Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg bare lurer på hvilket land kjæresten din er fra? Utifra beskrivelsene av ham tenker jeg umiddelbart frandk/latino, så jeg bare lurer på om jeg er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå viser det seg at det ikke er så enkelt å kjøpe leilighet likevel...pleier visst å ta 6 mnd eller mer....så jeg bare håper vi kan skaffe oss noe før vi gifter oss! Så da må jeg leie et sted når jeg flytter over til England likevel. Kjæresten min skal bo der an bir inntil videre. er litt sur på ham fordi han er så sta på det med å ikke bo sammen før bryllupet.

Uff, skjønner at dette er kjedlig! Håper det ordner seg på et eller annet vis! Gjør vel ikke noe om dere bor sammen før bryllupet! Hos oss er det også diskusjoner ennå, nå var det det at han var lei av å høre om bryllupet hver eneste dag og at det skulle være så mye dilldall!!! Men hadde han giddi å engasjert seg så hadde han skjønt at det må endel planlegging til! Hvertfall med stort kirkebryllup og fest etterpå!!! 7 mnd igjen i dag!! Får plage noen andre med bryllupsmaset mitt fremover da...

Alt ordner seg, Popelka! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker flytende fransk med engelsk aksent - så du hadde litt rett! Han snakker litt norsk også, da. Men han er nok helt engelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det ordner seg likevel! Fikk nettopp en mail av kjæresten min hvor det sto at han skal gjøer det han kan for at jeg får et fint sted å bo til vi gifter oss, enten det er i vår leilighet eller at jeg leier et sted. Takk Junibrud for god klem, forresten. Her har du en tilbake: :klem2: !

Det ordner seg som regel til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det forlovertemaet igjen...ble minnet på det da jeg hadde en lite hyggelig samtale med en venninne her om dagen. For uinvidde så har jeg tvilt litt på hvem jeg skal spørre. Nå tror jeg min venninne X har gjort valget for meg...snakket nemlig med henne for lenge isden, i September var det vel. Jeg nevnte at jeg ikke visste hvem jeg skulle spørre, og hun sa at hun ville gjerne være det. Koselig å vite, tenkte jeg, men tenkte egentlig ikke så mye mer på det og har ikke snakket med henne om det siden. Så plutselig forteller hun meg at hun ikke vil være min forlover "allikevel" (ikke det at hun hadde blitt spurt!) fordi hun syntes ikke hun kjente meg godt nok, hadde ikke kjent meg lenge nok og kort sagt synes jeg er en dårlig venninne (fordi jeg ikke har gitt lyd fra meg på noen uker pg.a stress)osv.

Nå har jeg bestemt meg for å ha min beste venninne gjennom hele livet (det var planen hele tiden, men fordi jeg ikke vet helt hvordan hun vil reagere på at jeg skal gifte meg så var jeg litt i tvil), og det gjorde jeg før min venninne X sa noe, men nå ble jeg hvertfall helt klar på det. Har nesten ikke så lyst til å invitere X i det hele tatt (har gått opp for meg at denne venninnen har null sosial intelligens, hun snakket heeeele tiden da jeg var hos henne med kjæresten min og er ganske irriterende) men det må jeg nesten....

Denne venninnen er et kapittel for seg, men uansett: nå spør jeg min gode venninne Y i julen, så får hun si ifra om hun vil være forlover eller ikke (har enda et alternativ eller to, men vil jo helst ha min eldste venninne).

Uff, nå høres jeg sikkert slem ut, men plutselig føler jeg at toleransegrensen ikke er så høy når det gjelder venner. Hvorfor ha venner som ikke gir deg noe? Føler hun er en "skal ha, skal ha"-person som hele tiden må ha medfølelse/oppmerksomhet. Da blir det litt slitsomt, særlig siden jeg føler det bare går en vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos forlover...nå har jeg sendt en mail til min beste venninne og håper at hun har lyst til å være forlover! Har ikke fått svar ennå, så det blir spennende.

I dag har jeg booket fotograf - Morten Flaten. Så da er enda en ting i boks. Også skal jeg ringe På Håret på mandag etter tips fra Jea (takk skal du ha forresten!). Og kjole - det blir kanskje en fra snart-gift.no.

Så da har jeg fikset:

Brudgom! (min ekte engelske gentleman)

dato (3. juli)

kirke (Haslum)

selskapslokale inkludert mat (Bjørnsgard)

transport (naboens veteranbil)

forlover for min kjære

fotograf (Morten Flaten)

Har halvveis fikset:

kjole

bryllupskake (Kristines Franske Fristelser?)

forlover for meg(vet ikke ennå...)

hår/sminke (må ringe på mandag)

Har ikke ordnet:

ringer

invitasjoner og "hold av dagen"-kort

tilbehør til kjole

gå ned tre kilo... :(

blomster og bukett

antrekk til brudepiker og svenn (hvis vi skal ha)

pluss hundrevis av detaljer som jeg ikke kommer på nå...

Håper den røde og orange listen krymper etterhvert og at hele blir blå - da vet jeg at alt er i boks! Men det tar nok tid - men koselig å være underveis også, og slippe å stresse (det blir sikkert nok av det når vi nærmer oss...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare lufte min bekymring (for n'te gang) rundt dette med forlover. Jeg sendte meail for to eller tre dager siden til bestevenninnen min, som jobber i utlandet for tiden, og har ennå ikke hørt noe! tø nesten ikke ringe før jeg har lest svarmailen hennes, da jeg er litt usikker på reaksjonen hennes til at jeg skal gifte meg. Jeg håper det går greit.

Ellers blir det spennende å høre fra kjæresten min på mandag. Da får han vite om det er andre interesserte i den leiligheten han har sett seg ut. håper ikke det, og hvis det er det, så håper jeg kjæresten min får den. Får krysse fingrene...forøvrig er kjæresten min i Spania akkurat nå, skulle ønskejeg var der sammen med ham...men det er bare noen dager nå så sees vi! Da blir det ball og greier... Jeg er så fornøyd med kjolen min, tror jeg blir "the belle of the ball" (i hvertfall i kjæresten min sine øyne!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jeg På Håret på Høvik, etter Jeas anbefalinger, og har dermed fikset frisør/sminkør. Deilig å ha det også i boks!

En liten oppdatering av listen -

Jeg har fikset:

Brudgom! (min ekte engelske gentleman)

dato (3. juli)

kirke (Haslum)

selskapslokale inkludert mat (Bjørnsgard)

transport (naboens veteranbil)

forlover for min kjære

fotograf (Morten Flaten)

hår/sminke (På Håret)

Har halvveis fikset:

kjole

bryllupskake (Kristines Franske Fristelser?)

forlover for meg(vet ikke ennå...)

Har ikke ordnet:

ringer

invitasjoner og "hold av dagen"-kort

tilbehør til kjole

gå ned tre kilo...

blomster og bukett

antrekk til brudepiker og svenn (hvis vi skal ha)

pluss hundrevis av detaljer som jeg ikke kommer på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har sett deg på forumet, men som du ser er det første gang jeg er innom dagboken din :). Virker som vi er litt i samme båt - annet enn at vi skal gifte oss til neste år, så er jeg ganske ung (23 år og det samme er min kjære), i tillegg til at jeg studerer et annet sted enn hjembyen min hvor han jobber, så kan det godt tenkes at vi ikke flytter sammen før vi er gift. Er derimot glad for at jeg ikke er mer enn 1,5 t fra min kjære.

Ønsker deg lykke til videre med planleggingen og ikke minst på svar fra venninnen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten hilsen fra London, hvor jeg er for oyeblikket. Takk for hilsen, Ringblomst - har dessverre ikke hoert noe fra venninnen min, men men. Men huskjoep ser ut til aa gaa i boks foer jul - vi har to favoritter og forhaapentligvis faar vi tilslag paa en av dem! Den ene leiligheten har nydelig utsikt over havet, men trenger saart oppussing og modernisering (det var som aa komme inn i femitallet). Men den har to store soverom, et stort kjoekken og stor stue, saa den har hvetfall potensiale. Den andre var en del mindre, men helt moderne og laa vldig beleielig til saa det er vanskelig aa bestemme seg.

Ellers proevde jeg en nyyyyyyydelig kjole paa fredag. Veromia var merket - skikkelig askepottkjole med stort skjoert og prinsesseliv. Sukk....den koster ca. 12000, saa det blir nok ikke den.

Ha det bra saa lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh..*Drømme* Den kjolen var nydelig. :D

Håper alikevel at du får drømmekjolen din.

Leste på bryllupsforumet at din tenkte forlover ikke akkurat oste av entusiasme. :( Hadde veninna mi gifta seg, og jeg hadde blitt bedt om å være forlover, da hadde jeg blitt kjempeglad.

Håper det ordner seg når dere snakker sammen neste gang.

Fortsatt lykke til med forberedelsene, Popelka. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria, så hyggelig at du stakk innom dagboken min! Har sett "din" kjole også, den er nydelig! Jeg skal flytte til Skottland og der borte er det sikkert mange som bruker slike.

Det ordner seg nok med forlover. Snakket med venninnen min ordentlig, og hun sa at hun var bare redd for at kjæresten min ikke skulle behandle meg godt nok - det er jo hyggelig at folk bryr seg, da, selv om hun ikke har noen grunn til å bekymre seg! Hun har såvidt vært sammen med kjæresten min, og hver gang har det vært masse folk tilstede, og en gan hadde jeg og kjæresten min en krangel...Jeg forsøkte å forklare henne at han ikke pleier å være sånn (dvs. temperamentsfull), og han har jo aldri gjrt meg noe fysisk. Vi har det kjempefint sammen, men det har vært øyeblikk når jeg har vært litt "fed up" og da har jeg som sagt dessverre klaget min nød til venninnen min. Men hun var veldig hyggelig da jeg snakket med henne, og sa at hun gledet seg på mine vegne. Litt trsit at jeg hørtehun begynte å gråte på telefonen fordi hun lurte på om jeg var helt sikker i mitt valg og at hun var bekymret...Ikke så lett å si "nei men han er jo verdens snilleste", hun trodde kanskje jeg sa det for å forsvare meg/han, men det er jo sant! Kjæresten min passer virkelig på meg og er veldig opptatt av at jeg har det bra. Vi hjelper hverandre - noen ganger trenger jeg at han pusher meg litt ekstra (medf-. eks studier), mens jeg får ham i bedre humør når han ser litt svart på tingene en gang i blant. Sammen komplementerer vi hverandre - og vi har det veldig morsomt sammen. Venninnen min vet kanskje ikke det, for di jeg har vært så dårlig til å "skryte" av vårt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

**************************

*********( Kikker bare )*******

*********( innom og)*******

*********( legger igjen)******

**********( en hilsen )*******

************()************

***********()*************

**********()***************

*,,,,,(>?< )

*,,,,, ( ?o? )

*==(,,)=(,,)==

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg er i skikkelig gledesrus ennå, kan ikke helt tro at vi har fått oss leilighet! Med to mellomstore soverom med tilhørende bad (dusj og WC), et tredje bad (med badekar), stor stue og kjøkken...alt splitter nytt, med nydelig utsikt over fjorden! Jeg kan ikke fatte det helt ennå. Gleder eg utrolig til å dra og se det, og ikke minst til å flytte inn om et par måneder, når alt er klart!

Ove til noe annet: jeg har lenge fundert på hvilken kjole jeg skal kjøpe, men nå viser det seg at jeg kan få spesialsydd en kjole som har vært tatt fra hverandre (!) og har ligget urørt i femti år! Jeg skal e på soffet i dag, og hvis jeg liker det, så blir kjolen sydd helt gratis!

Oppdatering følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg skulle stikke innom med en liten hilsen; har ikke vært her siden du het Kittybride, og det er vel en stund siden!

Gratulerer så mye med leilighet!!!!!

Så bra at det har ordnet seg!

Hvis det med kjolen går i boks nå, så har du jo to store ting ute av verden.

Er det sånn at du skal flytte til England før bryllupet, og så kommer dere til Norge til sommeren og har det her? (litt vanskelig å følge med...)

Lykke til videre, og god jul!

:nisse:

Hilsen 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na, så koselig med julehilsen!

Ja, jeg flytter til Skottland i januar/februar, rett inn i ny leilighet. Så kommer jeg tilbake til bryllup i sommer (kommer nok tilbake et par ganger før det for å planlegge og stå på ski).

Har ikke sett stoffet til kjolen ennå, det er i brokade. Håper jeg liker det, hvis ikke så bestiller jeg på Bridesave.

Nå tar jeg meg en tur i dagboken din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering av huskelisten!

Jeg har fikset:

Brudgom! (min ekte engelske gentleman)

dato (3. juli)

kirke (Haslum)

selskapslokale inkludert mat (Bjørnsgard)

transport (naboens veteranbil)

forlover for min kjære

fotograf (Morten Flaten)

hår/sminke (På Håret)

kjole (endelig! Får spesialsydd silkekjole i bryllupspresang!)

Har halvveis fikset:

bryllupskake (Kristines Franske Fristelser?)

forlover for meg(vet ikke ennå...)

Har ikke ordnet:

ringer

invitasjoner og "hold av dagen"-kort

tilbehør til kjole

gå ned tre kilo...

blomster og bukett

antrekk til brudepiker og svenn (hvis vi skal ha)

pluss hundrevis av detaljer som jeg ikke kommer på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...