Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Andres ULYKKE?? Tving meg ikke til å le!

Madina får penger fra forlaget, hun har kjæresten og journalister på slep. Hun har det helt fantstisk i forhold til andre i hennes situasjon. Og jeg SPYR nesten av dere som presser ut av dere hvor synd det er i denne Madina.

I tillegg fikk hun businessclass til Moskva :skratte:

Det er jo tragisk. Nemn en ulovlig innvandrer som har fløyet businessclass når de ble sendt ut.

Eh: "Maria Ameli"...

Oooohmmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andres ULYKKE?? Tving meg ikke til å le!

Madina får penger fra forlaget, hun har kjæresten og journalister på slep. Hun har det helt fantstisk i forhold til andre i hennes situasjon. Og jeg SPYR nesten av dere som presser ut av dere hvor synd det er i denne Madina.

I tillegg fikk hun businessclass til Moskva :skratte:

Det er jo tragisk. Nemn en ulovlig innvandrer som har fløyet businessclass når de ble sendt ut.

Nei forrige gang vi drev med deportasjon av folk som ikke hadde adgang til riket skjedde det i kuvogner etter en båttur så vidt jeg vet. Vill du spandere det på papirløse folk som skal deporteres?

Skrevet

Nei forrige gang vi drev med deportasjon av folk som ikke hadde adgang til riket skjedde det i kuvogner etter en båttur så vidt jeg vet. Vill du spandere det på papirløse folk som skal deporteres?

Ja, for de 4000 personene som ble sendt ut i fjor ble stuet sammen i kuvogner. :ironi:

Skrevet

Eh: "Maria Ameli"...

Oooohmmmmm

Ehhhhh, hun heter Madina Salamova.

Ooooohmmm.

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi driver med deportasjon hele tiden. Det skjer med fly fra Gardermoen.

Skrevet

Ehhhhh, hun heter Madina Salamova.

Ooooohmmm.

Med lukkete øyne, hendene ut til siden, fingrene samlet i tuppene og beina i kors.

Gjest I Grosny
Skrevet

Men du vil jo ikke at alle skal få lik behandling som dine venner. Du innrømte jo selv at du ikke var for at feks somaliske gutter skal få lik behandling.

Jeg er for lik behandling av alle- og ikke at enkelte skal få syte seg til special treatment på tynt grunnlag, mens andre i nøyaktig samme situasjon skal ignoreres.

Dessuten inrømte du også selv at du var for kunnskapsløs til å svare på spørsmåelt mitt.

Så det du har drevet med i denne tråden er etter min mening reint føleri.

Andre er i samme situasjon som Madina- men ingen bryr seg. Og du har sagt du vil forskjellsbehandle basert på fordommene du har, dersom de hadde en annen nasjonalitet og religion enn Madina.

Så lykke til.

Nå er hun sendt ut- men skal få penger fra forlaget som garantert venter på hennes neste bok (som jeg aldri skal lese) når hun er tilbake. En skjebne andre ikke får- som må klare seg selv.Uten kjæreste og journalister på slep.

Enten så misforstår du meg, eller så vritolker du litt.

Jeg driver ikke med reint føleri, men har meninger som er "forurenset" av følelser.

Jeg er for at Somaliske barn kan få bli, men familier som er aggresive mot mine barn ønsker jeg ikke å ha her. De fleste fra muslimske land er folk jeg ønsker velkommen. Men det finnes unntak. En gutt tok med seg 30 andre og truet min sønn. Det kunne ha gått galt dersom ikke lærere hadde vært i nærheten. Disse pakistanskeættede ekstremistene vil jeg ikke ha her. Det har ingenting med hufarge å gjøre . Det har med trussel å gjøre. Så jeg er veldig skeptisk mot de som truer mine.

Jeg mener ikke at loven skal være lik mine menininger. Jeg mener at loven skal være lik for alle. Jeg er et menneske, og hvis jeg framstår som en helt upartisk og objektiv greie, så er jeg en like stor løgner som enkelte er når de møter vårt grensepoliti.

Om mine "tvilsomme" meninger. Tilknytning er en faktor som i følge reglene skal vurderes. Personer som ikke respekter barn og voksne av Norskkulturell opprinnelse, og utgjør en fare for disse vil jeg si at scorer dårligere på tilknytning. Muslimer er helt topp, dersom de respekterer oss. Men dersom de ikke repekterer oss , så mangler de ett viktig element når tilknytning vurderes.

For meg personlig så gjør det en forskjell om en innvandrer gjør landet vårt bedre eller verre. Jeg foretrekker innvandrere som gjør landet hyggeligere og bedre. Mange av disse gode innvandrerene er til og med muslimer fra Somalia og Pakistan.

At Marie A er en innvandrer som gjør landet vårt bedre er en blanding av føleri , og min vurdering av de fakta som jeg har klart å finne. Dette tror jeg på, og jeg tror derfor at det ikke koster oss ett øre og beholde henne, samtidig som jeg tror at hun vil gi mye tilbake. Hun er 25 år, ferdigstudert, og klar til å gå rett inn i arbeidslivet.

Hvor mange innvandrere Norge har kapasitet til å ta er et relevant spørsmål. Jeg mener at vi kan ta mange som ikke belaster oss, og færre av de som koster oss en del, både i form av penger, og uhygge.

• Liker 2
Skrevet

Ivan: Du er klar over at mesteparten her er troll som bryr seg fint lite om mennesker? De tråkker gjerne på deg, ikke fordi de ønsker å diskutere med deg men fordi de fører en monolog som bare går en vei.

Jeg har sagt det til deg før, du holder en veldig ren sti og det beundrer jeg. I tillegg har du kloke og godt gjennomtenkte innlegg. Meget bra! :klappe:

Men husk på at det er mange som er her for å trolle og tråkke på mennesker.

Og de ser ikke en gang selv at de gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Ivan: Du er klar over at mesteparten her er troll som bryr seg fint lite om mennesker? De tråkker gjerne på deg, ikke fordi de ønsker å diskutere med deg men fordi de fører en monolog som bare går en vei.

Jeg har sagt det til deg før, du holder en veldig ren sti og det beundrer jeg. I tillegg har du kloke og godt gjennomtenkte innlegg. Meget bra! :klappe:

Klart sier man noe du ikke er enig i så er man troll.

Gjest I Grosny
Skrevet

Uansett er de(t) vel ikke akkurat oppskriften på hvordan foreldre skal være? De viser jo akkurat at de nesten "driter" i datteren sin, og det er vel overhodet ikke særlig positivt?

Hvor lenge orker mennesker å ligge i dekning. Her er det mange ting som spiller inn. Blant annet frykt. Foreldrene tør ikke vise seg, og Marie orket ikke gjemme seg lenger. Foreldrene tror de kan bli tatt dersom de viser seg. Jeg mener at de er greiere med barnet sitt dersom de overlever i dekning, enn de er dersom de viser seg, og blir jaktet ned.

• Liker 2
Gjest I Grosny
Skrevet

Meningsmålinger viser jo at det er veldig mange som vil kaste ut Marie Amelie, så jeg tror faktisk at en del av disse som skriver Mariefiendtlig her er vanlige mennesker. Og noen er selvfølgelig hobbykverulanter (småtroll). Noen har sterke meninger uten særlig bra kunnskaper, og trenger ett og annet innspill.

Gjest I Grosny
Skrevet

er så lei av hele den saken

hva med amadou ,en albino som faktisk risikerer å bli hakket opp og drept om han returnerer til sitt hjemland.Hvorfor skal Maria få bli mens han sendes ut?

Jeg kjenner ikke den saken, men det virker jo om som om myndighetene i begge tilfeller har lagt seg på ei linje der de risikerer liv og helse på begge to. Så ingen av dem er verdt en dau skitt for Stoltenberg og Sjeggestad (merkerlig, forkortelsen blir SS).

Norge har en dødelig streng praksis i forhold til flyktninger. Det er jeg ikke enig i.

Skrevet

Hvor lenge orker mennesker å ligge i dekning. Her er det mange ting som spiller inn. Blant annet frykt. Foreldrene tør ikke vise seg, og Marie orket ikke gjemme seg lenger. Foreldrene tror de kan bli tatt dersom de viser seg. Jeg mener at de er greiere med barnet sitt dersom de overlever i dekning, enn de er dersom de viser seg, og blir jaktet ned.

"Marie orket ikke gjemme seg lenger"? Hvem er Marie?

Og har hun egentlig gjemt seg noen gang? Hun har da studert, festet, jobbet og alt mulig rart. Og gitt ut bok. Det er ganske langt fra å bli en offentlig person som gir ut bok, stiller opp på alle mulige rare talkshow osv, og å "gjemme seg". En ting er at hun trosser det norske lovverket og den norske domstolen, men når hun attpåtil skryter av det på tv og gjør seg til kjendis fordi hun er her ulovlig, da er hun for frekk for sitt eget beste. Bye bye!

• Liker 2
Skrevet

Et muligens teit spørsmål, men kan ikke hun og kjæresten "bare" gifte seg, og problem solved? Får ikke alle familiegjenforening?

Skrevet

Jeg er for at Somaliske barn kan få bli, men familier som er aggresive mot mine barn ønsker jeg ikke å ha her. De fleste fra muslimske land er folk jeg ønsker velkommen. Men det finnes unntak. En gutt tok med seg 30 andre og truet min sønn. Det kunne ha gått galt dersom ikke lærere hadde vært i nærheten. Disse pakistanskeættede ekstremistene vil jeg ikke ha her. Det har ingenting med hufarge å gjøre . Det har med trussel å gjøre. Så jeg er veldig skeptisk mot de som truer mine.

Nettopp. De opptrer i store gjenger og skal "ta" alle de har en uenighet med. Det er ikke slike miljøer jeg ønsker at mine norske barn skal vokse opp i! Feige muslimske unge gutter som må opptre i store gjenger for å ta en annen gutt, guttersom jeg håper kan dra en viss plass!! Ihvertfall drar vi norske, så kan de drive "krig" mot hverandre og de få norske guttene blir enten banka opp, eller blir løpegutter for disse gjengene. Jeg ser de allerede i en alder av 10 - 12 år. Politikerne aner ikke hva som foregår på Oslo øst.

Og mannfolk fra Øst-europa er kanskje like ille..de bosetter seg selvsagt også der det er billig å bo og med store leiligheter.

• Liker 2
Skrevet

Nettopp. De opptrer i store gjenger og skal "ta" alle de har en uenighet med. Det er ikke slike miljøer jeg ønsker at mine norske barn skal vokse opp i! Feige muslimske unge gutter som må opptre i store gjenger for å ta en annen gutt, guttersom jeg håper kan dra en viss plass!! Ihvertfall drar vi norske, så kan de drive "krig" mot hverandre og de få norske guttene blir enten banka opp, eller blir løpegutter for disse gjengene. Jeg ser de allerede i en alder av 10 - 12 år. Politikerne aner ikke hva som foregår på Oslo øst.

Og mannfolk fra Øst-europa er kanskje like ille..de bosetter seg selvsagt også der det er billig å bo og med store leiligheter.

Og har politikerne tenkt over konsekvensene av dette? Når det blir gjenger som styrer områder og områder der norske barn også skal vokse opp? Når det bare blir muslimer igjen og som lever helt i sin egen verden??

• Liker 2
Skrevet

Et muligens teit spørsmål, men kan ikke hun og kjæresten "bare" gifte seg, og problem solved? Får ikke alle familiegjenforening?

Jeg mener å ha lest dette et sted.

Skrevet

Enten så misforstår du meg, eller så vritolker du litt.

Jeg driver ikke med reint føleri, men har meninger som er "forurenset" av følelser.

Jeg er for at Somaliske barn kan få bli, men familier som er aggresive mot mine barn ønsker jeg ikke å ha her.

Nettopp. Og Madina Salmanova liker du personlig og har lest hennes bok. Så hun skal selvsagt få bli. Jeg kan ikke diskutere seriøst med sånt.Så jeg leste ikke lengre da du gjentok deg sjøl på det punktet.

Mitt syn hele vein har vært- at HVORFOR skal HUN får sånn type omsorg som du sier- mens din sympati, fordommer og hva du privat misliker skal være med på å sende folk til værre ting enn Madina Salmanova noen sinne vil oppleve i Moskva- men du sier ikke noe på det i sånne tilfeller. Da griner du ikke av medynk.

Derfor mener jeg du er en gigantisk hykler. Objektivt sett og ikke som personangrep. Jeg bare fatslår at du er en del av den gemene hop som forelsket seg i ett menneske - som dere vil ha særbehandlig for. Og gir FAEN i de andre som lider like mye.

Ekkelt og uetisk etter min oppfatning.

Skrevet

Jeg kjenner ikke den saken, men det virker jo om som om myndighetene i begge tilfeller har lagt seg på ei linje der de risikerer liv og helse på begge to. Så ingen av dem er verdt en dau skitt for Stoltenberg og Sjeggestad (merkerlig, forkortelsen blir SS).

Norge har en dødelig streng praksis i forhold til flyktninger. Det er jeg ikke enig i.

Så lenge det ikke er snakk om noen som du inbiller deg at "truer dine barn". Det har du personlig sagt i tråden to ganger. Hykler.

Har du fått med deg hva tjetjenere utsatte teaterpublikummet i Moskva for av terror og lidelse??mange hundre døde i det teateret. Er ikke din søte "Amelie" en tjetjener (som hun påstår) Da er hun i alle tilfeller del av en terrorist-folkegruppe. Og hennes nærvær truer muligens dine barn. Har du tenkt på det?

Skrevet

Dette er en rein avsporing fra tema i tråden som handler om Marie Amelie sin utsendelse. Men noen greier alltid å dreie det over til muslimhat- så det var vel bare et spørsmål om tid i denne tråden også.

Etter KG sine regler burde det innelgget slettes. Faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...