Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg har faatt meg jobb...dvs en tremaaneders praksisplass hos et nyhetsbyraa! Var paa vernissage i gaar med jobben til T, og der var selveste Chief Editor'en for et stort nyhetsbyraa. Jeg gikk opp til han og presenterte meg, og etter to minutter fikk jeg forhandlet meg frem til aa faa prove meg som journalist der! Skal moete dem igjen i morgen, grugleder meg naa...

Skal bare sende avgaarde cv'en min paa mail...saa faar vi se hvordan det gaar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som jeg har faatt meg jobb...dvs en tremaaneders praksisplass hos et nyhetsbyraa! Var paa vernissage i gaar med jobben til T, og der var selveste Chief Editor'en for et stort nyhetsbyraa. Jeg gikk opp til han og presenterte meg, og etter to minutter fikk jeg forhandlet meg frem til aa faa prove meg som journalist der! Skal moete dem igjen i morgen, grugleder meg naa...

Skal bare sende avgaarde cv'en min paa mail...saa faar vi se hvordan det gaar!

Så gøy! :D

Håper alt går bra i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg har faatt meg jobb...dvs en tremaaneders praksisplass hos et nyhetsbyraa! Var paa vernissage i gaar med jobben til T, og der var selveste Chief Editor'en for et stort nyhetsbyraa. Jeg gikk opp til han og presenterte meg, og etter to minutter fikk jeg forhandlet meg frem til aa faa prove meg som journalist der! Skal moete dem igjen i morgen, grugleder meg naa...

Skal bare sende avgaarde cv'en min paa mail...saa faar vi se hvordan det gaar!

Gratulerer - får håpe at det bærer frukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moetet i dag gikk kjempebra! Ser ut som jeg faar proeve meg som journalist, endelig! Det er jo det jeg har studert og hatt lyst til aa drive med hele tiden!

Nyhetsbyraaet driver med tv og skriver artikler mest innen finans, saa det kan nok hende jeg trenger litt innforing i business-verdenen foer jeg er helt stoedig! Men det skal bli goy aa faa satt tennene i noen utfordringer etter aa ha slavet rundt som mer eller mindre sekretaer i mine tidligere jobber!

Faar nok ikke begynt foer om noen uker, London-kontoret maa foerst godkjenne meg, men det er egentlig bare en formalitet da "the big guy" allerede har anbefalt meg! Imponerer meg selv litt noen ganger (ikke ofte, og lenge siden sist, saa naa er jeg litt stolt av meg selv!). Det blir nok lange dager, og hardt arbeid, men det er mulig aa faa fast ansettelse etter aa ha vaert praktikant i tre maaneder, dersom jeg klarer aa finne en nisje som de ikke dekker saa godt naa. Det blir sannsynligvis smaa foretak eller generelle nyheter (dvs ikke finans).

Handlet litt klaer for aa feire og for aa ha noen smarte klaer paa min nye jobb :oops: En lysebrun drakt med bukser, et groent skjoert (skikkelig Sex and the City med litt vidde og lengde til litt over knaerne), en gul topp og noen offwhite sko med halvhoy hael. Alt var til halv pris saa da kan ikke mannen min klage, synes jeg :ler:

Har lagt ut noen bilder i albumet. Haaper de blir godkjent snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med praksis plassen Dette fortjener du virkelig. Får håpe at det blir fast og at du trives. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig at ting ordner seg! Håper også bildene snart blir godkjent. Har du hintet på ris&ros-forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med praksisplassen. Det er vel fortjent.

:klem:

:Nikke:

:dagensrose: til Popelka som gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige gratulasjoner!!

Naa har jeg snakket med alle de jeg skulle snakke med over telefonen - maatte intervjues av sjefene ved London-kontoret, og det gikk heldigvis bra! Begynner aa jobbe den 9. august, gleder meg utrolig til det (og loennen er bra ogsaa, saa da kan jeg ikke klage paa at jeg maa opp klokken 6 hver dag!).

Men dette er jo en bryllupsdagbok...saa her kommer noen bryllupsrelaterte setninger :ler:

Baade T og jeg er utrolig fornoyd med bildene vaare. Lunacia tok jo en del, vi fikk ett av dem i stor utgave som presang (skal hentes neste gang vi er i Norge og rammes inn!), og broren til T tok 173 bilder som vi har faatt paa CD. Har proevd aa legge dem ut her, men det er ikke saa lett...Skal legge ut et par til saa snart jeg faar det til (formatet er visst feil). I dag bestiller T takkekort, og vi har valgt et bilde av T og meg utenfor kirken, man ser bare overkroppene vaare (og hodene selvsagt!) men det var saa fint saa vi gikk for det. Vi skal ha det i bruntoner (sepia heter det visst).

Onkelen min har tatt masse bilder ogsaa, vi faar dem tilsendt paa CD om noen dager. Naboen, som var sjaafoer, har ogsaa tatt en del som var fine (han er amatoerfotograf), og vi skal faa en CD av ham ogsaa. Vi har allerede bestilt opp 138(!) av bildene min svoger har tatt, mest til vaart eget album men ogsaa noen som vi skal sende til diverse gjester.

Gleder meg til aa se videoen som broren min tok i kirken, den er visst veldig bra. Vi skal ta opp kusinen til T som synger Dwell in the House, hennes versjon var saa fin....angrer ikke et sekund paa at vi valgte den melodien!

Maa huske aa sende takkekort til presten og diverse andre som gjorde at vi fikk tidenes dreommedag....

Sukk.....skulle oenske vi kunne gifte oss hvert aar, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst_opp: GRATULERER så mye med jobben :hoppe:

Det var godt å høre! Og ja, man har lov til å handle litt til seg selv i sånne situasjoner :wink:

Vi har også fremkalt mange bilder fra bryllupet + at vi har en del til som også skal fremkalles! Men det er jo gøy med bilder da!! Forresten jeg blir med på det å gifte seg hvert år!! Jeg hadde uten tvil ville oppleve den dagen igjen!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse gratulerer med jobben! :hoppe::klem: :dagensrose:

Kos at du får bra betalt, og alt ting også.

Gleder meg til å se flere bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk skal du ha, Lunacia! Det var veldig snilt av deg!

Jeg har ikke saa mye bryllupsrelatert aa skrive mer....Kanskje paa tide aa skaffe meg en generell dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...