Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei Diva, takk for hilsenen! bare hyggelig om du kommer i kirken (selv om dusikkert mente det for spøk).

I morgen drar jeg min kos, men jeg er nok tilbake på kg om ikke altfor lenge. Har en zillion ting å gjøre, så jeg må nesten slå av internett nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du slapp å kjøpe nytt stoff. :D

Du gleder deg vel til å flytte også nå, selv om det er litt pes.

Jeg kommer sikkert til å savne deg den lille tiden du er borte. Det er så koselig å lese dagboka di. :D

Du får ha god tur til ditt nye hjem. Deler ut en liten :blomst: til deg før du drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva' date=' takk for hilsenen! bare hyggelig om du kommer i kirken (selv om dusikkert mente det for spøk).![/quote']

Hehe, kven kveit ? Kanskje jeg virkelig dukker opp ? Det hadde jo vært årntli`morro :D

Ønsker deg lykke lykke til med flytting og forbedelser,- og jeg håper alt klaffer for dere : - )

God tur & take care :)

*klem, D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fint at du slapp å kjøpe nytt stoff til kjolen! Det høres kjempefint ut det dere planlegger, så lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god tur, Popelka!

Så flott at det ordnet seg med kjolestoffet, dere blir nok så flotte begge to!!

Håper jeg ser deg her igjen snart!!

Stor klem fra H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

God flytting Popelka,

og lykke til i Skottland! :)

Det blir sikkert flott å få være mer sammen med kjæresten din. :hjertesmil:

Klem, 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naa er jeg i Skottland, og alt er saa nytt ennaa at jeg ikke helt kan tro at jeg har flyttet hit for godt (hvem vet?). Det skjer saa mye paa en gang, saa det er ikke mye tid til aa surfe paa kg eller skrive masse e-mailer til venner og kjente ennaa. Saa beklager hvis det virker som jeg er litt fravaerende.

Jeg saa leiligheten for forste gang i dag, og den er birkelig lekker, om jeg faar si det selv. Veldig lys og trivelig, med masse plass, stoort kjokken (naa blir mamma og svigermor misunnelig :ler: )

Mer info kommer senere! Takk for lykkeonskninger og hilsener!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, vennen! Høres bra ut!

Lykke til med alt som skal ordnes, det blir deilig å komme i orden etterhvert også tenker jeg!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du likte leiligheten!

Det er vel rart å vite at her i dette landet skal jeg kanskje bo for godt. Tror jeg hadde syntes at det hadde vært litt skummelt.

Det viktigste er at du har det bra. Lykke til der nede, med alt du sikkert må ordne før du kan føle deg 100% hjemme der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saa koselig at dere stikker innom, jenter!

Jeg har det fortsatt bra, etter en stressende men artig helg. Naa har vi ordnet med gulv (dvs. bestilt det) og til helgen kommer mamma og pappa for aa hjelpe oss aa legge det. Jeg har kjopt meg en sykkel ogsaa saa jeg kan sykle inn til sentrum isteden for aa ta den treige bussen. Mamma spurte om jeg virkelig kunne sykle paa denne tiden av aaret, hvorpaa jeg svarte at krokusen faktisk er i full blomst allerede :ler:

I natt sov jeg i leiligheten for forste gang! Min kjaere snekret sammen sengen vaar i gaar kveld, og jeg testet den etterpaa! Han sov hjemme, jeg savnet faktisk aa ha ham hos meg, men saa moette jeg ham til lunsj i dag, saa vi ser hverandre ganske mye likevel! Han kommer til aa sove hos "meg" i helgene, men paa ukedagene er det greiest for han aa sove i sentrum, rett ved jobben.

Jeg faar soke noen flere jobber naa!

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aesj, jeg hater aa ha lite penger! Siden jeg soker paa jobber, har jeg ikke saa mye aa gjoere om dagen, men her i Edinburgh er det drossevis av fine butikker, og jeg har kjempelyst til aa raide alle sammen for klaer og ting og tang til leiligheten...men okonomien tillater det ikke for oyeblikket :-( Det er bare min kjaere som har penger, og selv han begynner aa merke at kredittkortene begynner aa bli slitt - ikke saa rart, det er saa mye som maa kjopes! Jeg saa nettopp en nydelig drakt, men tror dere min tilkommende syntes det var en god ide aa kjope den? Nei, selvsagt ikke. "Vi har viktigere ting aa bruke pengene paa..." Jo da , han har rett i det, men....

I kveld baerer det avsted til Ikea. Haaper vi faar kjopt noe der, har paa folelsen av at min kjaere ikke er i shoppehumor i dag :-?

De fleste invitasjonene er sendt ut. Da er hvertfall det gjort!

That's it for now, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!

Jeg maa nesten hilse litt paa deg..

Har vaert medlem her en stund, men har ikke vaert saerlig aktiv i det siste. Er innom en tur en gang i blant, men sjelden jeg skriver innlegg..

Men etter aa ha lest litt i dagboken din maatte jeg bare si Hei..!

Vi kommer fra nesten samme sted, du bor i Edinburgh som jeg har bodd i i en del aar, du skal gifte deg med en utlending og bor i utlandet noe jeg ogsaa gjoer!

Har du spoersmaal ang Edinburgh (som jeg elsker og virkelig savner!!) saa bare spoer!!

Ellers hvis du trenger raad og stoette naar det gjelder det aa bo i utlandet (som ikke alltid er like enkelt), titter jeg innom her snart igjen..

Og du et lite tips.. hvis du onsker kontakt med nordmenn mens du bor der, er det et kjempestort norsk studentmiljoe.. ta en titt paa www.norsa.org (om ikke adressen har endret seg).

Lykke til videre!! Og heldiggrisen deg som bor i Edinburgh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Popelka!

Så morro at du har funnet deg til rette der borte :)

:: litt misunnelig , vil til Skottland ::

Skjønner at du har lyst til å dra på en durabelig shopperunde, kan tenke meg at butikkene der frister :hoppe:

Men du får nok bedre råd snart! Krysser fingrene for at du får deg en jobb :)

Den leiligheten høres jo også superfin ut!

Håper alt årner seg og at dere finner noe på Ikea!

Klems fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!

Jeg vet alt om hvordan det er å ha dårlig råd og shoppinglysten bare trenger seg på :roll: Det finnes ingenting verre enn det tror jeg...

Håper du finner deg til rette og at du kan pynte og fixe leiligheten litt som du vil! Det høres bra ut :wink:

Kos deg, vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa hyggelig med koselige hilsener!

Golosa: Saa goy at du har bodd i Edinburgh du ogsaa! Jeg bor i Trinity, rett ved Firth of Forth og har utsikt over til Fife. Hele omraadet er under "oppussing" - men jeg synes det er fint der allerede! Hvor bor du naa? Hvilke nasjonalitet har din forlovede? Ble nysgjerrig naa jeg! (hvis du ikke vil si det her kan du gjerne sende meg en pm).

Takk for tips angaaende Norsa - har tenkt aa bli mer aktiv i det norske miljoet etterhvert. Jeg kjenner ogsaa noen paa konsulatet godt, saa jeg kommer til aa holde meg orientert om hva som skjer gjennom dem ogsaa.

Det skal nok gaa bra aa bo her borte. Bare jeg faar meg en jobb snart, saa tror jeg at jeg foler meg mer hjemme. Naa har jeg ikke lett saa lenge, saa jeg er optimist :-)

Diva: Takk for hilsen - hvordan gaar det med deg? Har du begynt i ny jobb (skal sjekke dagboken din naar jeg faar tid!). Haaper flyttingen ogsaa gaar bra, og at du har funnet/finner deg et fint sted aa bo sammen med din kjaere.

Ikea i gaar gikk fint - vi kjoptre bare noen smaating, men det hjalp paa humoret :ler: Kjopte en firkantet glassvase, bla pyntestener i en boks som jeg la oppe i vasen, en rund glassbolle som jeg har fylt med blaa pot pourri, og en plante og en hvit blomsterpotte. Dette har jeg plassert paa badene, og det er ganske stilig om jeg maa si det selv! Kjkopte et lite teppe ogsaa, doborster (jippi :ler: ) og oppvaksborster (dobbeltjippi! :ler::ler: ).

Juni04: Helt enig i at det er ille aa ikke ha penger naar det er noe man har lyst til aa kjope...Jeg er saa utolmodig, vil helst ha alt paa en gang! Men det er ikke saa dumt aa kjope ting litt etter litt heller, da utporsjonerer man liksom gleden over aa shoppe (hores vel ut som en skikkelig shopaholic naar jeg sier det :ler: ).

Ha det bra saa lenge!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Popelka

Hyggelig å se att du er på mail igjen!!!!Så spennende med ny leilighet og møblere å få istand!Kjærsetn min og jeg kjøpte ny leilighet som vi flyttet inn i i november, og vi holder fortsatt på og kjøper ting og tang for å skape det perfekte hjemmet for oss!!det er jo så gøy!!!!

Kos deg masse!

p.s og husk alt det fantastiske dere kan ønske dere til bryllupet til leiligheten!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p.s og husk alt det fantastiske dere kan ønske dere til bryllupet til leiligheten!!!!

Ja, det er sant! Vi skal snart innom John Lewis (varemagasin) og faa istand listen vaar! Gleder meg (er i det materialistiske hjornet i dag :hjerter2: )

Naa har jeg nettopp vaert innom et vikarbyraa - de drev visst bare innenfor resepsjon/sekretaerarbeid...men det er greit nok for en kort periode. Her er lonnen ca. £6 pr time....pleide aa faa 118 i Norge for samme type arbeid. Men men. Saann er det bare (og det er litt billigere aa bo her).

Denne dagboken dreier seg ikke saa mye om bryllup for tiden - lover aa komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er alle invitasjoner ustendt - min kjaere mor avsluttet jobben forrige torsdag. Naa blir det spennende aa se om alle kan komme.

Leiligheten begynner aa bli veldig fin naa. Vi har vaert paa Ikea hele tre ganger, og skal igjen i kveld. Man kan nesten kalle det vaart andre hjem :ler: :o

Mamma og pappa er her naa og staar paa som bare det. Pappa legger parkett (boek) og mamma ordner med gardiner, kroker, hyller etc. Jeg har ryddet paa plass alle klaerne mine (og min kjaere har rett; jeg trenger ikke mer klaer :oops: ), stovsuget og provd vaskemaskinen. Og i gaar kveld gjorde mamma og jeg noe artig - vi festet smaa mosaikkfliser i forskjellige blaanyanser langs kanten av speilet, og det ble kjempefint! Temafargene paa badene er blaatt og hvitt, samt litt tre og noe borstet staal. Soverommet skal ogsa vaere blaatt og hvitt (pluss krem). Kjokkenet er i boek, med burgunderrode fliser. Det blir saa fint, jeg gleder meg til aa vise frem huset til mine svigerforeldre paa torsdag!

Angaaende bryllupet - vi har faatt forslag til meny paa mail, saa naa skal jeg printe det ut og vise til de andre etterpaa.

Ellers er det ikke saa mye nytt. Jeg har fremdeles ingen jobb, men vi faar se hva som dukker opp. Jeg skal kanskje ta et kurs for aa kvalifisere meg til fremmedspraaklaerer, saa kan jeg undervise i norsk ved universitetet. Det hadde vaert artig, og dessuten en fin bi-inntekt (selvom det sikkert ikke er saa godt betalt).

Naa maa jeg gaa og kjope plaster, klarte nemlig aa kutte meg i fingeren i morges :-(

Hei og hopp saa lenge :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...