk som er i en ubehagelig situasjon, og egentlig helt unødvendig. Det er en slags makt og prinsipp demonstrasjon.

Marie kunne fint ha fått opphold her innenfor gjeldende regelverk. det er ikke reglene som er i veien her, men en veldig streng skjønnsvurdering fra byråkratene.

Denne nye og strenge praksisen rammer mange fler enn Marie, barn som også har vært her enda lenger, og kommet inn som enda yngre, og som har enda dårligere forutsetninger for å fikse et liv i hjemlandet.

Norge kan forresten fjerne alle trusler fra familien Salamov hvis de vil. det er bare å låne ut så mange penger til pappa at han kan gjøre opp med de sinte kreditorene sine. Men jeg sier ikke at Norge skal gjøre det.

Du er latterlig.

Vel, jeg kommer neppe til å stemme SV noe mere nå.

• Liker 3
Skrevet

Det er da bare noe advokaten MÅ si! Hva skulle han ellers si??? Han sitter da ikke med fasiten. Kanskje folk heller har fått øynene opp.

Selvfølgelig sitter han ikke med fasiten men det virker rimelig sannsynlig. Hvilken nye slående argumenter har dukket opp den siste uken? Ingen som jeg vet om. I de sammenhenger jeg har vært og man har kommet inn på saken så har samtalene nærmest bare vært at man er lei av den plassen denne saken har fått i media. Denne uken har man i svært liten grad diskutert sak men heller snakket om mediafokuseringen og alle overskriftene. Det at 20% skifter mening fordi de er lei av saken er overfladisk og useriøst. Man tror tydeligvis at ved å få hun ut av landet så får man hun ut av media.

Med 20% som skifter mening av en usakelig årsak så synes jeg det bekrefter at vanlige mennesker ikke bør sitte i en jury og dømme folk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut fra at du her prøver å sette likhets tegn mellom det å oppholde seg ulovlig i Norge og det å kjøre bil uten sertifikat i 10 år?

En ting er jo at når du kjører bil uten relevant kunnskap så er du en potensiel fare for ditt eget og ikke minst andres liv og helse. Ingen som har opphold seg ulovlig i norge har utsatt andre for fare for andres liv og helse.

Man kan da være en utmerket sjåfør selv om man ikke gar lappen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...