Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Her er den offisielle åpningen av min bryllupsdagbok - ta da! Tenkte jeg måtte ha en jeg også, kunne ikke være noe dårligere enn dere andre!

Litt fakta: Jeg er 24 år - forlovet med Kitman som er 28. Vi har ikke offentliggjort forlovelse eller bryllupsplaner ennå, og ikke fått satt på ringer (lang og komplisert historie), og datoen er ennå ikke endelig. Ser ut som dt blir sommerbryllup, hvertfall. Og kirke er nesten booket og festlokale er valgt - Bjørnsgard http://www.bjornsgard.no -det var reklamen!). Et nydelig sted, synes jeg. Kjempeintimt og heilnorsk setting. Halvparten av gjestene kommer fra det store utland så det blir gøy å kunne vise dem hvordan et norsk bryllup feires.

Kjolen har jeg heller ikke bestemt meg for. Men jeg har en viss forkjærlighet for denne: http://www.snart-gift.no/rosaangelo.htm

Men det er så mange nydelige kjoler...sukk! Litt redd for å kjøpe kjole og så plutselig se en jeg liker mye bedre! Men nå har jeg snart sett meg blind på brudekjoler, har sett sikkert tusen stykker (på nettet da, ikke i i butikk!) så jeg burde kanskje ta en pause og komme tilbake til det om en måned eller to.

Dett var dett, trur eg. Nei, forresten. Forlover. En avgjørelse jeg synes er litt vanskelig. Har nemlig flere like gode venninner, så det blir vanskelig å velge. Jeg får tenke videre...

Ha det bra så lenge - mer info kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

koselig med brylupsforberedelser! :D

Her inne finner du garantert de svarene du trenger og du møter sikkert en del svar på spm du ikke visste du hadde engang...hehe...

Den kjolelinken din virker ikke :(

Velkommen hit :D

Hilsen Leya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Leya :)

Nå skal kjolelinken funke. Jeg tror jeg skal ha den kjolen. Jeg er ikke typen som passer til altfor prangende, svære kjoler - har noe med personlighet å gjøre. Synes mange av dem ser fantastisk flotte ut, som eventyrprinsessekjoler, men tror jeg vil kle en kjole som er relativt enkel i fasongen og med ikke altfor mange detaljer. jeg har blitt lovet førsterett av den koselige damen som driver snart-gift.no, og tror jeg snart skal sende henne en mail og bestille kjolen for prøving.

Jeg tør nesten fortsatt ikke tro at det er sant at jeg skal gifte meg- tenk om jeg våkner opp og bare har drømt det hele! :o Neida, jeg har da litt bakkekontakt, men det er så monumentalt å gifte seg at det føles uvirkelig! Gleder meg til å bli fridd til "på ordentlig" - hittil har vi bare avtalt bryllup, men ikke satt på ringer. Min kjære er litt snurt over at vi kom frem til giftermål over telefonen slik at han ikke fikk gått ned på kne på romantisk vis, så derfor skal han overraske meg en gang på nyåret, vi skal reise bort og det hele skal foregå på etter mye forberedelser fra hans side med "the works" - tipper champagne, et godt måltid og en tale til meg hvor han sikkert begynner å gråte. Han er så følsom og mye mer lettrørt enn jeg. Hele bryllupsdagen blir nok preget av gledestårer fra hans side :wink:

Nå får jeg snart logge av og gjøre noe papirarbeid jeg skulle gjort for lenge siden...jeg skylder på kg, jeg :fy: !

En god søndagskveld til alle som gidder å lese dagboken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kittybride! Jeg synes kjolen din var enkel og veldig elegant!

Lykke til med planlegging av dato og da videre til bryllupet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kompliment Julibrud! Vi blir sannsynligvis begge julibruder :D

Jeg lurer litt på om kjolen er litt for enkel. Jeg må prøve den først uansett. Jeg vet at jeg ikke vil ha noen "marengs" fordi det kommer til å se litt teit ut når jeg er såpass høy (174)? Det viktigste er jo at man kler kjolen og føler seg komfortabel i den. Jeg får rådføre meg litt mer med mamma og noen venninner og så skal jeg komme tilbake med konlusjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt kjolen - yippee! Gleder meg til å prøve den og håper den passer. Synes den er et varp - 1400 kroner for en splitter ny brudekjole! Alfred Angelo er et fint merke, også, så nå krysser jeg fingrene for at det blir den!

Kirken er også bestilt i dag. Det blir 3. juli klokken 15. Bjørsngard er også i boks. Så nå tror jeg at jeg kommer til å ta en liten pause i planleggingen en stund - skal prøve hvertfall :ler: !

Min kommende svigermor har visst allerede begynt å planlegge kjole også! Bryllupsfeberen ser ut til å spre seg...

Min kjære og jeg skal booke bryllupsreisen før jul. Lurer på hva vi skal velge? Tror det blir til et eksotisk sted med hvite strender, turkist hav og sol.

Nå får jeg jobbe med det jeg egentlig skal jobbe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Kitty :)

Dere er kommet godt i gang med planleggingen, ser jeg.. :)

Blir spennende å følge med, dere skal nemlig gifte dere 2 uker etter oss... :wink:

Kjolen var nydelig, forresten! :heiajente:

Takk for linken snart brud-sidene... Endelig en side jeg ikke har oppdaget før.... :hoppe:

Ha en fortsatt fin dag...

Hilsen meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. :)

Jeg er 23 (blir 24 i desember... Hehe.. Viktig å få med det...) og Sambo er 26 år.. Vi er kanskje på samme alderstrinn, du og jeg..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :D Jeg blir 25 på nyåret, så vi er ca. like gamle! Blir litt rart for meg å være eneste av dem jeg kjenner som er gift - det er så vanlig å være samboer leeenge, har jeg på følelsen, hvertfall blant mine venner. Mange bor ikke sammen heller, men "dater" forsatt.

Har ikke bodd sammen med kjæresten min ennå, og vi flytter ikke offisielt sammen før etter bryllupet. Gleder meg og er ganske spent på å flytte til et helt nytt land - dvs. helt nytt er det ikke akkurat, men jeg har aldri bodd der i en lengre periode. Kanskje flytter vi til Norge en dag, kjæresten min kan halvveis norsk men han har en veldig god jobb der han er nå så i overskuelig fremtid blir vi der borte. Men jeg kommer sikkert til å følge med på kg selv om jeg flytter utenlands! Bryllupet skal foregå her hjemme, så det blir mye fjern-planlegging etterhvert. Men foreldrene mine skal heldigvis ordne det meste.

Jeg drømmer litt om Maldivene, men vi har ikke diskutert i reisemål ennå. Vi skal ta det i november, for da skal jeg besøke kjæresten min.

Andre reisemål jeg har lyst på:

California

Mauritius

Seychellene

Karibien

Sicilia

Kommer ikke på noe mer i farten - men jeg vil gjerne reise et stykke unna, har nemlig ikke vært utenfor Europa så lysten på et eksotisk reisemål er absolutt tilstede...gruer meg bare til laaang flytur i såfall :(

Hvor skal dere? Har dere bestemt dere for resiemål ennå? (Mulig det står i dagboken din, altså, husker ikke akkurat nå!)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kitty, gratulerer med fastsatt dato og kirke/festlokale, da er du jo godt igang allerede! Kjolen er superelegant, og Alfred Angelo er et flott merke, så du har gjort litt av et varp ja! Lykke til med videre planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Mikkelbrud! Har lest en del om dine forberedelser og bryllup - hørtes kjempekoselig ut. Lykke til videre i ekteskapet!

Gleder meg til å prøve kjolen nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!!

Gratulerer med dagbok! Bryllupsreisemålene dine høres fantastiske ut! Vi tenkte lenge på Karibien, men ingen av oss har lyst på så veldig lang flytur! Regner med at vi skal til Nice og en uke på cruise i Middelhavet! Håper det blir bra også!

Tusen takk for hilsen i dagboken min!

Ha en flott uke... :wink:

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk selv Junibrud! :lol:

Bryllupsreiseplanene deres høres kjempefine ut...cruise og greier! Høres utrolig deilig ut.

Det er så mange muligheter, gleder meg til å finne ut mer.

Noen tanker rndt det å gifte seg med utlending: Kjæresten min er ikke akkurat "fjernkulturell" som Carl I. Hagen ville sagt (ikke ofte jeg siterer ham!), men vi er fra to forskjellige land og jeg merker kulturforskjellene noen ganger. Mest på småting, vi er ellers ganske like. Det er litt rart å tenke på at jeg snart skal flytte fra Norge, kanskje for godt. Jeg kommer nok mye på besøk (ferier o.l.) men det blir jo ikke det samme. Det viktigste er jo å få være sammen med min kjæreste (snart forlovede og deretter forhåpentlig ektemann!) og han elsker Norge og han har sagt at han gjerne vil tilbringe mye tid her. Vi har tenkt å skaffe oss hytte ved mine foreldres, så da får vi jo et ankerpunkt her også etterhvert. Nå kan han snakke nesten flytende norsk! Med aksent, riktignok (men det er bare søtt!).

Nå må jeg gå - trening venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg om Bjørnsgard i avisen (Dagbladet tror jeg), det sto at stedet er med i et landsomfattende hotellsamarbeid for "ekte" norske hoteller. Nå er jo ikke Bjørnsgard et hotell (har visst tre rom - vurderer å leie ett bryllupsnatten), visste faktisk ikke at det var rom til leie før jeg leste om det idag! Da er kanskje nok et "problem" ute av veien! Kjekt å slippe reisevei midt på natten også.

Ellers har jeg funnet ut at det må tas et krafttak for at jeg skal komme noen vei med slankingen. Ikke at jeg har så mye å gå ned, men jeg har skeiet mye ut i det siste og føler at buksene blir trangere. Vi helst unngå panikk til våren så da får jeg legge meg i selen nå og trene og spise litt mindre. Skulle ønske det fantes en sjokoladekur, jeg... :wink:

En ting til: Jeg fikk tilsendt papirer fra kirken i dag om at vi er notert for vielse. Litt rart å se det på papir, ble nesten litt skjelven jeg! Fortalte også en god venn at jeg skal gifte meg (det er litt småhemmelig ennå men jeg kunne ikke dy meg!), han ble glad på mine vegne. Og litt overrasket, tror jeg.

Nå må jeg gå og legge meg...

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt enda en kjole fra Liv Berit på snart-gift.no som dere kan se her.

Skal nemlig snart på ball og dessuten har jeg hørt rykter om et bryllup i sommer - en venn av min kjæreste skal også gifte seg! Tenkte den kunne være fin å ha da. Gleder meg stort til å prøve kjoler snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å tenke på invitasjoner...også jeg som skulle ta en pause i bryllupsplanleggingen! Jeg lurer litt på om jeg skal forsøke å lage dem selv, eller om det kommer til å se litt amatøraktig ut. Hvis noen leser dette og har noen gode tips så tas de imot med takk!

Jeg har funnet en avatar, som jeg synes er ganske søt. Søkte bare litt rundt på Google på søkeordet "bride", så dukket den opp! Men den ligner ikke så veldig på meg, jeg har lysere hår blant annet...Men det gjør vel ingenting(?)

Lurer litt på om jeg skal ha slør eller ikke. Hvis noen har tanker om dette (sjekk først hvordan kjolen min ser ut - link i første innlegg) så blir jeg kjempeglad! Kjolen er jo veldig enkel så det hadde kanskje gjort seg? Har forresten ikke fått prøvd kjolen ennå, den kommer i posten en dag til uken, håper jeg.

Ellers har jeg ikke så mange nyheter å komme med.

Gleder meg til å se min kjære snart! Ikke lenge til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare tilbake for å skrive ned noen tanker rundt tema/farger som jeg har lyst til å ha. Tenkte å ha hvite og rosa roser og peoner i buketten og håret, samt å dekorere bordene med peoner i glassboller (kutte dem av under hodet og la dem flyte i vann). Invitasjoner skal jeg også forsøke å ha med peon-tema. Jeg vil ikke ha masse grønt i buketten, det synes jeg ikke er så fint.

Kanskje jeg kan ha små rosa eller hvite roser håret som en rad i stedet for tiara, og feste sløret rett bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...