Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei!

Stikker bare innom for å hilse på nå som det virkelig nærmer seg for deg!

Det virker jo som du har full kontroll på det meste. :)

Og opplegget du har laget for gjestene virker kjempefint, det hadde jeg satt veldig pris på hvis jeg hadde vært gjest!

Søt ny avatar har du også. :)

Klem fra 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saa flink du er, Popelka!

Jeg ville heller ikke sendt barnet mitt paa kostskole, i hvert fall ikke hvis det er lite. Kanskje naar det blir stoerre, saann rundt 14-15 aar, naar det klarer seg stort sett selv, men ikke yngre.

Tror nok jeg ogsaa vil vurdere Steinerskole, men det er saa lenge til at jeg ikke orker tenke paa det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forter meg innom meg en liten klem! Har ikke tid til aa lese noe naa, mannen staar bak meg og kjeder seg noe forferdelig!

Haaper alt er i rute og at du koser deg med planleggingen! Naa gaar det fort!

Stor klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Hei Popelka!

Nå er det kjempelenge siden jeg har vært inne i dagboken din!

Håper det går bra med forberedelsene og at du ikke sliter deg ut før dagen!

Masse hilsner fra Madley fka Leya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka! Håper alt går bra med deg nå! Når kommer du til norge før bryllupet da? Nå har vi halvannen uke gijen, er du kommet noenlunde i "mål"?

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tiili, Madley (grattis med nytt nick, forresten!) Juni (hvordan har dere det?!), Saeria og Lunacia (to av mine trofaste stamgjester :wink: ). Hyggelig med hilsener. Jeg er i rute, har faatt pakket en del naa, drar som sagt paa loerdag tidlig morgen. Gleder meg enormt til neste uke - det blir kafeturer med venninner, kakebaking med mamma, ut paa tur med hunden, printing av kirkeprogram, laging av bordkort, trykking av meny....og utdrikningslag paa torsdag :P Kommer nok til aa blir litt sliten, men jeg skal ta en tidlig kveld paa fredag (hvis jeg klarer, da!).

Ellers maa jeg bare fortelle om hvor morsomt jeg og min kjaere hadde det da vi la oss i gaar (vent, ikke sannn morsomt :oops: ). Han provde aa finne paa poenger til talen, og vi kom frem til at de fleste minneverdige opplevelsene vi har hatt invloverer enten a) en ulykke (ikke seriose da) eller B) at jeg blir skadet! Vi lo og lo saa vi graat da vi gikk gjennom dem en for en, det er liksom litt tragisk at vi er saa uheldige (men humoeret har vi beholdt, da ) :ler:

Vi fikk ogsaa svomt i gaar, vi svomte om kapp - og resultatet? Jeg vant som oftest, hvertfall naar vi svommer bryst. Naar vi crawler blir jeg som regel slaatt (noe aa oeve paa i Jamaica :sjarmor: ).

Har nettopp skrevet atter en lang mail, denne gang til min kjaeres sosken. De er paa nettet hele dagen men svarer ikke alltid paa mail....skikkelig irriterende aa maatte purre paa folk som egentlig burde ha nok oppdragelse til aa vite bedre :-x

Broren til min kjaere er forresten gal etter aa fiske. Og da mener jeg GAL. Han vil gjerne fiske lordag morgen... Fyren er paa familietur og skal ut og fiske for seg selv?! Ja ja, saa lenge konen hans finner seg i det er det jo greit. Hun snakker forresten litt som Victoria Beckham og minner litt om henne ogsaa. Litt snobbete, men koselig.

Nei, jeg faar vel late som jeg jobber istedenfor aa henge paa kg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fikset:

Brudgom! (min ekte engelske gentleman)

dato (3. juli)

kirke (Haslum)

selskapslokale inkludert mat (Bjørnsgard)

transport (naboens veteranbil)

forlover for min kjære (hans eldste og beste venn)

forlover for meg (min eldste og beste venninne)

toastmaster (en skotte som er en ekte "norgesvenn" og proff på å tale i forsamlinger)

fotograf (broren til min kjaere!)

hår/sminke (Intermezzo)

kjole (Får spesialsydd silkekjole i bryllupspresang!)

Kake (lages paa Bjornsgard)

invitasjoner (sendt ut paa to spraak)

Tiara

Sloer (mamma/sydamen syr)

Sko

blomster og bukett (men ikke til Bjornsgard og kirken)

Brudepikekjoler (de ble de fra Next)

stromper

takkegaver til brudebarna (smaa bamser)

gaveliste (John Lewis)

Bunad til pappa

sang til solist

ringer

blomster

truse

annonse i Budstikka og Aftenposten

blomsterblader til aa kaste paa brudeparet

frisoer til mamma

Har halvveis fikset:

kirkeprogram

bordkort

sanghefter

kaker (skal bakes neste uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alt i boks, jo! :)

Så bra, da kan du ankomme Norge til helgen og ikke stresse deg i hjel, men bare nyte den siste uken!

Klem , 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Nesten alt i havn, jo! :D

Kan tenke meg det var litt morsomt å gå gjennom minneverdige stunder for dere som par, når det bare har vært uhellsepisoder. :ler: Kanskje dere sparer all flaksen til ekteskapet? Uflaksen kom først, for da fikk dere testet om dere kunne leve sammen? Hvis det er sånn det er, så er svaret et stooort JA, det kan dere! :wink: *Saeria overtroisk? Hun? :ler: *

Skulle ønsket at jeg kunne sett deg i kirka. Aldri sett en vielse, og din hadde jeg virkelig hatt lyst å sett. Men gjett hvem som mest sannsynlig er på jobb. :-? Og så tar det tid å reise over til kirka di. :wink:

Du gleder deg vel til reisen til Norge, familie, vennen, vovve og alt som skal skje. Hvis jeg ikke stikker innom før den tid, så får du ha god tur til Norge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skal si du har mye på tapetet når du kommer til Norge igjen! Men det går sikkert kjempebra :D Det er jo tross alt en stor dag som ligger foran dere, så må jo være ganske spesielt å få flere og flere punkter på lista i orden!

Tror du/dere kommer til å få det kjempekoselig jeg.

Håper du har det bra og får en fin resten-av-arbeids-uka-tid : - )

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så imponert av deg' date=' Popelka! Du er skikkelig flink til å ordne ting![/quote']

Men saa er jeg litt sliten ogsaa...men hyggelig at noen setter pris paa det (enda du ikke faar nyte godt av det...). Hyggelig med litt ros!

Apropos....min svigerinne sendte meg en mail i dag. Har paa folelsen av at folk med barn blir veldig sentrerte rundt barna - i og for seg en naturlig/god ting, men det kan ta litt av, synes jeg! Virker som de ikke har noe liv utenom dem, alt skal tilpasses de smaa og jeg faar inntrykk at foreldrene blir saa kjedelige! Fredag kan de ikke vaere med ut, barna skal i seng klokken 7 saa de er uthvilte til loerdag. Okei, det forstaar jeg. Paa sondag skal de enten vaere paa stranden eller kun paa hotellet hele dagen fordi barna kommer til aa vaere slitne etter en sen kveld dagen foer....de kommer paa grillfest, men takker nei til aa se litt rundt i Oslo. Loerdag kveld maa de dra tidlig for aa legge barna paa hotellet (og blir paa hotellet for aa passe dem selv om vi har tilbudt barnevakter som kan vaere paa hotellrommet med barna). Saa da gaar broren og sosteren til min kjaere sannsynligvis glipp av diverse taler, kakespising, dans etc. Synes det er litt synd for min kjaere, jeg. De sees uansett ikke saa ofte, de har ikke vaert og besokt oss her oppe, det er alltid vi som drar til dem. Akkurat naa er jeg litt irritert paa dem, faktisk.

Jeg haaper ikke vi blir saann hvis/naar vi en gang faar barn! Kan ikke huske at mine foreldre avlyste alt av sosialt samvaer pg.a oss barna da vi var smaa! Vi hadde barnevakt hvis de skulle ut, og det gikk utmerket! Tror barn har godt av aa ikke alltid vaere sammen med foreldrene, jeg. Aa oppleve litt nytt og ikke bli overbeskyttet. Det er bare min teori, fra en som ikke har barn selv, saa jeg er jo ikke noen autoritet paa omraadet....bare et lite sukk fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et vennepar som har ei lita jente (hun som er mitt gudinnebarn), og de er ikke slik i det hele tatt! Synes nesten det virker en smule overdrevet, jeg...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag paa jobben! Tjoho! Neida, det er ikke saa ille her, men naa gleder jeg meg til aa dra til Norge og ikke minst til aa gifte meg!

I natt hadde jeg et typisk bryllupsmareritt: det var en time til vielsen, og jeg hadde ennaa ikke vaert hos frisoeren, fjernet haar paa leggene ( :ler: ), printet kirkeprogrammet eller sminket meg! Lette febrilsk rundt etter diverse saker jeg trengte, men jeg fant ingenting! Mamma sa bare "neida, vi har saa god tid saa...." Det var ikke goy!!

Da jeg vaaknet spratt jeg ut av sengen og satte paa en treningsvideo - jeg som pleier aa ligge saa lenge som mulig :o

Men naa er jeg veldig sulten.....spiste frokost, men naa kjennes det som jeg kunne spist en hest (nei, jeg spiser aldri hestekjoett, gammel hestejente som jeg er....). Faar ta et deilig rundstykke til hos Lunacia (saa kan du faa lunsj hos meg senere - salat eller en sandwich, tenker jeg!)

Nei, jeg faar vel gjoere en liten innsats for de jeg jobber for ogsaa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, Popelka.

Så du spratt opp av sengen, og satt på en treningsvideo?!? :o Flink du er! :klappe: Hos oss har romaskinen begynt å bråke, så det nytter ikke å prøve seg på den. :( Får bare vondt i øra.

Men fra og med uke 30 får jeg nok kjørt meg i to uker. Da skal jeg nemlig jobbe 50 timers uker. 5 dager med over 9 timer med vasking, og 2.5 timer på lørdagen. :o

Blir gode penger av det, og de trenger jeg. I tillegg blir det utrolig mye gratis trening. Når skolen begynner, satser jeg på at jeg har en ny sykkel. Da kan jeg sykle til skolen. Trimme meg da, også. :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer gjerne på lunsj en dag. Hyggelig å spise lunsj sammen med deg, Popelka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...