Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Yipppeeeee! :P

Jeg har faatt meg jobb! Var paa intervju i dag, og fikk stillingen! Jeg skal jobbe for the Heritage Lottery Fund, som deler ut penger for prosjekter som restaurerer kulturminner. Tror det blir kjempespennende!

Ellers maa jeg finne ut av brudepikekjolene....Faar surfe litt rundt, kanskje det er noe paa EBay?

I gaar provde jeg og min kjaere aa finne en bryllupsvals. Mulig det blir noe av Tsjaikovsky.

Begynner aa gruglede meg til bryllupet naa.... :o :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, Popelka! :blomst:

Dette er jo bare helt fantastisk! :D Jeg ønsker deg lykke til i den nye jobben. Håper du kommer til å trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lusker rundt og leser i dagboken*

Kjempekoselig lesing popelka. Gratulerer med ny jobb! Det høres ut som du trives der borte,

og nå blir det sikkert enda bedre, nå når du får en liten ekstra inntekt. :)

Er spent på hvordan kjolen din ser ut, har du tatt bilde av den? (håper jo at du kansje legger den inn her på KG, slik at vi får se den)

Men nå skal jeg ut i hagen og kose meg, er dødsfint vær ute, og jeg skal plante ned flere pioner som jeg har fått. Gleder meg til de kommer opp, for de er kjempeflotte.

Gleder meg til å lese mer om dine bryllupsforberedelser...

Klemzzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Gratulerer så mye med ny jobb! Kjempe flott! :blomst:

Håper alt går bra med deg ellers og at du trives..Det går fort frem til bryllup nå! Begynner det å ta form eller gjenstår det mye?

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Takk for koselige ord!

I dag foler jeg meg litt ensom. Min kjaere dro til Sor Afrika i gaar, og blir borte i 10 dager. Jeg savner ham skikkelig, enda jeg egentlig burde vaere vant med aa ikke se ham hele tiden - bodde jo i to forskjellige land leeenge! Men i lopet av den korte tiden jeg har vaert her borte har vi kommet naermere hverandre enn noen gang, og blitt vant til aa se hverandre hver dag. Jeg har ikke noen venner her enda, har jo bare vaert sammen med min kjaere og hans venner, saa jeg foler meg litt lost naa. Jeg hadde haapet at noen venninner av meg kunne kommet paa besok til helgen, men den ene (forloveren min) har ikke svart paa texten jeg sendte, og den andre har ikke raad. :cry: Men tiden gaar fort frem til onsdag, da begynner jeg aa jobbe. Gruer meg litt, tenk om det er veldig vanskelig og jeg tabber meg ut.... :-? Hjeeelp :o Vel, jeg loy jo ikke i intervjuet, saa da maa de vel tro at jeg passer til jobben.

Bryllup: Jeg maa finne tre brudepikekjoler. Svigermor snakket om det stadig vekk da hun var her, saa jeg maa vel "take action" og hoste opp varene snart...

Sko - har jeg ikke ennaa. Og de maa helst kjopes paa Brudekjolen, for der har jeg 700 kroner til gode. Haaper de har fargbare sko, kan ikke ha saa lyse sko til min solvgraa kjole.

Maa ogsaa finne stoff til jakken og det laget som skal henge paa skjortet. Skulle egentlig hjem neste uke, men jeg maatte droppe det pg.a den nye jobben. Saa da maa jeg vente til paaske baade med sko og stoffet....Haaper det gaar bra :-?

Jeg skal ta bilde av kjolen paa provedukken til paaske, saa kan jeg vise den til dere! Lover paa aeresord! :kul:

Naa renner tiden ut her...faar legge pa mer penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sko til deg.. :wink: Se dagboken min!

Men skjønner at du vil kjøpe der du har tilgode!

Stor klem til deg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor klem til deg ogsaa, Juni! Og god helg!

Jeg gaar litt paa veggen naa, savner Prinsen min veldig....Haaper han ringer i kveld. Han har aldri vaert utenfor Europa foer (har ikke jeg heller), og skulle onske vi kunne dratt sammen...Men da maatte vi betalt full pris for alt, og med et fullpakket program for ham hadde det ikke blitt noen drommeferie.

Ellers har jeg gaatt litt ned i vekt, skjoner ikke helt hvorfor da jeg spiser masse mat! Og ikke alt er like sunt heller! Naa vil jeg bare stramme opp magen og rumpa, har lyst til aa vaere en ordentlig bikinibabe paa bryllupsreisen :sexy:

Naar det gjelder bryllupsforberedelser, saa maa jeg nok lage meg en liste og bli litt mer organisert. Det er ikke saa lett aa faa gjort ting herfra, men man kan allltids delegere til mamma og pappa via telefon og e-mail.

Da sier jeg "god helg" til dere som "snik"-leser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fikset:

Brudgom! (min ekte engelske gentleman)

dato (3. juli)

kirke (Haslum)

selskapslokale inkludert mat (Bjørnsgard)

transport (naboens veteranbil)

forlover for min kjære (hans eldste og beste venn)

forlover for meg (min eldste og beste venninne)

toastmaster (en skotte som er en ekte "norgesvenn" og proff på å tale i forsamlinger)

fotograf (Morten Flaten)

hår/sminke (Intermezzo)

kjole (endelig! Får spesialsydd silkekjole i bryllupspresang!)

Kake (lages paa Bjornsgard)

invitasjoner (sendt ut paa to spraak)

Tiara

Har halvveis fikset:

antrekk til brudepiker og svenn (de kan få velge selv, og helst betale selv)

Har ikke ordnet:

ringer

sko

gå ned tre kilo... (eller hvertfall stramme opp litt og kutte ut sukker)

blomster og bukett (men vet hva jeg vil ha)

knapphullsblomster

kirkeprogram

bordkort

sanghefter

blomster (kirke, Bjornsgard)

blomsterblader til aa kaste paa brudeparet

bonger

gaveliste

finne haarfrisyren jeg vil ha

stromper og truse (blaa truse!)

sjekke bunadsleie for pappa

snakke med solist - foreslaa sanger

takkegaver til brudebarna (smaa bamser)

Bare en liten oppdatering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ogsaa shoppet litt paa nettet i dag. Denne teddyen har jeg bestilt tre av: http://www.comfetti.co.uk/shopping/newshop...b400/W44704.jpg Den spiller Here Comes the Bride!! Tipper familiene til brudepikene blir passe lei av den etter kort tid :ler:

Ogsaa har jeg bestilt gjestebok: http://www.comfetti.co.uk/shopping/newshop...b400/W58258.jpg

Beklager at jeg ikke lager fine linker, er litt for lat i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg er innom dagboken din! Gjestebok hadde jeg helt glemt. Det må jo bare være så koselig å ta den frem etterpå, mimre over dagen, og hva de enkelte skrev....

Uansett, så var gjesteboken din utrolig fin, helt "ren" og enkel, men likevel stilfull.. :)

Klemzz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du likte boke, Henri! Syntes den var soet..ogsaa skal jeg ha rosa roser i buketten min, saa da matcher den (*liten bridezillatendens sniker seg frem*...).

Pappa skal ha paa seg hallingbunad! Han blir sikkert kjempestilig! Ogsaa han som alltid har nektet aa saa mye som vurdere aa faa seg bunad i alle aar :ler: Mamma skal ha Vest Telemarksbunaden sin, saa da blir de ordentlig fine begge to!

Forloveren min kommer paa besok paa fredag - gleder meg masse! Blir goy aa planlegge litt bryllup og vise henne leiligheten, som jeg er kjempestolt av :) .

Jeg kjeder meg litt naar min kjaere ikke er her, men onsdag begynner jeg i ny jobb, saa da haaper jeg at jeg kommer til aa trives.

Naa maa jeg lete etter haarfrisyre....Skal jo ikke ha slor likevel (det passet ikke til kjolen), saa da maa jeg finne en frisyre som virkelig ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare haaper haaret mitt er langt nok....Det er skulderlangt naa, og det er jo litt tid igjen. Man kan jo bruke loshaar (tatt fra en stakkars los! Blir litt komisk uten bokstaven "oe"!), men saa skal det jo matche min egen haarfarge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det... Aner ikke slikt, jeg heller. Kan jo hende en kan farge dette lo(ø)shåret ( :ler2: Stakkars hårrobbete los!) til å matche din farge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg jeg provd aa planlegge musikken som bandet vaart skal spille, samt tenkt mer paa solistinnslaget. Which reminds me...vi maa se aa faa snakket med Wendy, solisten vaar!

Snakket nettopp med min kjaere, han er saa utrolig god...skal tenke paa ham i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!

Gratulerer med jobb! Jeg har ikke fått det med meg før nå, jeg.

Fint å høre at det ser ut til å gå bra med flyttingen til utlandet og med avstandsplanleggingen!

Klem fra 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, Heidi og 9na!

Naa sitter jeg paa kontoret, har lunsj og er ganske fornoyd med livet. Men jeg har dundrende hodepine....Fordi: jeg har vondt i rygg/nakke til og fra, saa saa jeg tilbud fra en "CranioSacral" terapeut. Hmmm...tenkte jeg - det skulle vaere en mild form for behandling, ikke noe knekk og boy, og jeg tenkte det ikke var skadelig aa prove. Under behandlingen fikk jeg litt vondt i hodet. "Dette var effektivt", tenkte jeg "sikkert gamle spenninger som slipper taket". Dette var paa mandag, og jeg har fortsatt vondt i hodet! Saa ille har det ikke vaert paa 1 aar - jeg hadde seriose hode/nakkeproblemer i fjor. Er saa sint og fortvilet! Skal prove aa faa tak i henne naa, og se hva hun foreslaar. Tor ikke la henne komme borti meg, men hadde vaert interessant aa hoere om hun har noen forklaring....Betale £40 for aa faa hodesmerter :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...