Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen til meg selv - må visst formadre underskriften min...

Fikk et nydelig armbånd i hvitt gull av mine foreldre, en bok om hunder og kjempeflott pysjamas av min kjære, og Jahn Teigens beste av brødrene mine. I kveld kommer noen venninner på besøk. Fin dag så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:bursdag::bursdag::bursdag:

Gratulerer så mye med dagen, popelka! :kysse:

Ja, jeg har skiftet nick fra Julibrud-04 til Heidi25!

Vart så mange med lignende nick at jeg rotet det til selv ved å tenke, "når skrev jeg det", og "det har ikke jeg skrevet" osv....... :ler:

Gikk inn på feil dagbok når jeg skulle skrive i den osv..så da vart det enklere for meg og flere og skifte nick! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her var det mange hyggelige hilsener, fra både kjente og ikke så kjente kg'ere! Tusen takk alle sammen - blir helt rørt, jeg!

Hadde en kjempehyggelig dag, med delilig kyllingmiddag (oppskrift fra Jamie Olivers kokebok), skogsbær- og mangodessert og gammeldags sjokoladekake. Hadde bare to venninner på besøk, pluss hele familien min (som jeg bor hos for tiden). Dessverre fikk vi en trist beskjed, nemli at mormoren min er lagt inn på sykehus etter et drypp, men vi tror at det skal gå bra. Så en litt rar dag...og jeg savnet kjæresten min...Men jeg fikk en kjempefin pysj i burgunerrødt med noen sølvhjerter på og tilhørende sokker, samt en bok om hunder (vi elsker hunder begge to og skal nok få oss en etterhvert). Og kortet han hadde skrevet var utrolig søtt.

I dag jobbet jeg i barnhehage, av alle steder! Jeg er registrert os et vikarbyrå, og de var tydeligvis litt desperate i dag, men jeg stilte opp og det gikk kjempefint! Men jeg tror ikke jeg hadde orket å jobbe der hver dag...Det var hyggelige "tanter" og søte barn, og ikke så slitsomt som jeg hadde forestiltmeg - men barna var så små at jeg følte det var litt lite stimulerende etter et par timer...Men jeg liker barn, det er ikke det. Men jeg tror ikke jeg kommer til å få noen før om minst tre år. Håper kjæresten min er enig i det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering! Nå har jeg snakket med den lille fetteren min på ti, og han ville gjerne være ringbærer! Og niesene til min kjære skal være brudepiker. De er kjempesøte, seks år og gleder seg masse!

Musikk har også vært oppe til diskusjon, og vi har kommet frem til: Pre-inngangsmars (finner ikke det riktige ordet!): Jeg ville ha Canon in D av Pachelbel, men forloveden min, som er en dyktig musiker, påsto at den var helt forferdelig (han liker å bruke sterke ord!) og nektet plent, så der må vi finne noe vi begge liker. Inngangsmarsj for meg og pappa blir Purpose av Nordraak, jeg elsker den - kan den også på piano, fikk notene av mormoren min, og min kjære liker den veldig godt (han ville helst hatt den vanlige "her comes the bride", men jeg fikk bestemme!). Utgangsmarsjen blir Mendelsohns Midsummer Night's Dream.

Så da har vi har fikset:

Brudgom! (min ekte engelske gentleman)

dato (3. juli)

kirke (Haslum)

selskapslokale inkludert mat (Bjørnsgard)

transport (naboens veteranbil)

forlover for min kjære (hans eldste og beste venn)

forlover for meg (min eldste og beste venninne)

toastmaster (en skotte som er en ekte "norgesvenn" og proff på å tale i forsamlinger)

fotograf (Morten Flaten)

hår/sminke (På Håret)

kjole (endelig! Får spesialsydd silkekjole i bryllupspresang!)

Har halvveis fikset:

bryllupskake (Bjørnsgard)

invitasjoner (holder på å lage...)

Har ikke ordnet:

ringer

tilbehør til kjole

gå ned tre kilo... (eller hvertfall stramme opp litt og kutte ut sukker)

blomster og bukett

antrekk til brudepiker og svenn (de kan få velge selv, og helst betale selv)

pluss hundrevis av detaljer som jeg ikke kommer på nå...

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare titte innom for å si hei... Hyggelig å høre at sanger til kirken er valgt...og ja...jeg er enig med deg..Jeg ville også hatt noe annet enn "Here comes the bride". Godt vi jenter/kvinner kan det å få lusket til oss viljen vår. :ler:

Lykke til videre med kakevalg og alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, Saeria!

Ja, det går da fremover - nå er invitasjoner på to språk komponert og designet og klare for printing! Kjæresten min (det er litt stiv å kalle ham forloveden min, synes jeg) har kjøpt madrasser og bestilt senger i dag (hurra for søndagsåpent i Skottland!), til tross for at det er forsinkelser på leiligheten og jeg kanskje ikke kan flytte inn før april...æsj og æsj. Da blir det sannsynligvis mer barnehagejobbing på meg :roll:

Har vært i tre forskjellige barnehager til nå, jeg blir kastet ut i det og synes jeg takler det greit, men kan ikke huske å ha nevnt til vikarbyrået at jeg ville jobbe med barn :ler:

Barn er forresten greie å komme i kontakt med, de har ikke vært sjenerte noen av dem! Noen er kjempesøte, de ser sånn opp til oss voksne og sier mye rart. En spurte om jeg var 7 år mens en annen spurte hvor jeg hadde babyen min :ler:

Da var det verre med en jeg jobbet sammen med en dag i forrige uke. Hun ytret knapt tre setninger i løpet av dagen, og svarte med enstavelsesord når jeg spurte om noe. Der var erbeidsmiljøet litt anstrengt...og jeg håper ike de trenger en vikar igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt irritert på svigermor i dag. Hun vil arrangere forlovelsesselskap i juni(!). Tror ikke jeg har tid til å dra ned til London så nært opp til bryllupet...

jeg ringte henne her om dagen, og vi snakket i førti minutter! Den dama skravler noe utrolig. Håper jeg kan slutte å irritere meg, hun er egentlig veldig snill og velmenende. Men hun er en sånn superhusmor som fikser alt - lager spennende mat, holder huset iprikkfri stand, har grønnsakshage, syr...en sånn gammeldags husfrue. I tillegg har hun det med å nesten tilbe sin yngste sønn. Jeg er mye strengere med ham enn det hun er :ler:

Nei, jeg får slutte å klage, hun er veldig glad i meg og jeg setter jo pris på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..Det er ikke bare, bare med svigermødre nei! Men å ha forlovelsesselskap en mnd før bryllupet er vel ingen vits? Er det ikke bedre å ha det snart hvis dere skal ha det? Er jo ikke noe godt for deg med unødvendig mye før bryllup! Regner med du har litt å henge fingrene i da :wink: Det ordner seg helt sikkert!

Sender deg forresten et bilde....!

Stor klem

Ps: Var du på brudeshowet i går? Var sikker på jeg så deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der (dessverre? virket ikke så veldig artig etter det jeg leste på bryllupsforumet) ikke - kanskje det var en ukjent tvilling :ler:

Klem til deg også på en kjedelig mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flau:

Du har jo gitt meg en dagens rose jo, for lenge siden! Det har jeg ikke sett! Regnet ikke med at noen gjorde det til meg, jeg er jo så ubetydelig her inne!!!

TUSEN TAKK, POPELKA

:blomst: :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anytime! Endelig så du det...men det er jo en stund siden, hadde nesten glemt det jeg! Er nesten aldri på det forumet selv, så jeg hadde nok ikke merket det hvis jeg fikk en jeg heller.

Selv om jeg er på andre forum innimellom, så konsentrerer jeg meg om temaet bryllup. Det er liksom det som står i hodet på meg for tiden :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: Ikke sant! Det er jo det som er gøy nå! Skal hjem å planlegge litt mer etterpå....! Er flere jeg venter på svar fra; turoperatør, gullsmed etc og jeg som allerhelst vil ha svar med en eneste gang!! :x hvorfor kan de ikke skjønne det da!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er nok ikke bare bare å ordne til bryllup når det er gjester fra to nasjoner som skal komme.

Svigermødre kan være litt rare, men de mener jo stort sett ikke noe vondt med det..

:klem2: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det tirsdag og ikke noe jobb i dag. Ganske uforutsigbart å jobbe for vikarbyrå! Men akkurat i dag er det deilig å slippe, jeg føler meg litt uggen og trøtt. Også har jeg tusen ting å gjøre...

I går fant jeg ut, til tross for advarsler fra velmenende kg'ere, at jeg skal bake bryllupskaken selv! Tenkte å ha to eller tre etasjer med forskjellige sorter - en ostekake eller fruktmoussekake, en bløtkake og en sjokoladekake. Men den må bli fin! Så det spørs om jeg ikke må øve en gang først! Og ta meg en tur til det berømte Cacas, hvor enn det ligger hen.

Det blir forlovelsesselskap 29. mai i Kent, England. Det er helt i orden, men jeg føler det blir litt stress. Ja ja - tror forledrene hans føler seg litt utenfor i planleggingen, så de vil arrangere noe de også -men det er ikke lett å involvere noen som bor langt unna og som man ikke føler det naturlig å ringe til annenhver dag. Søsknene til kjæresten min har aldri vært i Norge, og de er litt tverre. De trodde bryllupet skulle være på fjellet (!), noe a la Joutunheimen eller vestlandsfjordene...da kjæresten min fortalte dem at det skal være rett utenfor Oslo, ble de skuffet fordi de trodde at det ikke var så pent her. :o

Så da sender jeg en e-mail og forklarer....

Noen mennesker irriterer meg....

Ja ja, jeg får komme meg ut av kg og ut og ordne diverse saker og ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...