løvekvinnen Skrevet 24. januar 2011 #1161 Skrevet 24. januar 2011 Fuglen har fløyet, flyet har lettet. Endelig. Jeg har mer eller mindre sluttet å se på nyheter og lytte til nyhetssendinger på grunn av denne saken. Virker som om det ikke skjer noe annet her i verden, kun dette her. Samme her. Virker som det aldri tar slutt.
The Kitten Skrevet 24. januar 2011 #1162 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er også lei fokuset på denne jenten. Det er min mor også, hun kaller henne for Maria Amelei. 1
Gjest Raina Skrevet 24. januar 2011 #1163 Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hurra! Endeleg sendt ut ! Endret 24. januar 2011 av Raina 2
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1164 Skrevet 24. januar 2011 Mental huskelapp: Raina er en ond jævel. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1165 Skrevet 24. januar 2011 hvorfor i alle dager har media fortsatt å referere til henne som eventyrfiguren maria amelie, når hun egentlig heter noe helt annet? maner dette navnet fram mer sympati enn et vaskekte russisk navn med utrolig mye rar slektshistorie de tydeligvis ikke har planer om å være ærlige om? 2
Gjest Valiant Skrevet 24. januar 2011 #1166 Skrevet 24. januar 2011 Og nå blir det vel nyheter om livet hennes i Moskva lurer på hva som ville vært viktigs for media i Norge 3 verdenskrig bryter ut eller Maria Amelie får et papirkut på fingeren 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1167 Skrevet 24. januar 2011 Er det vanlig at man blir påspandert businessklasse når man skal kastes ut etter ulovlig opphold i Norge? Håper hun må betale billetten selv. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1168 Skrevet 24. januar 2011 Nei, det ble til en selvmordsbombe på flyplassen. Feir videre, dere aner ikke hva Norge har sendt henne til.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1169 Skrevet 24. januar 2011 Er det vanlig at man blir påspandert businessklasse når man skal kastes ut etter ulovlig opphold i Norge? Håper hun må betale billetten selv. Kan være menigheten hun tilhører har spandert den på henne. Du vet, det er opp til dem hva de vil bruke sine penger til. Er det ikke det FrP står for? Eller har jeg missforstått noe her? :klø:
Gjest Raina Skrevet 24. januar 2011 #1170 Skrevet 24. januar 2011 Mental huskelapp: Raina er en ond jævel. Nei nei nei. Berre dritlei av forskjellsbehandling. Noko som denne dama har fått altfor mykje av. Ho har fått den skjebna som ho skulle fått for leeeenge sidan. Og det gjer meg veldig glad, å sjå det irriterande kvinnemennesket forsvinne ut av Noreg.
Gjest pastablasta Skrevet 24. januar 2011 #1171 Skrevet 24. januar 2011 [...] I Marie Amelies sak ser jeg absolutt formildende omstendigheter som gjør at hun bør få bli i Norge. Det blir også framhevet her at hun ikke bør få særbehandling fordi hun er ressurssterk. Her har det etter min mening hatt motsatt effekt. Nettopp fordi hun er en ressurssterk person som har stått frem med sin historie og vært kritisk mot regjeringens asylpolitikk, blir hun nå brukt for alt det er verdt for å statuere ett eksempel for all verden. Problemet er når man begynner å snakke om en ressurssterk person, så er man over i domenet arbeidsinnvandring. Der er det krav om at man har noe å bidra med (kvalifikasjoner). Men hun har søkt om asyl! Bryter man loven før man søker om asyl, ødelegger man for seg selv. Man har heller ikke kommet frem til at hun har noen behov for beskyttelse. Blander man inn personlige ressursser, hvor godt integrert man er, antall års botid, osv, inn i asylprosessen, får man ett system som behandler folk på trynefaktor, ikke regler. Tviler på noen ville likt ett slikt system noe bedre.. I skrivende stund har Maria gått ombord i flyet til Moskva, og jeg kan bare håpe at det går bra med henne. Jeg kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan hun har det, men ser av bildene at jenta er helt fra seg av redsel for det som er i ferd med å skje med henne. Og det sier mer enn ord for min del, så får andre tolke det slik de vil. Jeg håper det går bra og at hun får komme tilbake til Norge snart, og det bør norske myndigheter også håpe på.... Da blir du kanskje glad for at de har opphevet karantenetiden i de reviderte reglene? Med en gang hun setter foten på russisk jord, kan hun sende en søknad om arbeidsinnvandring. Sannsynligvis får hun opphold på det grunnlaget. Etter alt mediaoppstusset, har hun fått all den egenreklamen hun kan tenke seg. Å få seg jobb nå, er en "walk in the park." 1
Gjest pastablasta Skrevet 24. januar 2011 #1172 Skrevet 24. januar 2011 Mental huskelapp: Raina er en ond jævel. Mental huskelapp:Gjest er ett feigt, anonymt troll.. 2
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1173 Skrevet 24. januar 2011 pastablasta: så lenge enkelte driver personangrep så må de også tåle syrlige kommentarer tilbake. 2
Gjest pastablasta Skrevet 24. januar 2011 #1174 Skrevet 24. januar 2011 [...] Jeg mener også at det burde være mulig å effektivisere asylpolitikken, med å sende folk som tydelig ikke har krav på opphold ut igjen raskt, a la danskemodellen. Og at det kan være en god ide at identifikasjonsløse asylsøkere blir plassert på lukkede asylmottak til identifikasjon er sannsynliggjort. Så slipper man en del av de som går under jorda. Man ser jo også at en del velger å "forsvinne" ved endelig avslag, og på grunn av dette ser jeg desverre ingen annen løsning enn at ved endelig avslag blir asylsøkerene fraktet direkte til lukket asylmottak i påvente uttransportering. Dette gjelder da de som faktisk er returnerbare. Ja, det er strengt, men også her ser man at noen ødelegger for alle ved å misbruke tilliten de er gitt. Og dermed kan man ikke gi tillit til noen lenger. Alternativet er å oppheve innvandringsstoppen i Norge og bare åpne grensene. Og er det ønskelig? Frp fremsatte forslag om lukkede asylmottak for flere år siden. Resultat: De ble hitlet, lukkede asylmottak ble sammenlignet med interneringsleire, og det som verre er. Tipper det er samme lobby som ligger bak Amelie-saken, som fyrte under ramaskrikene på den tiden.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1175 Skrevet 24. januar 2011 Nei nei nei. Berre dritlei av forskjellsbehandling. Noko som denne dama har fått altfor mykje av. For mye forskjellsbehandling? Hun har jo blitt kastet ut. At hun har blitt dyttet fram i media har alle papirløse tjent på. Nå har folk fått med seg flere skjebner pga Maria, og nordmenn har sett at det ikke er en grå masse av mennesker som har blitt kastet ut, men individer med hver sin unike historie. Så jeg tipper at de fleste papirløse applauderer Maria fordi hun har fått deres sak på agendaen. 1
Gjest Violently Happy Skrevet 24. januar 2011 #1176 Skrevet 24. januar 2011 Og nå blir det vel nyheter om livet hennes i Moskva lurer på hva som ville vært viktigs for media i Norge 3 verdenskrig bryter ut eller Maria Amelie får et papirkut på fingeren Dessverre er det vel nesten slik at vi kommer til å få ørene proppet fulle av hva som skjer når hun lander i Moskva i ettermiddag en gang, og imorgen om hva hun skal gjøre og de følgende dagene. Synes det nesten minner om sånne folk som skriver på Fb-siden sin: "Nå drikker jeg kaffe", "Nå pusser jeg tennene mine", "Nå tar jeg på meg jakka", "Nå går jeg ut". Jeg synes media virker litt ubalansert i disse dager, og fokuserer så altfor mye på denne saken. Om Iran hadde sendt en atombombe til et annet land- hadde vi fått hørt om det? Jeg er forøvrig møkkalei denne saken, men sånn er jo dessverre norsk media. To ord jeg synes beskriver farsen: Ansvarsbeskrivelse og kynisme.
Gjest Valiant Skrevet 24. januar 2011 #1177 Skrevet 24. januar 2011 Om Iran hadde sendt en atombombe til et annet land- hadde vi fått hørt om det? Kanskje i en liten kronik på siste side i en liten avis på Voss.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1178 Skrevet 24. januar 2011 Jeg synes media virker litt ubalansert i disse dager Det begynte de å bli alt i 1999. Da de rapporterte glatt det USA ville de skulle rapportere fra Jugoslavia. Kritiske blikk finnes ikke her i vesten... Mye er veldig ensidig. Jeg er så glad og lettet over at Russia Today nå har sendinger på nett. De kom godt med når Georgia invaderte Sør-Ossetia! Kort sammenfattet: du har helt rett, media her i vesten er veldig ensidig.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1179 Skrevet 24. januar 2011 For mye forskjellsbehandling? Hun har jo blitt kastet ut. At hun har blitt dyttet fram i media har alle papirløse tjent på. Nå har folk fått med seg flere skjebner pga Maria, og nordmenn har sett at det ikke er en grå masse av mennesker som har blitt kastet ut, men individer med hver sin unike historie. Så jeg tipper at de fleste papirløse applauderer Maria fordi hun har fått deres sak på agendaen. Det folk har fått med seg er vel først og fremst hvor slapt lovene i Norge håndheves. Denne Salamova har begått en hel rekke lovbrudd uten at det får noen konsekvenser for henne. Folk forstår etterhvert at vi ikke kan ha alle disse ankemulighetene som asylsøkere i Norge har opparbeidet seg, med det resultat at de går rundt i årevis i Norge for å prøve saken sin. Asylindustrien har blitt en altfor viktig lobbygruppe i det norske samfunnet. For å unngå liknende Salamova-saker i fremtiden må man redusere ankeinstansene og redusere asylinnvandringen, slik at asylprosessen kan gå mye kjappere. Lukkede mottak bør også vurderes nøye.
CaptainHindsight Skrevet 24. januar 2011 #1180 Skrevet 24. januar 2011 CAREFACE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det er faen meg på tide! Møkk lei av å se russerkjerringa overalt! Maria Maria MARIA!!!! Hun skulle ha tatt kontakt med UD dagen hun fyllte atten, lagt fram sin sak og tatt det derfra. My work here is done, i likhet med regjeringen! Så krysser vi fingra for at vi skal slippe å høre fra sugga i Russland!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå