Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Endelig hjemme i Norge igjen - hyggelig å være sammen med familien. Gutta og pappa holder på som gale ute i gården med å legge heller, kjempeflinke er de! Begge brødrene mine har fått seg nye dresser og de kommer til å bli så fine!

Lille vofsen følger etter meg i hele huset, han er så god...

Ellers er alt bra - kollegene mine ga meg et kort med koselige hilsener og vi hadde te og muffins i gaar før alle dro hjem. Det var hyggelig av dem.

Etterpå dro jeg og T på 80-tallsparty. Skikkelig imponerende arrangement....møtte Ian og Claire, et vennepar av oss som gifter seg uken etter oss! Vi utvekslet erfaringer og bryllupsnerver :ler:

Har sett (men ikke pakket ordentlig opp) gaven fra mormor - nydelig sølvservise. Det har vært hennes, men nå bor hun på sykehjem og er veldig skral, så hun har ikke bruk for det lenger. Veldig trist, egentlig. Ingen hadde så koselige selskaper som mormor! Jeg kommer til å minnes familiehøytidene hos henne når vi bruker serviset....

I morgen skal jeg prøve kjolen! Håper det går bra!

Mer fra meg senere - er så trøtt, har vært oppe siden klokken fem i dag...zzzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere to! Nå skal dere få slippe å lese ae, oe og aa på en liten stund :ler: - bare jeg kan venne meg til norsk tastatur igjen!

Saeria - se pm

Lunavennen - hvordan går det? Har det skjedd noe spennende siden sist? Får vel ta meg en liten tur inn i hulen din snart!

Snakket med min kjære forlovede istad. Han er så god. Han hadde visst sovet masse i dag, og mente jeg burde legge meg snart jeg også. Han kjørte meg til stasjonen i dag klokken halv seks, smurte matpakke til meg og fylte vann på to tomme farrisflasker til meg. Han er nok et bra pappa-emne, tror jeg :ler:

Ellers intet nytt under solen. Apropos solen - nå gleder jeg meg til Jamaica! Tror jeg skal klare flyturen også, selv om jeg kommer til å være litt nervøs for at noe skal skje midt utpå Atlanteren der det ikke er noe sted å nødlande :o Nei, jeg får ikke være så pysete!

( :tunge1: til meg selv!)

Nå skal jeg ta meg en kopp te og se om det er noe på tv, og så blir det marsj rett i seng!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra her. :) Men tomt for Scottish Tablet. Like greit, blir litt fort avhengig av slikt. I i kveld har det vært sol også! Hurra!

Jamaica er bare sååå spennende! Selv gleder jeg meg til mine ferieturer - Kristiansand, Sverige og antagelig Island!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til Norge, Popelka!

Under en uke igjen for deg nå...

Du må være utrolig spent!

Ønsker deg en god siste forberedelsesuke!

Jeg stikker sikkert innom med noen siste lykkeønskninger også.

Klem, 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke mange dagene igjen før det er din tur. Så synd at jeg ikke får muligheten til å komme i kirken å se dere allikevel, skulle så gjerne ha sett dere. Håper du legger ut noen bilder når det er vel overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na, tusen takk for hilsen og gratulerer med USA-jobb (du fikk den, ikke sant?!).

I dag har jeg vært og prøvd kjolen for siste gang før lørdag, da kommer sydamen kjørende med den og sløret...bare noen dager til nå!

Har også vært i kirken. Fem dåpsbarn og nesten full kirke! Gunnar holdt en fin preken som vanlig. Er trygg på at han kommer til å vie oss med glans :P

Snakket med organisten, han var veldig hyggelig og det ser ut til at vi får til både Dwell in the house og Amazing Grace! Så da er det bare å trykke opp programmene!

Etter kjoleprøving dro vi til mammas jobb og gjorde ferdig det norske kirkeprogrammet. Tror det blir bra. Skal trykke det ut i morgen.

Nå ma jeg ned og lage mat til noen sultne karer som har jobbet og stått på i hagen i hele dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na' date=' tusen takk for hilsen og gratulerer med USA-jobb (du fikk den, ikke sant?![/quote']

Nei, ikke ennå...

Det er et par stykker fra prosjektet her i Oslo som får dra tre måneder på utveksling til Boston, og jobbe på et liknende forskningsprosjekt der.

Jeg har jo ikke begynt i den nye jobben her i Oslo ennå, så det er mye jeg ikke har oversikt over, men jeg skal bruke noen dager nå på å undersøke litt.

Lykke til med programmene i morgen og med alt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Nå har jeg snakket med min kjære, og han blir med i kirken... Koselig, det! Håper vi lett finner frem, bør vel være der før kl 15.00. Åh, jeg gleder meg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig, Lunacia! Håper jeg får hilst på dere ordentlig (det er bare å gjøre det!).

Har vært ute på tur og deretter dusjet hunden "min" (han er en ordentlig Popelka-dalt!). Stakkaren gråt litt da vi skylte av ham såpen,og etterpå føk han rundt i huset som en galning. Han har roet seg nå, heldigvis, og er så fin, atte!

Bordplanen er halvveis ordnet, og heftene som skal fungere som sanghefte, meny, bordkort og oversikt over hvem gjestene er og hvor de sitter (puh!) er nesten ferdig. Men dataen oppfører seg veldig rart, så jeg baer håper den holder til vi er ferdige! Har dekorert nesten hver side med rosemalingsmotiver, det blir litt kult! Også noen bilder av brudeparet, selvsagt - på forsiden er det bilde av oss to på vår første Norgestur sammen, på Haukeli med nydelige fjelltopper og et vann i bakgrunen. Har også scannet inn et bilde av Prinsen som liten, han var nydelig mned ullgult hår og skjønne bøå øyne (litt inhabil der da :ler: ). Scannet inn et bilde av meg også, vi lignet faktisk litt som barn!

I går var jeg ute på Bekkesta på kafe med en god venninne. Hun var veldig hemmelighetsfull angående torsdag, som er dagen for utdrikningslaget mitt! Vi gikk på kafeen der bildene hennes fra New York henger, kjempestilige (og jeg håper hun gir oss et New York-foto i bryllupspresang :sjarmor: ). Vi gikk og kjøpte satengbånd til Jaguaren, og jeg dro innom gullsmeden og kjøpte et armbånd til forloveren min. Det var i sølv med noen fargede stener.

Bakingen starter i morgen. Det blir Suksessterte, brownies i muffinpapir dekorert med hjerter i marsipan, en marsipankake (med grønn marsipan) i tillegg til bryllupskaken, som heldigvis ikke er vårt ansvar (må huske å ta med kaketoppen!!).

Stressnivået er faktisk gått litt ned. Fikk sove ordentlig i natt. Skal prøve å få trent litt, og hjelpe til så godt jeg kan i huset (pg.a masse oppussingtrengs det å vaske og støvsuge).

Ha det så lenge og ti tuesen klemmer til alle some r innom :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det synkende stressnivået.

Jeg var mye mer stresset to uker før bryllupet da det enda sto igjen masse å gjøre.

Den siste uken, da alt vi skulle ha gjort var gjort, var jeg helt rolig.

Kos deg masse denne uken og selvfølgelig på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk SuperC!

Nå er bordplanen laget. Det er litt for få jenter/damer så det blir noen gutter som ikke får borddame...ja ja.

Ellers fikk jeg en bryllupsgave i dag - 200 kroner fra snekkeren som har holdt på å innstallere vinduer her i noen dager! Kjempekoselig.

Nei, jeg får scanne inn noen flere bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke mange dager igjen nå! Lykke til på den store dagen, håper på litt sol til deg!

Vi har for få gutter, bordplasseringen er ufattelig vanskelig å få til å gå opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ike hvor mye jeg får bli her inne før bryllupet, så da benytter jeg sjansen nå og ønsker deg hjertelig til lykke på lørdag! Håper dere er heldige med veret (sr litt mørkt ut for oss..), og nyt dagen godt!!

Mange lykkeønskninger fra Heidi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Lunacia! Håper jeg får hilst på dere ordentlig (det er bare å gjøre det!).

Ja, må jo si gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...