Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Les dagbladet for i dag.

Nååå, det luktar sterkt av såpe her!

Jeg vet ikke om hun er i livsfare, og gjetter på at hun ikke er det. Men jeg er overbevist om at hun er veldig redd. Hun kan være i livsfare.

:fnise: What??

Dersom ho er så veldig, veldig redd, bør ho ikkje då passe seg litt for media?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skal gå i fakletog for de 13 mennene fra Nigeria som skal tvangsutsendes på tirsdag?

Hvor skal de få jobb så de kan komme tilbake om et par uker som arbeids-innvandrere?

Bare lurte lissm...

(Nei, jeg lurte ikke...)

• Liker 1
Skrevet

Dersom ho er så veldig, veldig redd, bør ho ikkje då passe seg litt for media?

Det hun burde ha gjort var å gjemme seg, og gifte seg med han journalisten sin, og få lovlig opphold på den måten. Men hun var lei av å gjemme seg, og forbannet over hvordan Norge behandlet papirløse, så hun har stått opp for dem.

Skrevet

Hvem skal gå i fakletog for de 13 mennene fra Nigeria som skal tvangsutsendes på tirsdag?

Hvor skal de få jobb så de kan komme tilbake om et par uker som arbeids-innvandrere?

Bare lurte lissm...

(Nei, jeg lurte ikke...)

Eg har ei løysing! Få Dagbladet til å skrive om dei, så kjem Statoil og Teknisk Ukeblad til å konkurrere om å få ansetje dei!

Skrevet

Det hun burde ha gjort var å gjemme seg, og gifte seg med han journalisten sin, og få lovlig opphold på den måten. Men hun var lei av å gjemme seg, og forbannet over hvordan Norge behandlet papirløse, så hun har stått opp for dem.

Dersom ho fryktar det verste med å verte utsendt, så er det vel ein liten pris å betale å måtte gifte seg med kjærasten sin??

Ho er forbanna over korleis Noreg har handsama ho? Ho har jo utnytta gjestfridomen vil eg seie...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom ho fryktar det verste med å verte utsendt, så er det vel ein liten pris å betale å måtte gifte seg med kjærasten sin??

Ho er forbanna over korleis Noreg har handsama ho? Ho har jo utnytta gjestfridomen vil eg seie...

Hun har ikke vært velkommen her, så gjestfriheten er hos private.

Jeg tror hun er en idealist som snakker for alle papirløse, for han journalisten er da ikke så stygg at hun ikke kan gifte seg med han dersom det står om livet.

Men kanskje hun ikke turte å dra tilbake til Ossetia for å få tak i dokumenter. Husk at far eller mor brente passet hennes. jeg tror ikke Norge aksepter ektefeller uten pass. Jeg kan forresten ikke disse reglene.

Endret av I Grosny
Skrevet

Er vel mer det at hun ikke får giftet seg siden hun ikke har identifikasjonspapirer eller tillatelse til å være i kongeriket Norge, samt at hun ikke får en "skikkelig" jobb uten arbeidstillatelse. Så da var det vel ikke annet å gjøre enn å spille på medlidenhetskortet, da, for er hun så smart som alle påstår, så skjønner hun også at hun ikke har grunnlag for asyl. Og siden hun har oppholdt seg her så lenge ulovlig og uten å ha meldt inn oppholdsadresse til myndighetene, har hun heller ingen grunn til å få opphold pga. sterk tilknytning til landet. Hun var jo faktisk voksen da hun valgte å gå under jorda i stedet for å søke om å få saken sin selvstendig vurdert.

Skrevet

Er vel mer det at hun ikke får giftet seg siden hun ikke har identifikasjonspapirer eller tillatelse til å være i kongeriket Norge, samt at hun ikke får en "skikkelig" jobb uten arbeidstillatelse. Så da var det vel ikke annet å gjøre enn å spille på medlidenhetskortet, da, for er hun så smart som alle påstår, så skjønner hun også at hun ikke har grunnlag for asyl. Og siden hun har oppholdt seg her så lenge ulovlig og uten å ha meldt inn oppholdsadresse til myndighetene, har hun heller ingen grunn til å få opphold pga. sterk tilknytning til landet. Hun var jo faktisk voksen da hun valgte å gå under jorda i stedet for å søke om å få saken sin selvstendig vurdert.

Tror du hennes problem egentlig er at hun ikke turte å reise hjem til Vladikavkaz for å få seg Pass?

Det er fare for at hun måtte oppholdt seg der ganske lenge, og også risiko for at store bestikkelser kreves for å få ordnet dette.

Skrevet

Hun har ikke vært velkommen her, så gjestfriheten er hos private.

Jeg tror hun er en idealist som snakker for alle papirløse, for han journalisten er da ikke så stygg at hun ikke kan gifte seg med han dersom det står om livet.

Det er noko som skurrar her...Hadde det verkeleg vore fare på ferde så kunne dei rette personane lett gjort kort prosess, ho er jo ikkje akkurat usynleg og stillfaren...Hadde ho vore livredd som det vert hevda her, så hadde ho ikkje tatt omvegen med å kjempe mot eit land sine lover og reglar. Særskilt ikkje når ho kan gifte seg med kjærasten sin (som er "over her league" for å seie det slik :fnise: ).

• Liker 1
Skrevet

Og siden hun har oppholdt seg her så lenge ulovlig og uten å ha meldt inn oppholdsadresse til myndighetene, har hun heller ingen grunn til å få opphold pga. sterk tilknytning til landet.

Tilknytning har hun jo det er bare politikerene som setter en strek over virkerligheten, fordi de anser ikke virkerligheten som reell dersom dokumentene ikke er i orden.

Jeg synes det er useriøst å unnlate å vurdere realitetene, uansett hva papierene sier. Papir er papir. Livet er livet.

Skrevet

Jeg synes det er useriøst å unnlate å vurdere realitetene, uansett hva papierene sier. Papir er papir. Livet er livet.

Amen!

Skrevet

Det er noko som skurrar her...Hadde det verkeleg vore fare på ferde så kunne dei rette personane lett gjort kort prosess, ho er jo ikkje akkurat usynleg og stillfaren...Hadde ho vore livredd som det vert hevda her, så hadde ho ikkje tatt omvegen med å kjempe mot eit land sine lover og reglar. Særskilt ikkje når ho kan gifte seg med kjærasten sin (som er "over her league" for å seie det slik :fnise: ).

Hva skurrer?

Hvorfor er de ikke gift?

Kanskje hun faktisk ikke turte å dra for å få tak i papirer?

Skrevet

Jeje, I Grosny. La oss i samme slengen åpne grensene og la alle som ønsker det bosette seg her, og få norske stønader. Papirer er jo tross alt bare papirer.

Og som jeg har sagt tidligere: I min verden er man ikke velintegrert eller har sterk tilknytning når man bevisst har ikke bare brutt utlendingsloven, men også bedrevet dokumentfalsk og skatteundragelse i hele sitt voksne liv. Ingen respekt for lover og regler i landet man prøver å snuske til seg oppholdstillatelse i = ingen respekt fra meg.

Og sånn ellers er jeg spent på om Teknisk ukeblad (TU) tør å opprettholde jobbtilbudet. Jeg har hørt noen rykter om sterk murring i journalistforbundet, og ingeniører og sivilingeniører annulerer nå abonnementet sitt, samt presser NITO og Tekna til å bryte samarbeidet med TU.

• Liker 1
Skrevet

Hva skurrer?

Hvorfor er de ikke gift?

Kanskje hun faktisk ikke turte å dra for å få tak i papirer?

Eller kanskje fordi de ble kjærester i oktober? De traff hverandre første gang i september. En dyp og langvarig kjærlighetshistorie det der, gitt...

Skrevet

Ikke glem at den jenta trolig er minst trespråklig, og også har bevist at hun klarer å levere under svært pressende forhold.

Kompetanse+ kraft/leveringsdyktighet+sjarm/karisma/nettverksbyggekapasitet; selvfølgelig er hun attraktiv arbeidskraft.

Jeg er også minst tre språklig + at jeg skriver nynorsk perfekt, noe jo ikke alle nordmenn har giddet å bry seg med på skolen. I tillegg har jeg tatt embetsstudium hele alene med laud, samtidg som jeg bodde helt alene i en liten norsk bygd uten venner eller nettverk og lå i en bitter strid med eksen om omsorgsretten og ble meldt til barnevernet (og der opplevde mange brudd på norsk forvaltningrett og løgner og manipiuleringer), i tillegg til at da jeg var gravid jobbet jeg fulltid og studerert fulltid...

Men jeg har jo aldri stått frem i media og kan derfor ikke smykke meg med dette for å få meg jobb eller gjøre meg attraktiv.

Ei heller har jeg fått endret forholdene i barnevernet...

Skrevet

Lurer på hvordan historien i ettertiden vil se på at vi deporterer uskyldige barn i dag.

Skrevet

Lønner seg å komme i media her i Norge. Hadde hun ikke vært i media før hadde vel ingen brydd seg.

Skrevet

Lønner seg å komme i media her i Norge. Hadde hun ikke vært i media før hadde vel ingen brydd seg.

Det sier seg vel nesten selv? Ingen kan bry seg om det ingen vet.

Skrevet

Det sier seg vel nesten selv? Ingen kan bry seg om det ingen vet.

Husker han ene journalisten som virket helt lik en annen uføretrygdet mann jeg hadde møtt. Samme navn, samme lidelse, samme oppvekst, samme problmer...samme dop problemer.

Så media er virkelig "troverdig".....

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for n'te gang. Igjen: hold dere til tema, og hold debatten på et nivå over å kalle hverandre ting og trolling.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...