Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei vennen!

Tøft gjort å lage bryllupskaken selv! Hadde ikke vært noe for meg, dagene før bryllupet kommer jeg vel til å svirre rundt og bruke tid på å finne ut hvordan jeg skal feste sløyfen på gjestegaven :roll: Jeg skal faktisk ha Cacas party i kveld! Du kan helt sikkert få mange tips og idèer hos de! Ostekaken de har er helt himmelsk god :D Tror de skal ha kurs i nærheten her jeg bor i april! Jeg har tatt marsipankurset og det er utrolig lett..Selv jeg greide det med glans!

Det er nok ikke alltid så enkelt å forholde seg til mennesker fra andre land, selvom Skottland er jo ikke såå langt unna! Du får sende de noen mailer over hvor flott og vakkert det er her..Selvom dere ikke skal ha bryllup i Jotunheimen :wink:

God klem til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Junibrud og andre som tilfeldigvis er her inne og titter!

Nå har jeg sendt en laaang mail om informasjon om bryllupet...så dette går nok bra!

Jeg skal finne litt mer ut om kaken. Det kan jo hende det blir like billig å bestille en.

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Popelka!

Tusen takk for hyggelig hilsen i boka mi og tips om Bærum :)

Gratulerer med overstått da! Fine gaver hørtes det ut som du fikk :)

Så fine invitasjonene du skal lage høres ut da! Flott fargevalg kan jeg tenke meg :)

Var synd å høre at din mormor ble innlagt på sykehuset. Krysser fingrene for at det går bra!

Er sååå spent på den kjolen du får sydd jeg. Det er sikkert kjempeartig med noe som ikke "alle andre" har :D

Skjønner at det sikkert føles som stress å ha forlovelsesselskap så nære bryllupe,- men det går sikkert bra :) Synes også det er veldig sprekt av deg å lage bryllupskaken selv :-) Hvorfor ikke, lissom ?

Lykke til,- hva du nå enn bestemmer det for mht kake etc.

Ha en fin tirsdag :D

D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva! Så hyggelig når det kommer hilsener her! Koselig at andre følger med, liksom!

Heldigvis går det bra med mormoren min. Hun hadde visst ikke hatt et drypp like vel, men det var veldig nære på. Hun er tilbake på sykehjemmet og i god form.

Gjett om jeg er spent på kjolen! Har ikke sett den ferdig ennå, det tar nok litt tid, men det blir gøy å ha den på seg når den er klar! Må kjøpe tiara, stoff til cape, samt hansker og sko....og strømper. My man må skaffe seg kun for en dag! Har tenkt å droppe sløret....vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!

Må innrømme at jeg er innom og smugleser litt i dagboka di innimellom, og nå fant jeg ut at det var på tide og skrive litt også :D

Måtte le da jeg leste om søsknene til forloveden din, og hvordan de trodde Norge = fjorder og fjell :ler: Jeg jobber på en turistinformasjon, og vi får høre så mange sånne utsagn! - Når stenger fjordene? - Hvordan kommer jeg meg til Nordpolen? - Vi har én dag i Oslo og vil se midnattsolen, nordlys, reinsdyr og elg! - Trenger jeg mer enn én dag for å reise til Nordkapp og tilbake igjen? :roll:

Blir helt oppgitt, jeg... Det er bra du har informert dine kommende slektninger litt!

Ellers virker det jo som om du ligger godt ann i forhold til planlegging! Vi er også i rute, i alle fall sånn nogenlunde. Ikke noe stress er mitt motto :kul: Lykke til med videre bryllupsplanlegging!

:blomst: Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takker igjen for hyggelig hilsen i dagboka m :D

Håper alt av planlegging og styr går bra!

:::sinnsykt spent på kjolen din::: :lol:

Klem fra Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Popelka!

Hvordan går det med forberedelsene dine da?

leste at du var stressa! Du må huske å puste litt innimellom :D

Så spent på kjolen din!!

Leya :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så opptatt i det siste, masse jobbing så det har ikke blitt mye vanking her inne på en stund! Men tusen takk for hyggelige hilsener alle sammen!

Hadde nesten glemt bort kjolen litt, jeg - håper jeg får prøvd den før jeg flytter, ellers får jeg prøve den i mars eller april. Den kommer nok til å passe helt perfekt, den er jo laget etter mine mål - men jeg håper bare jeg blir fornøyd...hun er jo kjempeflink hun som lager den, jeg bare håper at jeg faller helt for den, hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil jo være den fineste i mitt eget bryllup.

Men ellers føler jeg meg faktisk litt deppa om dagen. Føler at ingenting jeg gjør er bra nok. Kjæresten min påpekte flere feil i invitasjonene til de engelske gjestene, så da må de rettes opp og printes om igjen. Alt skal være så himla formelt at jeg snart begynner å grine.. :cry: Jeg ville ha med et hjertemotiv på den ene siden, har klippet ut hjerter utrolig nøye i nydelig håndlaget blomsterpapir, men det var visst ikke stilen man brukte. Blir så sur på den dusten av en forlovede noen ganger :x

Neida, han er god på bunnen. Bare litt sta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sender gode vibber *

Alt blir bra til slutt , er ofte litt stress noen ganger. Husk at dette er din og din forlovede sin dag det er opp til dere hvordan dagen skal bli. Jeg følher med på dine forbredelser og gleder meg til å høre om hvordan du syntes kjolen ble.

Lykke til videre med planleggingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem2: til deg...

Det er ikke så lett bestandig! Jeg har også en forloved som klager litt, men det er mest fordi jeg er så opptatt av detaljer og dilldall..Har funnet ut at det er jeg som har kontrollen på alt, skulle av og til ønske han tok ansvar for et eller annet...

Det ordner seg, Popelka! Du er i allefall kjempe flink som organiserer et tospråklig bryllup! Stolt av deg selv skal du være, det er i allefall jeg :wink:

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, her kommer noen klemmer til dere også: :klem2:

Skal komme sterkere tilbake med hilsener i deres dagbøker også - akkurat nå er jeg på farten for å kjøpe stoff til capen min! Føler meg litt lettere til sinns i dag, jeg og min semi-kjære ble heldigvis gode venner igjen igår kveld. Synes fortsatt han er sta, men han er heldigvis veldig snill også :)

Ha en god dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du også sy cape selv? Jeg har akkurat fått mønsteret og skal sette i gang snart. Mulig jeg spør svigermor om hun kan hjelpe meg men. Hvordan skal du ha? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Arwen! Tror muligens det blir en liten jakke/bolero i steden! Nå skal jeg jo ha skør også, så jeg redd det blir litt mye som flagrer hvis jeg skal ha cape! Sydamen syr etter eget hode (og tar selvsagt målene mine!), så jeg bare beskriver hvordan jeg vil ha den, og hun lager et forslag i et annet stoff først, tror jeg. Var og hentet noen stoffprøver i dag i en stoffbutikk. Skulle gjerne sydd den selv, men jeg er så urtinert på symaskin og med håndsøm at jeg ikke tar sjansen. Det har jeg planer om å gjøre noe med - tenkte å melde meg på sykurs i Edinburgh. Mamma har to symaskiner så jeg kan få med den ene.

Hvordan skal capen din være, da? Skal den være kort eller lang? Hva slags stoff skal du bruke?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ordnet masse! Så deilig med litt action og ikke bare prat :lol:

Jeg fikk tiara av min kjære, snille mamma. Vi kjøpte den på Brudekjolen i Oslo. Den kostet 1200 - vet ike om det er vanlig pris, jeg. Det står at den er i sølv, men det kan jo ikke være tvers igjennom til den prisen? Kjøpte også slør....jeg synes jeg kledde det så godt at jeg måtte ha slør likevel, jeg - hadde jo planlagt å heller ha en fin hårfrisyre som syntes, men nå blir det slør over hårtoppen, tror jeg. Sløret kostet 850, det var ikke så ille synes jeg.

Også har jeg registrert gavelister - en hos Rosenthal og en hos Glasmagasinet. Tviler på at vi får så mye fra Rosenthal, jeg satt kun opp Herend porselen, da vi har et nesten komplett servise til 12 ++, men kunne alltids trengt noe mer. Vi får serviset av mine foreldre som arvet det for seks år siden. Det er helt nydelig, men utrolig dyrt, så det spørs hvor mange som gidder å kjøpe tekopper og kaffekopper til 700-800 kroner! Salt og pepper-bøssene var heldigvis litt rimeligere....

Dro til GLasmagasinet etterpå, det var litt av en nedutr i forhold til ekslusive Rosenthal! Betjeningen virket helt bortreist, utvalget var ikke særlig imponerende og jeg fant ikke så mye jeg likte. Nå var dette kun en filial (Sandvika), de har jo mye mer inni byen. Får ta meg en tur til helgen og oppdatere listen, tror jeg. Jeg satte opp noen blå boller fra Steninge Slott og Maya bestikk.

Vi skal også ha en eller flere lister i Storbritannia. Tipper vi vil ha vinlgass og hverdagsservise. Men det får vente noen uker!

Hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sy en lang dyp rød fløyelscape med stor hette. Skal bare ha dn på ute, gifter meg tross alt sent i september så må ha noe å slenge over. Heldig du som har sydame :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen Takk for helsing i dagboka mi! :D

Ej følger med i planlegginga di også! So må no ønske dej me lykke til å bryllupsplanlegginga å flytting! :D

SKal sjå team Antonsen... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboka mi!

Vi er i samme situasjon - jeg er inne i di bok og leser ganske ofte, uten at jeg legger hilsen... :ler:

Du er jo kommet kjempelangt i forberedelsene, den tiaraen hørtes flott ut. Skal begynne å jakte på det selv jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det to bilder av tiaraen min inne på galleriet. Er så fornøyd - fikk plutserlig litt hetta og lurte på om det var litt overdrevent med både slør og tiara, men Tex og noen andre på bryllupsforumet samt min indre prinsesseituisjon(!) har overbevist meg om at det blir knallbra!

Fikk sløret hjem i dag også - mamma hentet det inne i byen. Først fikk vi egentlig ikke lov til å kjøpe det før de hadde fått inn flere om 3-4 uker, men så fikk vi det likevel! Det var det siste de hadde og jeg er kjempeglad jeg fikk det. det har små perler i og et skimrende bånd i kanten (sølvaktig).

I dag var pappa og jeg i et 1,5 time langt møte med Bjørnsgard. Vi gikk gjennom meny og hvordan opplegget blir. Det virker som de er veldig rutinerte og vet hva de snakker om, og har ganske lik smak som oss - veldig viktig, synes jeg, da får man som oftest et bra resultat.

Menyen blir som følger 8foreløpig forslag - vi skal prøvesmake i april):

Forrett: fisk. Breiflabbmedaljong med noe tilbehør; reker/blåskjell pluss noen grønnsaker.

Hovedrett: Reinsdyr, ytrefilet med pomander (slags potetkake), persillerot og solbærsaus.

Hvilerett: ostetallerken med tre franske oster og valnøttbrød.

Dessert: en frukt/bærsorbet med friske bær og en coulis.

Så blir det kaffe avec i Teige, et av de andre husene på tunet. Deretter opp i hovedhuset. Det blir først en en forfriskende punsj (en av kokkene der er "punsjspesialist" så vi stoler på ham!), deretter bryllupskake (en fruktmoussekake med gele og frukt), og så dans!

Det blir servert en musserende vin også før maten. Det blir også omvisning samt felemusikk.

Det er vel det vi snakket om. Men en god nyhet: alle barna til min svoger og svigerinne kommer fra England. De ankommer fredag 2. juli og drar mandag kveld! Det blir koselig. Alle barna gleder seg til å være brudebarn.

Nå får jeg snart legge meg - er litt sliten og har en iriterende forkjølelse jeg sikkert har pådratt meg i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...