Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Gjest Valiant
Skrevet

Eller når jeg tenker etter, da blir det vel en masse mas i media om at hun er forsvunnet og hvor kan hun være og bla bla bla.

La oss bare håpe hun aldri får de papirene hun trenger.

Skjerp deg greit nok at man ønsker at hun skal ut av landet siden hun var ulovlig i landet

Men og ønske henne død er rett og slett idiotisk. Selv om jeg er en av de som mener det var riktig og kaste henne ut. Så håper jeg at hun får det bra i Russland

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg skrev jo det, at jeg håper hun IKKE blir drept. For ellers blir det bare enda mere mas i media.

Skrevet

Så la være å lese avisen da.

Det er ikke så veldig enkelt i denne nyhetsverden vi lever i.

Gjest Valiant
Skrevet

Det er ikke så veldig enkelt i denne nyhetsverden vi lever i.

Bare ungå Norske aviser så slipper du denne saken

Skrevet

Men og ønske henne død er rett og slett idiotisk.

Det var jo en her som ønsket noen et aldri så lite hjerteinfarkt...og hvis man er skikkelig uheldig kan man jo dø av det og...

Skrevet

Bare ungå Norske aviser så slipper du denne saken

Hvordan da? Jeg må vel få lov til å bevege meg ut i verden jeg og og dessuten er det slik at på min vei ned til utdanningsinstitusjon er det ørten kiosker og steder med aviser ute. Klarer ikke å unngå avisene. De er jo overalt.

Skrevet

Enkelte fortjener et aldrig så lite hjerteinnfarkt. Fy faen så smakløs du er

Det var jo en her som ønsket noen et aldri så lite hjerteinfarkt...og hvis man er skikkelig uheldig kan man jo dø av det og...

Det var meg. Jeg sa aldri at jeg ønsket noen skulle få hjerteinfarkt. Jeg sa at enkelte hadde fortjent det En generel kommentar til et smakløst innlegg.

Skrevet

Hvordan da? Jeg må vel få lov til å bevege meg ut i verden jeg og og dessuten er det slik at på min vei ned til utdanningsinstitusjon er det ørten kiosker og steder med aviser ute. Klarer ikke å unngå avisene. De er jo overalt.

Det er vel strengt tatt ditt problem at du må gå forbi ørten kiosker for å komem deg til studiestedet ditt. Er du så innmari nyskjerrig at du må lese forsiden på VG/DB/AP etc når du går forbi, så synes jeg ikke synd på deg.

Gjest Valiant
Skrevet

Nå trenger du strengt tatt ikke lese aviser i kiosker. Jeg kan fint gå inn i en kiosk eller butikk og ikke lese på avisene

Gjest pastablasta
Skrevet

Det var meg. Jeg sa aldri at jeg ønsket noen skulle få hjerteinfarkt. Jeg sa at enkelte hadde fortjent det En generel kommentar til et smakløst innlegg.

..så istedet for å si at du ønsket det, sier du at det hadde vært på sin plass om så hadde skjedd?

Tror det beste du kan gjøre er å gi deg nå, før du ror deg enda lengre ut på viddene.

Skrevet

Det er vel strengt tatt ditt problem at du må gå forbi ørten kiosker for å komem deg til studiestedet ditt. Er du så innmari nyskjerrig at du må lese forsiden på VG/DB/AP etc når du går forbi, så synes jeg ikke synd på deg.

Næh. Jeg skulle bare se hvilke svar jeg fikk. ;)

Skrevet

..så istedet for å si at du ønsket det, sier du at det hadde vært på sin plass om så hadde skjedd?

Tror det beste du kan gjøre er å gi deg nå, før du ror deg enda lengre ut på viddene.

Lei meg for at du ikke ønsker/klarer å se forskjellen

Skrevet

Problemet er når man begynner å snakke om en ressurssterk person, så er man over i domenet arbeidsinnvandring. Der er det krav om at man har noe å bidra med (kvalifikasjoner). Men hun har søkt om asyl!

Bryter man loven før man søker om asyl, ødelegger man for seg selv. Man har heller ikke kommet frem til at hun har noen behov for beskyttelse.

Blander man inn personlige ressursser, hvor godt integrert man er, antall års botid, osv, inn i asylprosessen, får man ett system som behandler folk på trynefaktor, ikke regler. Tviler på noen ville likt ett slikt system noe bedre..

Da blir du kanskje glad for at de har opphevet karantenetiden i de reviderte reglene? Med en gang hun setter foten på russisk jord, kan hun sende en søknad om arbeidsinnvandring. Sannsynligvis får hun opphold på det grunnlaget. Etter alt mediaoppstusset, har hun fått all den egenreklamen hun kan tenke seg. Å få seg jobb nå, er en "walk in the park."

Skrevet

Hadde det vært så lett som du vil ha det til så hadde det ikke vært noe problem. Igjen ser jeg at debatten her er preget av ekstem forenkling. Hun må først få seg russisk innenlandspass for i det hele tatt kunne gjøre noe som helst i Russland, og så må hun få seg russisk utenlandspass. Med kun en fødselsattest kan dette by på problemer som påpekt flere ganger de siste ukene. Og hvis hun må til hjembyen for å få innenlandspass så kan de bli en lang og omfattende prosess. Så noen " walk in the park" vil jeg neppe kalle det. Det er betegnende at vi sitter her i Norge med vår frihet og rikdom og fordømmer andre så lett, uten omtanke for at andre kan ha reelle problemer som vi her er så heldige å slippe. Vi har blitt et selvgodt og egoistisk folk, og jeg syns det er både skammelig og leit å se så mange opptre så likegyldig ovenfor andre menneskers skjebne. Men sånn blir det vel når man har det for godt materielt sett, man blir noen bortskjemte og usympatiske egoister.

Jeg sier ikke at vi skal fritt la alle som vil komme inn i landet vårt, men jeg mener at i saker der barn har vært i landet over så lang tid som dette må det gjøres unntak.

Skrevet

Jeg kjenner lovlige innvandrere med lignende bakgrunn ( litt mindre spektakulær riktignok, men med drapsløfte fra Russisk mafia, men kom inn med ekte pass og identitet), som fikk opphold. Disse er nå blitt Norske statsborgere.

Så familien Salamov har ikke fått lik behandling som mine venner.

Men du vil jo ikke at alle skal få lik behandling som dine venner. Du innrømte jo selv at du ikke var for at feks somaliske gutter skal få lik behandling.

Jeg er for lik behandling av alle- og ikke at enkelte skal få syte seg til special treatment på tynt grunnlag, mens andre i nøyaktig samme situasjon skal ignoreres.

Dessuten inrømte du også selv at du var for kunnskapsløs til å svare på spørsmåelt mitt.

Så det du har drevet med i denne tråden er etter min mening reint føleri.

Andre er i samme situasjon som Madina- men ingen bryr seg. Og du har sagt du vil forskjellsbehandle basert på fordommene du har, dersom de hadde en annen nasjonalitet og religion enn Madina.

Så lykke til.

Nå er hun sendt ut- men skal få penger fra forlaget som garantert venter på hennes neste bok (som jeg aldri skal lese) når hun er tilbake. En skjebne andre ikke får- som må klare seg selv.Uten kjæreste og journalister på slep.

Gjest chickpea
Skrevet

Hadde det vært så lett som du vil ha det til så hadde det ikke vært noe problem. Igjen ser jeg at debatten her er preget av ekstem forenkling. Hun må først få seg russisk innenlandspass for i det hele tatt kunne gjøre noe som helst i Russland, og så må hun få seg russisk utenlandspass. Med kun en fødselsattest kan dette by på problemer som påpekt flere ganger de siste ukene. Og hvis hun må til hjembyen for å få innenlandspass så kan de bli en lang og omfattende prosess. Så noen " walk in the park" vil jeg neppe kalle det. Det er betegnende at vi sitter her i Norge med vår frihet og rikdom og fordømmer andre så lett, uten omtanke for at andre kan ha reelle problemer som vi her er så heldige å slippe. Vi har blitt et selvgodt og egoistisk folk, og jeg syns det er både skammelig og leit å se så mange opptre så likegyldig ovenfor andre menneskers skjebne. Men sånn blir det vel når man har det for godt materielt sett, man blir noen bortskjemte og usympatiske egoister.

Jeg sier ikke at vi skal fritt la alle som vil komme inn i landet vårt, men jeg mener at i saker der barn har vært i landet over så lang tid som dette må det gjøres unntak.

Jeg er helt enig med deg og spesielt i denne debatten er jeg rystet over hvor mange mennesker det er som regelrett fryder seg over andres ulykke..

Gjest Pantherinae
Skrevet

Er det vanlig at man blir påspandert businessklasse når man skal kastes ut etter ulovlig opphold i Norge? Håper hun må betale billetten selv.

Dette reagerte jeg på også. :klø:

Skrevet

Dette reagerte jeg på også. :klø:

Nei nå får dere som mesker seg i andres ulykke ta seg sammen. Det var noen som slapp en fis her i stad, tror nesten helt sikkert det var MA

Skrevet

Nei nå får dere som mesker seg i andres ulykke ta seg sammen. Det var noen som slapp en fis her i stad, tror nesten helt sikkert det var MA

Andres ULYKKE?? Tving meg ikke til å le!

Madina får penger fra forlaget, hun har kjæresten og journalister på slep. Hun har det helt fantstisk i forhold til andre i hennes situasjon. Og jeg SPYR nesten av dere som presser ut av dere hvor synd det er i denne Madina.

I tillegg fikk hun businessclass til Moskva :skratte:

Det er jo tragisk. Nemn en ulovlig innvandrer som har fløyet businessclass når de ble sendt ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...